Aaron Wan-Bissaka

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Jeg leste mye av hva Richard Shaw sa om Azza.
(Navnet Azza har jeg fra Shaw).

Ser ikke noe sted at han har dette kallenavnet.

Passer han ikke iallefall.
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

@Sir Alfie Rey

Søk opp https://www.manutd.com 26 juli 2019.
Der finner du en av gangene Richard Shaw omtaler Aaron Wan Bissaka som Azza.
Om nick namet passer ham?
Er en sammen trekning av bokstaver.
A for Aaron, dobbel zz for de to s’ene i Bissaka og en a til slutt.
Men selvsagt lov å mene navnet Shaw ga ham ikke passer.
Azza var uansett navnet AWB gikk under i Croydon, London.
post liked by: Belfastboy, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

I kampen mot Spurs var AWB banens beste spiller i mine øyne. På forumet til RedCafe var det bare Ronaldo som fikk flere stemmer som MOTM, uten at det skal være noen slags fasit.

Jeg er ikke enig i at AWB er statisk, tvert imot. Blokka han hadde som stoppet skudd på mål var helt enorm. Her løper han opp og tar ansvar på Maguire sitt område. Han er svært villig til å dra framover, og er tildels god til å komme seg forbi motstander. Men han mangler en vesentlig nøkkelferdighet, innlegg....

Det er andre plasser på banen som er langt viktigere å forsterke enn plassen til AWB. Bakre midtbane er i mine øyne pri 1 å få fikset opp.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

AWB var bra i går, men mangler litt på innleggene ja, må kjempe med Ronaldo, Cavani og McTominay om MOTM.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Aaron Wan-Bissaka virker å være spilleren ALLE er enige om ikke er god nok.
Man skal ha gode overtalelsesevner om man klarer å få det til å bli motsatt.

Uansett, som med en del andre spillere synes jeg kritikken tidvis blir for massiv.
Prøver meg med en enkel stikkords oversikt:
Plasseringsevne
Den store svakheten.
Orienterer seg dårlig ifht til stopperne, ofte er han jo selv nærmest inne som stopper.
Kan minne litt om når Phil Jones er rusten og ute av form.
Dårlig til å plassere seg i rommet, men god 1v1 når motstander er rett foran ham.
Ballbehandling
Har irritert meg enormt når han gjør som Valencia gjorde på slutten, slår innlegg rett i nærmeste legg.
Men jeg synes Azza har kommet seg, løfter ballen oftere enn før.
Og hadde altså 6 assists ifjor.
Blitt bedre på pasninger, synes kritikken blir litt i overkant til tider.
Relativt god dribler, ser litt klønete ut, men kommer seg forbi rett som det er - den tidligere vingen.
Fart
Rask spiller, så hvorfor bruker han ikke farta mer for å passere sin mann i angrep?
Minner om Valencia på slutten her også.
Stopper opp og slår i støtte.
Farta god å ha hjemover.
Bevegelighet
Svært bevegelig spiller, dynamisk løper mye.
Men løper også en del feil, Ref evnen til å plassere seg.
Taklinger
Den store forcen hans, kan ikke huske makan til taklingssterk spiller.
Hodespill
Svak, klarer ikke å treffe medspiller med headingene sine.
Konsentrasjon
Virker dessverre å sovne av og til.
Gremmes enda over det Sevilla tapet i semi’n 2020 og baklengsen der.

Litt hulter til bulter ‘analyse’.
Andre her mener sikkert mye om denne spilleren.
Har mange svakheter, men også noen helt ekstreme ferdigheter.
Og konkurrenten Dalot er vel egentlig ikke så mye bedre summa summarum?
post liked by: Pancho P, red
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Eg var lenge positiv til Wan-Bissaka. Han har dei fleste fysiske forusetnadane som skal til for å bli ein drivande god moderne back. Som du seier, @Pink Final, har han fart, rykk, tacklingsstyrke og eit relativt godt finte- og driblereportoar.

Likevel verkar det som speleforståinga hans i beste fall er mangelfull. Plasseringsevna og konsentrasjonen hans har etter mitt syn ikkje vorte betre på tida han har vore i klubben. Han er glimrande på sklitaklingar, men det er bekymringsfullt at han så ofte må ty til desse. Det tyder på at han er feilplassert i utgangspunktet.

Spelararar som Walker, Cancelo, Reece James, TAA etc har også sine manglar defensivt, men dei kompenserer med langt større kvalitet offensivt enn f.eks. Wan-Bissaka. Som tidlegare ving burde han ha vore mykje meir komfortabel i angrep, men det ser rett og slett ut til at han ikkje anar kva han bør gjere til eikvar tid.

Dalot har kanskje ikkje meir 'end product', men han ser ut til i langt større grad forstå spelet og velge rett løysing. Om han er god nok til å spele på eit topplag i Premier League har eg mine tvil om. Skulle helst ha henta ein ny og meir offensivt kapabel høgreback, men samtidig er skuta lekk på kanskje meir strategisk viktige stader.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Pangaea
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 595

To veldig gode analyser, vanskelig å ikke være enig på egentlig alt.

Det som slo meg tidligst med AWB, utenom hans vilt presise taklinger, var en mangel på elementær posisjoneringsevne. Defensivt glir han inn i midtstoppers rom, eller like for høyt/lavt. Offensivt tar han løp i feil rom og uten buede løpebaner. Løper fort i veien for den han overlapper, eller rett i offside/motspiller/pasningsskygge. Dette er jo ting man driller i barneskolealder i England, så da tenker jeg det dessverre går på instinkt.

Da skjønte man jo og etterhvert hvorfor han takler så mye. Det er nok en del kompensasjon for manglende mobilitet.

Dalot -- med sine svakheter -- overgår derfor AWB for meg personlig. Men det trengs som dere og mener, oppgradering på han og.

Som du sier @Pancho P , hvor tetter vi skuta først? Kanskje lurt å begynne på midten?
post liked by: Pancho P, Pink Final, Pangaea, Blodfink
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Uten tvil en av de første som burde bli solgt til sommeren. Aldri vært god nok og har utrolig nok blitt enda mere dårligere enn han var da han kom.

#Selg
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

GBailey wrote:16 Mar 2022, 16:45 Det som slo meg tidligst med AWB, utenom hans vilt presise taklinger, var en mangel på elementær posisjoneringsevne. Defensivt glir han inn i midtstoppers rom, eller like for høyt/lavt.
Interessant at du skrev dette her, for det er akkurat det jeg prøvde å påpeke i Liverpool-matchtråden. For å si det rett fra levra, så virker han helt hjernedød uten evne til å forstå hva som skjer rundt han. Han blir "sugd" inn i feil område støtt og stadig, og så går det løp han ikke vet om, eller det står ledige spillere rett bak ryggen hans. Det skjer altfor ofte til å være tilfeldig.

Jeg er helt ærlig bare lei av han og den type spill, og ønsker ham solgt. Der, nå sa jeg det. Blir ekstremt overrasket hvis ikke hans navn står på en liste som Rangnick har overlevert til Murtough/styret om spillere som ikke har en framtid i klubben.
post liked by: Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Jeg kan fortsatt ikke tro at AWB sto på toppen en liste som besto av over 800 høyrebacker, eller hvem var de andre som sto der?
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Først må det sies at det er mye som går galt på disse målene, og det er ikke bare AWBs skyld, langt derifra, men det viser noen av svakhetene hans, og hvor "avskrudd" både han og mange andre er. Ikke bare i denne kampen, men egentlig alle.

Dette er fra 4-0 målet, der "angrepet" til Liverpool starter med en håpløst dårlig pasning fra Maguire som Liverpool etterhvert bryter ganske lett. Som vanlig skjer mye galt, og det er nesten absurd å se på reprisene og hvordan hele laget reagerer ett sekund for sent. AWB har stått ute på kanten og kanskje tenkt på treet som blir hugd ned med ingen vitner... Salah har en hel verden å løpe rett inn i, og både AWB or resten er for avskrudd til å reagere i tide. Det er en lett pasning til Salah i bakrom, AWB kommer for sent til å kunne takle, og ballen ligger i nota bak DDG.
AWB 4-0.jpg
AWB 4-0.jpg (208.57 KiB) Viewed 1934 times
--------------------

Her er fra 3-0. Nok en gang er Salah på løp, og her har AWB et stort forsprang på ham. Men han løper halvhjertet hjemover, og aner sikkert ikke hvor Salah er. Nok en gang reagerer laget et sekund for sent, og derfor er mange på halvdistanse. Dette angrepet startet med en idiotisk pasning fra Lindeløf til en hardt presset Elanga. Kanskje Elanga kunne gjort en bedre jobb i den duellen, men når vi har en mann helt udekket ute på høyrekant... tja, ting kunne vært gjort annerledes, selv om tanken sikkert var at Elanga skulle flikke den ut på kant.
AWB 3-0 overgang.jpg
AWB 3-0 overgang.jpg (169.42 KiB) Viewed 1934 times
Uansett, her var altså AWB ca 5 meter foran Salah når overgangen starter. Men hvor ender han opp? Jo, midt inne i feltet med Salah helt ledig bak ryggen, nesten på femmeteren. Kan kanskje argumentere for at han kunne blokkert et skudd der. Men hadde Maguire kommet opp i "sin" mann Mane slik at han ikke enkelt kunne scoret, så hadde Salah vært helt ledig gjennom for en "tap-in".
AWB 3-0 mål.jpg
AWB 3-0 mål.jpg (193.98 KiB) Viewed 1934 times
Som nevnt er det mye som er feil her, og vi skaper egentlig begge overgangene selv, så det er ikke meningen å gi all skylden for dette på AWB. Det er dominoeffekter og feil følger feil. AWBs handlinger er bare én av dem. Men jeg synes det viste ganske klart noen av de taktiske manglene hos AWB, eller mangel på spilleforståelse hvis jeg kan være så streng. Dette er ikke komplisert forsvaring, det er ganske elementært. Men han klarer ikke å følge med på spillet foran seg, det blir for mye "ballwatching" og så blir han "sugd" inn i feil område uten evne til å kaste et blikk over skulderen. Noen som husker Scholes? Det var et blikk over skulderen nær sagt annethvert sekund. Få laget til å se video av Scholes. Han hadde oversikt.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

AWB har en fremtid som spiller, men hvor det skal spilles er usikkert. Jeg har alltid likt stilen hans, men det er jo disse shutdowns som har ødelagt mye for ham. I et lag som fungerer i sin helhet har han nok en rolle å spille.

Skader og sykdom har ødelagt en del. Om det kommer inn et godt nok bud blir han vel solgt.

Så er det dette som kom frem om at han ikke passer i gruppa og ikke er noen miljø-bygger akkurat. (for ei god stund siden nå riktignok), jeg husker ikke hvor og hvem som skreiv om det nå, men jeg har nevnt det i tråden her før tror jeg.

Men gjorde det bra i går!
post liked by: Can2, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Noe av det morsomste i 22/23 var å se Aaron Wan-Bissaka.
Han ble avskrevet av de fleste, inklusive undertegnede.
Jeg sitter med en følelse av at han vil gå en god sesong i møte.
En spiller med store fysiske forutsetninger, rask, stor motor, atletisk.
En god dribler også.
Jeg håper han med god coaching vil slå ut i full blomst denne sesongen, både defensivt og offensivt.
post liked by: Blodfink, Pancho P, Can2, Belfastboy, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

Var vår beste spiller i flere kamper etter jul. Jeg er fan. Avskrev ham før jul.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Can2, Cola2, Belfastboy
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Akkurat samme her @Blodfink.
post liked by: Pancho P, Can2, Cola2, Belfastboy, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply