Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Altså, ærlig talt:

Nå aner jeg ikke om jeg er blant dem som er målet for @GBailey sin utblåsning, men regner nesten med det ettersom han passet på å tagge det ene unntaket.

Når jeg poster på dette forumet, er det som privatperson og ikke på vegne av noen - verken en arbeidsgiver, en organisasjon eller som en del av en skummel kabal som jobber i det skjulte for å fremme en agenda og marginalisere andre brukere eller meninger.

Dersom noen er uenige med meg eller har et problem med det jeg skriver, forventer jeg å bli konfrontert og svart personlig, og ikke bli tatt til inntekt for noe mer eller noe større. Dersom jeg mener noe, og 5-6 andre mener det samme, betyr det ikke at disse personene har sittet i et rom med en skummel plan. Det betyr bare at man mener det samme, verken mer eller mindre. Om jeg er alene om en mening og verken får støtte eller likes? Skitt au, sover svært godt likevel.

Om jeg har sagt noe teit om en spiller som i ettertid viser seg å være feil, må andre gjerne trykke den kommentaren i fjeset mitt senere. So what? Jeg er ikke statsminister, jeg er ikke manager i Manchester United, jeg er ikke høyesterettsdommer eller programleder for "Debatten". Jeg er en random fyr på et bitte lite internettforum. Dette er noe jeg bruker fritida mi på, det er ikke jobben min.

Jeg prøver å begrunne alle påstandene og meningene jeg har, noe mer enn dét verken kan eller gidder jeg å love. Av og til har jeg tid til å skrive langt og grundig, andre ganger blir det en slenger som ikke trenger å være gjennomtenkt. Jeg tar ansvar for mine egne meninger og ytringer, men ingen andres. Jeg nekter derfor også å ta ansvar for at forumet som helhet skal reflektere en nøyaktig 50/50 meningsbalanse.

Og om det er sånn at man sitter og teller likes og derfra utleder en sammensvergelse mot enkeltpersoner, legges det en betydning i det som gjør at det er like greit å skrote den funksjonaliteten. Jeg klarer meg utmerket godt uten. Når jeg trykker like kan det selvsagt være fordi jeg liker posten, men det er mange poster jeg liker som jeg aldri gir en tommel opp, rett og slett fordi jeg glemmer det eller ikke har tid - eller ikke gidder. Noen "agenda" eller noe personlig er det i alle fall aldri snakk om.

Personlig synes jeg sånne "debatten om debatten" sjelden fører noe godt med seg. Det gjelder OGSÅ kritikken av united.no, som jeg flere ganger her inne har tatt til orde for at er både overdreven og urettferdig - men også kritikken som av og til dukker opp om "tonen" her inne. Sammenlignet med det aller meste annet på nettet vil jeg si at dette er en særdeles sivilisert og saklig forsamling. At det en sjelden gang renner over, er både naturlig og sikkert sunt overfor de menneskene vi faktisk har nær oss i det virkelige livet.

Dette har jeg sagt mange ganger, både her og i andre fora der det går hett for seg: Folk må slappe av og ikke ta ting så alvorlig - vi diskuterer tross alt en fotballklubb og ikke eksistensielle problemstillinger. Vi diskuterer det i en begrenset krets, dette er ikke en stortingsdebatt som kringkastes på NRK. I det minste kan man unngå å gjøre ting unødvendig personlig, gjennom dårlig skjult mistenkeliggjøring av motiver. Om man vil ha et "varmt og vennlig" forum, kan man gjerne starte der, i stedet for å antyde at det finnes en sammensvergelse for å kneble enkeltbrukere og deres meninger.

Tror ikke det er noen som har noe imot andre meninger om Ronaldo, @GBailey. De første 4-5 avsnittene av posten din er jo noe som hadde vært interessant å debattere videre. Men resten gjør det mindre fristende...
post liked by: Pink Final, Pancho P, RedTrafford, red, Belfastboy, messilingard, Can2
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Som en som sporer av tråder fortere enn en sukkerhungrig unge klarer å si "kake!", kan jeg jo for en gangs skyld starte med trådens tema. Jeg var vel tilnærmet euforisk når Christiano Ronaldo hadde en fantastisk kamp for Sporting mot United og det ble sagt "Han må vi hente!" -og vi faktisk hentet han - og for en spiller han var for oss! Så var det en skuffelse der når han dro til Real Madrid. For min del så var det igjen en eufori når han kom tilbake, og han vraket City for oss! Jeg satte han veldig høyt.

Jeg har endret mening om Ronaldo i løpet av den tiden han har vært her, med så mye som har skjedd. Jeg sto jo last og brast når sorgen rammet familien hans så bardust og urimelig. Han har jo hatt enorm støtte blant den harde kjernen av supportere. Samtidig så har de spesielle tingene og utspillene kommet frem i større og større grad etter hvert, parallelt med hans dalende form. Så disse dolkestøtene i noe som ligner et regissert teater, det gjør faktisk litt vondt.

Jeg står med begge beina midt i et samlivsbrudd, og uten sammenligning forøvrig - så sammenligner jeg likevel. Det er ikke mulig for et følelsesmenneske å holde seg rasjonell og saklig hele veien under et brudd. Jeg vet ikke om noen egentlig innerst inne forventer det heller. Kanskje legger jeg for mye vekt på den oppvasken hun ikke tok for en uke siden, kanskje jeg håper at Ronaldo flopper i Chelsea selv om det ikke er sikkert at det skjer...

Jeg har mindre peiling på taktikk og organisering enn de aller fleste. For meg handler det først og fremst om den euforien som kommer når vi står der med pokalen i hendene, om Garnacho, Rashford og Russo som scorer etter 92 og et halvt minutt.

Selv om det er noen jeg veldig ofte er enig med, og liker stilen til - og som nok er hovedgrunnen til at jeg er her - så er korreksjoner som andre kommer med både nødvendige og lærerike. Det er som min salige far, som hadde tidlige føringer for hva som var viktig og styre mot. Kanskje var ikke min tilnærming alltid den mest fornuftige? Kanskje det gikk an å se ting fra andre sider? I ungdommen er man sta og vil gå sine egne veier, men du verden jeg ser at det var mange råd jeg burde snappet opp tidligere. Skal man oppnå en utvikling trenger man korreksjoner. Det har jeg fått både i livet generelt - og her inne. Derfor er det viktig og riktig og ha flere stemmer, flere tilnærminger.

Derfor synes jeg det er viktig å etterstrebe at man skal ha en grunnleggende respekt for andre. Der kan noen og en hver av oss svikte av og til. Så @GBailey Jeg synes du ofte har gode poenger, men så har det veldig lett for å komme små personlige stikk som jeg ikke er så begeistret for. Jeg kommer med uoverveide korte -og sikkert ikke alltid så kloke innlegg, men det er det altså noen grunner til - og jeg mener et forum bør ha plass til det også. Du synes vi har sirkelargumentasjon, men det gjelder vel deg også? Du kommer stadig tilbake til at vi er en gruppe her inne som er tilnærmet konspiratoriske. Det er ikke tilfellet etter min mening.
post liked by: Pink Final, messilingard, Belfastboy, red, Pancho P, RedTrafford, Cola2
Kong Eric Cantona

Deleted User 430

Selv om jeg ga en like til @Ryder her nå må jeg understreke at jeg ikke er i en konspirasjonsring med han. Verken her inne eller på privaten.
Vil også benytte muligheten til å beklage til alle som ikke har fått en like av meg på et eller annet innlegg på dette forumet. Dette er ikke et forsøk på å fryse deg/dere ut.
Til dere som har fått en like av meg så beklager jeg at dere har blitt dratt inn i denne usynlige konspirasjonsringen. Det skal ikke gjenta seg..

Skal gjøre mitt beste for å unngå å gi disse enormt viktige likes'ene i fremtiden, så send gjerne en pm om jeg skulle glemme meg å gi deg en, sånn at den kan fjernes før du mistenkes for å drive med konspirasjonsteorier her inne..


Er det mulig?!?!?
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Etter en vanlig 8 timers arbeidsdag ute og 4 timer inne på kontoret nå, skal jeg prøve å svare på dagens store innlegg, ellers jeg ble både sitert og var sikkert ment at jeg tilhørte den skumle gjengen. Måtte ha noen forsøk på å lese meg gjennom dagens innlegg også.
Men det blir kort som mulig.

@Ryder og @Can2 sine innlegg ligger det generelt mye svar i, som jeg er helt enig.

@GBailey

Negativ omtale av VM:
Moderator kom med en anmodning igår hva som kan og ikke bør postes i tråden for vm, jeg svarte Mod med tommel opp, og tok det til etterretning. FERDIG.
Og HVEM fikk den berømte plata med hakk i til å fortsette å snurre?

Sitatet: det tar jeg bare som ett forsøk på å provosere igjen, ikke noe annet. Det skal jaggu mer til enn det for å provosere meg på ett lite forum.

Ronaldo (før intervjuet) : den lar jeg ligge når det blir så personlig, så kan man heller lure på hvorfor han var vært henvist til benken og ikke har spilt mer.

Unitedforumet. Jeg må innrømme at jeg ble litt målløs. Men nei, er ikke med i noen gjeng jeg heller. Kjenner ikke identiteten til noen av dere heller.

For min del tror jeg forumet hadde blitt kjedelig hvis enhver post skulle være blodseriøs og velformulert til enhver tid.
Uten humor, i alle varianter for den slags skyld, da tror jeg hadde sett mørkt på hverdagen.
At det er mye sleng- innlegg fra min side, trenger ingen å fortelle meg, for det vet jeg selv :-|
Og grunnen til det er for det meste at jeg hverken har tid eller ork til å sitte å skrive milevis lange og velformulert som mulig. Særlig ikke når mye er sagt før.
Da kan man bruke "like" funksjonen :-|
Vi har da noen moderatorer her som sier ifra når det går over grensen, hvis man ikke hører noe, er det vel greit tenker jeg.
Dessuten er det en funksjon som man kan ignorere brukere, bruk den hvis du ikke klarer å se andres innlegg.

Likes : Sikkert skyldig at jeg "liker" over en lav sko. Handler mest om at jeg har en generelt positiv holdning til andre her.
Innrømmer også at jeg ikke leser absolutt ALT her inne, og "liker" sikkert derfor ikke.

Og bortsett fra det, vil jeg si det er en veldig fin blanding av brukere her, alt fra de som kommer med mye historisk, det ukjente, nye klubber og spillere, gamle spillere, bilder, de med masse humor (gjerne det sarkastiske) og andre ikke United relaterte tråder. Og selvfølgelig de med velformulerte og informative innlegg.
Og ikke minst tallknuser`n

Før jeg går i dusjen og tar kvelden så vil jeg si det mest urettferdige med det innlegget jeg våknet til, var kritikken til @Pink Final
Det som var rettet mot meg driter i.
Ellers er jeg ferdig med denne saken. Da kan heller Mod sende meg Pm hvis det skal være noe.

(PS. Orker ikke å lese gjennom, mulig det mangler både flere bokstaver og ord her.)
post liked by: Pink Final, red, Pancho P, Belfastboy, Ryder, Can2
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Jeg våger meg frempå litt forsiktig her. Ronaldo er ferdig i Manchester United.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
I grunnen så synes jeg det er leit for begge parter at det skulle ende slik. Men det var ingen vei utenom.
post liked by: Belfastboy, RedTrafford, Blodfink, Can2, Pancho P, Pink Final, Cola2

Deleted User 661

Herlig hvor ryddig Manchester United oppførte seg i denne saken. De kom mye bedre ut av dette enn Ronaldo🔴
post liked by: messilingard, RedTrafford, Can2, Pancho P, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Vidar Dale Fjeld
Posts: 152
Joined: 04 Aug 2022, 07:53
Liker gitt: 120
Liker mottatt: 359

Ett steg nærmere suksess for Manchester United med dagens gladmelding...ellers holder jeg meg borte fra de store diskusjoner.
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Pancho P, Pink Final, Belfastboy

Deleted User 402

Bra at dette, som vel var eneste utvei, skjedde raskt og på en grei og respektfull måte.

Så hadde vi vel alle håpet at opphold nr 2 skulle ende litt annerledes, men sånn ble det nå.
Grei og ryddig avslutning.
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Pink Final, Belfastboy
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

@StretfordEnd
Leste et sted her om dagen, mest sannsynlig på en av united-feedene på Twitter, at United ønsket å holde seg profesjonell i sitt forhold med Jorge Mendes. En ting er at Ronaldo forsvinner, men de ser sikkert en gevinst i å holde et godt forhold til Mendes. Det gir i alle fall mening for min del.

For min del så er jeg ferdig med Ronaldo nå. Kommer ikke til å savne han, bryr meg ikke særlig mye om hvor han havner, og fokus blir heller på Erik ten Hags sitt prosjekt her. Det sagt så blir det fort veldig tynt på topp for vår del så jeg ser ikke bort i fra at det kommer en offensiv forsterkning av noe slag. Neppe noe stort navn, men det vi trenger i det minste en spiller til i spissposisjonen.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Belfastboy
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

United er en stor klubb og viser stor klasse her ja. :thumb_up:
Var egentlig litt redd for det hadde ventet til etter vm.
Endelig ro for EtH også. Fortjener det nå.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Får både håpe og tro at dette er engangstilfelle der en spiller ønsker å bytte klubb uten å få viljen sin. Samle mest mulig drit og vise seg på ett kjent tv program, og plutselig fri som en fugl.

Kanskje en lærdom alle klubber må forholde seg til når det gjelder fremtidige kontrakter. ;)
post liked by: Can2, Pancho P, Pink Final, Blodfink, Belfastboy, Cola2
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ser ut som dette er blitt forbilledlig håndtert. Kjapt, greit og uten mer unødvendig støy.

Takk for alt, Ronaldo - nå er det best for både deg og United at veiene skilles. Onwards and upwards!
post liked by: Pancho P, Pink Final, RedTrafford, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Takk for alt Cristiano Ronaldo.
Du ga oss mye glede i mesteparten av tiden du var i klubben,
post liked by: Pancho P, RedTrafford, offside, Belfastboy, red, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Takk for alt Ronaldo. Skulle gjerne ha sett at du fikk avsluttet på en helt annen måte i klubben vår ;( Men nå gikk det som det gikk.
Du er for meg THE GOAT!!

Lykke til videre my legend!
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

United viser klasse, ingen er større enn klubben. Ikke gjør Ronaldo større og havn i en bitter strid. Kler ikke klubben. Personlig er jeg glad han er vekk, føler en lettelse.

Men hva er neste destinasjon? Hvor spekuleres det? Så noen nevnte Newcastle…

Jeg tipper kanskje Bayern?
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Pink Final, JørgenT
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Roy Keane wrote:I don't think it's been great management," said Keane. "I think it's been a very difficult situation but I don't think the manger comes out with it [looking well].

People might say he's put a marker down, part of management is looking after the top. You do have to treat top, world-class players differently. This idea that you treat everyone the same, you don't.

I think it's better for everybody. The club, obviously. You don't want that dragging into the second half of the season. Ronaldo's obviously ran out of patience. People say 'is his reputation tarnished at Manchester United?' Far from it.
- Kilde SkySports

Spør du meg så bommer Roy Keane grovt her. Problemet til Keane er det samme som Ronaldo har, nemlig at han overvurderer Ronaldos ferdigheter. Er det noen som kommer godt ut av denne situasjonen så er det nettopp Erik ten Hag og klubben. De to sistnevnte har behandlet denne saken godt, og Erik ten Hag har ledet United i mange gode kamper - da uten Ronaldo på banen.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Ryder, red, Can2
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply