Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Da melder flere medier at Cristiano Ronaldo har signert en toårs avtale med Al Nassr fra Saudi Arabia.
Ingen CL fotball der heller vel? 😉
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Pwint, Buchan, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

Når det ikke ble CL så er det jo ikke halvgæernt å få $200mill i året, et par år, for å legge opp, da😏
post liked by: Pink Final, Cola2, RedTrafford, Pancho P, Pwint, Buchan, Can2

Mr H
Posts: 455
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 1347

Det er for så vidt helt normalt/forståelig å gå til en svak liga med mye penger når man begynner å bli gammel og ikke holder et høyt nivå lenger. Å gjøre det eter å ha vært hardt ute og meldt at dette ikke stemte, men at tilbudene sto i kø, er vel litt flaut.
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Pwint, Buchan, Pink Final, Can2
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

:cash: :cash: :cash: is king
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Pwint, offside, Buchan, Cola2, Pink Final, Can2
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10525

Nivået hans passer nok bra borti dær.
Etter det han sagt og folka rundt han blir det bare for dumt.
Lurer på om familien blir med, fint sted for kvinner.
Fengsel-land😱
post liked by: Pwint, Pancho P, Buchan, Pink Final, Can2
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2592
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11858
Liker mottatt: 7615

Som jeg skrev på United.no: Penger er selvsagt viktig når man har det såpass trangt som Ronaldo. Stakkaren ble avskrevet med en lusen rolls til 2 mill i julegave. Hadde jeg hatt en så stusselig jul så hadde jeg nok vurdert å få en bedre betalt jobb jeg også.
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Buchan, Pink Final, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Han gikk så klart etter pengene. Selvom jeg tror at det ikke var hans hovedintensjon. Hadde en storklubb villet ha han, så hadde han nok takket ja. De har jo prøvd å selge til halve Europa nesten. Når han da innså at ingen store klubber ville ha han, så gikk han etter pengene.

Det er vel også et tegn at at han innser at han er ferdig på dette nivået. Han ble benka i Juve, han ble benka i United og han ble benka på landslaget. Forhåpentligvis har det gått opp er lys for han.

Blir spennende å se når han har enda dårligere spillere rundt seg. Hvor mye vil han bøtte inn?
post liked by: Pancho P, Buchan, Pwint, RedTrafford, Cola2, Pink Final, Can2
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Når man ser hvordan dette endte, så virker det temmelig unødvendig med den samtalen med Piers Morgan 😊
For hans egen del tror jeg dette kunne vært løst på en mye bedre måte. Men han så vel for seg noe større.
post liked by: Pwint, RedTrafford, Cola2, Pink Final, Pancho P, Can2
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2592
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11858
Liker mottatt: 7615

offside wrote: 30 Dec 2022, 22:56 Det er vel også et tegn at at han innser at han er ferdig på dette nivået. Han ble benka i Juve, han ble benka i United og han ble benka på landslaget. Forhåpentligvis har det gått opp er lys for han.
Godt poeng, ja. Han kunne helt sikkert fått seg et år eller to i MLS, eller i en litt mindre klubb i Europa, men da blir det med en gang mer synlig at årene har begynt å ta ham igjen. I Saudi Arabia kan han nok fremdeles være noen klasser over de han spiller med og dermed forlenge karrieren (mens han tjener noen milliarder).
post liked by: Buchan, RedTrafford, Pink Final, Pancho P, Can2, offside
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10525

Må ikke glømme at Saudi Arabia slo Argentina, så den beste spilleren vil han garantert ikke være der borte😂
Last edited by RedTrafford on 03 Jan 2023, 16:54, edited 1 time in total.
post liked by: Buchan, Blodfink, Pink Final, Pancho P, Can2, Pwint
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ja ja, hva skal en si.

Argumentet for å ønske seg bort var CL-spill. Greit nok, selv om han burde sagt det i april og ikke i juni.

Så, på sensommeren, var historien fra Ronaldo-leiren at United ikke ville la ham gå. Greit nok, til tross for at alle rykter tilsa at det ikke var noen som var interesserte.

Så kom intervjuet med Morgan, der tonen var at United prøvde å bli kvitt ham, på tross av den fantastiske karrieren han har hatt. Ett mål på ti ligakamper for en 37-åring? Ett mål mindre enn Fred, som har spilt betraktelig mindre? Respektløst å ikke la ham spille 38 kamper på bakgrunn av gamle meritter! Hashtag mismangement av Erik ten Hag.

Så ender han opp med å spille i en liga nøyaktig 99,99% av verdens befolkning driter i. Fordi INGEN andre ville ha ham, i alle fall ingen av dem som har penger i bingen - og de fleste av dem setter faktisk sportslig suksess først.

Han kunne valgt å kutte lønna drastisk og gå til Sporting, klubben som var springbrettet for hans fantastiske karriere, og dermed gi noe tilbake - men han velger i stedet å spille i ei fotballlmessig bakevje kun for å tjene enda flere av de milliardene han burde ha nok av allerede. Tipper det tar noen uker, så lobber han hardt for Saudi-VM i 2030.

Sannelig en nydelig fyr, dere. Good riddance, indeed.
post liked by: messilingard, Pink Final, RedTrafford, Pancho P, pixma, Can2, Pwint
User avatar

Måns
Donor
Posts: 201
Joined: 24 Oct 2021, 18:29
Liker gitt: 510
Liker mottatt: 665

Ser at Marca mener at det er en klausul i kontrakten til Ronaldo som gir åpning for utlån til Newcastle hvis de kvalifiserer seg til CL
https://www.marca.com/en/football/2023/ ... b45c7.html

Det sier derimot ingenting om Eddie Howe kan nekte å ta han inn i troppen. Jeg kan ikke se for meg at han skal bidra til noe som helst positivt i den lagmaskinen Howe nå holder på å bygge i Newcastle.

Jeg synes nok at vi var heldig som kunne terminere kontrakten. Men synes veldig synd på det portugisiske landslaget, som ikke har noen kontrakt de kan terminere, da jeg ikke kan tenke meg at han planlegger å avslutte sin landslagskarriere selv. I eget hode er nok Ronaldo fortsatt verdens beste fotballspiller, selv om VM og siste perioden i United har vist oss noe helt annet.
Neste gang vi hører fra han er vel kanskje i et intervju av Piers Morgan hvor han klager over hvor lite respekt landslagstreneren til Portugal har vist han...
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy, Can2, RedTrafford
User avatar

Vidar Dale Fjeld
Posts: 152
Joined: 04 Aug 2022, 07:53
Liker gitt: 120
Liker mottatt: 359

En trist trist sorti som forteller at han nok mistet seg selv på veien...legger skylden på han selv og sine rådgivere. Egoet ble etter hvert større en dagens Ronaldo...
post liked by: Pancho P, Pink Final, Can2
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Eddie Howe kan vel neppe være fornøyd med å få han inn. Jeg tenker hvis Newcastle får CL så kommer vel de til å sikte enda høyere mtp spillere. Da sikter de på Mbappe osv, og med de pengene så tror jeg at det er realistisk.

Bare tenk om Ronaldo ikke presterer i Newcastle, og blir satt på benken. Han kommer til å bli rasende.

Newcastle med Champions leauge plass kommer til å ha høyere ambisjoner og Eddie Howe kan vel umulig være fornøyd med å få Ronaldo inn.
post liked by: Pancho P, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

For oss konkurrenter sin del, er det en ønskesituasjon om han drar dit og Howe tvinges til å spille ham for PR. Vil svekke sjansene deres betraktelig
post liked by: Pancho P, Pink Final, Can2, offside
Post Reply