Roy Keane

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Kan lage et innlegg om Keanos` stats i et senere innlegg, men denne videoen er rimelig verdt å se imo.

Spørsmålsrunde on stage med masse publikum, Keane og G. Neville, om Keane`s exit fra MUFC.

][/hr]
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
"All this talk about pressure playin` for United, pressure is great, who wants to play for a club without pressure" - Roy Keane.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Roy Maurice Keane
Født 10.08.71 i Mayfield, Irland (48)
178 cm
Gift, 5 barn.

Defensiv MB/MB, Markedsverdi 2004: 25 mill. euro. (Transfermarkt)

Cobh Ramblers U-20 - Cobh Ramblers: 1989
Cobh Ramblers - Nottingham Forest: 1990 200 000 euro
Nottingham Forest- Man. United: 1993 8,5 mill. euro
Man. United- Celtic: jan. 2006 free transfer (markedsverdi 7,5 mill euro)

Turnering: Kamper-Mål-Assist

PL: 366-39-21
CL: 74-14-5
FA: 43-2-2
1.div frem til 1992: 22-7-0
Premiership Skottland: 10-1-1
Community Shield: 8-1-1
CL-kval: 6-0-0
Ligacup: 3-0-0
FIFA-VM Klubb: 2-0-1
UEFA-cup: 2-0-0
UEFA Super-cup: 1-0-0
Intercon. cup: 1-1-0
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Syntes det var et fantastisk intervju med Keane (og Neville). Han er så ærlig, og legger ingenting i mellom. Legende.

Og jeg er litt enig med han i at det er Ferguson som må unnskylde seg - ikke han.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Ja, det var morsomt å se.
Eller ‘morsomt’, er jo ikke noe moro at to av klubbens største legender ikke er på talefot.
Etter å ha hørt Keano’s versjon er jeg enig, Fergie burde be om unnskydning.
Men, så har jeg bare hørt én side av saken - Keano’s.
Det er garantert momenter her som Ferguson ville trukket fram, som forklarer hans avgjørelse.

To legender, selv om ingen av dem er feilfrie.
Hvem er det?
(Kun Liverpool fans som lever i en verden der ingen av deres gjør feil),
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Enig, men SAF får komme med sin versjon, tror han på en måte frykter Keane.

Anbefaler å se hele seansen på 2 timer, ligger i Videoer av minneverdige kamper-tråden her inne.

Legende absolutt, enig der også [mention]Elkey[/mention] og [mention]Pink Final[/mention] .

Keane har et stort hjerte, det kommer frem, han er bare samtidig hard som flint. Og ikke redd for noen spiller eller mann i denne verden. Neville snakker varmt om ham, herlige 2 timer. Keane er også en morsom kar imo. Jeg ler godt når han snakker om tiden i United, på sin særegne måte, Neville veksler mellom å bli flau, holde på å le seg i hjel og sjokkert. Men tydelig at han digger sin kaptein.

For meg er Keane den største ever. Han var på hell fotballmessig, siste sesongen var ikke bra, skader osv også, men 34 år uansett, og ikke akkurat spart på kreftene/kroppen i alle de aktive årene.

Juventus borte i treble-sesongen, fy f...for en spiller! Og selvfølgelig suspendert fra finalen, han og Scholes, tragisk...men han tok det som en mann også han.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Mener Ferguson skriver om dette i selvbiografien sin.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Ja, stemmer ikke helt med Keanos versjon den til Fergie [mention]Elkey[/mention] , sannheten kommer egentlig/muligens Gary Neville med i mimrestunden med Keane on stage.

Keane var drøy på spillermøtet, men hadde litt grunn til å reagere. Men som Neville sa: Det ble en umulig situasjon mellom to veldig like og sterke personligheter. For spillerne var det ikke alvorlig, de kjente disse to...

Og i slike konflikter er det vel ofte den med minst makt som må gå...

Det virker som om Carlos Queiroz, assistenten, mislikte Keane. Portugiseren behandlet Keane dårlig synes jeg. Han får ta på seg en del skyld, jeg velger Keane over portugiseren...

Keane er komiker, han flirer godt når han lirer av seg: " All Fergusons fault", ironisk og der tar han selv ansvar for det som skjedde på Keane-vis, jeg synes det er ubetalelig.
LUHG!

Cola

Blodfink wrote: 11 Sep 2019, 00:25 Det virker som om Carlos Queiroz, assistenten, mislikte Keane. Portugiseren behandlet Keane dårlig synes jeg. Han får ta på seg en del skyld, jeg velger Keane over portugiseren...
Vi trenger en spiller lik det Kean var for MUFC
Han var hjertet og følelsene ute på banen.

Så mitt spørsmål til dere andre: Hvem kan gjøre den jobben?
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Cola wrote: 11 Sep 2019, 00:50 Så mitt spørsmål til dere andre: Hvem kan gjøre den jobben?
Det er vel ingen i dagens tropp som er i nærheten av Roy Keane.
De som kommer nærmest er Harry Maguire og Scott McTominay.
Men, ingen av dem er noen Keane.
Ellers har United en mann som er utlånt til Sheffield United, Dean Henderson.
Han virker å være en ledertype.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Jeg så det intervjuet, fantastisk bra må si det var gøy å høre på hele greia. Liker veldig godt hvordan Keane er, tror moderne mennesker kan lære mye av innstillingen til Roy Keane.

SAF var ikke en dum mann, han så at Keane var på vei nedover, og det er ofte sånn du må ta harde og brutale avgjørelser for å få suksess. Men for meg virket det ganske logisk etter en slik krangel at det var Keane som måtte vike. Det var nettopp det som var styrken til SAF, han var sjefen og kom du ikke overens så var det hadet bra.

Samtidig så måtte det taes et par grep, United hadde slitt lenge man var på etterskudd mot både Chelsea og Arsenal. Van Nistelrooy forsvant vel heller ikke lenge etterpå. Man valgte å bygge laget rundt Rooney og Ronaldo, og for en suksess det var.....

Det var nødvendig å kvitte seg med Keane og la nye krefter komme til. Som nevnt blomstret Rooney og Ronaldo, Fletcher begynte virkelig å slå til, Park, Evra, Vidic, Carrick osv...

Alt har sin tid og keanes æra tok slutt. Det var for det beste for United som klubb.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Fornuftig dette [mention]offside[/mention], enig. Ferguson måtte ta litt grep. Keane var ferdig.

[mention]Cola[/mention], ikke lett å finne hans likemann som [mention]Pink Final[/mention] sier.
Rooney var litt av samme kaliber, men ble skippet, var også på hell selvfølgelig.
Det mangler slike karakterer i dagens United. McT er vel kanskje nærmest. Men akk så langt unna allikevel.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Om du skal være busemann, må du samtidig ha kvaliteten som tilsier at du kan kjefte opp medspillere - vel vitende om at DU er minst like god som dem og jobber hardest. Hvis ikke, får du aldri den respekten.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Klassisk Keane i studio sist helg:

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... ge.html[hr][/hr]
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Keane om hvilken spiller han likte best å spille med, og om midtbane-rollen har forandret seg. Og hvilke spillere som var tøffest å møte, interessant. Keane har intelligens, snakker så bra.

][/hr]
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Veldig bra denne og.

][/hr]
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Denne og, Keane er best! :hah: Jeg er like glad i Keane som Pink er i Whiteside :thumb_up:

][/hr]
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Om Pogba, Neville og Keane.

LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Blodfink wrote: 02 Oct 2019, 17:28 Jeg er like glad i Keane som Pink er i Whiteside
Hehe, herlige spillere begge to.
Visste å sette seg i respekt på banen.

Litt ulike typer.
Keane ekstrem sterk personlighet, litt synd han og Ferguson er på kollisjonskurs.
Whiteside’s avskjed kan selvsagt ikke sammenlignes men, Stormin’ Norman var ikke fornøyd med å bli solgt fra klubben han nærmest tilbad.
Senere innså han at sir Alex gjorde rett.
Whiteside og Ferguson er gode venner og tar visstnok et glass sammen på kontoret til Fergie i ny og ne.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Jepp, tøffinger. Fint at Norman og Fergie er kompiser.

Keane forlanger unnskyldning fra SAF, da er det greit, skjer ikke at skotten gjør det.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Blodfink wrote: 02 Oct 2019, 21:59 Keane forlanger unnskyldning fra SAF, da er det greit, skjer ikke at skotten gjør det.
SAF sier aldri unnskyld til noen - dessverre. En av hans svakheter. Alltid spillerne som må be om unnskyldning. Van Nistelrooy - f. eks. - var jo en spiller som røyk uklar med Ferguson, og etter mange år uten å være på talefot, så var det van Nistelrooy som tok initiativet og beklaget. Og når det var gjort, så var Ferguson alltid klar til å tilgi, og ta spillere tilbake i varmen. Men aldri om han unnskylder eller beklager seg; det er alltid de andre sin skyld...

Og Keane er akkurat lik - ironisk nok.
Post Reply