Truppen/sæsonen 19/20

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

[quote=Blodfink post_id=5234 time=1565441294 user_id=176]
Fans er ikke tålmodige, ikke United-fans i alle fall. Og hvorfor skal vi egentlig være det?

Vi som har skummet fløten av det å være united supporter I over 20 år, takler dette særdeles dårlig.
Jeg er ingen fan av ledelsen I klubben, og de har feilet totalt etter at SAF ga seg. Selv om Manchester United er tung skute og snu, så burde vi vært bedre stilt en dette.
Mange av de nye spillerne som kommer til United blir jo dårligere :D Det må Solskjær se og få gjort noe med.
Men jeg mener vi har en spennende tropp, og håper at de klarer og karre seg til en fjerde plass. Håper at Solskjær for nok tid til å bygge et lag her. Men det er vel gjerne å tro på Julenissen. Selv om det er en artikkel på United.no som refererer til James Robson i Evening Standar at Solskjær vil få mer tid. Men vi for nå se.
Eierne for jeg ikke gjort noe med, nye spillere kommer ikke før eventuelt i Januar. Så da er det bare å starte sesongen :D Jeg tror det kan bli en spennende sesong.
Selv om at det er to stk på riggen her (Liverpool supportere) som har satt penger på United nedrykk. Da for de dele en million. Er det rart man er grå i håret.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Var laget godt organisert føre Ole ? Det var spillere fra tre forskjellige trenere. De klarte jo ikke å spille sammen. Under van gaal og mourinho hadde vi klasse spillere i flere posisjoner, men de klarte ikke å spille sammen.
Så er ikke enig der. Har også hørt at ekspertene i tv2 også alltid har sagt at United har bra spillere men sliter å spille sammmen.

Med tanke på hvor unge flere av de er så har de jo mulighet til løfte seg veldig.
Shaw, AWB, mctominay, martial, rashford og James er alle unge som plutselig kan ta veldig steg. De er også forhåpentligvis i start 11’ern.
Ved siden av de så har vi klasse spillere med de gea, maguire og pogba.
Pluss et veldig talentfull reservelag som kommer ut. Så selvfølgelig kan det laget løfte seg. Tar greenwood og martial steget så mangler vi bare en kreativ midtbane som kan ta ut lingard og kanskje en HV.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Vel, jeg synes det manglet offensiv samhandling [mention]Mats98[/mention] , og som jeg skreiv: LvG fikk ikke en målscorer inn, med Zlatan inn i 2014 f.eks. Tror det kunne blitt ganske bra.

Mourinho tok oss til 2.plass, genial organisering spør du meg...Vant EL, også godt organisert... Jeg er ingen JM-fan, men helt tulling er han vel ikke når det kommer til organisering. At han blir sur og krangler etter 2-3 år, tar ikke fra ham at han antageligvis tok oss så høyt, som det var forutsetninger for.
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Van gaal kom på 5 og 6. Plass. Mangel på spiss var ikke det eneste problemet. Hadde også rooney selvom han begynte å dale nedover. Men du ser nå at han fortsatt kan sparke fotball så hadde nok noe med hvordan laget spilte å gjøre ja.

Han er ikke en tulling når det kommer til det nei, men overvurdert ja.
5. Plass ? 2 plass og så 6 plass er ikke så veldig bra.
Den 2. Plassen var ikke imponerende. Hvis du husker så lå vi 20 poeng ellerno bak city. Så eneste grunn til at vi kom på 2. Plass var fordet de andre lagene hadde en veldig svak sesong.
Europa leuge er ikke så stort. Det er lag som Sevilla som vinner den.
Spilte absolutt ikke mye bra fotball under van gaal og mourinho. Var vel en av grunnene pluss resultater som var grunn til sparking.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16727

[mention]Mats98[/mention].
Støtter i stor grad hva du skriver, både om Solskjær, Mourinho og van Gaal.

Diskuterte masse om Mourinho og enda mer om van Gaal på forrige forum.
Har ikke lyst å bruke mye tid på å diskutere de to.
Bare kort nevne min oppfatning.
Begge var organisatorer.

Under van Gaal hadde United ekstremt mye ball.
Det virket nesten som å ha ballen var et mål i seg selv (hvilket det selvsagt ikke var).
Poenget var at United hadde et eget grunnspill - et organisert grunnspill.
Fotballen under van Gaal ble dog for langsom og for defensiv.
United spilte noen glimrende matcher under van Gaal, spesielt våren 2015.
Men, totalt sett spilte United den mest dølle fotballen i min supportertid.
Kjedelig - kjedelig - kjedelig.

Da Mourinho kom inn spilte United ofte veldig rask og direkte fotball i hjemmekampene.
Mange bra hjemmekamper.
Borte var det omtrent på van Gaal nivå.
Kan nevne Feyenoord i EL og Watford i ligaen som jeg kommer på nå.
Jeg brukte mye tid på å «forsvare» Mourinho på forrige forum.
Men, omtrent da det forumet «døde» hadde jeg skiftet synspunkt.

Mourinho ble bare mer og mer feig.
Laget lå bakpå og ventet, og kontringer var eneste angrepsvåpen.
Mourinho var organisatorisk.
Han er ekstrem på å lese motstander, og å finne mottrekk.
Å nulle ut motstanders styrker er Mourinho’s spesialitet.
Tenk feks på Chelsea hjemme våren 2017.

Dessverre ble det bare mer og mer fokus på å nulle ut motstander.
Til slutt i den forstand at han satte opp bussen selv hjemme mot lag som Afc Bournemouth.
Der van Gaal ball var kjedelig, ble etterhvert Mourinho ball feig - feig - feig.

De to siste managerne har vært teoretisk flinke.
De har organisert laget.
Men ingen av dem vant fansen’s hjerte som gruppe betraktet.
En og annen likte fotballen de sto for, men neppe majoriteten.
Van Gaal ball var kjedelig og døll.
Mourinho ball ble feig med liten tro på egne ferdigheter.

Solskjær har selvsagt ikke samme erfaring og CV som disse to.
Men, han virker å være en modigere og mer offensiv type manager.
Han vil organisere laget til å stå høyere, til å tørre mer.
Og, han vil ha mer tempo i bein og på ball.

Solskjær har vist hva han kan få til.
I Molde og delvis i de første tre månedene i United.
Så gjenstår det å se om han vil lykkes med sin plan over tid i Man United.

Når det gjelder min kommentar om at kvaliteten på et lag kan være høyere enn summen av enkeltspillerne, så var den ment til [mention]Kyndilfan1[/mention].

Å sammenligne spiller for spiller med feks Wolves og Everton mener jeg er en vanskelig øvelse.
Et godt samspilt lag kan dekke over manglende kvalitet hos enkeltspillere.
Jeg tok Norge på 1990 tallet som eksempel.
Det laget bestod av relativt gode spillere, men at de som lag var ranket som nummer 2 i verden må tilskrives Drillo.
Han fikk ut maks av sitt materiale.

Du skriver [mention]Mats98[/mention] at United har mye kvalitet i spillergruppa.
Jeg er delvis enig, men bare delvis ;)

Keepere: Her er klubben godt forspent.

Forsvar: Det ser bra ut nå, men dårlig dekning på backene.

Sentral midtbane: Pogba er pur klasse om han gidder. McTominay har tatt steg og vi må håpe på han.
Fred er glimtvis god, men stort sett har han skuffet.
Pereira ser lett ut, men har ferdigheter.
Matic har blitt fryktelig tung og omstendelig.

Kanter: Mye ungt og spennende. Savner dog en ren høyrekant.

Angripere: Rashford har et vanvittig rykk, og et hardt skudd.
Uforutsigbar og vanskelig å møte for motstander.
Flink å løpe i rom.
Har dog en tendens til å gå seg fast, og er ikke klinisk nok i avslutningene.
Martial har en nærteknikk kun Pogba og Gomes matcher.
Har imidlertid vært veldig opp og ned.
Det blir litt for mye ball på fot, og ikke utnyttelse av rommene han har rundt seg.

Ellers mye ungt og spennende i Tuanzebe, Garner, Chong og ikke minst Gomes og Greenwood.

Gir deg rett i at det er kvalitet.
Men, ikke nok kvalitet, foreløpig.

Tynn dekning på backene.
Mangler et godt anker.
Bak Pogba ser den kreative midtbanen laber ut.
Gomes er jo der, men kan en så ung spiller levere stabilt over tid ved evt langvarig skade på Påggen?

Høyrekant ser tynt ut.
Og skulle gjerne hatt en ekstra spiss.

Jeg støtter Solskjær 100%.
Har trua på den veien han har påbegynt.
Sannsynligvis trenger han enda en sesong på å lære.
Og, han trenger flere vinduer på å komplimentere troppen.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

[mention]Pink Final[/mention] ja van gaal og mourinho hadde en slags plan og en egen måte å spille på.
Men jeg mener at spillerne ikke var godt nok organisert med tanke om de viste hva de skulle gjøre i forskjellige type situasjoner. Hadde de en klar plan for hver enkel spiller? Var samspillet bra? Nei jeg tror ikke det.
Som sagt så landet de på så dårlige plasseringer med så gode spillere. Må huske på at de hadde rooney, di Maria, schweinsteiger falcao, depay, mickey, zlatan,pogba og carrick. Blind var god på midtbanen, herrera var god og matic var god 1. Sesong. Ja flere av de spillerene kan man tenke de var over the top og noen av de fikk det bare ikke til i United. Det er tull, det er ikke så lett. Det der er klasse spillere som har prestert høyt nivå på klubber før United, som også fortsatt spiller og presterer.
Var virkelig mourinho godt organisert hele tiden under United oppholdet ? Det lakk vel en del mål inn ihvertfall siste sesong.
Rashford som sa nå.



Det er jo det jeg mener med at de har kvalitet da. Jeg tror flere av de har et høyere nivå enn det de har vist og mange av de er så unge at de kommer mest sansynlig til å bli bedre og bedre
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16727

[mention]Mats98[/mention]
Ok, da forstår jeg bedre hva du mener.
Vi er i praksis enig når det gjelder mangel på organisering av angrepsspill den gang.
Under Mourinho virket det tidvis planløst offensivt.
Få ballen opp til de tre på topp, og la dem fikse resten.

Under van Gaal holdt United på ballen.
Diskuterte mye på forrige forum om det var angrepsfotball eller forsvarsfotball han bedrev.
Jeg mener det lignet mest på å forsvare seg med ballen i laget.
United hadde lite folk foran ballfører.
Og merkelig nok endte angrepene ofte med en høy pole mot bakerste stolpe.
Selv med Martial som spiss.

Håper Solskjær klarer å gi angrepsspillerne mer definerte roller.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

[mention]Mats98[/mention] Det er lenge siden United klarte å underholde noen egentlig, i hvert fall over flere kamper i strekk. Kanskje helt tilbake til 10/11-11/12. Enkelte kamper har det fungert. LvG i seriespill mot Liverpool f.eks, men det ble ikke sånn mot alle motstandere., jeg sier ikke at det var kjempegode resultater. Det har ikke vært noen spesielt gode år siden SAF, skulle vi holdt oss på topp, hadde vi hentet Guardiola tenker jeg. Etterpåklokskap er jo vi fans ofte flinke på...

Det er et nytt system som skal spilles inn. Og får spillerne til Solskjær`s ønsker så blir det offensiv, rask fotball, med fokus på rask gjenvinning av ballen. Det er et ungt spennende lag, og jeg håper de kan nærme seg City og Liverpool. Vi mangler kanskje en målscorer som kan score de viktige målene på dårlige dager.
LUHG!
User avatar

Ivanisevic
Posts: 76
Joined: 30 Jun 2019, 15:43
Liker mottatt: 3

Jeg har null tro eller en gang håp om at United skal klare å nærme seg Liverpool eller City med det første. Ser på det som helt urealistisk. De to klubbene er altfor bra drevet fra topp til bunn, med to av de beste managerene i fotball.

Jeg håper derimot at vi klarer å stabilisere oss på managersiden, at dette bare er starten på Solskjærs ønske om å fjerne de gamle, mette, treige spillerne på monsterlønninger og heller få inn unge, sultne spillere som passer bedre til hans filosofi (og Uniteds). Håper på gode enkeltkamper i år, det tror jeg vi er garantert å få. Mange kamper med bra angrepsspill og fine mål og høyt press. Så vil det nok vise seg at kvaliteten bare ikke er bra nok til å gjøre det så bra som man aller helst hadde sett for seg, men det får komme om 2-3-4-5 transfervinduer. Hvis vi får litt kontinuitet. Og aller helst inn en som kan dytte vekk Woodward fra de sportslige oppgavene hans.

Mye spennende i United, håper de får sjansen og at en Greenwood, Chong eller Gomes blir sendt innpå i 60. minutt heller enn Mata eller Sanchez. Men vi får se hvor store baller Ole Gunnar har, han har voldsomt press på seg.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16727

Ivanisevic wrote: 11 Aug 2019, 15:13 Håper på gode enkeltkamper i år, det tror jeg vi er garantert å få. Mange kamper med bra angrepsspill og fine mål og høyt press. Så vil det nok vise seg at kvaliteten bare ikke er bra nok til å gjøre det så bra som man aller helst hadde sett for seg, men det får komme om 2-3-4-5 transfervinduer. Hvis vi får litt kontinuitet. Og aller helst inn en som kan dytte vekk Woodward fra de sportslige oppgavene hans.

Mye spennende i United, håper de får sjansen og at en Greenwood, Chong eller Gomes blir sendt innpå i 60. minutt heller enn Mata eller Sanchez.
Som jeg skulle skrevet det selv.

Ser for meg en ustabil sesong.
Med alt fra gode prestasjoner til noen fryktelige nedturer.

Det er de unge spillerne som i størst grad gjør at jeg gleder meg til sesongen.
De vil nok ikke få spille fast alle sammen.
Men, har på følelsen at det er med de unge vi vil få se den fotballen Solskjær ønsker å spille.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Håper å se dette laget i en cupkamp eller EL denne sesongen.

Romero, Laird, Tuanzebe, Maguire, Williams, Garner, Fred, James, Gomes, Chong, Greenwood.

Tror disse kunne spilt ball i hatt mot overkommelig motstand.
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Ja [mention]Blodfink[/mention] og [mention]Pink Final[/mention] det er det jeg mener. De har slitet mye og det har vært mye rot.
Siden de slitet så mye med spillestil, samspill, dårlig organisert angrepsspill noen år og dårlig organisert forsvarsspill noen år så mener jeg at spillerne har blitt sett på som dårligere enn det de egentlig er. Så å sammenligne troppen med everton, Leicester og wolves osv er tull mener jeg.
Når rashford som har vært på A laget i noen år nå går ut og sier det som jeg la ut på bildet over så beviser jo det litt
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Om de som jeg synes var svakest i dag skal ut mot Wolves: McTominay, Pereira og Shaw, da blir det Matic, Fred og Young inn da? Er ikke sikker på om det blir bedre, skulle gjerne hatt inn en midtbanespiller i januar, eller så håper jeg Garner og Gomes kommer i betraktning. Og Dalot? Hva skjer med ham, kunne jo vært en utfordrer til Shaw. Håper på en venstreback i januar også...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Mats98 wrote: 11 Aug 2019, 21:35 Når rashford som har vært på A laget i noen år nå går ut og sier det som jeg la ut på bildet over så beviser jo det litt
Absolutt, jeg ser den.
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Ja benken er ikke så bra, nå tenker jeg først Og fremst på start 11’ern.
Sier ikke at vi ikke burde ha inn et par spillere til. Kunne gjerne fått inn en offensiv midtbane ihvertfall. Poenget er at vi har mange bra også.
Ja de tre var ikke de beste idag, men betyr ikke at man ikke burde bruke de fremover.
Post Reply