[PL] Arsenal - Manchester United (22-01-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Steinar Stenseth wrote: 22 Jan 2023, 19:36 Helt grusom kamp. Ser pent ut med 2-2 mot slutten der, men vi var ikke i nærheten spillemessig. Dødt fra start og lavt nivå over hele linja. Hederlige unntak i Rashford, men det holder ikke.

Hvis Antony starter neste kamp faller tilliten til Ten Hag et lite hakk. Verste innsatsen av en United-spiller jeg har sett på mange år..
Vi ser slitne ut i andre omgang liten tvil om det.

Når det gjelder Antony i dag så er det greit å påpeke hvor elendige samtlige var på vårparten i fjor, så for å forsvare Antony litt så var han langt over dét nivået. Syntes ikke Antony gjør en fantastisk kamp, men det er ikke helt krise heller. Blir lite sluttprodukt, men løper mye og var en spiller som Arsenal tok mye hensyn til. Fikk mer ut av høyrekanten enn hva for eksempel Bruno gjorde.

Kampen i dag bærer veldig preg av at det er mye slitne bein. Midtbanen, samt det offensive leddet hang etter i samtlige dueller etter 80 min. At ten Hag ikke gjorde noen bytter der i dag er for min del det som gir mest grunnlag for kritikk, jeg tror for eksempel at Mainoo ikke hadde gjort en svakere jobb enn Eriksen de siste 10, og jeg tror i alle fall at Garnacho kunne gjort noe de siste 10 også. Det tar tid å bygge tropp, og selv om at bredden vår per dags dato er for dårlig sammenlignet med for eksempel City eller Chelsea, så må ten Hag være modig og heller bruke spillere som Garnacho, Pellestri, Mainoo og Iqbal. Alternativet er at vi blir løpt over de siste 10 og at våre beste aldri får hentet seg inn.

En annen "positiv" ting fra i dag er at Casemiro fikk hvile i 90 min.
post liked by: Blodfink, Pancho P, red, Pwint, Buchan, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14246
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Steinar Stenseth wrote: 22 Jan 2023, 19:36 Helt grusom kamp. Ser pent ut med 2-2 mot slutten der, men vi var ikke i nærheten spillemessig. Dødt fra start og lavt nivå over hele linja. Hederlige unntak i Rashford og Martinez, men det holder ikke.

Hvis Antony starter neste kamp faller tilliten til Ten Hag et lite hakk. Verste innsatsen av en United-spiller jeg har sett på mange år..
Enig i første avsnitt, og også at Antony kunne hatt en bedre kamp, men jeg har sett verre opptredener av andre spillere de siste åra. Men han må opp noen hakk ja. Hadde noen gode øyeblikk i dag, men det var korrekt å bytte ham ut, det burde vært 4 bytter til, men tynt på benken...
post liked by: messilingard, Pwint, Buchan, Pink Final
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

At det ville komme en nedtur også under ETH tror jeg de fleste forventet. Det er bare å gjøre den kortes mulig. Det er lett å bli revet med etter seieren mot City, men som mange ganger før , så kommer vi brutalt ned på jorden igjen.
Nå er det topp fire som gjelder, så det er langt fra noen krise enda.
post liked by: Belfastboy, RedTrafford, Pancho P, red, Can2, Pink Final, Blodfink
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12526
Liker mottatt: 4887

De 3 neste kampene er cupkamper med Forestx2 og Reading.
Da må noen nøkkelspillere få sårt tiltrengt hvile.
Blir det kjørt rovdrift i de kampene er jeg redd det vil betale seg dyrt.
Greit å la Malacia, Maguire/Lindelöf, Fred, Garnacho (Sancho/Elanga), Pellistri, Mainoo f¨å mye spilletid.
Er redd slitasjen blir stor når vi skal være med på fire fronter med det tette kampprogrammet som vi har.
post liked by: RedTrafford, Pancho P, red, Can2, Buchan, messilingard, Pink Final, Blodfink
User avatar

Topic author
Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Når det gjelder Antony:
Så ikke mye fotball fra Nederland, så jeg vet ikke hva han eventuelt gjorde da som han ikke gjør nå.
For oss ser han litt ut som en Futsal-spiller som ikke har spilt på stor bane før, men jeg nekter å tro at ETH presset gjennom en så dyr overgang for en spiller som kun er en «show pony» og ellers både sinker spillet og gjør svake valg. Stor kontrast til landsmannen Martinelli, som har mye av det samme men som er ekstremt mye mer direkte og effektiv.

Tomåneders treningsleir i Nederland for ham også?
post liked by: Buchan, Pink Final, Blodfink

Deleted User 402

Tilbake på jorden etter en kort visitt i skyene sist helg:-) Ergelig, men vi er der vi er og bedre enn forventet etter forrige sesong synes jeg. Work in progress som det heter.
post liked by: Buchan, Pink Final, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10525

Ten Hag lærer noe hele tiden han også, og fortsatt mye igjen. For min del ligger vi foran 'skjema'.
Må si jeg var mer skuffet mot Palace enn i dag.
Så noen muligheter i kampen, men var som forventet.
Litt bredere stall med noen utskiftninger hjelper mye.

Sancho og Antony har vi betalt prisen av 3-4 knallgode spillere.
Der må det jobbes mye med fram til seriestart i August.
post liked by: Can2, Buchan, Ryder, red, Pink Final, Blodfink
User avatar

Topic author
Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

RedTrafford wrote: 22 Jan 2023, 20:19 Ten Hag lærer noe hele tiden han også, og fortsatt mye igjen. For min del ligger vi foran 'skjema'.
Må si jeg var mer skuffet mot Palace enn i dag.
Samme her. Resultatet var ikke uventet (spesielt med skadene/suspensjonene). Likevel ble vi mer overspilt etter pause enn jeg setter pris på, skulle ønske det var jevnere spillemessig.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Buchan

Deleted User 430

messilingard wrote: 22 Jan 2023, 19:51 Når det gjelder Antony i dag så er det greit å påpeke hvor elendige samtlige var på vårparten i fjor, så for å forsvare Antony litt så var han langt over dét nivået. Syntes ikke Antony gjør en fantastisk kamp, men det er ikke helt krise heller. Blir lite sluttprodukt, men løper mye og var en spiller som Arsenal tok mye hensyn til. Fikk mer ut av høyrekanten enn hva for eksempel Bruno gjorde
Personlig syns jeg han var på nivå, og under, det som tidvis ble prestert av enkeltspillere i fjor. Ørsmå glimt av potensiale hjelper ikke for meg, dessverre. Det så vi i løpet av 90min i fjor også.
Hvor ofte hjalp han AWB, egentlig? Mulig jeg er i overkant frustrert over den siste timen hans, at jeg har gjemt bidragene han kom med, men dette var bare trist. Litt knuffing og innsats i løpet av 70min funker ikke når det er halv maskin, unødvendig forsøk på triksing og så lite effektivitet at man får mark av mindre. Står jo bare å ser på i hele 2. omgang..

At Bruno ikke får noe ut av høyrekanten er jo ikke så rart da han verken er kantspiller eller hadde energi igjen da han hadde løpt rundt som en svimmel sutreunge hele dagen😅

Nei.. Det må massiv bedring til. Det minste jeg krever er litt innsats og det var det ikke mye av i dag, syns jeg.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Blodfink wrote: 22 Jan 2023, 19:55 Hadde noen gode øyeblikk i dag, men det var korrekt å bytte ham ut, det burde vært 4 bytter til, men tynt på benken...
Skulle vært byttet ut etter førsteomgang, spør du meg. At resterende bytter ikke ble benyttet er også litt "krise", ja. Selv om det er tynt på benken så er det ihvertfall energi der. Det fantes ikke i de på banen, spesielt ikke i 2. omgang.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Med uthvilte bein og med Dalot, Casemiro, Sancho og Martial tilgjengelig, så kunne kampen blitt en annen. Men Arsenal var ekstremt gode i dag og de virker gode nok til å gå hele veien denne sesongen, men vi får se hvordan det går i oppgjørene mot de lyseblå.

Litt overraskende laguttak fra ten Hag i dag og vi kan vel ikke si at det fungerte helt, selv om det nesten gjorde det. Jeg føler at vi ble utspilt fra første spark på ballen selv om det føltes ut som vi hadde kontroll i noen få korte perioder.

Midtbanen til Arsenal var enorm i dag og de fikk satt opp Saka og Martinelli i farlige utfordrings-situasjoner gang på gang. Det var nok et mareritt å være backspiller på United i dag.

Manageren vår har stor tillit til Antony som ofte får sjansen på kanten selv når han kanskje ikke burde, som i dag. Men han er til å stole på defensivt og det var han også i dag. Han gjorde en grei figur før pause, men ble mer anonym etter hvilen, kanskje litt kranglete med ballen og pådro seg gult kort, så greit at han ble tatt av. Men litt for dårlig at dette var vårt eneste bytte før ordinær tid.

Bruno og Rashford var kjørte og hvertfall 1 av dem kunne nok blitt byttet ut, selv om de begge er livsfarlige offensivt. Et rent bytte med Rashford og Garnacho hadde nok ikke vært helt krise..
Jeg ser flere som nevner at Weghorst virket kaputt, men det er jeg ikke enig i. Jeg synes han løp det han maktet gjennom hele kampen. Han hadde et helt enormt returløp helt på tampen - et returløp Martial garantert ikke hadde tatt.

Så vet ikke helt hvilke flere endringer ten Hag burde gjort, men det er sikkert flere som kunne gjort en god figur i rollen som Eriksen hadde på slutten. Rashford kunne gått inn sentralt bak Weghorst og Elanga eller Garnacho kunne tatt plass ute til venstre.. så hadde vi hvertfall hatt noe krutt igjen offensivt. Istedenfor fikk Arsenal bare komme med bølge etter bølge, men de var nesten ustoppelige i dag.

Eriksen er sikkert en av de som løper mest av alle, men riktignok ikke spesielt fotrapp og spurter sjeldent. Skulle så gjerne sett at Garnacho fikk minst 15 minutter i dag.. men det hadde kanskje ikke forandret noe.

Motstanden vi møter i Premier League skal være så overkommelig i februar måned at vi bør ha 15 poeng etter 5 kamper før vi møter Liverpool i starten av mars. Nå skal vi selvfølgelig bryne oss på Barcelona også et par ganger neste måned, men men.. :strong: :fire:
post liked by: messilingard, Blodfink, Buchan
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

@Steinar Stenseth
Hvis man ser bort i fra sjansen til Rashford som Ramsdale reddet mesterlig så gjorde heller ikke han spesielt mye i andre omgangen. WW hadde et pent nedlegg til Bruno, men bortsett fra det så var anonymt i andre omgang. Eriksen mistet mye baller og var også slurvete. Skal jeg tippe så er de svake prestasjonene heller et symptom på slitne bein enn dårlig kvalitet.

Helt fair å kritisere Antony i dag, sier ikke at han var fantastisk. Men at det var ikke den verste prestasjonen til en Unitedspiller på lang tid stemmer langt på nær ikke i mine øyne. Det er i så fall en ekstremt streng vurdering, spesielt med fjorårets sesong i minne. Dersom du virkelig vil pine deg selv nok til å endre mening så kan du se Palace kampen fra i fjor om igjen, der har man eksempel på virkelig elendighet. Bør også nevnes at jeg ikke vurderer Antony i forhold til prislappen, han kan ikke noe for at John Murtough ikke var på jobb i juni fremfor 30. august. Det sagt så er jeg også kritisk til Antony. Han har ikke vært enorm denne sesongen. Han må lære seg å bli mer direkte, samt at angripere i PL måles i produksjon og ikke triks. Antony er en spiller som har egenskapene til å være en av ligaens beste høyrekanter dersom han forstår det taktiske bedre. Jeg har troen på at ten Hag kan få noe mer til etterhvert. Enn så lenge så er det greit å huske på at han har vært her mindre enn 6 mnd og at det er et rimelig stort steg fra Eredivisie til Premier League.
post liked by: Blodfink, Buchan
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

For å ta forskjellen på Rashford og Antony, @messilingard, så tar Ihvertfall Rashford initiativ og går på løp gang etter gang. Rettere sagt full sprint gang etter gang selv om han sjelden fikk ballen. Det er jo fullstendig mangelvare fra Antony, selv på kontringer. Da blir det, for meg, fryktelig tynt.

Det sagt så skrev jeg helt i starten at jeg syns det var dødt over hele linja. Utdypet bare ekstra om Antony siden det ble sitert. Kunne utdypet om alle de andre også, men, for meg, i dag var det 2 spillere som viste innsats, 8 spillere som var middels/svake og 1 som var skikkelig svak.

Det betyr ikke at jeg har gitt han opp eller tenker han er et bomkjøp etter så kort tid. Mener bare at han ikke fortjener å starte neste kamp, for det er ikke første kampen han ikke presterer i..

Godt mulig det er strengt, men jeg bruker heller ikke prislappen som noe argument her. Som jeg skrev, det minste jeg krever er innsats i de minuttene den eller den er på banen. Ikke totalt 5min med glimt av potensiale. Enkelt og greit.
post liked by: messilingard, Blodfink, Buchan
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14246
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Det er surr og rot i avgjørende situasjoner som ødelegger mye i dag synes jeg. Som EtH bl.a. sa: "Når vi leder så må vi klare å stabilisere kampen, det vil da åpne seg rom når Arsenal må jage som vi er flinke til å utnytte". Man gir bort ledelsen og kaoset er i gang...Men om man tar XG (noe jeg ikke er veldig fan av egentlig), så var den 2.64 mot 1.02...
post liked by: RedTrafford, Buchan
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Det jo sånt som skjer av og til, og spesielt når både bein og hode er slitne. Så kan vi kanskje synes at ETH har levert litt under pari de to siste kampene pga resultatene. Men et tap på ti kamper er ikke dårlig. Laget reiste seg etter forrige tap som vel var mot Aston Villa, tror jeg. Men det blir ikke lang hvile, ny kamp på Onsdag.
post liked by: Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Blodfink wrote: 22 Jan 2023, 21:47..Men om man tar XG (noe jeg ikke er veldig fan av egentlig), så var den 2.64 mot 1.02...
Hvordan side bruker du for å finne xG?
Understat melder 2.90 - 0.27..
Post Reply