[PL] Manchester United - Leicester City (19-02-2023)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Spennende med Sancho som 10-er, potensielt veldig mange kombinasjonsmuligheter mellom ham og Bruno. Spesielt i litt åpne kamper som denne ble.
post liked by: Pink Final, Cola2, RedTrafford, Belfastboy, Buchan
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Bra dag på jobb. Litt rusk i maskineriet i første omgang og i andre så dominerer vi fullstendig. I tillegg så fikk Varane hvilt 90 minutter. Rashford, Shaw og Fred ca 30 min. Mainoo fikk kjenne litt på PL, Sancho fikk spilt på seg litt selvtillit og McTominay og Elanga fikk minutter i beina. I tillegg så fikk vi lagd en luke ned til Newcastle på 4. plass og forbedret målforskjellen med 30%. David de Gea holdt nullen og deler nå rekorden med Schmeichel på 180 clean sheets for klubben.

Med andre ord, en fantatisk dag! Og sist, men ikke minst, Casemiro er ferdig sonet!
post liked by: Pink Final, red, Torquemada, Pwint, Cola2, RedTrafford, Ryder, Pancho P, Belfastboy, Buchan
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16318
Liker mottatt: 10525

En kamp som jeg var litt usikker på i utgangspunktet, ellers vi hadde en vrien kamp Torsdag.

Etter en god start og så kom det en periode da De Gea egentlig redder oss litt. Vi skrudde rett og slett bare av, og han viser nok en gang han er god nok.
Så synes jeg vi avslutter omgangen ikke så værst.

Den andre omgangen asså, det må være den beste denne sesongen så langt.
Revene ble satt i sjakk av bikkjene våres.
Herlig mål var det også, særlig det siste.

3 poeng bak City og 5 bak Arsenal og vi dro videre fra Newcastle.
Dette her lover bra altså :thumb_up:
post liked by: Ryder, Pancho P, Pink Final, red, Blodfink, Buchan
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8244

Nydeleg 2.omgang mot eit relativt godt lag. Det er nesten skummelt å tenke på kor langt vi har komme på eit halvt år og kor mykje absolutt alle spelarane har heva seg. Når Sancho fyrer på alle sylindrane kan dette bli eit nytt storlag. Kom igjen, Sir Ratcliffe! Kjøp United og framtida vert magisk 🤩
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Ryder, Pwint, Belfastboy, Can2, Buchan
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 430

Torquemada wrote: 19 Feb 2023, 16:46 DER kom den som du etterlyste, fort gikk det ikke :
Likevel fryktelig moro å se på 😂
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Pink Final, Pwint, Blodfink, Buchan
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

messilingard wrote: 19 Feb 2023, 15:55 Sabitzer trekker seg litt og gjennomfører ikke taklingen. Soleklart gult, men mener det hadde vært streng å gi rødt der. Uansett, jeg syntes det er helt greit at vi hvor en gangs skyld får marginene på vår side når det kommer til røde kort.
:
Støttes!
post liked by: Buchan, messilingard, Pancho P
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

Så kun litt av 1.omg, da så det ikke bra ut, men det hjalp når jeg måtte gjøre andre ting forstår jeg. Herlig.

Rashford knapper innpå Brautende Braut.
post liked by: Buchan, Pink Final, Pancho P
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Litt shaky ja i første omgang, men for en flott seier i en kamp som jeg fryktet på forhånd.
Heldigvis så har vi DeGea, som nå også tangerte Peter den store i antall clean sheet.
Rashford er helt enorm for tiden, og han er ekstrem flink til å time løpene sine gang på gang. Slik at det ikke blir offside. Sancho med nok et mål.
Synd Weghorst ikke scoret, men ellers en god kamp.
Synes dette var en god prestasjon etter Barcelona kampen på torsdag. Han er virkelig god han ETH til å få frem det beste når det virkelig gjelder.
post liked by: RedTrafford, Blodfink, messilingard, Pink Final, Pancho P

Mr H
Posts: 455
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 1347

Etter dagens kamp har for øvirg ww startet flere kamper enn martial denne sesongen. Å være tilgjengelig er en viktig egenskap.
post liked by: messilingard, Pink Final, RedTrafford, Pancho P, Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Det meste er sagt, men må uansett bare inn å dele mine tanker om kampen. Helt nydelig at Varane fikk hvilt seg og at Rashford og Fred slapp å spille hele matchen.

Vi var heldige som ledet til pause og kan takke David de Gea for det, for 2. omgangen hadde nok blitt veldig annerledes om Leicester hadde fått seg en eller to nettkjenninger før pause. Målet til Rashford var det klasse over. Fint brudd av Sabitzer på midten og nydelig målgivende fra Bruno. Rashford med nok selvtillit om dagen og avslutter på egenhånd selv om Garnacho hadde blank kasse ved siden av. I 2. omgang var det stort sett kun et lag på banen. FOR en omgang vi fikk servert. Jeg føler Leicester hadde én sjanse på å få til noe etter pause og det var da Maddison fikk frispark rett utenfor 16-meteren helt i starten av omgangen. Litt klønete av Sabitzer, samtidig som det så litt billig ut.

Maguire vs Lindelöf
Svensken fikk noe overraskende sjansen fra start, men takket for tilliten og leverte en god kamp. Aggressiv til å bryte foran, litt sånn som Martinez. Jeg blir ikke veldig overrasket om han er foran Maguire i køen nå.

Nå har vi levert to meget gode kamper den siste uken, selv om 1. omgangen i denne ikke var god. :D Men taper vi på torsdag og søndag, så blir nesten disse prestasjonene glemt. Det er nå det gjelder.

Det var ellers gledelig å se at ting fungerte for Sancho igjen og at han tegnet seg på scoringslista. Jeg håper virkelig han lykkes i klubben og blir her i mange år fremover.
post liked by: Blodfink

Beta 2.0
Posts: 313
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 105
Liker mottatt: 821

Sancho med sitt tiende mål for United i sin 52. kamp. Egentlig gode tall for en spiller som aldri har sett ut som at han er i slag for oss. Hvis han finner formen er "sky's the limit".
post liked by: messilingard, Blodfink, Pink Final
Post Reply