Manchester Uniteds nye eiere, rykter og spekulasjoner

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Kaptein Dante i Nice ute å kritiserer transferpolitikken til INEOS. begge ultrasgruppene boikottet match etc...

https://thepeoplesperson.com/2023/05/22 ... rs-264342/
LUHG!

KurtHansen
Posts: 8
Joined: 06 Mar 2022, 18:30
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 17

Nå nærmer det seg. Financial Times skriver at Sir Jim driver å forhandler med Glazers og det er nå tegnet en avtale om at alle 6 blir værende med en liten aksjepost, mens Sir Jim får kontrollen, og kjøper alle ut litt senere. Er selvsagt ikke det ideelle, men ser ut som det er eneste måten å få de ut på, og takket være Sir Jim som er smart og løsningsorientert så finner han en måte å ta kontrollen på samtidig som at de og får det som de vil. Avtalen er ikke helt ferdig enda, det er mye å bli enige om. Sir Jim har vært i New York i en måned i forhandlinger og begge parter har advokater og økonomi-eksperter til å finne løsningene, og de er ikke langt unna.

Verken Raine eller Glazers oppfattet Sjeiken sine bud særlig seriøse. De har aldri sett eller snakket med Sjeiken og heller ikke fått dokumentasjon på at han har de midlene han påstår. Så de kommer til gå for Sir Jim, men de må bare bli helt enige.

Gode nyheter før finalen. Så må bare gutta følge dette opp.
post liked by: 10Hag, Pwint, Ryder, RedTrafford, Cola2, Can2
User avatar

10Hag
Posts: 1345
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3296
Liker mottatt: 4352

Hvis INEOS er villig til å betjene og eventuelt slette gjeld, forsterke transferbudsjettet i vinduene fremover, samt investere de enorme summene som kreves for å oppgradere og vedlikeholde Old Trafford, treningsanlegg og infrastruktur... Da er dette veldig gode nyheter! 👏

Hvis de kjører skuta som de har gjort i Frankrike med Nice, er det ikke fullt så "nice". Men vi får være optimistisk, og være veldig fornøyd med at en eller annen sjeik vi ikke engang vet om lever eller ikke, forblir langt vekke fra kiubben.

Det fins jo kun 2 bilder av denne Sjeik "Jassim", og ingen har verifisert hvor gamle de er, og fins det noen direkte livstegn fra ham i nyere tid? Har vel ikke kommunisert noe personlig i media? Kun via sitt enorme apparat og denne sagnomsuste Nine-Two Foundation. Han lever sikkert, dette er ikke et forsøk på å lage en dårlig konspirasjonsteori. Men det hele er bare skikkelig suspekt. Det er greit å være en privat skikkelse, men ikke om man skal eie en av verdens største sportslige organisasjoner. Har vel sjeldent sett en så anonym og gjemt skikkelse siden Daft Punk før de kastet robothjelmene.
post liked by: KurtHansen, Ryder, RedTrafford, Cola2

KurtHansen
Posts: 8
Joined: 06 Mar 2022, 18:30
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 17

Jeg fatter ikke hvordan folk kan være så fantastisk begeistret for denne Sjeiken som ingen vet noe om. Det blir jo det samme om en som kalte seg onkel Skrue skulle kjøpe klubben og investere i ditt og datt.
post liked by: 10Hag, Cola2
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2592
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11858
Liker mottatt: 7616

Dette er nok ikke riktig tråd, men fant ikke noe som passet bedre. Jeg lurte på om det ikke var slik at vi ikke skulle ha TeamViewer som sponsor mer? Har akkurat sett neste års drakter og TeamViewer logoen er større enn noen gang. (Elsker det vi kan se av tredjedrakten, selv om man kan mene at den ligner litt vel mye på Liverpool sine).
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Pwint wrote: 07 Jun 2023, 08:05 TeamViewer
Kontrakten gjelder til 2026 mener jeg, men de vil ikke fornye den, de annonserte dette i fjor ved sesongstart. Aksjeverdien deres sank dramatisk etter at de inngikk avtalen.
post liked by: Pwint
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1345
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3296
Liker mottatt: 4352

Siden logoen nå er betraktelig større på drakten, kan det kanskje virke som at United ikke har funnet ny sponsor som er mer lukrativ, og at de derfor går med på et kompromiss om at logoen blir mer fremtredende på drakten(?) TeamViewer kan jo ikke bare trekke seg fra kontrakten uten å betale den ut, og om United ikke har noen bedre tilbud, så blir vel det en slags løsning for alle parter.

Litt synd da, det var fint med en litt mer "anonym" draktreklame denne sesongen, i forhold til den grusomme Chevrolet-logoen.

Sidenotis:
Hjemmedrakten er ganske standard.
Bortedrakten er kanskje den mest drastiske bortedrakten vi har hatt på veldig lenge. Personlig liker jeg den, men den blir nok kontroversiell.
Tredjedrakten synes jeg er riktig flott og veldig "clean". Helhvit drakt uten noen detaljer eller striper, slik man gjerne så på 60-tallet og tidligere. Klubbemblemet på denne er kun er en rød djevel, uten noen graderinger eller grafiske detaljer. Ser muligens ikke bort fra at det kan bli vår nye logo om noen år, slik f.eks Juventus og City har endret og forenklet sine emblemer.

Det eneste jeg lurer på da er...
Det er offentliggjort at keeperdrakten blir Adidas sin Tiro 23/24, som og blir standard for alle Adidas-lag (Arsenal, Bayern osv).
Vil det si at keeperdrakten vi da bruker med tredjedrakten også får det samme, nye klubbemblemet?
Eller kan det faktisk hende at vi spiller med ulike klubbemblem på utedrakter og keeperdrakt når vi bruker tredjedrakten?
Det ville jo i så fall vært veldig spesielt. Kan ikke huske å ha sett noe lignende skje før.
post liked by: Pwint
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Stoler vel ikke 100 prosent på draktryktene, bruker å florere ganske mange falske bilder og design. Men OM det blir sånn, er jeg veldig ambivalent til tredjedrakten. Synes designet i seg selv er veldig flott, veldig rent og klassisk og uten dilldall, akkurat som jeg liker det. Men den ER fryktelig lik en Liverpool-drakt, det kommer man ikke bort fra - det ser ikke ut som en United-drakt, rett og slett. Og det med emblemet... igjen er det veldig pent fra et design-synspunkt, samtidig er det enkelte ting man ikke skal tukle med. "Football club" forsvant fra logoen for noen år siden (noe som var verre enn dette). Om den klassiske logoen blir faset ut forsvinner skipet, en viktig tråd tilbake til Manchesters historie. Når det er sagt, er djevelen veldig tydelig, og tydelig "oss".
Last edited by Ryder on 07 Jun 2023, 14:17, edited 1 time in total.
post liked by: 10Hag, Pwint, Blodfink
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986



Mike Keegan melder at Sheikh Jassim har kommet med et nytt bud, dette skal visstnok fortsatt være under Glazer sin pris. Må si at jeg blir noe irritert over hele greia her, dette budet gir Glazers i praksis ekstra tid til å presse prisen opp og forsinker egentlig hele prosessen. Virker uansett som om at Glazers ikke nødvendigvis vil ha den høyeste prisen her og nå, men høyest mulig pris pr aksje på lang sikt, noe som det virker som om at alle andre enn Sheikh Jassim og hans supportere har forstått.
post liked by: Pwint
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2592
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11858
Liker mottatt: 7616

Nå aner jeg ikke om dette er riktig, men jeg tenker at hvis han virkelig hadde brydd seg om klubben så hadde dette budet kommet for lenge siden. Hvis han nå forsinker prosessen enda mer, så tenker jeg at det bare skader oss, og gjør at mye stopper opp. Men, vi vet jo lite om hva som har skjedd i bakkant.
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Deleted User 430

Qatar prøvde å kjøpe Liverpool før de opprettet disse "Nine two Foundation"-greiene, sies det, @Pwint, så jeg tror du kan legge bort håpet om at han bryr seg om klubben. Kun sportsvasking som står i hodet der...
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Litt lystigere lesning for oss som ikke ønsker å bli statseid..
Still hope in a hanging snore...

post liked by: RedTrafford, messilingard, Ryder, Pwint, Buchan, Cola2, Belfastboy, Can2

Deleted User 661

Flere og flere ser ut til å mene at det blir Ineos som tar over nå. Glazer blir vel sittende med 20% da sannsynligvis. Håper salget kan gå fort for seg slik at Ten Hag får gjort sin jobb i sommer.
post liked by: messilingard, Pwint, Buchan, RedTrafford, Cola2, Belfastboy, Can2
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Synes det ser ut som én viktig forskjell mellom byderne: INEOS forhandler aktivt med Raine/Glazers, mens Jassim-campen virker som de ikke snakker direkte med noen av dem, kun til media.
Qatar-taktikken er snodig - etter x antall runder har de fortsatt ikke hostet opp nok penger til å overbevise Glazers, bare dét er merkelig med tanke på midlene de sitter på. Og om det nå er sånn at Glazers har som forutsetning at de blir sittende med en minoritetspost, hvorfor kommer ikke Qatar dem i møte på det? Skjønner for så vidt at fans kan ha sterke meninger om akkurat den biten, men for en kynisk kjøper burde det vært en smal sak å rekke ut ei hånd og i det minste forhandle. Enn så lenge virker det viktigere for dem med riktig PR enn å få en avtale i mål.

Jeg klager ikke, foretrekker klart INEOS. Men føler meg ikke trygg på noen av dem, vil uansett vente et år eller to før jeg spretter sjampisen uansett hvem som tar over. Kan være greit å ha en sunn skepsis til alle aktører på denne størrelsen, ingen av dem driver veldedighet.
post liked by: Pwint, 10Hag, messilingard, Buchan, RedTrafford, Cola2, Belfastboy

Deleted User 661

Enig @Ryder. Trodde dette i utgangspunktet ville bli lett match for sjeiken. Dårlig taktikk har nok ødelagt for han.
post liked by: Pwint, Buchan, RedTrafford, Belfastboy, Can2
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2592
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11858
Liker mottatt: 7616

Hvis han virkelig er så ubegripelig rik så lurer jeg på hvorfor han har nå er på femte budet uten å ha kommet opp i summen Glazers vil ha. Skulle tro det ville være omtrent som om jeg skulle kjøpe en ny sykkel.
post liked by: Belfastboy, Buchan
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
Post Reply