Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Meget bra analyse synes jeg [mention]Kyndilfan1[/mention] :champion:
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Forsåvidt enig. Men jeg tror hvis Solskjær får minst et år til og lærer av sine feil så tror jeg han kan få suksess i United.
Å jeg er sikker på pep og klopp ville tatt United til suksess innen 2-3 år. Så dere troppen til Liverpool før klopp kom ? Å spillerne han kjøpte bortsett fra van dijk var ikke så dyre, så til å med glazers hadde gitt han penger til det. Pep er et taktisk geni så han får suksess uansett
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Ivanisevic wrote: 25 Aug 2019, 07:05 For meg har det ingenting å si hvem som er manager for United. Hadde vi hatt Klopp, Guardiola, Pochettino eller Jesus selv som manager hadde denne stallen levert ujevne prestasjoner uansett. Det Woodward og den sportslige ledelsen i klubben leverer til manageren er ikke bra nok. Så kan man kanskje argumentere at en av de overnevnte hadde presset hardere for å få spillerne de trenger, men når Mourinho ikke klarte det, så...

OGS er langt unna klassen til de 3 som leder de 3 beste klubbene i PL, men når klubben uansett ikke har en fair sjanse til å bli noen toppklubb igjen med det første, kan vi like gjerne ha en manager som fansen som liker og som ikke kjøper inn Fellainier og Lukakuer for å lempe ballen på Stoke-måten opp på dem, men en som har lyst å spille en fotball de fleste av oss liker å se på.

Bedre å ha det mens vi venter på at resultatene skal bli så dårlige at neste manager skal få komme inn og fortsette den evige (så lenge Woodward har makta og DoF ikke finnes) runddansen.
Dette er jeg selvsagt helt enig i, noe jeg også skrev en del om på det gamle forumet om jeg ikke husker helt feil. Uniteds mangel på en rød tråd, i alt fra stil til overgangspolitikk, er det absolutt viktigste problemet, og man kommer aldri til å vinne noe som helst før dette er på plass.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Jeg vil ikke svinge øksa enda, men Ole må tørre mer, han bør høre litt på fansen, og mindre på gribbene over seg...

Og litt på Øyvind Eide. Lite info på denne wikien da...


https://no.wikipedia.org/wiki/Øyvind_Eide

Men litt mer her:

Sportsdirektør for Norges Toppidrettsgymnas. UEFA PRO trener, veileder UEFA A og Mentor i prosjekt kvinnelige topptrenere. Trener i norsk toppfotball i ti år. Han rykket blant annet opp til Tippeligaen med Kongsvinger høsten 2009, og var trener for Stabæk kvinner mellom 2012 og 2016.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Blodfink wrote: 25 Aug 2019, 20:58 Jeg vil ikke svinge øksa enda, men Ole må tørre mer, han bør høre litt på fansen, og mindre på gribbene over seg...
Hva mener du med tørre mer og bør høre litt på fansen?
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Mats98 wrote: 25 Aug 2019, 14:12 Pep er et taktisk geni så han får suksess uansett
Utvilsomt meget dyktig, men han skal få til noe bra i andre klubber enn Barcelona, Bayern og Manchester City før man begynner å kalle mannen et geni. Som sagt, han er meget dyktig og kan utrolig mye fotball.. men hjelpes så mye penger han har brukt i City.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Lingard wrote: 25 Aug 2019, 22:33 Hva mener du med tørre mer og bør høre litt på fansen?
Jeg synes ikke, at han skal lytte efter fansene. Men han skal til at vise nogle nosser og tage nogle afgørelse, som han ikke ønsker at tage. Som f.eks. Sir Alex da han valgte at sælge Butt, Phil Neville, Brown eller O'Shea.

Droppe Lingard. Men ikke mindst prøve Gomes, Garner, Greenwood og Chong fra start i en PL-kamp. Selvfølgelig ikke alle samtidig men f.eks. næste kamp kunne han godt starte med dette hold:

DDG
AWB, Lindeløf, Maguire, Shaw
McTominay
Pogba, Gomes
Rashford, Greenwood, Martial

Og med Garner og Chong på bænken.

Det var bare en mulighed af flere.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Lingard wrote: 25 Aug 2019, 22:33 Hva mener du med tørre mer og bør høre litt på fansen?
Litt kryptisk av meg den kanskje. Men det jeg mener med den setningen er at han nok er litt styrt av eiere og Wood/styret...Han har nok skrevet under på en kontrakt om at det ikke skal snakkes for mye om de signeringene som ikke ble gjort i sommer osv...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Kyndilfan1 wrote: 25 Aug 2019, 23:06 Jeg synes ikke, at han skal lytte efter fansene. Men han skal til at vise nogle nosser og tage nogle afgørelse, som han ikke ønsker at tage. Som f.eks. Sir Alex da han valgte at sælge Butt, Phil Neville, Brown eller O'Shea.

Droppe Lingard. Men ikke mindst prøve Gomes, Garner, Greenwood og Chong fra start i en PL-kamp. Selvfølgelig ikke alle samtidig men f.eks. næste kamp kunne han godt starte med dette hold:
Og dette er å tørre mer, og om han gjør dette så hører han jo på fans :wink:
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Fansen i England kommer stadig oftere med utsagn om at OGS tar ut for lite av de unge i kamptroppen, det var jo mye snakk fra OGS om at de unge skulle få sjansen, og at daukjøtt skulle selges. De unge spilte mer sist sesong enn de har gjort disse tre kampene. Kun Greenwood, 0 min. på Chong, Garner og Gomes.

Men OGS uttalte at de kommer i september/oktober.

Men de kommer kanskje litt før nå, Gomes bør inn mot Soton?
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Tror man skal være forsiktige med å skrike etter ungguttene og tro at de kan prestere bedre enn de som spiller mest per dags dato. Omdiskuterte Lingard har for eksempel ikke åpnet sesongen noe bra, men han er fortsatt en viktig brikke i måten Solskjær ønsker at klubben skal spille fotball på og det er derfor han får tillit fra start istedenfor Mata. (bare for å ta et eksempel)

Greenwood fikk over 30 minutter i en hjemmekamp mot Crystal Palace. Et av de svakeste lagene i årets liga, vil jeg påstå. Skal sies at laget tar mer poeng borte enn hjemme og kan være litt vanskelig å spille mot pga brukbare kontringsspillere. Men når det er sagt, 30 minutter hjemme på Old Trafford mot et meget svakt bortelag. Var det noen som ble imponerte over det Greenwood viste oss?

Å prestere i pre-season og å prestere i Premier League er to vidt forskjellige ting. Hvor mange ganger har vi ikke sett flere av ungguttene våre prestere bra i pre-season, men falle i gjennom så fort sesongen starter, eller kanskje at de ikke har fått sjansen i det hele tatt.

Andreas Pereira er et perfekt eksempel på dette. En spiller som har levert bra i flere pre-seasons på rad og dermed tror vi at dette blir som å ha signert en ny spiller, men så har det endt opp med låneopphold osv.

Og ja, jeg vet at det er lenge siden nivået på angrepsspillerne våre har vært så dårlige som det er nå.. men jeg tror ikke Chong kan komme inn å gjøre det noe bedre enn de som fikk sjansen i helgen. Greenwood er spennende og jeg håper han får litt spilletid fremover, kanskje til og med fra start, men han fikk ikke til noe som helst mot Palace. Gomes virker også frisk, men jeg har ikke helt troen på at det blir riktig å kjøre inn disse to samtidig.

Noen kaster ut lagoppstillinger med Gomes som indreløper. Er det posisjonen hans? Kan han virkelig kastes inn i Premier League som indreløper?

--------------------------------------------------------

Jeg hadde litt troen på dette Solskjær-prosjektet, men må innrømme nå at jeg blir overrasket om han ikke får fyken før sesongen er over. Han har gjort mye bra, for all del.. men det virker ikke som han har det som skal til for å lede en så stor klubb som Manchester United. Jeg vil gjerne bli motbevist.

Det offensive spillet har kommet seg etter at Solskjær tok over, men det første baklengsmålet mot Palace var skremmende dårlig forsvarsspill. Selv om Maguire lett kunne falt av og avverget sjansen blir det litt for lett å oppsummere det på denne måten. Wan-Bissaka var nærmere og er kanskje den første som ser at det kommer et løp fra midtbanen, men han falt heller ikke av og dekket rommet. Jeg synes forresten også det ser ut som Wan-Bissaka lider litt av den offensive spillestilen vår og at han blir sliten underveis i kampene. Han var nok ikke vant til å ta så mange offensive løp i sin forrige klubb.

Og angående løpet fra til Ayew fra midtbanen. Hvor ble det av midtbanespillerne våre? Det er så utrolig store avstander i dette laget.. og vi har fortsatt MYE å jobbe med defensivt.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Lingard wrote: 26 Aug 2019, 01:00 Noen kaster ut lagoppstillinger med Gomes som indreløper. Er det posisjonen hans? Kan han virkelig kastes inn i Premier League som indreløper?
Ikke meg du ‘svarer’, men hiver meg inn :wink:
Angel Gomes må vel spilles i den rollen Lingard har nå, eller ute på venstresiden om han skal spille fra start.

Det er nok en grunn til at Solskjær starter med Lingard, og jeg tror ikke den grunnen er feighet fra Ole’s side.
Tror det går på taktisk forståelse hos de han velger fra start kontra de som vrakes.
Gomes har enestående ballkontroll og han beveger seg mye, men er han taktisk dyktig nok i presspillet?
Tror det er hovedgrunnen til at Jesse får starte.

Jeg har hatt sansen for Lingard, men han produserer lite for tiden.
Kanskje fungerer han best mot lag som ønsker å angripe United?
Mot klubber som ligger så dypt og kompakt som gutta til Hodgson gjorde, kommer han ikke til sin rett.
I hvertfall ikke slik han spiller akkurat nå.

Så spørs det om alternativene er bedre?
Mata, Sanchez og Gomes.
Jeg er lysten på å se Gomes fra start fordi han har så gode ferdigheter med ball.
Men, som du skriver - spill i PL kontra U23/U18/sommerkamper er to forskjellige verdener.

Midtbanen er tynn, og det største savnet er en oppgradering av Matic.
Om det hadde blitt kjøpt inn en ny spiller for ham, kunne Pogba blitt flyttet fram.

Av de unge håper jeg i det minste Gomes og Greenwood får plass på benken på St.Mary.
Så tynn som troppen er på kvalitet er United helt avhengig av Greenwood, Gomes og sannsynligvis Chong og Garner.
Det vil jo bli skader.

Når skadene kommer, og med den tynne dekningen på midten kommer en av stopperne til å flyttes opp som defensiv midtbane.
Tipper Jones/Lindelöf eller kanskje Tuanzebe får spilletid på midtbanen i løpet av vinteren.

[mention]Blodfink[/mention]
Angående å starte med unggutter så starter allerede United og Solskjær med det yngste laget i PL.
United har en veldig ung stall, der folk som Pogba og Lingard er ‘veteraner’.
Så, det er vel ikke det at laget ikke er ungt nok.
Det er vel begrenset hvor mange av de aller yngste som kan kastes inn samtidig.
Det sagt, så er jeg lysten på å se Gomes i rollen til Lingard.
Om ikke fra start, så et innhopp litt ut i 2 omgang mot feks Soton.

GENERELLE TANKER
Realistisk sett så måtte vi regne med en ujevn sesong i år.
Det var bare å se på sammensetningen av spillerstallen i det øyeblikket overgangsvinduet lukket.
Selv kommer jeg ikke til å bli overrasket eller skuffet over varierende resultater.
Har regnet med det.
Ble skuffa over selve spillet mot Crystal Palace.
Den første omgangen lignet faretruende mye på det vi har sett de seneste årene.

Om Solskjær får sparken på bakgrunn av resultater alene, da forstår jeg ingenting.
Selv den fotballmessig inkompetente United ledelsen måtte da skjønne hva slags sesong dette kom til å bli.
Ups and downs.

Resultatene skal bli ekstremt dårlige før jeg holder dem mot Solskjær.
Er mer bekymret over om han klarer å få på plass et grunnspill der United kan åpne lag som legger seg dypt og kompakt.
Men, nå har jeg skrevet meg godt bort fra utgangspunktet med Gomes vs Lingard.

For å samle sammen tankene her, så passer nok en type som Gomes bedre enn Lingard om United ønsker å åpne opp lag som ligger med to linjer fra 35 meter og inn.
Så spørs det om han er moden nok for oppgaven.
Ferdighetsmessig er han klar i massevis slik jeg bedømmer’n fra TV stolen.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Føler vel at Gomes fortsatt er et stykke unna å spille fast i PL. Personlig hadde jeg likt å se han på et utlån. Enten i Championship for å se hvordan han gjør det i en liga hvor man har ekstremt lite tid med ball og det stort sett presses intensivt. Alternativene med utlandet i ligaer som kanskje ville passet bedre virker for min del litt for risikofylt basert på andre typer barrierer som språk etc. Tror for eksempel at Pereira vil være et bedre alternativ mot såkalte "svakere lag" enn Lingard på midtbanen og flytte Pogba i en mer offensiv rolle. Pereira er uten tvil bedre med ball, og syntes han så bra ut i presset mot Chelsea. Så får man heller satse på at Pogba og Pereira klarer å linke opp det offensive spillet i større grad enn hva Lingard har ferdighetene til.

Angående Solskjær så er det for min del null tvil om at han trenger tid, denne stallen her er rett og slett for svak. Dette peker selvfølgelig tilbake på rekrutteringen i klubben som åpenbart har like store hull som stallen. At Solskjær har satt igang dette prosjektet står det for min del stor respekt av. Vi har for mange spillere i kategorien dødvekt, og desto flere vi får ut og erstattet med bedre spillere desto bedre velger jeg å håpe at ting vil bli bedre.

Den taktiske biten rundt Solskjær så virker han noe svak for min del. Syntes angrepsspillet ser usedvanlig tannløst ut mot etablert forsvar og savner en klar og tydelig plan med tydelige mønstre og et mye større tempo. Kommer dette på plass tror jeg til og med Lingard kan komme mer til rette i det offensive. Vi ser gode ut i gjenvinningsfasen til tider, samtidig som at jeg syntes vi ser bedre defensivt enn slutten på forrige sesong. Målene vi har sluppet inn i år har vært en feil, en kontring i mot, og et sleivspark fra Ruben Neves. Er fortsatt åpenbare feil, men tror at signeringene Maguire og Wan Bissaka vil føre til mer stabilitet over tid.

En siste ting for min del er at dødballer må slås mye bedre. Å lempe cornere på bakerste for å satse på andre baller fra Maguire virker for min del som ren sløsing. Få den ballen med et knallhardt tempo inn i boksen og sats på at vi vinner duellen i boksen. Straffemessig så burde Rashford være fast så lenge han er på banen. Straffen mot CP var bra utført og med mindre han leverer noen grove misser fremover ser jeg ingen grunn til å bytte han ut.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Elkey wrote: 26 Aug 2019, 09:25 Fikk dere med dere OPTA-statistikken på hvor langt United-spillerne løp i denne kampen?

Hittil i PL har ingen lag løpt mindre enn 97 km. United løp 89,71 km. Det er over 7 km mindre.

Flaut for en manager som har proklamert at United ikke skal fraløpes...
Siterer deg her istedenfor, mer ryddig slik.

Ja, det er sjokkerende, og det bygger jo opp under min mistanke om at Solskjær aldri kommer til å nå gjennom til disse spillerne. I hele år har han pratet så mye om hvordan United aldri skal fraløpes, og hvordan man har snakket om å bygge fysikk. Men det nytter ikke når man ikke får spillerne med på det, og tre runder uti sesongen så slår United en ny, negativ rekord.

Jo mer jeg tenker over det, jo mer flaut er det egentlig for en klubb som United å ha en trener som har levert ok i Tippeligaen og ikkeno mer enn det. Støtteapparatet er jo også i stor grad flere Fergie-disipler (Dempsey, Phelan) og hele opplegget med United nå ser grusomt gammeldags ut.

Det som gjør det hele enda mer komisk, er jo at det i LEEDS, av alle steder, befinner seg en av verdens absolutt beste trenere, en mann som hadde behøvd minimalt med midler for å sette fullstendig fyr på Old Trafford. At United ikke har gått for han, og for første gang i karrieren hans gitt han muligheter til å få et slagkraftig overgangsbudsjett, er yrkesforsømmelse.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Føler bare for å skyte inn, angående Pochettino:

Siden nyttår har Tottenham vunnet 15 og tapt 14(!) kamper. Til sammenligning har latterliggjorte og "ubrukelige" United vunnet 17 og tapt 10 i samme periode. Likevel er det opplest og vedtatt at Poch er verdensklasse, og at OGS ikke holder nivået.

Synes både Spurs og Pochettino får en jævlig easy ride over alt, både blant fans og i media. Men skyldes vel at de er laget som aldri vinner noe og dermed heller aldri truer noen.

Greit nok, United har mer penger enn Spurs (og bør og skal være bedre). Men jeg vil hevde at fundamentet i Tottenham per 1. januar 2019 var mer solid enn for vår klubb, som har vært i kaos i flere år. Likevel taper de halvparten av kampene sine, uten at en sjel begynner å stille spørsmål ved prosjektet.
Post Reply