[PL] Manchester United - Chelsea (11.08.2019 kl 17:30)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Cola

Pink Final wrote: 11 Aug 2019, 23:30 Men, tror i allefall @Cola vil?
Du som har Best og Charlton som favoritter
Vi som er gamle er eldre, men ikke Best :D
Nå er det heldigvis å se at så mange unggutter fra akademiet overtar.
Dette liker "gamle" hjerter å se og at OGS bruker dem.
Det som skjedde igår og tidligere er historie, men det som ligger foran oss er FREMTIDEN :angel:
The Sky is the limit, og kanskje det heller ikke er langt nok :D

EDIT

Som skrevet/sagt de gamle er eldst, men de "gamle" må også fornye seg i den verden vi lever i.
Og det er det jeg prøver å gjøre i dette Forumet, akkurat nå føler jeg det beste for meg å gå "baby-steps".
Man lærer så lenge man lever, er det noen som tror man er utlært før den tiden, så har man ikke lært mye.
Føler selv at å lese her før, etter, kamp og så se det på nytt på MUTV skjønner jeg mye bedre. Så stort TAKK til de som skriver sine kommentarer.
Takker for mye BRA stoff fra kampen idag på dette Forumet, håper alle føler seg like velkommen som jeg gjør.

Men jeg trenger litt hjelp, som sagt før jeg er hockey frelst, har mye linker/forum etc som jeg sjekker/leser daglig om Svensk hockey/NHL/AHL og Norsk hockey. MEN jeg trenger linker til bra Engelske aviser om klubben i vårt hjerte.
Lei av VG/Dagbladet/Aftenposten/NRK og TV2
Vil sette stor pris på dette, kanskje opprette en tråd ang det?
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16744

[mention]Cola[/mention]
Sant det, framtiden er viktigst.
Jeg synes Manchester United har så flott historie, så liker å trekke den fram.

Under fanen Engelsk fotball har jeg laget en tråd som heter Engelsk media.
Vi kan jo poste der.

Om du søker opp navnet David Selini, så synes jeg han er god på å forklare taktikk m.m,

[mention]Mats98[/mention].
Angående midtbanen, så synes jeg den ble løpt rett igjennom, og spilt rett igjennom i 1 omgang.
Mange ballmist også.
Som allerede skrevet synes jeg Pereira kom dårligst fra det i går.
McTominay spilte seg opp i 2 omgang.
Har tro på Scott McTominay, men mer som indreløper enn som anker.
Pogba hadde noen strøkne pasninger, men også han mistet mye ball.

Liker ikke å henge meg opp i hva som ikke var så bra, når laget vant 4-0.
Men, vi må ikke se oss helt blinde på resultatet.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Cola wrote: 12 Aug 2019, 04:10 MEN jeg trenger linker til bra Engelske aviser om klubben i vårt hjerte.
Lei av VG/Dagbladet/Aftenposten/NRK og TV2
Vil sette stor pris på dette, kanskje opprette en tråd ang det?
Det er fritt frem, bare å lage tråd.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Noen videoklipp etter kampen mot Chelsea.



Neville og Mourinho har helt klart mye mer substans i sine analyser enn Carrager og Souness.


Pressekonferanse med OGS etter kamp

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jeg synes Andreas og Lingard var dårligst i dag. Udover Andreas assist til Martial synes jeg ikke der kommer noget fra dem. De løber måske meget, men der kommer ellers alt for lidt fra dem da de ikke har nogle specielle kvaliteter.

Cola

RaoulDuke wrote: 12 Aug 2019, 08:34 Det er fritt frem, bare å lage tråd.
Opprettet ;)

steve.crowford
Posts: 21
Joined: 12 Aug 2019, 11:08

We are real challenger on top 4 :D
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Kyndilfan1 wrote: 12 Aug 2019, 10:43 Jeg synes Andreas og Lingard var dårligst i dag. Udover Andreas assist til Martial synes jeg ikke der kommer noget fra dem. De løber måske meget, men der kommer ellers alt for lidt fra dem da de ikke har nogle specielle kvaliteter.
Pereira fullførte 11(!) pasninger i går. Holder ikke for en midtbanespiller. Har sett det før også, han er ikke nok involvert i spillet.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Ryder wrote: 12 Aug 2019, 11:12 Pereira fullførte 11(!) pasninger i går. Holder ikke for en midtbanespiller
Men han spilte jo ikke midtbane; han spilte ving; og nesten alt spillet er rettet mot Rashford på venstre.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Elkey wrote: 12 Aug 2019, 11:17
Ryder wrote: 12 Aug 2019, 11:12 Pereira fullførte 11(!) pasninger i går. Holder ikke for en midtbanespiller
Men han spilte jo ikke midtbane; han spilte ving; og nesten alt spillet er rettet mot Rashford på venstre.
Her mener jeg du tar feil.
Rashford lå ute til venstre, Pereira lå i midten bak Martial og altså foran McTominay og Pogba, mens Lingard var ute på kanten.
Ja, det ble nok en del vandring ut til kanten fra Pereira sin side og Lingard trakk som vanlig mye inn i banen, kanskje spesielt etter pause.. men Pereira spilte midtbane. :thumb_up:
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Mats98 wrote: 12 Aug 2019, 02:21 Hva gjorde Pereira og mctominay dårlig idag ?
Eneste jeg kan komme på er at Pereira bommet på noen par innlegg.
Det som skuffer meg med Pereira er at han er så ufattelig treig og det vises så godt da han ofte stuper inn i press. Herrera var heller ikke blant de raskeste, men mer klok da han gikk i press.. det samme gjelder Mata.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Elkey wrote: 11 Aug 2019, 20:51 Han var ikke beste mann på banen, men å gi 5 - til spilleren som hadde høyest treffsikkerhet på pasningene (88,5%) - blir useriøst.
Hvor fant du denne statistikken? :D
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Både pasningskartet til Pereira og gjennomsnitsposisjonen hans viser at han ikke spilte kant:
Attachments
Posisjon.jpg
Posisjon.jpg (137.27 KiB) Viewed 3445 times
pasning.jpg
pasning.jpg (136.58 KiB) Viewed 3445 times
Last edited by Ryder on 12 Aug 2019, 13:03, edited 1 time in total.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Lingard wrote: 12 Aug 2019, 12:29 men Pereira spilte midtbane.
Kan være jeg tar feil på akkurat det med hvor han spilte, men spillet foregikk på venstresiden, som medførte at verken Lingard eller Pereira ble særlig involvert, og derfor hadde begge veldig få pasninger. Pereira hadde selvsagt færrest av de som startet. Dette ble nok ytterligere forsterket av at United ikke prøvde å spille possession-football heller. Hver gang United vant ballen, søkte de etter Rashford (først og fremst) og Martial.

Men det sagt. Pereira vartet opp med en assist, og hadde ingen balltap. Pogba hadde f.eks 5 balltap, mens Martial, Rashford og McTominay hadde alle 3 hver. Pereira hadde også flest innlegg i løpet av kampen (4). Og tar du med langpasningene, hodedueller, taklinger, og tar i betraktning på at han spilte høyt på banen, så er det ikke så ille prestasjoner.

Men det er klart vi kan forvente mer av Pereira, men han trenger nok litt tid og litt flere kamper.

Vi hadde, for ikke så lenge siden, en diskusjon på forumet angående dårlige innlegg. Denne kampen så vi endelig et godt innlegg som resulterte i et mål. Innlegget kom fra Pereira. Kudos til han. Håper han kan forsette med å gi gode innlegg.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Lingard wrote: 12 Aug 2019, 12:42 Hvor fant du denne statistikken?
Bruker whoscored.com for det meste.

https://www.whoscored.com/Matches/13759 ... ed-Chelsea
Post Reply