Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Jeg er også sjeleglad for at vi har ETH framfor de aller fleste andre, tror nok stagneringen i stor grad skyldes sammensetning av tropp/spillertyper.

For å ta neste steg, er jeg overbevist om at vi trenger flere spillere som er ball-/pasningssikre. En trygg pasningsspiller på midtbanen som samtidig er motstandsdyktig mot press er essensielt (vi har strengt tatt ingen i dag). En spiss er kanskje enda et hakk viktigere for resultater på kort sikt, men skal vi et hakk opp spillemessig, ligger nøkkelen på midten - samt tryggere pasningsspillere fra keeper og fram.
Last edited by Ryder on 04 Apr 2023, 19:06, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Han heter Frenkie de Jong, ville vært en god signering :hah:

Ser ikke bort fra at United prøver seg igjen, med litt hell denne gangen?
post liked by: RedTrafford, Ryder, Pink Final
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Har til nu vært 100% sikker på at ten Hag har det det skal til for å få MU på rett spor igjen, men nu er jeg nede på ca 80% at han klarer den jobben. Synes han ikke klarer å variere på spillestilen på hjemme bane og på borte bane, synes han rett og slett er altfor naiv på borte kamper, forstår ikke at uansett så skal ballen spilles ut fra målmannen og dem er presset eller ei der bake. Når Harry og Svensken spiller der bak så må det vel være mye bedre og bare få ballen bort fra farlig område rund 16 m.
post liked by: RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Tenker litt roligere på ting i dag enn i går.

Må gi Langerød rett i at tålmodighet må til. Topp 4 i boks så er sesongen reddet. Det er greit å bli påminnet om hvordan Guardiola, Klopp og Arteta brukte tid på å få maskineriet til å funke.

I går skreiv jeg at EtH får neste sesong på å bevise at han er rett mann. Jeg ser for meg at det ikke blir helt rått med titler både her og der, men en progresjon og utvikling vil man jo se. Topp 4 og en cup er i grunn godt nok. Så får 24/25-sesongen bli avgjørende for ham kanskje.

Det er rart hvor sakte det går med United og hvor fort det går med rivalene utviklingsmessig. Subjektivt supporter-syndrom, hehe.

Men: Det er jo 10 år med bare surr nå, så litt utålmodig er det lov å være.
post liked by: RedTrafford, Can2
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

ETH har nå ført United til to finaler i sin første sesong, og en er allerede vunnet. Det er bra.
Måten laget ble slått ut av EL på, var ikke fullt så bra.
Klarer man topp fire så er det absolutt en godkjent sesong, selv om det har vært noen stygge smeller, og sesongen er ikke over enda.
Jeg ønsker hverken Mourinho eller Conte inn som erstatter slik som enkelte på United. no gjør 😊.
post liked by: Pancho P, Can2, Pink Final, Ryder, RedTrafford, Belfastboy, Blodfink
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Buchan wrote: 24 Apr 2023, 08:27 Jeg ønsker hverken Mourinho eller Conte inn som erstatter slik som enkelte på United. no gjør 😊.
Støttes. Ten Hag 7 days a week framfor disse.
post liked by: Buchan, RedTrafford, Belfastboy, Pink Final
Kong Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Topp 4 er et must for min del. alt annet er bonus i år.

Så er det flere måter å måle framgang på, synes den har vært mer merkbar resultatmessig enn spillemessig. Når det har gått galt har det virkelig gått galt, men hovedinntrykket er likevel at vi er mer solide og tross alt har mer fight i oss enn spesielt i fjor.

Men denne sesongen har vært såpass ekstrem når det gjelder både belastning på spillere og manglende tid til å drille system og taktikk. Det har handlet om å få resultater, uansett hvordan. Med en komplett pre-season og 2-3 forsterkninger i de riktige posisjonene, håper og tror jeg vi får se også et bedre og annerledes spill neste sesong.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Buchan wrote: 24 Apr 2023, 08:27 Jeg ønsker hverken Mourinho eller Conte inn som erstatter slik som enkelte på United. no gjør 😊.
Seriøst ?
Er det virkelig noen der inne som ønsker disse herrer i sjefstolen på Old Trafford i stedet for EtH.

Da hadde nok kommentarfeltet blitt stengt fram til dem hadde fått sparken ja. :-|

Synes vi har lite negativitet nå, håper det fortsetter slik.
post liked by: Pancho P, Buchan, Pink Final, Can2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Det blir 5 øyne på terningen til manageren for debutsesongen. Det er masse positivt på gang, hadde gitt ham en sekser om borteformen, og de 13 baklengs mot City og Liverpool hadde vært redusert til litt mer normale tall.

Han får også pluss for å tørre og si at denne troppen ikke er god nok for å kjempe om de gjeveste titler. Han vil ha Kane, det er i hvert fall sånn jeg leser ham. Det blir nok verre å få til, men han får pluss for det også.
Hyggelig at han er taktisk flink i utspillene om David de Gea.
Ser også ut til de han har hentet blir forsterkninger, Antony, Martinez og Malacia, jeg har troen på alle 3. Casemiro var en klubbsignering og ikke managers valg i følge United.no's kilder tett på klubben. Så der får vi jo takke klubben for at de får til noe på egenhånd til tider.

Ser også for meg at Fred er fornøyd med rolla han har fått, etter at han havnet på benken tidligere i sesongen tenkte jeg at det er konflikt, men det ser ikke sånn ut nå. Han virker tilfreds. Og han har en rolle å spille i troppen neste år også. Blir litt sånn som under Ferguson, satt inn spillere til spesifikke oppgaver i spesifikke matcher.

Mer spent på McTominay i så måte, ser ut til at klubben tenker å få inn noen kroner, da er vel han en av de på benken som kan selges for litt.
post liked by: RedTrafford, Pancho P
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Rotet bort terningen jeg, så setter 5+ på Ten Hag i debutsesongen. Uansett hva finalen til helgen blir av en kamp.
Pila har fått en brattere stigning enn det jeg forventet meg før seriestart.

Begrunnelsen min er såpass enkel at klubben var så rævkjørt de siste årene at jeg var på randen av å gi faen å følge med videre.
Etter Ten Hag kom inn har det gitt meg troen og gleden tilbake, har ståltro på dette prosjektet. Hvis han får lov til det da, vet jo aldri lenger.
Har trodd på hvert ord siden han kom.

Tror vi har noe i vente som kan bli bra, men det er kanskje ikke gjort på et eller to år til.
post liked by: Pancho P
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Har også trua på at rett man er kommet til MU, men den fotballen som han står for med en masse spill på egen 16 m er noe jeg misliker til de grader, men nu er det jo sånn de fleste lag spiller pr dags dato. Får bare håpe at han får inn de han ønsker så blir det nok bra etter hvert.
post liked by: Blodfink, RedTrafford
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

United.no

Manchester United har gjort en av sine eksklusive hospitality-suiter (nr. 7 suiten) på Old Trafford om til en lounge hvor Erik ten Hag og laget hans kan forberede seg i timene inn mot kamp, skriver The Times.

Dette skal ha blitt gjort som følge av et klart ønske fra Ten Hag.

Avisen skriver at Jose Mourinho og Louis van Gaal hadde lignende ønsker da de var i klubben, men deres forespørsler skal da ha blitt avvist.

Er det rart at Erik ten Hag er den største favoritten på Old Trafford👍😎
post liked by: Pancho P, Pwint, messilingard, 10Hag, Blodfink, Pink Final, Can2
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8251

Som ein i kommentarfeltet på The Athletic sa: United set sportslege hensyn framfor dei kommersielle. Eg kjenner ikkje igjen klubben min😅
post liked by: Pwint, RedTrafford, messilingard, 10Hag, Blodfink, Pink Final, Can2, Cola2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Er vel ikke bare jeg som begynner å tenke at ETH sine taktiske egenskaper ser nokså begrenset ut, han har ikke gjort noe for å få laget til å fungere bedre på de 2 kampene til nu. Vist han stiller med samme angreps rekke mot NF da er det nesten fælt å si det, men da ser det skummelt selv om MU skulle vinne den kampen med de 3 i front, Rash som spiss er som å spille med 1 mann i minus, Antony begynner å se ut som et bomkjøp og Garnacho er ikke moden nok enda.
post liked by: RedTrafford, Pwint, Blodfink, 10Hag
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2597
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7635

Jeg er skeptisk selv, men venter med dommen til sesongen er over. Sliter med å se noen plan i spillet og sliter med å se at det tas gode taktiske grep underveis. Men hovedproblemet slik jeg ser det er at vi ikke scorer. Hadde vi vunnet 3-2 i går f.eks. så hadde ikke jeg vært så bekymret.
post liked by: RedTrafford, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
Post Reply