Ishockey

Det er mye sport som ikke er fotball. Det kan diskuteres her.

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Blodfink wrote: 17 Dec 2022, 15:15 Zuccarello briljerte mot Chicago, 3 mål, 1 assist i 4-1 seieren. Rett nok mot bunnlaget, men moro. Minnesota har gjort det greit så langt, 17-13, holder til en 12.plass. Chicago står med 7-22 og er sist av 32.
Ser det eg kan av Minnesota og dei er gode, men samstundes frustrerande. Fleire, eller i alle fall nokon kampar er dei dominerande, men kollapsar. Føler dei hadde eit meir samanknytt lag i fjord. Kaprizov framleis toneangivande med gode spelarar rundt seg då, men er berre noko som av og til skurrar litt (defansivt?)
Følte at fiala var svært god for dei i fjord, men syns steele og shaw er gode også, saman med det unge håpet, boldy.
Gustavsson og fleurry Ser ut som å vere eit meget solid keeperpar.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Ja, enig i det du skriver om Minnesota @JørgenT , de er kjempegode, for så å glippe. Er vel litt defensivt rusk til tider som du er inne på.

Edit: Ny seier mot Ottawa, Zuccarello med 1+1 (4-2 endte det)
post liked by: JørgenT
LUHG!
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

JørgenT wrote: 18 Dec 2022, 10:32
Blodfink wrote: 17 Dec 2022, 15:15 Zuccarello briljerte mot Chicago, 3 mål, 1 assist i 4-1 seieren. Rett nok mot bunnlaget, men moro. Minnesota har gjort det greit så langt, 17-13, holder til en 12.plass. Chicago står med 7-22 og er sist av 32.
Ser det eg kan av Minnesota og dei er gode, men samstundes frustrerande. Fleire, eller i alle fall nokon kampar er dei dominerande, men kollapsar. Føler dei hadde eit meir samanknytt lag i fjord. Kaprizov framleis toneangivande med gode spelarar rundt seg då, men er berre noko som av og til skurrar litt (defansivt?)
Følte at fiala var svært god for dei i fjord, men syns steele og shaw er gode også, saman med det unge håpet, boldy.
Gustavsson og fleurry Ser ut som å vere eit meget solid keeperpar.
Fikk sett for første gang hele kampen med svenske kommentatorer, og min gamle nabo som ekspert i studio.
Synes de gjør 2 gode perioder, men så er det som at de har begynt å tenke på at det er ny kamp om 2 dager.
3. perioden var lavmål for Wild.
Boldy blir bare bedre og bedre tror jeg.
Dessverre ikke enig med deg ang keeper duon. Fleurry er over "the Top", syntes de burde ha behold Cam Talbot
Men Fluerry blir for dyr til å sitte på benken.
Gustavsson er en "coming man", spilte bra i denne kampen, men må nok forvente seg mange kamper på benken.

Så en oppfordring, Minnesota er jo såkalt Norsk stat der "borte". Da burde alle kamper de spiller gå på dette tidspunktet. :-)
post liked by: Pink Final, Blodfink

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Interessant. Eg er på ingen måte rutinert hockey sjåar, så eg ser nok ein del ting annleis enn dykk så det er berre å komme med input:)

100% einig i kanptidspunktet då. Og at dei gjerne kan prioritere å ha minst ein norsk spelar til ei kvar tid, svenskar har dei nok av, men om nokon år, når Mats er over toppen spørs det. Gror det så dårleg i norsk hockey at ingen kan ta over snart?
post liked by: Blodfink, Cola2
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

JørgenT wrote: 19 Dec 2022, 13:54 Interessant. Eg er på ingen måte rutinert hockey sjåar, så eg ser nok ein del ting annleis enn dykk så det er berre å komme med input:)

100% einig i kanptidspunktet då. Og at dei gjerne kan prioritere å ha minst ein norsk spelar til ei kvar tid, svenskar har dei nok av, men om nokon år, når Mats er over toppen spørs det. Gror det så dårleg i norsk hockey at ingen kan ta over snart?
Det var U20 VM division 1 Gruppe A. Og som ble spilt i Frisk nye Arena.
Vinneren ble Norge, dermed opprykk til A-VM

En ting som var veldig, veldig spesielt at alle NHL klubber hadde send sine beste scutere dit for å finsikte allerede nå før draften i Juni 2023
De var spesielt interessert i de norske som hadde etablert seg i Sverie.

Link til troppen og resultater
https://www.hockey.no/landslag/u20-land ... t/vm-2023/

Bildet av laget, og hvem som ble kåret som beste spiller pr. posisjon
https://www.hockey.no/nyheter/2022/oppr ... andslaget/

Hva heter det, en liten kuriositet @Pink Final en norsk spiller har en far som er en legende i Enga, har du svaret? :hah:
post liked by: Blodfink, Pink Final

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Lovande! Er jo fint nivå på den svenske ligane såvidt eg har forstått, og mange NHL proffar som har komt derfrå!
post liked by: Blodfink, Pink Final, Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Cola2 wrote: 19 Dec 2022, 17:44 Hva heter det, en liten kuriositet @Pink Final en norsk spiller har en far som er en legende i Enga, har du svaret? :
Jeg tror jeg vet det faktisk :hah: Sparer den til Pink
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Håper det lykkes for våre unge, artig om de får muligheten i NHL.
post liked by: Pink Final, Cola2
LUHG!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12534
Liker mottatt: 4887

Cola2 wrote: 19 Dec 2022, 17:44 Hva heter det, en liten kuriositet @Pink Final en norsk spiller har en far som er en legende i Enga, har du svaret? :
Jeg aner ikke, men en av spillerne har en bestefar som er en legende i Enga i hvert fall. Hvem er det?
Og så er det en spiller som har en far som er legende i Storhamar.
post liked by: Pink Final, Cola2
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16754

Jeg må kaste inn håndkleet på den @Cola2.
Vet ikke rett og slett.
post liked by: Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Belfastboy wrote: 19 Dec 2022, 18:27 Og så er det en spiller som har en far som er legende i Storhamar.
Mats Bakke Olsen ;)
post liked by: Belfastboy, Cola2, Pink Final
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Kjell Richard "Drosja" eller "Ricky" Nygård, far til Michael Brandsegg-Nygård @Pink Final

Bestefaren er jeg usikker på @Belfastboy
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Leo Johansen Halmrast er jo sønnen til Stig "Myggen" Johansen, så det er flere med berømte fedre, bestefaren har jeg enda ikke funnet :hah:
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Tobias Bjercke Larsen, kan bestefaren hete Einar Bruno Larsen@Belfastboy ? Døde i fjor, hockey og fotball-legenden.
post liked by: Belfastboy, Cola2, Pink Final
LUHG!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12534
Liker mottatt: 4887

Ikke Einar Bruno, @Blodfink.
Men Per "Lille-Pettern" Schjerven Olsen er bestefaren til Mads Bakke Olsen (faren er Tom Erik Olsen) - også en legende i Storhamar.
Lille-Pettern hadde vel landskamper i både hockey og fotball.
Mens Bruno kunne plusse på håndball i tillegg til hockey og fotball.

Husker jeg hørte en historie om Bruno hvor han kom hjem etter en trening eller samling i enten fotball eller hockey. Tømte bagen for utstyr og fylte den opp igjen med håndballtøy, hvorpå moren spurte hva han skulle. "Jeg skal på landslagssamling i håndball", sa Bruno. Og moren litt oppgitt: "Har du meldt deg på der også nå"!

Pål "Magic" Johnsen er for øvrig faren til Martin Johnsen.
Så man trygt si at det er mye gode gener i U20-laget.
post liked by: Cola2, Pink Final, Blodfink
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Blodfink wrote: 19 Dec 2022, 22:28 Kjell Richard "Drosja" eller "Ricky" Nygård, far til Michael Brandsegg-Nygår
Spesielt den jeg tenkte på.

Men at det var så mange flere var jeg ikke klar over

Takk skal dere ha
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pink Final wrote: 19 Dec 2022, 19:15 Jeg må kaste inn håndkleet på den @Cola2.
Vet ikke rett og slett.
Se svaret til @Blodfink


Tror ikke du eller jeg brukte drosje hjem etter kampene. :hah:
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Blodfink
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Belfastboy wrote: 19 Dec 2022, 18:27
Cola2 wrote: 19 Dec 2022, 17:44 Hva heter det, en liten kuriositet @Pink Final en norsk spiller har en far som er en legende i Enga, har du svaret? :
Jeg aner ikke, men en av spillerne har en bestefar som er en legende i Enga i hvert fall. Hvem er det?
Og så er det en spiller som har en far som er legende i Storhamar.
Tom Erik, men er ikke han også Frisk spiller før han tok toget, eller var det buss på den tiden :hah:
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Belfastboy wrote: 19 Dec 2022, 18:27
Cola2 wrote: 19 Dec 2022, 17:44 Hva heter det, en liten kuriositet @Pink Final en norsk spiller har en far som er en legende i Enga, har du svaret? :
Jeg aner ikke, men en av spillerne har en bestefar som er en legende i Enga i hvert fall. Hvem er det?
Og så er det en spiller som har en far som er legende i Storhamar.
Ja han scoret ett mål i 7de og avgjorde finale som jeg ble så forbannet for, of satt med på toppen av dobbel deckeren til Hamar
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
For å forhindre ubehageligheter, så må jeg si dette om Tom Eril Olsen.
Ikke sikker på om jeg spilte mot han.
Men når jeg dømte i kamper han spilte i/situasjoner en "perfect gentleman"
Både når jeg traff han på isen, eller før/etter en kamp uansett om jeg dømte, eller hadde gått over til å bruke video.

En liten hemmelighet: ENGA og SIL byttet videoer hvis en av de ble slått ut av motstanderen den andre skulle møte i Semi/Finale
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Blodfink
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12534
Liker mottatt: 4887

Cola2 wrote: 20 Dec 2022, 04:12 Tom Erik, men er ikke han også Frisk spiller før han tok toget, eller var det buss på den tiden :
Tom Erik spilte på Frisk før han gikk til Storhamar.
Her er bilde av han og Pål Martinsen hjemme hos meg sånn ca. 1997.
Attachments
Tom Erik Olsen og Pål Martinsen.jpg
Tom Erik Olsen og Pål Martinsen.jpg (119.42 KiB) Viewed 529 times
post liked by: Pink Final, Blodfink, Cola2
Post Reply