Mason Greenwood

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1942
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2563

Ser i en sak om Greenwood fra The Athletic at gutten har vært en stor dritt sekk hele sin tid i MU sitt opphold, ikke sikkert at det er sant alt men gutten er nok ikke helt skyld fri, har vel gått til hode at han fikk så for plass på MU sitt lag.
post liked by: RedTrafford, Ryder, Pwint, Blodfink, Can2
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1880
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13088
Liker mottatt: 5013

Adidas er positive til at Greenwood returnerer.
https://www.united.no/nyhetsarkiv/adida ... ood-retur/
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Pwint, messilingard
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9234

Så denne interne etterforskningen handler egentlig kun om å avdekke hvordan sponsorene vil reagere fremfor å avdekke hva som skjedde? Setter det litt på spissen selvsagt. Gir egentlig mening i dagens samfunn, men må si at jeg syntes det er litt spesielt at man bryr seg mer om hvordan noen vil reagere på en hendelse fremfor å vite hva som faktisk har skjedd.

Skal sies at jeg i utgangspunktet er positiv til at Greenwood får gjenoppta karrieren sin, om det er i United eller en annen plass er jeg derimot mer usikker på.
post liked by: Pwint, 10Hag, RedTrafford, Cola2, Blodfink, Schmeichel
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Min tanke er at klubben har veldig mye bedre innblikk i hva som faktisk har skjedd enn hva som har kommet ut, @messilingard, og det er derfor de nå jobber med å finne ut av det pr-messige, og juridiske, rundt en retur.
Hadde de fått info som tilsa exit eller at det ble jobbet med en terminering av kontrakten hadde nok ikke Adidas/sponsorer blitt involvert i det hele tatt.

Syns dog det er merkelig at info fra Adidas, i en sak som dette, lekkes før klubben kommer med en offisiell uttalelse, men det er en helt annen sak igjen..
post liked by: messilingard, RedTrafford, Cola2, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16972
Liker mottatt: 10884

interessant greie dette her.

Jeg tenker sånn som at at han ikke ble "nesten" dømt skyldig eller "nesten" frikjent.
Han ble frikjent, da forholder jeg meg til det.

Ikke negativ til United retur, i så fall gjenstår det eventuelt å se om han fortjener en plass på EtH sitt lag. Både på og utenfor banen.

Ikke uenig @messilingard at det er litt snodig mtp sponsorene.
post liked by: messilingard, Cola2, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2809
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 12954
Liker mottatt: 8319

Jeg har også hørt at Greenwood var en skikkelig drittsekk da han var yngre. Kanskje dette har lært ham litt ydmykhet. Jeg skal ikke blande meg inn i om han skal få spille eller ei, men jeg tror det kan få ganske katastrofe konsekvenser om man dyrkes som en helt gjennom hele ungdomstiden, og jeg tror mange rundt ham har gjort store feil underveis. Om han kommer tilbake så håper jeg det er som en langt bedre mann. Talentet var det aldri tvil om.
post liked by: RedTrafford, Jan Erik, 10Hag, Cola2, Blodfink, Schmeichel
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17370

Adidas har kommet med en uttalelse i Daily Star.
«Etter uriktige og spekulative rapporter i media så er det viktig for oss å klargjøre at Adidas ikke har hatt noen samtaler med Manchester United om noen medlemmer av spillertroppen deres.
– Vi har overhodet ingen rolle i avgjørelser som tas om enkeltspillere eller ansatte i klubben».
Daily Star 29 juli kl 14:43
«After inaccurate and speculative reporting within the media it’s important for us to clarify that Adidas has had no discussions with Manchester United regarding any member of their playing squad.
- We play no role in any decisions made regarding any member of the team or staff at the club.»
post liked by: RedTrafford, Pwint, Pancho P, Belfastboy, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Saken er klar. Greenwood kan aldri spille for oss igjen.
Som redaksjonen i united.no har vært inne på før, selvom han ikke blir dømt så kommer det til å bli ekstremt mye hat fra andre lags supportere i PL.
Gambler man på dette så hadde vi gått på en kolosal smell!
Dette er jeg sikker på at klubben ikke vil risikere og derfor er et lån eller salg eneste mulighet.
Så er han neppe i god form etter 1.5år uten fotball i bena.
Personlig synes jeg også at han alltid har vært oppskrytt.
Joda noen mål her og der men kunne gå leeenge mellom målene.
Husker det var en som var så desperat etter å hylle han at han kalte han for "wonderkid"...
Hehe dette ble bare useriøst. Ingen wonderkid.
Hadde i beste fall blitt en ny Lingard.

Men uansett får vi heldigvis neppe se han spille en eneste kamp til for oss og det synes jeg er like greit.

Dette er min mening om saken iallefall.
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17370

Det var jeg som kalte ham Wonderkid @Sir Alfie Rey.
Står for den, og da snakker jeg utelukkende på banen!.

Om han kan komme tilbake for oss igjen har jeg ingen formening om.
Klin umulig å vite hva som er sant og ikke i saken.
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Pwint, red, Belfastboy, Cola2, Blodfink, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13320
Liker mottatt: 8515

Om ikkje Greenwood var "wonderkid" då han slo gjennom har vi sanneleg ikkje hatt mange "wonderkids" dei siste 25 åra. Han scora vel hyppigare enn det Rashford gjorde i starten av karrieren og hadde langt fleire startar enn t.d. Garnacho har hatt i same alder? Den einaste som har hatt eit større talent enn Greenwood er truleg Ravel Morrison. Tragisk nok ser begge to ut til å skusle bort potensielt lysande karrierer.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Er forøvrig einig i at han ikkje bør spele for United igjen.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Pwint, red, Belfastboy, Blodfink, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16972
Liker mottatt: 10884

Bare sånn sportslig sett, så tror jeg han er bedre rustet enn en som har vært ute med skade i like lang periode.

Jeg er i grunnen hverken for eller i mot om han skal spille for United igjen.
Last edited by RedTrafford on 30 Jul 2023, 13:53, edited 1 time in total.
post liked by: Pancho P, Pwint, 10Hag, Belfastboy, Pink Final, Blodfink
User avatar

10Hag
Posts: 1459
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3511
Liker mottatt: 4724

Synes Greenwood er ekstremt talentfull, men synes og at wonderkid er å dra det litt langt. Han var en solid avslutter med begge bein og scorte en del mål, men synes og han hadde betydelige mangler i spillet sitt, selv for en ung spiller.

•Han var egoistisk, og spilte ofte ikke til medspillere i langt bedre posisjoner.

•Han var på ingen måte spesielt aktiv og effektiv i presspillet.

•Ikke sterk i duellspillet.

•Avslutningene hans var veldig godt plassert, men gjerne litt for svake.

•Han spilte mange kamper der han generelt ikke var spesielt god.

Savner et litt mer nyansert bilde/vurdering. Er uansett enig i at råtalentet og utviklingspotensialet er enormt. Samme med Garnacho.

Haaland var/er virkelig en wonderkid. Samme med Ronaldo når han kom som 18-åring. Ryan Giggs. Norman Whiteside muligens? Duncan Edwards, selv om det fins lite video av ham? Wayne Rooney, ikke minst. Synes steget opp til disse som ung er betydelig, selv for Greenwood.
post liked by: Pwint, RedTrafford, Jan Erik, Can2, Schmeichel
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16972
Liker mottatt: 10884

Enig i mye av oppsummeringen din @10Hag

Det med egoisme kunne irritere til tider.
Kan jo sette det i bås med feilvalg sykdommen som har hatt utbrudd i klubben.

Tror også EtH teamet kunne justert en del der.

En god avslutter var han, fyrte av skudd før andre rakk å blunke.

Det får bli som det blir tenker jeg.
post liked by: 10Hag, Pancho P, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13320
Liker mottatt: 8515

Ikkje heilt einig, @10Hag. Eg meiner han var meir enn ein solid avsluttar då han slo gjennom. Avslutningsteknikken var så ekstrem at eg forventa mål stort sett kvar gong han fekk litt rom utanfor 16-meteren med venstreslegga. Han blei kanskje litt enkel å lese etter kvart, men då han slo gjennom var han enorm etter mitt syn. Betydelege manglar i spelet, javisst, men Ronaldo blei også sett på som "showboatar" som ikkje var den beste lagspelaren i begynnelsen. Rooney var komplett som 18-åring, men han er også unntaket.
post liked by: Belfastboy, 10Hag, Cola2, Pink Final, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

10Hag
Posts: 1459
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3511
Liker mottatt: 4724

@Pancho P: Jeg er i alle fall enig med deg. Sa vel som deg at han er en god avslutter, men jeg var kanskje litt utydelig.

Vi snakker jo ikke om unge, komplette spillere, men heller wonderkids. Og da føler jeg at det blir rett å si at de spillerne jeg nevnte var flere hakk over Greenwood ved samme alder.

At Ronaldo var en showboater er unektelig. Men om man husker treningskampen mot Sporting og debuten mot Bolton, var det allerede da åpenlyst at han var et talent med flere ekstremferdigheter og et bredt register av de ytterst, ytterst sjeldne.

Som deg, sa jeg og med andre ord at Rooney var et skikkelig unikum. Haaland må og nevnes her, han var en maskin allerede som 19-årint. Men igjen var jeg kanskje ikke tydelig.

Uansett så er vi jo enige om at Greenwood er et stort talent 😄 Hvorvidt han bør spille for oss igjen er vanskeligere å enes om.
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Pink Final, Blodfink
Post Reply