Enig
@RedTrafford, ligger potensielt flere minefelt i denne trekningen.
Du nevner flere.
Om man tipper på oddsen så legg merke til at Cardiff har et svært godt tak på Leeds i nyere tid.
(Skyld ikke på meg om Leeds allikevel skulle vinne

).
4-1-0 på de fem siste, og kun 3 Leeds seiere på de 25 siste, 24 av disse spilt fra 2002 til 2020.
Faktisk gikk Cardiff 17 på rad uten å tape for Leeds.
Dette er en av matchene jeg tenkte på over da jeg skrev om masse historie og artige konstellasjoner i denne trekningen.
Legg til at disse to før i tiden var store
hooligan rivaler.
Cardiff og Leeds har møtt hverandre 8 ganger tidligere i FA cupen, det står 4-4.
Cardiff vant det seneste cupmøtet, i 2002.
Leeds vant 3 ganger i sine glory years, på 60 og 70 tallet.
Faktisk trakk de hverandre 3 sesonger på rad fra 1956-1958, waliserne vant alle tre.
Clash of the cash
Man City vs kongeblå Chelsea er en opplagt match der man egentlig håper at begge ryker ut.
De to har en del historie seg i mellom.
¨ikke så ofte i FA cupen dog.
Legg merke til at Chelsea kun har vunnet én eneste FA cupmatch i Manchester!
Og det var mot nettopp City, helt tilbake i 1915.
Bristol City - Swansea er et slags rival oppgjør, selv om det er Cardiff som er den store rivalen for begge.
Her kan man merke seg at i tidligere FA cup oppgjør står det 3-2-0 til Bristol klubben.
Brentford v West Ham har en berømt cupmatch i 1927 å se tilbake på.
Kanskje 1920 tallets største

da 3 divisjonens Brentford slo ut høytflyvende West Ham i en velspillende omkamp.
(Etter uavgjort på Upton Park).
Dette berømte møtet er det eneste mellom vestkant og østkant klubbene i alle cupers mor.
Hartlepool slo ut Stoke senest i 2009, et Tony Pulis ledet Stoke som den gang gjorde det bra i PL.
Dette er to klubber som nesten aldri møter hverandre, men Hartlepool har vunnet de to siste.
Anfields høyeste publikum noengang er mot Wolves, i FA cupen.
Tar gjerne en borteseier der foran et stort publikum.
Wolves slo ut Liverpool av FA cupen i klubbenes to siste tilsvarende møter, i 2017 og igjen i 2019.
Tre på rad?
Ser gjerne som deg at Sheffield Wednesday slår ut Newcastle.
Historien er dog på nord øst klubbens side, 1-1-5 i denne tradisjonsrike cupen.