[PL] West Ham United - Manchester United (07.05.2023)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12527
Liker mottatt: 4887

Målet til West Ham minner litt om det andre(?) målet han slapp inn i tellende kamp for United.
Edin Dzeko lagde 2-0 fra omtrent samme hold i Community Shield i 2011.
Den gangen rygget han også bakover og sto litt på hæla da skuddet kom.
post liked by: Pwint, messilingard, red, Pink Final, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2594
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11867
Liker mottatt: 7620

Fra VG: Ifølge OptaJoe er det den fjerde tabben som fører til mål fra De Gea denne sesongen. Det er delt flest sammen med Hugo Lloris.
post liked by: messilingard, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

messilingard wrote: 07 May 2023, 22:07 En ting er en monsterkamp på høsten, men det er på våren at ting virkelig teller. Hadde vi hatt mer midler tilgjengelig i sommer så hadde alternativet vært enkelt for min del, det hadde vært å hentet en portugiser i mål. Men slik ståa er nå, med tanke på økonomi og FFP så er det mest rasjonelle å beholde de Gea for et år til.
For Guds skyld, nei nei nei.

Han er den fremste årsaken til at United ikke klarer å bygge angrep bakfra. Alle lag med et godt presspill klarer å skape pressfeller på midtbane- og backer. Problemet til alle disse lagene er at spesielt topplagene også har en keeper å bruke i oppbyggingen, noe som alltid gir laget med ballen overtall når de skal bygge angrep. United har i praksis ikke dette overtallet, fordi vi har en keeper som knapt nok kan sentre femmeterspasninger uten at det er akutt farlig.

De Gea har kostet United langt flere mål, gode angrep og poeng enn folk tror. Og det handler ikke om tabber som i dag, for de gjøres av alle keepere.
post liked by: messilingard, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

@Harry Greaves

Jeg er ikke nødvendigvis uenig. Samtidig så vet man at ting har sett noe bedre ut når spesielt Martinez spiller bak. Også er det et spørsmål om det er andre steder i troppen hvor det haster mest med å få inn en spiller også, og for min del så skriker dette laget etter en målgarantist på topp. Vi kan ikke kun ha én spiller som scorer med enn 20 mål i løpet av en sesong.
post liked by: Pancho P, M.r. Brownstone, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Spiss er viktigst, men jeg holder en ny keeper som en klar #2-prioritet. Dette er to posisjoner vi er så dårlige på at det kommer til å koste oss Champions League i år.
post liked by: Blodfink

Deleted User 430

messilingard wrote: 07 May 2023, 22:07 De Gea taper oss et poeng, de offensive spillerne våre taper oss 3.
Hør hør 👏👏👏
Dette har, desverre, vært gjennomgangsmelodien i hele år. Toppscoreren vår, i ligaen, har 16 mål. Helt ok tall isolert sett. Problemet er at nr 2 og 3 på listen har henholdsvis 6 og 5 mål. Det er, rett og slett, skrekkelig dårlig nivå offensivt..
Uavhengig av hvordan baklengsmål kommer så er vi avhengig av å holde nullen for å vinne. Skremmende opplegg..

Det sagt så må EtH ta en stor del av skylden for denne smørja vi er inne i, etter min mening. Mannen har kjørt gutta i senk gjennom hele sesongen og det får vi igjen for nå. Skader osv er en del av gamet, men den enorme slitasjen på våre viktigste (spilleklare) spillere er det én mann som har ansvaret for. Vi skulle, mer eller mindre, allerede vært klare for CL neste sesong om vi hadde hatt en middels uke..

Heldigvis har vi 1 kamp til gode og et relativt enkelt program igjen, så vi sikrer oss 4. plassen til slutt. Bare kjipt det skjer på en måte som gjør at han ikke kommer til å hvile noen av gutta før finalen mot City..
post liked by: messilingard, Pancho P, M.r. Brownstone, RedTrafford, Pink Final, red
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

@Steinar Stenseth
Vi betaler en enorm pris for at ten Hag satset knallhardt blant annet på Europa League. Også er det vanskelig å kritisere ten Hag for å ville vinne kamper, men det er liten tvil om at han har balansert på et knivsegg slitasjemessig, og gjør man det lenge nok så kutter man seg til slutt.

Angående angrepsspillerne og produksjon så er det nok hovedgrunnen til at jeg helst ser en spiss inn til sommeren før noe som helst annet. Vi må ha flere strenger å spille på enn bare Rashford og til dels Bruno. Ikke bare mister vi mye poeng når formduppen kommer for han, men vi gjør han direkte mindre truende ved at motstanderne vet at dersom de får Rashford ut av kampen så er mye av jobben gjort. Forhåpentligvis så er det noen som tar steg neste sesong, tenker først og fremst på Antony samt at det kommer inn en spiss som kommer til å levere og holde seg skadefri.
post liked by: Pancho P, red, RedTrafford, Buchan, Pink Final, Ryder
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

selje
Posts: 119
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 36
Liker mottatt: 327

Nå må det skje noe med de offensive plassene snart. Hverken Rash eller Antony har levert en dritt de siste 5-6 kampene. Og sultne unge spillere som feks Pellistri blir sittende å varme benken kamp etter kamp. Jeg har også Antony så langt opp i halsen nå. Med prisen i tankene så synes jeg han foreløpig er en av de største floppene noensinne. Når jeg atpåtil så i kampen i dag at han ble pissa på av Declan Rice i en ren løpsduell så skjønner jeg ikke helt hva han skal bidra med i laget. Han har lite spilleforståelse, ikke spesielt rask, elendig på overganger, samt et ubrukelig høyrebein, gjør stort sett det samme hver gang han får ballen (drar innover, eller om han blir presset mot høyre så ender det opp i støttepasning 10/10 ganger), og ikke minst de utallige skuddforsøkene som ender utenfor gang etter gang.

Hvorfor han får tillit gang etter gang er for meg ufattelig. Lukter helt Drillo og Wimbledon av greiene Ten Hag roter swg inn i nå. Weghorst har heller ingenting å gjøre i United. Helt ubrukelig spiss som bare bidrar med å sinke spillet. Malacia er heller ikke i nærheten. Nei nå må noe skje de siste kampene av sesongen. Hvis ikke ryker både CL og FA cupen. Ser ut til at vi offensivt må håpe på at en tenåring fra Argentina skal redde oss, og det sier det meste om den manglende bredden i laget. Bare å håpe at Glacer stikker hjem til statene asap, og at det blir midler til spillerkjøp i sommer. For det trengs mer enn noen gang.
post liked by: Blodfink

Deleted User 430

Aldri feil med en manager som har som krav at alle kamper skal vinnes, nei, @messilingard, men det er likevel en kraftig feilvurdering å mene at det skal gjøres i første sesong. I alle turneringer. Spesielt når sesongen er såpass kokos med et VM midt i osv..

Etter dagens kamper har Bruno spilt 4724 minutter med klubbfotball hittil i sesongen, pluss 900min for landslaget.
Til sammenligning har Martin Ødegaard, som fortsatt herjer, spilt 3164 minutter med klubbfotball, samt 900min for landslaget.
Nesten 1600 minutter, altså nesten 18 fulle kamper, i forskjell på de to offensive motorene i de respektive lagene. Dette selv om Bruno kun har spilt 78 min mer i ligaen enn MØ..

Dette er skremmende tall, rett og slett, og den forskjellen kunne fint vært mindre selv med skader og suspensjoner rundt omkring.

At vi trenger en målscorer er det ingen tvil om. Flere strenger å spille på = flere mål = oftere mulighet til å bytte ut nøkkelspillere eller la dem hvile helt.
Produksjonen offensivt har vært vårt største problem i mange år nå, ikke det defensive..

Edit;
Tallene hentet fra altomfotball..
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
selje wrote: 07 May 2023, 23:25 Bare å håpe at Glacer stikker hjem til statene asap, og at det blir midler til spillerkjøp i sommer.
Spiller ingen rolle hva eierne heter når vi har FFP å forholde oss til.
post liked by: messilingard, Pancho P, Pink Final, Blodfink
User avatar

Topic author
Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Savner sårt angrepsspillere som er direkte og som utfordrer på fart. Rashford i form gjør det, men ikke nå. Antony og Sancho utfordrer kun på tvers. Både vinger og backer backene ser i tillegg ut til å ha fått forbud mot å utføre det ellers vanlige fenomenet «innlegg».

Garnacho kan nok gi oss mer av dette. Pellistri er ikke listet som skadet, men var ikke i troppen mot West Ham.

Er også i tvil om Antony har det som skal til. Har full aksept for at det vil gå opp og ned i første sesong, men synes vi burde sett glimt av en eller annen ekstremferdighet som kan utvikles. Han er 23, ikke 18, vi kommer neppe til å få en helt annen og ny spiller om to år. Han er en god fotballspiller, men har samtidig store begrensninger i spillet og framstår som en spiller som ikke er verdt mer enn halvparten av det vi kjøpte ham for. Prisen er ikke hans feil, men i dagens økonomiske situasjon kan vi ikke bruke ~100 mill på spillere som strengt tatt ikke er spesielt bedre enn de vi har.
Men har fortsatt et håp om at en offensivt god høyreback (som han hadde med seg i Ajax) vil forløse noe i Antony.
post liked by: Pancho P, Blodfink, Buchan
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Antony har jeg klokkertro på - er sikker på at han blir bra. Kombinasjonen av teknikk, fart og mental tøffhet kommer til å ta han langt, her handler det om å jobbe med valgene, først og fremst.

Er mye mer bekymret for Sancho. To sesonger og jeg klarer enda ikke se én ting han er spesielt god på. Det er veldig alarmerende.
post liked by: Blodfink, Ryder, Pwint
User avatar

Topic author
Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tja. Sancho trenger "bare" å få intensitet og eksplosivitet i spillet sitt, ser hele tida ut som han spiller på 70 prosent og er i treningskamp i slutten av juli. Er teknisk begavet, kreativ og smart, en som kan sy sammen kombinasjonsspillet - men det er verdt lite når han så å si aldri bruker fysikken sin, verken i dueller eller når han skal passere motstander. I så måte kjenner jeg ham ikke igjen fra Dortmund, han har kanskje aldri vært noen tøffing, men da var det mye mer guts og eksplosivitet.
Men også Sancho lider av å ikke ha en back å kombinere med - spesielt nå som Shaw er lenket til egen halvdel. Med underlappende backer blir han også altfor ofte liggende ute på krittet. Det er ikke en sånn type kantspiller han er, Sancho er bedre når han kan involvere seg innover i banen.

Men: Er enig i at vi ikke har sett noe i nærheten av det vi håpte og trodde vi skulle få. Føler meg ikke sikker på at Sancho får orden på hva det nå er han baler med.
post liked by: Blodfink, Pwint, Buchan
Post Reply