Hi-Fi

Sett noe kult? Eller hørt noe bra?
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Hifi messen Oslo i Oktober, Nå ligger lista over utstillere ute på Hifi-expo sine sider.
Må si jeg ble skuffet @Blodfink :cry2:

Det hjelper fint lite at både Mala audio og Oslo hifi-senter har sin egen messe samme helga. De er jo ganske store begge to, og hadde vært ett høydepunkt.
Skjønner ikke helt den greia der men.

Går selvfølgelig an å kombinere de i Oslo, men Mala i Asker blir nok ikke noe av.
Litt usikker om jeg gidder å ta turen da, får se an hva annet Oslo kan gi meg en av de dagene også i så fall :D
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ok, de konkurrerer fælt da tydeligvis, jeg får se om helga er ledig, er jo et eller annet som dukker opp hele tia :yikes:
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Hifi expo Oslo til helga 8-)
I tillegg arrangerer Oslo hifi center og stereofil sin egen høstmesse. Kan jo bli bra Lørdag.
Ser også at PL har tatt hensyn til dette da de satt opp Uniteds kamp på Søndag :-|
Eller hva tenker du @Blodfink
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ser at det er ganske mye bra tilbud på mange produkter også, uff da😎
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Håpløse greier @RedTrafford , går inn i høysesong på jobb, og skal da jobbe med planlegging hele helga...Vil ikke høre noe om tilbudene :hah:
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Er litt usikker selv om jeg skal innover.
Blir i så fall alene denne gangen, og det frister egentlig ikke. Vi får sjå😎
Fikk ett bra messetilbud i Horten på en CD spiller som jeg slo til på😄
Skjønner at dette er tiden på året man bør være på vakt hvis man er ute etter noe.
Ellers er jo mange av messe tilbudene også i nettbutikkene, og der fant jeg en god strømkabel til halv pris, kunne jo ikke la det spasere sånn helt uten videre😬
post liked by: Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Blodfink wrote: 21 Aug 2022, 16:15 Hodetelefoner står som første innkjøp her
Står du på stedet hvil eller har du funnet noe som låter bra ?

Derfor jeg spør er at jeg er på jakt etter noe selv.
Som jeg skrev tidligere hadde jeg Sennheiser hodetelefoner som var ganske ok, men etter anskaffelse av bikkjef... så har jeg plutselig fått mono-hodetelefoner :-|
post liked by: Blodfink, Pancho P, Can2
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

RedTrafford wrote: 19 Jan 2023, 20:18 , men etter anskaffelse av bikkjef... så har jeg plutselig fått mono-hodetelefoner :-|
Hehehe, ikkje bra bikkje

Stedet hvil, har glemt det, det er jobb 24/7 som tar det meste av minnet her... Men jaggu bra du minna meg på dette! Nå skal jeg huske det igjen. Tips gjerne om du er først ute, så gjør jeg det samme!
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Can2
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Det var ganske bra kampanje priser i hele November og begynnelsen av Januar da det ikke var tema :-|
Kommer til å vente på en tilsvarende periode, pluss at jeg må komme i riktig modus først også.
Tips kommer en vakker dag @Blodfink :D
post liked by: Pancho P, Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, rett modus er viktig, helt topp RedTrafford, greit å vente på neste kampanje.
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Hodetelefoner: Sony WH-1000XM4, arvtageren til XM3 får mye skryt, pris 2790,-, skal teste de tenkte jeg. Noen som har hatt XM3? Skal ta en tur til Lydglede også da.
post liked by: RedTrafford, Pancho P
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Var faktisk inne på Hifisentralen på morgenkvisten idag og leste mye bra om dem. sammentreff :D

For du tenker trådløse som kobler opp mot mobil osv ?

Vært også inne på tanken med hodetelefonforsker også, som blir koblet i Primare preampen.
Var ett ganske bra nedsatt hos Stereofil rett etter nyåret, rundt 4500,-(husker ikke merke, mulig Focal) da, men behovet var liksom ikke der da.

Ellers mye fint å lese på hifisentralen, må bare bruke søkefunksjonen i de milliardene av tråder der :-|
post liked by: Pancho P, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8250

Ikkje for å banne i HiFi-kyrkja (det er tross alt søndag), men eg vurderer sterkt aktive høgtalarar frå KEF. Enten LS50 ii eller LSX ii. Skal begynne å innrede eit TV/film/musikk-rom og vil ikkje fylle rommet med ørten komponentar. Har nokon erfaringar med desse eller liknande høgtalarar?
post liked by: Blodfink, RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Vil egentlig ikke ha trådløse, men det går i den retningen ser det ut til @RedTrafford :yikes: Kjekt når man er på farten.

Har ikke erfaring med de høytt. @Pancho P
post liked by: Pancho P, RedTrafford
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Med en integrert forsterker/m dac og streamer, så blir det bare 1 komponent mer @Pancho P :D
Pluss to slanger på gulvet da 8-)

Neida, for min del har jeg lite erfaring med aktive høyttalere.
KEF har alltid vært ett interessant merke, men selvsagt passive. Hadde lenge Q 700 og 900 serien i tankene før jeg gikk for det jeg gjorde.

Men igjen, lese tester som i Lyd&bilde, stereo+ osv er ett bra utgangspunkt, men synes erfaringene til mannen i gata på hifisentralen gir ett enda bedre inntrykk av div produkter. Og grunnen til at jeg ikke helt klarer bare å forholde meg til media ekspertene, er at det er kun en eller svært få personer som avgir sin dom, i tillegg til rommet de tester og div hjelpeutstyr osv.

Spent på fortsettelsen :thumb_up:
post liked by: Pancho P, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Leste litt om KEf'n du nevnte @Pancho P
Får mye skryt :thumb_up: , men det nevnes også at det var vanskelig å finne en sub til disse (hvis det trengs), men KEF KC62 var en ypperlig valg. Litt stiv pris, vet ikke om det står helt i stil prismessig. Som sagt er jeg litt på ukjent terreng her.
post liked by: Blodfink, Pancho P
Post Reply