[PL] Southampton - Manchester United (31.08.2019 kl 13.30)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Southampton - Manchester United

Lørdag 31.08.2019 kl 13.30


Turnering: Premier League
Sted: St. Mary's Stadium, Southampton


Head to Head:

Kamper spilt: 40
Man Utd seire: 26
Uavgjort: 7
United Tap: 7
(Premier League statistikk)


Forrige møte:



Pressekonferanse:




Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jeg håber på et offensivt og hurtigt spillende United-hold. Men tror det bliver som det har været i de seneste mange år med statiske spillere, der ikke løber uden bold og så vil pasningsspillet blive langsomt. Og får Pogba, Martial og Rashford ansvaret på egen hånd at skabe et par mål.

Håber på dette hold da jeg virkelig mener, at det er det, som giver det bedste udgangspunkt:

DDG
AWB, Smalling, Maguire, Young
McTominay
Pogba, Gomes
Alexis, Rashford, Martial

Bænk: Romero, Tuanzebe, Dalot (hvis han er klar. Ellers Laird), Fred, Chong, Greenwood og Mata.

Mange unge spillere, men hvis f.eks. så er det fordi jeg synes, at United skal have naturlige backs på bænken og Darmian er forhåbentlig væk til den tid. Havde ikke tænkt på spilletid til Laird. Så er der Chong, da Greenwood er sikker som minimum på bænken. Han kunne muligvis være afløst af Matic eller Andreas. Men med en fløj, der har en høj fart ville United have bedre mulighed for at strække deres forsvar.

Men vi ved alle, at det kommer til at se sådan ud:

DDG
AWB, Lindeløf, Maguire, Young
McTominay, Pogba
James, Lingard, Rashford
Martial

Muligvis James eller Lingard bliver afløst af enten Andreas eller det måske lidt overraskende Mata. de 18 i truppen bliver de samme som sidst. Men med en eller to nødvendige ændringer. Shaw er skadet så Darmian kommer nok ind for ham og så kommer Fred nok på bænken istedet for Martial, hvis han ikke er klar til at spille.

Cola

Skjermbilde 2019-08-26 kl. 19.14.47.png
Skjermbilde 2019-08-26 kl. 19.14.47.png (127.28 KiB) Viewed 4242 times
TV 2 Sport Premium/Sumo (N), Viasat Sport Premium/Viaplay (S), TV3 Max/Viaplay (DK)
Last edited by Cola on 27 Aug 2019, 03:32, edited 1 time in total.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Ja, håper også å se et hurtig spillende United.
Der ballen går fort i laget, der spillerne beveger seg, og gjerne et par tre lekre scoringer i garnet bak Soton’s målvakt.

United må slå tilbake spillemessig i denne.
Synes spillet er like viktig som resultat.
Vi må se at Solskjær er på vei med laget sitt.

Soton har mange spillere med gode ferdigheter.
Ward-Prowse og Redmond er blant spillerne som er raske og tekniske.
Så, det blir ikke en enkel match.

Fint du tar med PL oversikt over tidligere møter [mention]RaoulDuke[/mention].
Jeg legger til alle matcher gjennom historien.
Ikke meningen å devaluere ditt arbeid.

UNITED 65 seiere
Uavgjort 32
Soton 28 seiere

Det er et hav å ta av fra tidligere møter.
Ett av de jeg husker spesielt godt er ligamøtet 3 januar 1987.
Det ble spilt på The Dell, Soton’s tidligere arena.
Den var trang, men sjarmerende.
Kommentatorene måtte sitte i en boks oppe på tribune taket.
Dermed så de ikke nærmeste linje, og var helt avhengig av sin monitor.
Dette ble nevnt hver eneste gang, så egentlig umulig å glemme.
Denne matchen var det ‘legenden’ Øyvind Johnsen som kommentere for NRK tippekamp.
Det var Johnsens nest siste oppdrag, uka etter kommenterte han United - City
(Tror det var første gang NRK brukte farger på skrift.
United i rødt og City i lyseblå skrift skapte faktisk en ekstra ramme i 1987).
Johnsen var kjent for sine velbrukte fraser og sine store blemmer på direkten :hah:
I denne husker jeg ingen blemmer men, standardfrasen «Banen er i fin stand, den var ihvertfall fin å gå på i vanlige småsko - vi har vært utpå å prøvd». :D
Den innledningen kom nærmest hver eneste gang.
Om banen var uten gress i begge 16 meterne og det var strødd sagflis i begge målgårdene, eller om snøen hang i lufta og frostrøyken sto fra banen.
Lurer på hvordan han hadde omtalt dagens stuegulv av noen gresstepper?

Matchen var ellers den første United matchen som ble vist i Norge med Ferguson som sjef.
Etter kun 85 sekunder ble Liam O’Brian utvist.
Tidenes raskeste utvisning i engelsk toppfotball.
O’Brian var btw Ron Atkinsons siste kjøp.
Kom for £50 000 fra irsk liga.
Etter 4 minutter tok Soton ledelsen, før United med ti mann utlignet på et langskudd fra Jesper Olsen etter 11 minutter.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Cola

Liker IKKE å skrive dette, men jeg har en dårlig følelse før kampen mot Southampton.
Vi har 2 på skadelista fra forrige kamp mot CP, og Southampton vil vel spille på samme måte som CP og Wols.
Gru-gleder meg, men gruer meg mest


Hard Work Beat Talent The Whole Time,
If The Talents Don’t Work Hard The Whole Time They Loose
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tror Southampton vil gi oss adskillig mer plass å spille på enn Palace og Wolves. De er i alle fall et offensivt lag i utgangspunktet, og spiller hjemme. Det gir meg tro på at vi tar dette.

Nå er vel Martial tvilsom til denne kampen. Rashford i midten er vel en no brainer, antagelig James over på venstre. Lingard fortjener strengt tatt en plass på benken, men akkurat i denne kampen tror jeg han er et vel så godt valg som f.eks Mata.

Møtet med Southampton JEG husker best, [mention]Pink Final[/mention] , var i 1996 da vi lå under 0-3 og skiftet drakter i pausen fra de nye, grå reservedraktene til den blå/hvite tredjedrakta. Reduserte én gang, men tapte kampen. De grå draktene ble vel aldri brukt igjen (United hadde allerede tapt tre bortekamper i grått). Noen fant ut at spillerne så hverandre dårligere i de fargene. Surt for meg, som nettopp hadde kjøpt den... :hah:
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Dette er vel nesten en vinn eller forsvinn kamp, med tap er det helt krise med seier så er MU med å kjemper om plassen fra 3 plass og ned. Med tap så går mye av gnisten ut av meg som fans, så seier er ganske viktig i denne kampen.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Tror dette kan bli tøft, spesielt når vi mangler Shaw og mest sannsynligvis Martial. Vi har mange som kan spille venstreback, men virkelig kun en jeg vil si er god. Young er en grei vikar, men så mot Zaha hvordan han ble lekt med.

Offensivt er vi enda tynnere og dette er grunnen til at jeg tror Lingard kommer til å fortsette, selv om at jeg gjerne skulle sett han benket. Laget blir vel tilnærmet uforandret, eneste jeg tipper er at Pereira/Matic kommer inn for Martial. Tipper laget blir følgende avhengig av hvem som kommer inn:

De Gea
AWB-Lindelöf-Maguire-Young
McT-Pogba/Matic
Pereira/Lingard-Lingard/Pogba-James
Rashford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Cola wrote: 27 Aug 2019, 06:01 Hard Work Beat Talent The Whole Time,
If The Talents Don’t Work Hard The Whole Time They Loose
Jepp!

Har samme følelsen som jeg (mer eller mindre), har hatt siden utover høsten 2013...: Aner ikke hvordan det går...

Tror det blir vanskelig til helga igjen.
Ryder wrote: 27 Aug 2019, 09:03 Tror Southampton vil gi oss adskillig mer plass å spille på enn Palace og Wolves. De er i alle fall et offensivt lag i utgangspunktet, og spiller hjemme. Det gir meg tro på at vi tar dette.
Håper det blir slik, men når jeg ser oversikten over de siste kampene mot Soton` blir jeg nervøs, huff...
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Ikke all verdens relevans til lørdagens match, men limer inn bilde av det siste SPORTS PINK.

Image

Sports Pink var Southampton’s og Hampshire’s motstykke til Manchester’s Pink Final.

Sports Pink kom ut første gang allerede i 1898.
Og, den var siste saturday sport paper som la inn årene.
I desember 2017.
119 år med lørdagsavis som inneholdt matchrapport og oppdaterte resultater.
.
På slutten solgte den kun i 2000 eksemplarer, pga internett og at stadig færre kamper gikk lørdag kl 15 lokal tid.

Sports Pink het Football Echo det meste av sine 119 år, men byttet navn til Sports Pink.
Visstnok ikke populært blant Southamptons befolkning.

Den siste forsiden er før Soton - Arsenal.
Pink spør om Soton keeper Forster kan ta en David de Gea, så denne må ha blitt trykket før matchen.
Kom garantert en oppdatert versjon etter kampslutt.
Helgen før sto de Gea som en vegg på Emirates, da United vant 3-1 mot Arsenal.
Soton - Arsenal endte forøvrig 1-1.

Mer United relatert er forsiden fra 1 mai 1976.
It’s ours litt utydelig til høyre for PINK helt øverst på siden.
Southampton hadde nettopp slått Manchester United i FA cupfinalen på Wembley.

La oss ikke håpe på noen reprise av det resultatet.

Både Sports Pink og Pink Final har gått dukken.
Forestiller meg de respektive overskriftene etter at Angel Gomes har scoret vinnermålet for de røde djevler mot helgenene på lørdag :angel:

SPORTS PINK «Saints beaten by the red Devils at St.Mary’s»
PINK FINAL « Gomes is the ANGEL at St.Mary’s»
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Det skal bli spennende å se hvilke spillere som får sjansen fra start i denne. Lingard er vel den som har spilt seg mest ut av laget, men med skade på Martial så får han muligens fornyet tillit? Alternativene er få. :oops:

Med Martial ute kan det være duket for f. eks Greenwood på topp, men hvis ikke så får Rashford konsentrere seg om å spille spiss og slippe all det defensive ansvaret som han har ute på kanten.Og dette så vi fungerte bra i de første matchene under Solskjær, så jeg må si jeg er litt interessert i at Rashford spiller helt på topp, selv om det selvsagt hadde vært spennende med Greenwood også. Jeg håper vi tester ut 4-3-3 mot Southampton. Kanskje se om Matic har litt krefter igjen og kan spille dyp, mens Pogba og McTominay tar indreløperne.

Hvor blir det av Fred..? Håper han er med i kamptroppen til denne.
User avatar

Ivanisevic
Posts: 76
Joined: 30 Jun 2019, 15:43
Liker mottatt: 3

Tenkte litt på det i går men uansett hvordan jeg vrir og vender på det klarer jeg ikke finne en 11-er jeg liker og som jeg tror er god nok, i lengden. Da snakker jeg også om når alle er friske og tilgjengelige. Enda verre når man mangler Shaw og muligens Martial.

Ser vel for meg Rashford som spiss. James må vel spille. Mata kanskje inn? Lingard. Pogba og McTominay. Forsvaret gir seg selv, med Young inn for Shaw dessverre.

Cola

Pink Final wrote: 27 Aug 2019, 21:56 Både Sports Pink og Pink Final har gått dukken.
Må korrigere deg her, [mention]Pink Final[/mention] leverer stoff den dag i dag :D :love:
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Vanskelig å sette laget her..... Blir vel kanskje nødt til å spille med en spiss? Stater vi kanskje med Greenwood eller ? Starter Lingard? Hva kan vi velge mellom? Hjelpes :(
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

He he he [mention]offside[/mention] , det er neimen ikke lett å bli klok på, enig i det.

Jeg er nesten der at OGS kunne sendt utpå U-23, og de ville klart seg like bra som A-laget...
LUHG!
Post Reply