Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Manchester Evening News med flere melder at Ole Gunnar Solskjær kan være interessert i managerjobb igjen.
https://www.manchestereveningnews.co.uk ... d-25654073
Solskjær har sett og analysert alle de 168 matchene han ledet Manchester United.

Tanker og synspunkter?
post liked by: Can2, JørgenT, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14246
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Tenker at Solskjær er i en litt vanskelig situasjon, om jeg hadde drevet en klubb og skulle ansette en manager, ville OGS stått på lista over kandidater? Usikker. Saken i MEN oppsummerer hans tid som manager i United på en god måte synes jeg; det var bra ting og det var mindre bra ting.

Jeg tviler på om noen klubber i PL vil ansette ham, men man skal aldri si aldri sier'em. Men det ville overraske meg.

Jeg synes egentlig han passer bedre til noen av de jobbene han har hatt: U-trener, spiss-trener etc.

Cardiff var mislykket, United 50/50, Molde bra, men det gikk uansett rykter om at det var misnøye blant fansen rundt enkelte sider ved hans ledelse. Uten at jeg vet noe mer om hva det dreide seg om.

Vanskelig, men jeg er ikke overbevist. Men bare fint om han får en sjanse til å motbevise hva jeg litt tenker om ham som manager.
post liked by: Pink Final
LUHG!

Mr H
Posts: 455
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 1347

Jeg likte mye av ogs-perioden i United, men jeg synes han er nærmest umulig å plassere/rangere i forhold til andre managere. Føler nesten han havner litt i mellom alt. Han er ikke blant de nye og progressive trenerne, men heller ikke blant de gamle ringrevene. Som du sier så er det få pl-jobber der han utpeker seg som en hovedkandidat i nærmeste fremtid. Grunnet språk/kultur tror jeg ikke en jobb i feks Spania/Italia hadde gitt noe mening, eller ville vært klokt av han heller. Er han kanskje en litt typisk landslagstrener? Det er flere landslag som har suksess med en ogs-lignende stil. MLS hadde kanskje vært spennende. Det kunne jeg absolutt sett for meg. Vi har sett mange managere utvikle seg mye etter en periode ute av gamet, så hvem vet hva som skjer. Eller kanskje han trives med å ha en lav profil og bare fortsetter og trene lokale ungdomslag i lang tid.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Ryder
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Enig i at det ikke er så enkelt å vurdere Solskjær som manager for en evt annen klubb.
Jeg tror de to største styrkene hans var hhv kjærligheten til Manchester United, samt evnen til å framstå som en samlende figur utad.

Jeg ser for meg at han ville vært en perfekt match for en klubb som ligger litt nede.
Og som har en lojal og patriotisk fan base.
Der han kunne være en samlende kraft, og evnet å skape entusiasme hos fansen.
Jeg tror hjertet hans brenner mest for den britiske fotballen om han skulle forlate Norge.
Ser heller ikke for meg Solskjær som manager i syd Europa, uten at jeg har noe logikk å backe det opp med.
Ser for meg en britisk klubb med større potensiale enn de får ut p.t.
Typ Bolton, Derby, Portsmouth, Sheff Wed i League one.
Birmingham, Middlesbrough, Stoke, Sunderland i Championship.
Kanskje Everton eller West Ham i PL.
Tror ikke han ville rørt en klubb som Leeds, og kanskje heller ikke Everton mtp scouse/manc rivaliseringen,
Kanskje t.o.m Dundee United, Hibs eller Hearts i Skottland?

Skal jeg tippe tror jeg han vil endre på det han ikke gjorde bra nok i United.
Slik som et tydeligere grunnspill, og kanskje ikke være fullt så snill med spillerne.
Bare vill gjetting de´n siste setningen.
post liked by: RedTrafford, Cola2, Ryder
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 661

Jeg tror ikke Solskjær er for snill mot spillerne. Van de Beek, Martial, Dalot og Bailly mener nok ikke det. Tidligere spillere som har spilt under Solskjær sier jo også at han er en tøff sjef.
Tror kanskje Solskjær var for lojal. Han stolte på sine 11 spillere og var lojale mot dem. Det skapte nok gnissninger når mange av de 11 ikke leverte varene på banen.
Jeg tror Solskjær kan lykkes med mange lag jeg. Ville heller satset på han enn "dinosaurene" i engelsk fotball som får sparken og blir ansatt i en ny klubb måneden etter.
Solskjær blir jo sett på som en flause i United. To hele sesonger ga en andre og tredje plass. Det ville vi nok hyllet Ten Hag for de neste to sesongene.
Enig i at spillet ble for tilfeldig og ikke uenig i at han ble sparket da han ble. Solskjær ble kritisert for spillestil etter hvert i Molde også. Gikk fra å spille offensiv og morsom fotball til en mer kjedelig. I et intervju ble han spurt om kritikken hvor han svarte at forandringen skjedde fordi han er blitt eldre og klokere.
Det er ikke klokt å spille kjedelig fotball når resultatene og troféene uteblir.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tror nok også Solskjær kunne være tøff, men jo mer vi hører om ETH og hans metoder blir det samtidig tydelig at det ble stilt for lite krav til spillerne i United.

Solskjærs styrke er nok litt den feelgood-faktoren, han stoler på spillerne og gir dem ansvar - så ble han nok litt for lite hard i klypa overfor de som ikke tok dette ansvaret alvorlig nok.

Spillerkjøpene hans har vel også vist seg å være tvilsomme - bortsett fra Bruno har det vært mye bom. Her må selvsagt rekrutteringsapparatet ta sin del av ansvaret, men uansett en ikke veldig imponerende bukett.

Tror også han kan passe godt som landslagstrener. Der det å skape samhold og god stemning er vel så viktig som å drille avansert taktikk.
post liked by: Cola2
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Kanskje Solskjær kan komme tilbake..... Som Assistenten til Ten Hag! :shit:
Kanskje kombinert med " feel good" ambasadør til Katy og de andre på kontoret! :shit:

Neida... Fra spøk til alvor, så håper jeg han kommer tilbake til PL! :strong:
post liked by: Cola2
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14246
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Godt poeng også å nevne transfers både i Molde, Cardiff og United, Cardiff-fansen er rimelig oppgitt over hva nordmannen henta til klubben (flere fra kompis Jim Solbakkens byrå om jeg husker rett), det var litt rundt det, nedlagte Josimar skreiv også om dette og tidligere litt tvilsomme transaksjoner i OGS/Solbakken/spillere-løpet...Noe som den gang førte til at OGS nekta å snakke med Josimar som eneste tippeliga-trener.

Som det blir nevnt så er kjøpene hans i United stort sett flops...

Og Molde ble veldig grå i stilen etterhvert ja.

Om Solskjær kommer tilbake som klubb-manager på toppnivå er det mest sannsynlig at det blir i en "bakgårds-liga" el, nedover i det engelske systemet som nevnes. Men landslag kanskje ja. Jeg tenker akademi/spesial-trener eller damefotball også i grunn.

Men: Om man skal tro på et hatobjekt som Ronaldo: Han skrøt vel litt av OGS faktisk. Carrick m.fl. synes vel også at OGS gjorde en god jobb.

Min kritikk av OGS gikk mest på at han var for "liten" for rollen, jeg syntes han var en amatør i mediene også, vet andre mener han var proff i mediene, det så aldri jeg.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Ja i den Solbakken historien framstår ikke Solskjær i så godt lys.
Og mange merkelige kjøp i Cardiff.
At han tok den jobben med Vincent Tan som sjef framstår pussig synes jeg.

Til United kom:
James, Wan-Bissaka, Maguire, Fernandes.
Van de Beek, Telles, Cavani, Pellistri, Diallo.
Sancho, Varane, Ronaldo.

Er nok delte meninger om flere av disse kjøpene.
Noen dårlige, noen gode, samt ett par tre hvor juryen fremdeles er ute.

Han ga veldig mange egenproduserte spillere sjansen.
Fire av de som debuterte og fikk spille mest var:
Greenwood, Henderson, Williams og Elanga.

Solskjærs navn ble nevnt både ifbm Brighton og Leicester i høst.
Uten at omtale i media bør bety noe som helst.

Uansett så fikk han prøve seg ut for sin store kjærlighet Manchester United.
Neste jobb betyr kanskje litt mindre følelser, både på godt og vondt?
post liked by: Blodfink, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14246
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Bruno og Varane er jo suksess. Resten er det ikke, bortsett fra at Ronaldo i grunn lyktes første sesong. Og unggutta er jeg fremdeles positiv til.

Flere av de andre spillerne som ble henta funka jo greit til tider under OGS, men de faller igjennom i Erik-systemet.

Sancho trodde man jo litt på, er han rett og slett ikke god nok for PL? Litt sånn DvdBeek-like?
post liked by: Can2
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

I motsetning til Van de Beek så har Sancho hatt noen kamper hvor han har vist hva han har inne. Spør du meg så trenger Sancho først og fremst å få tilbake troen på seg selv, bli litt mer offensiv i stilen og begynne å dra av en mann.

Når det gjelder Solskjær så håper jeg for så vidt at han kommer seg tilbake i jobb. 3. og 2. plass i ligaen + en EL-finale. Han gjorde ekstremt mye riktig for oss, men det manglet på det taktiske når motstanderen tilpasset seg og enkeltindividene fikk formdupper.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Salte25, Cola2, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14246
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Ja, man håper jo Sancho skal gjøre noe i nærheten av det han gjorde i Dortmund. Han har glimtet til, men har jo floppet totalt så langt om man skal være helt ærlig. Kan se ut som et tilfelle av litt problematisk psyke ja. Håper det ordner seg. Han hadde flyt i en svakere liga, det er tøft i PL.

Ole-tråd dette....Resultatmessig og vinnerprosent-messig gjorde jo nordmannen det godt. Det mangla bare et eller annet liksom. Og så ble han vel kasta under bussen som Keane forutså. Eller mista garderoben. I tillegg var det jo total inkompetanse i ledelsen. Vanskelige forhold.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

2OLEGEND tilbake på Old Trafford i går v Wolves.
For første gang siden han ble avskjediget i november 2021.
Som ventet gjallet sangene til ære for ham fra Stretford End.
Kanskje vår mest populære spiller på 2000 tallet?
post liked by: Buchan, Pancho P, RedTrafford, Blodfink, Can2, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Pink Final wrote: 14 May 2023, 08:26 2OLEGEND tilbake på Old Trafford i går v Wolves.
For første gang siden han ble avskjediget i november 2021.
Som ventet gjallet sangene til ære for ham fra Stretford End.
Kanskje vår mest populære spiller på 2000 tallet?
Solskjær har vært der før. På kampen til dattra si ;)
post liked by: Pink Final
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Det var mot Brigdewater, en kamp de vant 2-0, den ble vel ikke spilt på Old Trafford.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Cola2
Post Reply