Manchester Uniteds nye eiere, rykter og spekulasjoner

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8245

Heller Oljefondet enn eit amerikansk hedgefond 😅
post liked by: Jan Erik, Can2, Cola2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2184
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 6597
Liker mottatt: 6960

Kanskje vi kan få Boehly til å ta over oss også?
post liked by: Pancho P

Deleted User 430

Hørte på et par av episodene av podcasten til BBC, "How to buy a football club", i helgen som var.
Litt artig det som kom frem der om han sjeiken..

- "Nine two Foundation" er (selvfølgelig) en hyllest/linket til "class of 92", men årsaken var litt spenstig.. Han hadde visst vært i Manchester i 1992 og blitt stor fan etter å ha sett gutta spille for United... I 1992, altså...

-"Nine two Foundation" hadde ikke noen operativ hjemmeside da pressemeldingen ble sendt ut. Den var ført oppe og gikk senere på kvelden (om jeg ikke husker helt feil)..

Senere har det også kommet frem at QIA forsøkte å kjøpe Liverpool, men de var ikke villige til å by det FSG krevde. Mellom £3bn og £4bn. Plutselig dukket det da opp en sjeik og Foundation som ville by på United..

Noen som ser et par logiske brister rundt dette med en hardcore og livslang supporter her..? 🙄

Ang den motstanden om at Glazers beholder 20% eller noe om Ineos vinner frem.. Ser ikke helt problemet. Om Ineos kjøper alle aksjene til Glazers så er det fortsatt 31% som er tilgjengelig på det åpne markedet. De står jo da fritt til å kjøpe 20% av disse istedet, om de vil, og de vil ha like lite stemmerett som om de får beholde 20% av sin nåværende %-pott. Er jo opplagt det aksjestrukturen blir endret, uansett, da Ineos krever majoritet av stemmer og aksjer.. 🙄

Greit nok at min tid som supporter er over om sjeiken skulle vinne frem, og jeg derfor håper på "alle andre", men er det virkelig så ille med Ineos som majoritets-eier, 20% til Glazers og eventuelt en investor eller to ved siden av..?
Er jo Ineos som sitter med makten over når eventuelle utbytter osv skal betales i fremtiden da uansett. Om noe så kan Glazers bli sittende med et lass med verdier i aksjer de ikke får særlig med utbytte for de neste 10 årene. Det hadde jo vært litt gøy 😅
post liked by: Buchan, Jan Erik, Pancho P, messilingard, Cola2, Ryder, RedTrafford, Can2, alfen74, M.r. Brownstone
User avatar

Jan Erik
Posts: 2184
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 6597
Liker mottatt: 6960

@Steinar Stenseth Hvis jeg kunne, hadde jeg gitt deg to tomler opp for dette innlegget. Jeg vet rett og slett ikke om jeg orker å støtte klubben med Qatar som eier. Propaganda, sportsvasking og en ekkel, plastfølelse over hele klubben hvis det skjer.

Glazers kan jo fint selge aksjene sine senere om de øker vesentlig i verdi om Ineos skulle lykkes med å løfte United opp et hakk eller fire...
post liked by: Buchan, Pancho P, messilingard, Cola2, Ryder, M.r. Brownstone

Deleted User 430

Har ingen problem med at folk vil fortsette å støtte klubben selv med eiere fra Qatar, @Jan Erik, da jeg, tross alt, ikke tar lett på det å bryte opp selv. Syns bare det er så rart at det blir så "fanatisk" stemning rundt det og at den pressemeldingen hans slukes tilnærmet ukritisk siden Glazers ut. Logikk og rasjonell tankegang har liksom forsvunnet helt i denne saken. (Ikke her inne, altså, men jevnt over i SoMe)

Jeg er helt enig i at Glazers må ut, men for meg handler det om at de ut av rommet hvor avgjørelsene tas. Hvem som eier hvilken minoritetspost får vi ikke gjort noe med og for meg handler United om veldig mye mer enn kun titler, men samtidig skjønner jeg at "98% av dagens unge supportere" ikke ser på det på samme måte. Er bare litt trist å se at selv en så viktig sak som dette ikke gjør at folk gidder å gjøre annen research, eller tenke litt på egenhånd, enn å lese tweeten til den med mest følgere.

Ineos er lagt ifra noen drøm av et selskap, de heller, men det er likevel som natt og dag i mine øyne om man setter de 2 budgiverne opp mot hverandre..
post liked by: Cola2, Ryder, Jan Erik, Buchan, RedTrafford, Can2, Pancho P

Beta 2.0
Posts: 313
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 105
Liker mottatt: 821

Helt ærlig tar jeg heller 18 år til med Glazers som eiere enn et salg til Qatar. Glazers ut, men ikke for enhver pris.
post liked by: Buchan, red, Can2, Jan Erik, Pancho P, M.r. Brownstone
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Jeg er ikke en kirkegjenger til daglig, men til de tre skribentene over her, er det bare en ting å si; Amen! 🤗
post liked by: Pancho P, Buchan, M.r. Brownstone
Kong Eric Cantona

Mr H
Posts: 455
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 1347

Kan se ut som det nærmer seg nå



Rapporteres at budet inneholder klausuler som vil føre til at Glazers også forsvinner helt som stakeholders i 2026
post liked by: Pancho P, Ryder, Buchan, Can2, Pink Final, Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18063

Glazers out går jevnt og trutt på Old Trafford, og så kommer det rapporter om fortsatt press på pris, og taktisk utspill om at Ineos er favoritt for nettopp å presse pris. Budgivere ikke informert noe mer siden sist osv...
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Har sluttet å tro på noe som helst av det som skrives, ryktes og rapporteres. Motsatte budskap, alt ettersom hvem som briefer og hva som ønskes oppnådd. Har ingen innflytelse på dette uansett, så det er vel bare å vente å se.

Full splittelse blant fansen på sosiale medier, folk har gått i skyttergravene - selv om ingen strengt tatt vet noe som helst rundt hva budene faktisk innebærer.
post liked by: Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16318
Liker mottatt: 10526

Og det er grunnen til jeg sluttet å lese så mye om hele suppa for lenge siden.
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987



Da går man kanskje en spennende uke i møte…
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 661

Ryktes at Ratcliffe fortsatt har det beste budet. Hvis Glazer blir i klubben med 20% uten innflytelse. Hvordan vil stemningen bli i Manchester da? Blir det fortsatt protester pga at det ikke blir et full sale? En splittet fanskare håper jeg vi slipper. Spent på hvordan dette ender til slutt.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18063

Om Glazer out fortsatt gjelder så bør det jo bli litt bråk ja. Men prinsipper har en tendens til å fade ut. Det beste av to onder osv. Tipper det roer seg og alt er hunky dory om ei stund. Et par spillerkjøp som gir litt gjenklang osv...

Det gjelder begge budgivere i front altså
Last edited by Blodfink on 17 May 2023, 11:13, edited 1 time in total.
LUHG!
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Har ikke Ratcliffe sagt at om 2 (3) år så er Glazer borte.

Men hva jeg reagerer på er at denne sjeiken plutselig kommer med ett bedre tilbud en uke etter 3.de anbudsfrist.
God tar Glazer & company dette.......
Hvis det skjer er jeg glad på en måte at jeg er i Oslo, men på den andre siden så støtter jeg eventuelt de som protesterer.
Post Reply