(PL) Manchester United - Manchester City (14-01-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

andRED wrote: 14 Jan 2023, 14:55 Er ingen DDG-kritiker, men på målet er det vel rimelig svakt? Står og hyser på første stolpe
Hm, hva burde han gjort annerledes?
Har sett målene flere ganger nå.
Utgangspunktet til de Gea er på bakre stolpe.
Han går mot første stolpe når de Bruyne skjærer inn.
Hvis ikke ville korthjørnet vært vidåpent.
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Belfastboy, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

Har sett opp igjen scoringene noen ganger nå.
Og den avgjørende må jeg gi veldig skryt til Garanacho for forarbeidet - egentlig hele forspillet med den vinkla pasningen fra Bruno - var nydelig - og så millimeterpresist videre på foten til Rashford.

Og apropos Garnacho: Det er så herlig å høre fansen synge navnet hans til sangen til han som er i Saudi-Arabia - VIVA GARNACHO!!!
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Pink Final, Can2
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Angående målet til City må jeg si meg enig med @Pink Final
Stiller heller spørsmål til forvaret (AWB) i den situasjonen.
Forvarer ikke De Gea til enhver pris, så det er sagt.

Dagen etter seieren merker jeg fortsatt en himmelsk følelse av glede, så det 'ubetydelige' målet til City kunne knapt brydd meg mindre :D :D
post liked by: Pancho P, Pink Final, Can2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

For min del så blir det vanskelig å skulle ta noen på målet til City. Legger merke til flere ting dog når jeg ser det i reprise. Kan begynne med den første pasningen fra Mahrez til De Bruyne, hvor Fred blir stående litt langt unne Mahrez som får litt for mye rom til å finne den beste løsningen. Rashford var i utgangspunktet den spilleren som var nærmest De Bruyne, men han følger ikke løpet hans helt inn noe som gjorde at Casemiro fikk for lite tid til å komme seg sikkelig oppi der. Casemiro var også alene sentralt i banen på grunn av at Fred lå ute på backen. Casemiro kunne selvsagt ha forsøkt å vinne ballen, men inne i feltet der så blir det naturligvis tatt mindre risiko enn om det hadde vært på utsiden. På bakre stolpe så var City i overtall 3 mot 2 og begge våre ble dratt for langt mot mål i utgangspunktet noe som gjorde at Grealish fikk gå opp alene. De Gea kunne kanskje ha vært etter den ballen, men det ville i såfall vært årets redning.

For min del så har kollektivet ansvaret ved denne scoringen, men vi skal ikke legge skjul på at sportsvaskerne i lyseblått også er fantastisk gode fotballspillere som kan utnytte selv det minste tid og rom som blir gitt av motstanderen. Dette målet var et greit eksempel på nettopp dette.
post liked by: Pancho P, Pink Final, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Angående 1-1, jeg må si meg enig med de som ønsker regelendring, om City hadde scora en sånn goal hadde jeg vært ganske misfornøyd, EtH snakker om det samme. Som sagt; regelen er fulgt, men ikke uten en stor gråsone...Jeg mener Rashford selvfølgelig medvirker på dette spillet. Det blir litt for mange faktorer som skal tas hensyn til for dommerne når slike situasjoner oppstår.

Goalen står, men regelboka bør ses på.

Angående Pep så ga jeg ham skryt for balansert post-match prat, men han nevner i begge pratene at dommerne alltid dømmer for United på Old T...Det stemmer ikke Pep.
post liked by: Pancho P, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Blodfink wrote: 15 Jan 2023, 13:22
Angående Pep så ga jeg ham skryt for balansert post-match prat, men han nevner i begge pratene at dommerne alltid dømmer for United på Old T...Det stemmer ikke Pep.
Et sikkert tegn på at vi klatrer på tabellen, disse beskyldningene. For et par år siden var det alle straffene vi liksom ble tildelt på navnet. Nå har vi vel knapt fått et straffespark på to år, men det kommenteres selvsagt ikke.

Vi får ta det som et kompliment - motstanderne frykter oss igjen.
post liked by: Pancho P, Pink Final, RedTrafford
Post Reply