Paul Pogba

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Jeg sliter temmelig greit å med og se for meg at Erik ten Hag og Paul Pogba hadde vært bestevenner. Snarere tvert i mot. Alt i alt så kunne jeg egentlig ikke være mer fornøyd med at Pogba nå er noen andres sitt problem!
post liked by: Blodfink, Salte25, RedTrafford, Belfastboy, Can2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

[Di Marzio] Paul Pogba went through new medical tests today after he injured himself taking free-kicks in training. The tests have shown an injury to his adductor which will keep him out for between 20-30 days

Ganske interessant hvordan endel rett og slett ikke har en kropp som tåler å være spiller på toppnivå...

Gjelder dessverre også Martial.
post liked by: Pwint, RedTrafford, Blodfink, Pink Final, Can2
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Kan ikke se for meg at Pogba kommer tilbake helt på toppnivå igjen. Det er for mye "greier", for å si det litt folkelig. I likhet med mange var jeg lei av sirkuset som fulgte. Jeg føler likevel at Pogba på sitt beste var helt i verdensklasse, synd det bare ble borte. Om det var innstilling, feil folk rundt seg eller andre ting som ødla, er ikke godt å si. Helt i bånn hadde jo "gutten" ferdigheter som tidvis var spektakulære.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Blodfink
Kong Eric Cantona
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Det var mye negativitet rundt Pogba når han var i United, men tror samtidig at mange ville hatt et annet syn på Pogba om Martial og Rashford hadde vært mer klinisk i avslutningene sine. Hvor mange ganger har ikke Pogba tredd de to gjennom alene mot keeper og de har bommet? "A lot"
post liked by: Can2, Pink Final
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Var egentlig aldri spesielt misfornøyd med de offensive bidragene til Pogba mens han var hos oss.

Problemet var derimot:
  • Mistet ballen alt for ofte i sentrale posisjoner, typisk fordi han overvurderte sin egen evne til å skjerme ball, eller brukte litt for lang tid på å slå en passning.
  • Jobbet ikke hardt nok i den defensive fasen av spillet / når vi ikke hadde ball.
  • I det som i hans hode var mindre viktige kamper, kunne han finne på å levere prestasjoner som var langt under pari.
F.eks. var han skikkelig god den perioden Rashford var skadet, og Ole brukte han på venstrekanten. Da fikk det heller ikke like store konsekvenser at han ofte kunne finne på å ikke jobbe hjemover.

Helt i starten under Mourinho, når Matic fremdeles holdt i 90 minutter, kunne han også gjøre skikkelig gode kamper, pga da hadde han en midtbanemakker som nesten alene var god nok defensivt til å holde den midtbanen. Så kan være at Casemiro og en skadefri Pogba kunne fugnert skikkelig bra. Uten at det er noe jeg lengter spesielt etter.
post liked by: Can2, Blodfink, Pink Final, Elkey

Deleted User 430

Lugger litt om dagen, ja...

post liked by: messilingard, RedTrafford, red, Can2
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Litt testosteron for å komme tilbake noen uker eller mnd tidligere fra skade, ble plutselig til 1-2 år ute... :-|

Håper faktisk at han ikke legger opp. Kanskje 2 år med skikkelig fysisk trening er det som skal til for å komme tilbake på det nivået han hadde. Han var jo aldri en spiller som brukte farten sin i særlig grad, så kan få noen gode år fra han er 32-36.
post liked by: Can2
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2592
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11858
Liker mottatt: 7615

Oh, how the mighty has fallen ... Trist. Jeg likte veldig godt Pogba på sitt beste, men dessverre så vi han mindre og mindre der.
post liked by: Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Deleted User 430

red wrote: 11 Sep 2023, 19:38 1-2 år ute
Potensielt 4 år, faktisk 😲 Slipper nok unna med en klask på lanken pga navnet..
post liked by: red, Can2
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Shiet, ja da er nok karrieren over. For å sone dopingdommen må du jo leve i det samme regimet som en aktiv idrettsutøver også. (Dvs, må alltid melde om hvor du sover, samt være tilgjengelig på et gitt tidspunkt ila døgnet). Ikke sikkert han gidder det...

Onana fikk jo 12 mnd (senere justert til 9 mnd) for å ha tatt en medisin kona fikk på resept. Han skulle ta Litacold mot hodepine (forkjølelsesmedisin som blant annet inneholder paracetamol, helt lovlig), men tok ved en feil Lasimac. Pillene ser helt identiske ut, forpakningen veldig lik, navnene heller ikke for ulike. DET ga 12 mnd.

Så når Pogba da tar steroider, MÅ jo det bety 2-3-4 år ute? Med mindre han har en svært god unnskyldning for hvorfor.
post liked by: Can2
User avatar

10Hag
Posts: 1345
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3295
Liker mottatt: 4352

Er lite nåde i dopingdommer, ja. Rio Ferdinand fikk 8 mnd. i sin tid, kun for å ikke ta en dopingtest tidsnok. Eller for å være presis: Han møtte ikke opp.

Onana og Johaug fikk begge betydelige dommer, uten å ha gjort noe med forsett. Og det de tok var ikke engang prestasjonsfremmende.

Steroider, that's another ball game... Pogba er vel f*cked her. Må jo bli minimum 2 år, og fort 3-4 om han har vanskeligheter med å bevise at det ikke var med forsett.

Synd for ham, men på en rar måte et passende punktum på en spesiell (!) karriere. Jaja, han har i det minste noen milliarder å forvalte som pensjonist.
post liked by: Cola2, Can2, RedTrafford

Deleted User 430

Blir spennende å se hva utfallet her blir, ja.
Til Pogba sitt forsvar er det ikke første gangen Juventus er i en doping-situasjon, så det er ikke nødvendigvis han selv som har gjort noe bevisst her. Det er uansett utøverens eget ansvar hva de får i kroppen, så jeg blir veldig overrasket om det ikke blir minimum 2 år for noe så prestasjonsfremmende som testosteron er.
Kanskje en grunn til at han takket nei til Saudi i sommer, likevel? Kunne blitt en ugrei straff med et par milliarder i sign on fee osv der nede uten å kunne trille ball😅
post liked by: Cola2, 10Hag, Can2
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Steinar Stenseth wrote: 12 Sep 2023, 00:48 Blir spennende å se hva utfallet her blir, ja.
Til Pogba sitt forsvar er det ikke første gangen Juventus er i en doping-situasjon, så det er ikke nødvendigvis han selv som har gjort noe bevisst her. Det er uansett utøverens eget ansvar hva de får i kroppen, så jeg blir veldig overrasket om det ikke blir minimum 2 år for noe så prestasjonsfremmende som testosteron er.
Pogba vil nok komme med sin forklaring at han har fått det av legen i klubben.
Men Steinar skriver, samme med T. Johaug, det er utøverens eget ansvar hva de får i kroppen.
Etter det vi har opplevd med Pogba, vil han blå-nekte, og legge skylden på legen.
Og så er det ikke umulig at han saksøker legen & Juventus for x-millioner når han blir dømt.
Johaug tok straffen uten å diskriminere legen sin.
Pogba er ikke den typen, han gjør aldri feil, alle andre gjør feil.

Men det er ett stort men her, blir B-prøven negativ da blir det ett nytt Circus
post liked by: Can2

Deleted User 430

Skal ikke tolke for mye her, men tror det er første gang jeg har lest om noen som blir tatt i doping hvor advokater/agenter ikke går rett på "han er uskyldig"..
"Aldri prøvd å lure systemet" kan jo virke seg en innrømmelse om at han bevisst har tatt det, men kanskje fått i seg for høy dose og bikket over normalverdiene🙄

][/hr]
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Cola2 wrote: 12 Sep 2023, 05:03 Johaug tok straffen uten å diskriminere legen sin.
Det første Johaug gjorde var å nekte for all skyld og kaste legen under bussen så han sa opp jobben, så litt uenig i det.. 😅
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Steinar Stenseth wrote: 11 Sep 2023, 19:08 Lugger litt om dagen, ja...
Prøver du å gå meg i næringa her? Hilsen Kongen av understatements. :-|
post liked by: RedTrafford
Kong Eric Cantona
Post Reply