Lisandro Martínez

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Steinar Stenseth wrote: 21 Oct 2022, 22:46 For min del syns jeg ikke du er noen av delene. Vi er bare forskjellige 😁
👍 😄 Greia var at jeg gikk inn og delvis redigerte mitt eget innlegg. Jeg skrev noe om hvor på kroppen statistikk interesserte meg. 😬 -Men siden det kunne misforstås endret jeg det. Var ment som en kritikk av at det lages til alt mulig. Ikke de/dere som bruker den. 😉
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Pink Final, Pwint
Kong Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Personlighet og stil på banen teller en del for min del, der scorer Martinez en del høyere enn Harry...Jeg er jo ikke objektiv når det kommer til Maguire, jeg klarer ikke å mene at han noensinne har vært god f.eks. Han er bare ikke United-spiller på noen som helst måte. Jeg får litt vondt av ham og det er et dårlig tegn...Det beste vil være om noen kunne finne på å legge inn et bud som blir akseptert.

Martinez har alt jeg ser etter i en United-spiller. Det er rått parti om jeg skal sammenligne disse to.
post liked by: Pink Final, Can2, Pwint
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Artig diskusjon 👏.
Selv er jeg statistikk nerd, elsker tall og fakta ✍️🤓😅
Men tall og såkalte fakta vil aldri gi et helt bilde.
Tall og stats utgjør noen viktige brikker i puslespillet, men det må legges flere brikker før man ser hele bildet.

Visste ikke det du @Steinar Stenseth nevner fra sofascore om Martinez.
Tar det til etterretning.
Det jeg liker fra vår argentiner er;
A; Evnen til å lese spillet, bryte foran.
B; Gå i dueller og ta ut motspiller som er (mye) større enn seg.
C; Gjøre seg spillbar når vi bygger opp bakfra. (Studer bevegelsene hans når D de Gea har ball).
D; Evnen til å slå hurtige pasninger gjennom ledd (bruker ikke 3 sekunder på å tråkke på ball og speide etter medspillere, som Lindelöf og Maguire).
E; Samt det mer følelsesmessige i at han kommer med oppmuntrende high fives til kameratene i rødt.

Aner ikke om sofascore støtter oppunder mine fire første punkter.
Inntrykket jeg sitter igjen med støtter i hvert fall oppunder det 😁.

På den negative siden ser jeg at han også taper noen nærdueller.
Innbiller meg at det særlig gjelder når ball slås høyt og rett fram i banen fra motstander.
(Aner ikke om stats gir meg rett, bare noe jeg har festet meg ved).
Det siste jeg skriver i parentes er noe jeg prøver å være bevisst på.
For ofte er det vel slik at vi ser det vi vil se?
Når media og supportere gjentar at Martinez er lav, så sitter man å venter på at han taper hodeduellen.
Underbevisstheten har blitt påvirket av ‘sannheter’ gjentatt 1000 ganger i artikler og komm felt.
Og når han gjør så bekreftes forventningen/sannheten.
Samme leksa med pasninger.
Det er opplest og vedtatt at han er bedre med ball enn resten.
Og da ser jeg etter det.
Selv om også Lisandro Martinez har noen feilpasninger hver gang.
Han hadde bl.a en stygg en mot Spurs.
Den hadde Harry Maguire fått tyn for.
post liked by: RedTrafford, Ryder, Can2, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Om vi tar Maguire vs Martinez, vil jeg tippe de kommer ut med ganske like stats på pasninger. Men der Maguire bruker lang tid med ballen og ender opp med å trille 10 meter til Shaw eller Lindelöf 80 prosent av gangene, spiller Martinez hurtigere og mer gjennom ledd.

Så tror jeg også Maguire ville sett bedre ut i dette laget, men er usikker på om han hadde klart å være så aggressiv opp i ryggen på spiss som det Varane og Martinez var mot Spurs.
post liked by: Pink Final

Deleted User 430

Pink Final wrote: 22 Oct 2022, 07:02 For ofte er det vel slik at vi ser det vi vil se?
Dette er nok ganske så nærme fasit, ja 😁 Det gjelder meg selv også, selvfølgelig, av og derfor syns jeg det er artig å se på tall og statistikk i ny og ne for å se om jeg blir i overkant blind på det negative eller positive.

Nå er det, som tidligere sagt, ikke alt som kan måles i statistikker og det er heller ikke noe mål om å "kill the buzz" her fra min side. Syns bare det er litt artig og interessant å se hvordan en spiller hylles for enkelte ting en annen slaktes for når de strengt tatt er ganske så jevne på de samme tingene. Det er bare sånn vi mennesker er skrudd sammen, rett og slett, at vi ser det vi vil se, som du sier 🙂

Det blir uansett spennende å se, både på spill og statistikk, etterhvert som sesongen nærmer seg slutten. Forhåpentligvis vil tallene for Martinez sin del bare fortsette å stige målt opp mot de andre stopperne i troppen, sånn at vi får sementert en langsiktig makker til Varane fort som f..
post liked by: Pink Final
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Steinar Stenseth wrote: 22 Oct 2022, 12:26 Syns bare det er litt artig og interessant å se hvordan en spiller hylles for enkelte ting en annen slaktes for når de strengt tatt er ganske så jevne på de samme tingene.
Det er vel litt her vi ( 😁 ) lærde strides. Godt mulig statistikken støtter opp under dette. -Men, hvorfor føles det tryggere med Martinez enn Maguire. Det føles som De Gea trenger å gjøre færre redninger.

Dessuten sier nok ikke statistikken noe om plussene med å ha en solstråle av en lagspiller vs. en som stort sett henger med nebbet bak der. 😉
post liked by: RedTrafford, Pink Final
Kong Eric Cantona

Deleted User 430

Can2 wrote: 22 Oct 2022, 14:10 Men, hvorfor føles det tryggere med Martinez enn Maguire. Det føles som De Gea trenger å gjøre færre redninger.
Kanskje fordi spillestil og laginnsats spiller inn også? Er være mange årsaker til det, men jeg tror ikke en enkeltspiller er årsaken 😁

Kan jo være den nevnte underbevisstheten som spiller inn også, at uansett hva en spiller som har prestert svakt en periode gjør så føles det mer usikkert selv om det egentlig går rolig for seg.. 😏
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Så er vel kanskje Martinez en katalysator mtp laginnsats, tenker jeg.
post liked by: Pwint, RedTrafford, Blodfink
Kong Eric Cantona
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Luke Shaw var livredd for at Mason Mount skulle gå glipp av VM!

post liked by: Ryder, Blodfink, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 595



Så kan vi vel bare avlive myten om at man være høy for å være en briljant stopper. 👌

Ikke at det bør være nødvendig. Cannavaro var jo aldeles ikke høy, han heller, og er en av de beste stopperne i moderne tid.
post liked by: RedTrafford, Can2, Blodfink, Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16310
Liker mottatt: 10525

Meget sant @GBailey
Hadde Martinez vært 1,90 så hadde det ikke vært noe spennende lenger heller, egentlig urettferdig :-| :-|
Så det er bra som det er :D
post liked by: Can2, Blodfink, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100



:love:

Flagget skal riktignok være bannlyst fra Old Trafford, ettersom det avbilder et "farlig våpen"

https://www.goal.com/en/news/martinez-p ... 68fe5eefa9
post liked by: Blodfink, Belfastboy, Pink Final, Pancho P, RedTrafford
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

https://www.vi.nl/nieuws/het-belletje-w ... ng-zette-1
Erik ten Hag: "Lisandro Martínez himself wanted to leave Ajax. If we hadn't taken him, he would have gone to Arsenal. He was top priority there. Licha called me at one point: 'Coach, listen, I'm leaving Ajax. I can sign with Arsenal, but if you want me, I'll go to Manchester United."
post liked by: Can2, Pancho P, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Jepp, Arsenal var tungt inne, gjør overgangen enda bedre :thumb_up:
post liked by: red, Pancho P, Can2, JørgenT
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16310
Liker mottatt: 10525

Selveste paven har fått en signert Martinez drakt i gave.

Kanskje han blir snart klar for å spille igjen :D
Image
Attachments
Skjermbilde 2023-04-20 kl. 15.54.24.png
Skjermbilde 2023-04-20 kl. 15.54.24.png (524.09 KiB) Viewed 898 times
post liked by: Can2
Post Reply