David De Gea

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26219
Liker mottatt: 16748

Clean sheet nummer 16 mot Wolves i går.
Allison, Martinez, Pope og Ramsdale står alle med 13.
Det er 3 ligarunder igjen.
Kun 2 for Martinez og Aston Villa.
Så vår mann tar vel Gullhansken da :celebrate:
post liked by: Buchan, Pancho P, RedTrafford, Belfastboy, Blodfink, Can2, Cola2, MektigeTHOR
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987



Det har kanskje vært noen feil denne sesongen, og det har ikke alltid vært like stabilt! Men denne fortjener David de Gea så absolutt! En enormt viktig redning i dag som kan bety mye for hvordan sesongen ender.

Blir spennende å se om han signerer en ny kontrakt.
post liked by: Pink Final, Beta 2.0, Can2, Cola2, RedTrafford, Blodfink, Buchan, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Trodde han hadde skrevet under ny kontrakt jeg 🙈
post liked by: Pancho P, Cola2, Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Situasjonen med David de Gea har kun dreid seg om 1 ting, lønn...De har forhandlet i månedsvis...Jeg er veldig glad for at klubben står på at han må kraftig ned i lønn. I tillegg ønsket han seg bort og til Madrid. Hverken ønsket hans om høy lønn eller klubb-bytte er kriminelt. Han er i sin fulle rett til begge deler, men det er ikke alltid man får viljen sin, noe han ikke fikk ved Madrid-farsen (faks-maskin liksom), eller i disse forhandlingene.

Nå er det jo ikke bekreftet enda da...

Jeg hadde håpet han godtok lønnskutt og ble værende for å kjempe om plassen, men det ser ikke ut til at han vil det. Da er det helt greit at han finner ny arbeidsgiver.
post liked by: messilingard, RedTrafford, Cola2
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

For min del så er det ingen krise om de Gea drar nå, spesielt om lønnskravet hans er like høyt som tidligere. Bare å aktivere utkjøpsklausulen til Diogo Costa i så fall også får vi heller satse på at han blir en løsning bak der i utspillsfasen.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Forståelig av klubben og forståelig av De Gea. United kan ikke fortsette gi klubbens høyeste lønn til en spiller som ikke lenger er blant troppens beste spillere. De Gea, som alle oss andre, er i sin fulle rett til å ikke ønske å gå ned i lønn.

Man skulle jo ønske at alle slike ting går seg til, slik at han føler seg verdsatt samtidig som klubben investerer klokt sportslig og økonomisk. Men når de ikke blir enige, skal klubben gå foran.

De Gea har satt sine rekorder, fått sin anerkjennelse og sine priser. Han har vært verdens best betalte keeper i en årrekke. De Gea fortjener stor takk, men han er ikke underkjent og det er strengt tatt ikke veldig synd på ham.
Nå er det nok klokest av Manchester United å gå videre.
post liked by: messilingard, Cola2, Pink Final
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Er glad i De Gea, og trist å si det, men det er lite jeg håper mer på enn at De Gea drar nå og Costa kommer inn. Kan bomme stygt her for man vet aldri sikkert hva man får, men det er den "oppgraderingen" jeg ønsker meg aller mest i år. Har rett og slett skikkelig lyst til å se denne keeperen i United! :-|
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26219
Liker mottatt: 16748

David de Gea må godta et stort lønnskutt, liten tvil der.
United kan ikke betale ham så mye som nå.

Hvis han forsvinner fra United så begynte og avsluttet han med svake matcher.
(WBA borte 2011, og årets FA cup finale).
Mellom der har han ofte vært vår eneste verdensklasse spiller.
Senest i høst spilte han svært godt for oss, og i min bok var han blant våre 5,6,7 beste spillere i 2022/23.
I den horrible 2021/22 sesongen var han den eneste som kunne gå med hevet hode.

De Gea er fremdeles kun 32 år, ungt for en keeper i dagens fotball.
Tenker han relativt lett vil finne en ny klubb.
Men sikkert ikke noen av de mest ballbesittende lagene.

Han er nummer 7 på vår adelskalender over flest United matcher, og er det jeg vil kalle en United legende.

Jeg sitter med en følelse av at svakhetene hans med ball i beina hauses opp.
Synes ikke han er så svak.
Som jeg skrev et annet sted.
Vi må i tilfelle få inn en keeper som gjør laget som en helhet bedre.
Da må det være en virkelig pasningssterk keeper.
post liked by: RedTrafford, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

10Hag
Posts: 1346
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3297
Liker mottatt: 4356

Nå blir det vel knapt med tid for å arrangere og presse inn en testimonial i årets pre-season. Men hadde vært fint om de fikk arrangert en neste år, selv om han skulle forlate nå.

Selv om testimonialkamper ikke lenger er så vanlig (Firmino får vel ikke heller en etter lang og god karriere i Liverpool?), så ville det vært på sin plass å omså gjøre dette til den siste vi arrangerer.

Har et håp om at vi etter hvert får en DVD-samling, eller i det minste en offisiell YouTube-video med hans beste redninger. Og da snakker jeg ikke Top 10... Må nesten opp i Top 100, uten overdrivelse 🤣

Tidspunktet for at han takker for seg er egentlig så passende det kan få blitt. Vi er i omstillingsfasen til å bli et nytt type lag, og da er jo keeperen instrumental. Kan egentlig ikke begynne å implementere Ten Hags filosofier før det er på plass. Selv om jeg mener vi har kraftig forbedret et aspekt under EtH; presspillet i siste tredel.
post liked by: RedTrafford

Deleted User 661

Jeg forstår det slik at man er enig om ny lønn hos De Gea. De Gea har signert, men Ten Hag ønsker å avvente. Men masse rykter og dermed umulig å vite hva som stemmer.

Deleted User 430

10Hag wrote: 17 Jun 2023, 10:13 (Firmino får vel ikke heller en etter lang og god karriere i Liverpool?),
Mangler et par år før han ville kvalifisert til det.

Forhåpentligvis vil det trommes sammen en avskjed for DDG neste sommer. Er egentlig litt trist at dette ikke var avklart i god tid før sesongslutt. Han hadde fortjent en hyllest og verdig avskjed med en fullsatt OT i siste hjemmekamp, i tillegg til en testimonial.
post liked by: Pink Final, RedTrafford
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26219
Liker mottatt: 16748

I gamle dager da testimonial kamper faktisk betydde noe for spillerens økonomi var vel minimum 10 sesonger i samme klubb kriteriet for en slik match.
Unntaket var karriereødeleggende skader (Whiteside springs to mind).
Firmino endte vel på 8 sesonger i Liverpool?
Vi har Shaw på 9 sesonger, samt Rashford og Martial på 8.

Tilbake til David de Gea så er det leit om han blir frigitt nå, etter sin 12 sesong, uten mulighet til et farvel med fansen på Old Trafford.
Spilleren med syvende flest matcher for oss, player of the season en rekke ganger i Manchester United.
En klubb legende som nevnt.

Det er enkelt å si hvordan laget vårt ville framstått i teorien med en annen keeper enn de Gea.
Noe annet er hvordan det vil fungere i praksis.
Om vi ender med en annen keeper - så håper jeg av hele mitt hjerte at han vil lykkes, og at laget vil lykkes i å framstå mer proaktive.
Har dog en følelse av at for mye av det som ikke fungerer blir lastet på David de Gea.
Og ikke vil forsvinne bare ved å bytte keeper.

Nå er det jo ikke sikkert det blir noen ny keeper, Ref posten til @StretfordEnd over her.
post liked by: RedTrafford, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26219
Liker mottatt: 16748

@Larseno tar meg friheten å lime inn deler av posten din fra United.no i dag.
Mistenker at dette er deg.
Det er vanvittig godt skrevet, beste innlegget jeg har lest i kommfeltet på lang lang tid, så limer det inn;
Statistikken ……..vist til for noen måneder siden som sikter til PSxG. Denne statistikken ble ødelagt av abnormale høye tall mot Liverpool, Brentford og City. Som jeg har sagt tidligere, er veldig få av disse målene som kan klandres på De Gea. Dette er hva vi kaller freak accidents. De Gea står med minus 8 mål i PSxG i disse kampene. Ser man bort fra disse 3 kampene så ligger De Gea helt i toppen på denne statistikken. På tidspunktet …brukte denne statistikken så lå De Gea på 150-160 plass. Siden den tid skal jeg faktisk innrømme at De Gea ikke har vært spesielt god. Han har alikvel hoppet opp 50 plasser siden den tid. Dette forteller meg enten at denne statistikken fortsatt har store mangler og at forskjellige xG statistikker ikke er komplekse nok til å fange opp hva en keeper gjør til en hver tid…..

Disse oppdateringene på hvor god han er vel og greit, men når …sier han ikke en gang er en god keeper på shotstopping så mister …meg totalt. Jeg vil faktisk si at statistikken beviser det motsatte, …….. I de 35 andre kampene denne sesongen så har han reddet ca 7 mål mer en PSxG tilsier……

Jeg mener 100% at vis …går tilbake til første halvdel av sesongen så er De Gea en av hovedgrunnene til at vi lå så bra an som vi gjorde. De Gea hadde mange matchvinnerredninger i denne delen av sesongen…..

De Gea er og blir en levende legende. POTY i United 4 ganger. TOTY PL 5 ganger. En av yderst få GK som har POTM som bare var 1.5 år siden. 7 plass på all time games for United. 4 plass Clean Sheets i PL all time…..

De Gea har ikke vært helt seg selv de siste 2-3 månedene, før det så synes nå i alle fall jeg at strekspillet hans var upåklagelig med noen yderst få unntak og at De Gea er en av våre sterkeste bidragsytere denne sesongen.


Svært objektive og gode poenger.
Mer subjektivt deler jeg oppfatningen av at han var en av våre viktigste spillere denne sesongen.
Kanskje bare med Rashford, Martinez, Fernandes og Casemiro foran seg.

Ja burde hatt en ny 100 top saves på you tube @10Hag
Det ligger i hvert fall en 100 brilliant saves der.
post liked by: Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

StretfordEnd wrote: 17 Jun 2023, 11:41 Jeg forstår det slik at man er enig om ny lønn hos De Gea. De Gea har signert, men Ten Hag ønsker å avvente. Men masse rykter og dermed umulig å vite hva som stemmer.
Det høres jo merkelig ut mildt sagt. Om DDG har fått en kontrakt på bordet og signert så burde vel det være klart?
LUHG!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2184
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 6597
Liker mottatt: 6960

@Blodfink og andre...kan det ha noe med at De Gea er fornøyd med kontrakten, men vil ha forsikringer fra ten Hag på at han er førstekeeper? Og det vil ikke ten Hag gi? Om han skulle få mulighet til å hente en bedre keeper?
Post Reply