Hvem blir United´s neste manager

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
Post Reply
User avatar

Topic author
Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Sitter i ren frustrasjon og ser United tape for West Ham. Laget er tomt for energi og spilleglede.
Mourinho nærmer seg stupet. Uavgjort hjemme for Wolves, tap hjemme for Derby og nå under 2-0 mot West Ham. Har støttet Mourinho hele veien, men nå nærmer jeg meg stupet selv.

Hvem kan ta over på kort eller lang sikt.

Kortsiktig;
Carrick med Neville/Scholes eller Giggsy.

Langsiktig nå eller til sommeren;
Zidane, Conte, Allegri, Mancini eller?

Mitt ønske ville vært Allegri, men han koser seg i Juventus.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Litt artig at du legger dette ut midt i en kamp. Ja da er man fortvilet.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Forstår deg, er helt tom her. Jeg har ingen formening om hvem som skal ta over. Jeg vil jo ha vekk eiere, ledelse, manager og halve troppen...something is rotten...jeg vet dette ikke er rasjonelle tanker all the way, men betydningen SAF hadde var for stor ser det ut til , vi er i fritt fall. Akkurat nå kan Mikke Mus eller hvem som helst ta over, orker ikke mer...
LUHG!
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Ser ikke veldig bra ut nå nei. Jeg har lenge hatt trua på dette prosjektet, men nå ser det virkelig dårlig ut. Minner veldig om siste sesongen Mourinho hadde i Chelsea. Vi kan havne på 11. plass etter denne runden (7. runde).

Jeg tror egentlig Leonardo Jardim i Monaco kunne vært et godt valg. Men jeg er også litt svak for Zidane, for en fantastisk spiller han var. Da kan det vel hende det blir litt mer liv i våre franske spillere også.

Tiden vil vise, men jeg tror Mourinho sitter hvertfall noen kamper til.

User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Det samme skjedde jo under Moyes og van Gaal også. Så alt er nok ikke Mourinhos feil. Hva dette blir til vet jeg ikke. Men er utrolig skuffet.

Ohyeah
Posts: 26
Joined: 08 Aug 2018, 21:03

Problemet vårt er forsvaret. Det ble aldri fikset på etter SAF. Vidic og Ferdinand var på vei ut og det ble ikke hentet noen etablerte stoppere. Det er det første som må fikses på. Er en grunn til at De Gea ble kåret til årets spiller noen år på rad. Zidane kan lokke gode spillere. Han havnet nesten hos oss som spiller. Kanskje det er tiden for å få ham inn som trener nå 😊
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Vet ikke hva jeg skal si (skrive).
Nå ser det ikke bra ut.

United har ingen tradisjon for å sparke sin manager.....

På lang sikt ser jeg Leonardo Jardim som det soleklare førstevalget.

På kort sikt?
Jeg vet ikke.

Får 1989 følelsen her.......
Hadde helt gitt opp Ferguson høsten 1989.
Det sagt, tror aldri Mourinho vil snu dette.
Han er en qiuck fix manager.
Ferguson var en dynasti bygger.
Det tror jeg Jardim også er.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Jeg går vekk fra ønsket om Mikke Mus inn som manager, han har skrevet under for FFK!

Alvorlig snakket så må Mourinho ut, godt poeng fra RaoulDuke ang. Mourinhos siste sesong i Chelsea, dette ligner.

Ikke for å hovere, men jeg skreiv lange innlegg i forrige forum og på United.no når ryktene gikk om Mou til oss, jeg vil si spådommene mine har slått til. Noe alle burde klare å spå, hvis man kan sin Mourinho-historie.

Vi dreit oss ut som ikke hentet Guardiola, eller forsøkte hardere å få kloa i ham...det er historie nå, jeg vet... Det mest underlige blant fansen er troen man har/hadde på Mou kontra LvG, de er ikke veldig forskjellige, bortsett fra at LvG hadde en personlighet jeg lo mye av. Han ble jo virkelig hardt hatet av de fleste, jeg forsvarte ham som en av få...Det jeg prøver å si er at smaken er som baken, man liker forskjellige ting.


Men når Mou ble ansatt, så ansatte man en lite sjarmerende type, en som skryter og skryter av gamle bragder, en som er forbigått av så mange, en som sliter ut alle rundt seg. Jeg tror Moyes og LvG har noen elendige sider de også.

Neste mann inn må ha kontroll og stå støtt i seg selv, og furte mindre...


Woodward må også selges, det er ikke KUN han som er flink i business i denne verden. Han har ansatt feil manager en gang for mye. Han kan bli hvis han holder seg til å telle pund...
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Var heller ingen Mourinho fan, men støtter alltid Manageren. Tror forsatt ikke at United er noe qick fix. Hvilken ny Manager som skal føre United til tops igjen vet ikke jeg. Angående Guardiola så er jeg litt usikker på om han rett og slett ville ta den enorme utfordringen.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Zidane kommer til å bli kanon for United. Ikke bare vil spillerne prestere bedre, men de kommer mest trolig til å være mindre skadet.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

[mention]Blodfink[/mention] og [mention]Buchan[/mention].
Jeg kan bekrefte at det dere skriver om forrige forum stemmer.

Blodfink ga støtte til van Gaal, og var skeptisk til Mourinho.
Buchan var også skeptisk til ansettelsen av Mourinho.
Men, du støttet ham, akkurat som du gjorde med van Gaal.
En lojal og tålmodig mann :perf:

Det forumet var større enn dette, men ikke større enn at det var oversiktelig hva de forskjellige mente.

Selv hadde jeg nicket BMF på det forumet.
Jeg var vel en av de første der som tok til orde mot van Gaal.
Synes fotballen hans var så langdryg, for å bruke et godt gammalt norsk ord,
Prøvde stort sett å diskutere konstruktivt.
Hadde flere diskusjoner med nick som Antonio Valencia25, Mike Smalling, Giesselback, Chomsky og Harry Greaves.

Som noen muligens vil erindre var mitt førstevalg som ny manager Larry White, også kjent under navnet Laurent Blanc 8-) .
Jeg var blant de positive til José Mourinho, da han også sto høyt på lista mi.
(Viktig å stå for det man har skrevet mener jeg).
Jeg så for meg en direkte rask kontringsfotball, med mye mål og mer action i kampene.
I min naivitet skrev jeg vel også at Mourinho ville tilpasse seg United’s tradisjoner etterhvert som han fikk fotfeste.
Ja, så feil kan man ta.
På slutten av det forrige forumet begynte jeg å tvile på Mourinho.
Husker jeg hadde i hvertfall en meningsutveksling med [mention]Buchan[/mention] om det.

Vel, det forumet er historie.

Det ser ikke ut til at José Mourinho vil klare å snu skuta nå.
Selv om problemene i klubben ikke kun skyldes ham.
Det er noe helt feil med ledelsen i klubben.
De tenker mest på bunnlinja og inntekter ser det ut for.
Ingen langsiktig sportslig tenkning.

For meg er ikke lenger Larry White første kandidat.
Synes United bør gå for en yngre og moderne manager.
Gjerne Leon Jardim.
Last edited by Pink Final on 29 Sep 2018, 23:22, edited 1 time in total.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Mye man kan si om LVG, men ingen har noen gang hatt slik tiltro til ungdommen som LVG. Mange U-spillere fikk prøve seg på a-laget, og jeg hadde inntrykk den gangen at vi signert mange gode u-spillere nettopp fordi United hadde en manager som gav u-spillerne en sjanse på a-laget.

LVG var aldri riktig mann for United, men skulle ønske at neste manager hadde den samme tilnærmingen som LVG på akkurat dette feltet.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

@Pink Final husker godt diskusjonene under LvG. Det var rimelig heftig til tider 😊 Og det er det nå også dessverre rundt omkring blant United fansen. Som du nevner så kan ikke alt skyld legges på Mourinho. Noe må skje i ledelsen. Men er usikker på om det kommer til å skje noe der med det første. Klubben er ikke avhengig av CL spill , for økonomien sin del. Slik det er nå.
I perioden mellom Busby og Ferguson, så ble det skiftet ut endel Managere. Uten at det hjalp nevneverdig. Så kjenner vi historien etter at Ferguson tok over. Det som har skjedd nå fryktet jeg kom til å skje den dagen SAF takket for seg.
Men noe må gjøres her uansett, for det virker som om ingen har tro på det de holder på med.
Nå det gjelder veien videre for klubben, så tror jeg nok ledelsen kan se over til naboen, slik de la tilrette for at Guardiola skulle få best mulig vilkår. Inntil da så tror jeg vi kan forsette med å sparke Managere til krampa tar oss. Og der er vi ikke flinke heller.
Eneste laget som er gode på det, er vel Chelsea. Ny Manager inn, vinne PL, også sparken 😃
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Jeg begynner også å miste troa på Mourinho, men han er ikke hele problemet. Vi MÅ få inn noen med fotballkompetanse i klubbledelsen, som kan vurdere om det er på tide å sparke Mourinho og hvem som skal inn i stedet for ham.
User avatar

Topic author
Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Mye gammel historie her. Jeg var ikke kjempe positiv til Mourinho i utgangspunktet men som alltid støtter jeg vår manager til det lenger ikke er mulig. LVG som Mourinho. De får min tillit inntil det ikke lenger er mulig.

Nå er Mourinho på vei ut - det handler kun om tid. Hvorfor jeg plutselig roper at Mourinho må ut, er at enn så lenge har vi fortsatt mulighet til å kjempe om en 4 plass. Venter vi en måned til kan det allerede være for sent.

Ny ung manager blir nevnt. Hvordan vil spillertroppen reagere på det?
Zidane eller annet navn til sommeren vil kunne løfte troppen. Trenger vi en såpass stor sjef med tanke på stjernene.
Vikar ut sesongen?


Spillertroppen er mer enn god nok. Mourinho ikke fått ut en puck av dagens stall. Martial, Sanchez, Rashford og ikke minst Pogba han så mye ball i seg.
Post Reply