Hvem vil dere selge?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
Post Reply
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Jeg vil ha ut Martial. Han har summa summarum for dårlig holdning. Det er som å spille med 10 mann når han er på banen. Dessverre.
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Pangaea
Kong Eric Cantona
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Eg er for så vidt einig i namna som blir nemnt her. Likevel er summane så låge at eg ikkje heilt ser poenget med å selge. Det vil lette på lønnsbudsjettet, men vil ikkje skaffe mykje frisk kapital til transferkassen. Eg er nesten meir frista til å la f.eks. Martial få ei god sesongoppkøyring med laget, kanskje prestere såpass godt at han enten blir verande eller hevar sin eigen marknadsverdi.

Det er utruleg kor mykje meir ein kan få for spelarar på godt fungerande lag. City og Chelsea får stort sett 10 millionar pluss for stallfyllet sitt, mens Liverpool sel daudkjøtet sitt for indrefiletprisar.
post liked by: Pink Final, Can2, RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Ronaldo har spilt sin siste match.
Av øvrige tenker jeg Wan-Bissaka blir forsøkt solgt i januar.
Phil Jones er trolig ferdig i klubben.
Telles også, og Tuanzebe.
Tipper Dean Henderson aldri spiller for United mer heller.
Managaren ser ut til å ville gi Donny van de Beek muligheten til å spille seg inn i diskusjonen om en plass.
Fint han får muligheten, men for meg personlig - selg.
Ikke god nok til det spillet vi legger opp til.
post liked by: RedTrafford, Can2, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

Personlig vil jeg faktisk ikke selge Ronaldo. Nå er det mye bedre om han blir forvist fra troppen og må trene alene resten av sesongen. Sikkert noen juridiske utfordringer rundt akkurat det, men om mulig, kjør på.
Møter han ikke opp på feltet punktlig hver eneste dag for å løpe rundene sine er det bare å gi 2 ukers bot. Penger spart 😁👌
post liked by: Pancho P, RedTrafford
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Puster litt liv i denne - sesongen er straks på oppløpssida og vi har vel begynt å danne oss et bilde over hva Erik ten Hag ønsker med laget og hvilke spillere han har tillit til.

MÅ SELGES:
Harry Maguire. Per i dag er han en grei backup, men ser aldri for meg at han vil være et førstevalg for ETH og for måten han ønsker vi skal spille på. Da må Maguire bort, ikke minst for sin egen del. Vi kan heller ikke ha en kaptein som nesten aldri spiller.
Mason Greenwood. Vet det er ulike syn, men for meg er det ingen tvil.

KAN SELGES:
Scott McTominay. Mye bra ved McTominay, har hjertet på rett sted, holdningene i orden og god å ha i gruppa. Men langt mellom sjansene nå, og tilveksten med Casemiro og Eriksen illustrerer godt nivåhevingen fra McTominays tid som fast starter. Har også havnet klart bak Fred i hierarkiet. Et spørsmålstegn rundt Sabitzer, beholder vi ham tror jeg det er kroken på døra for Scott.
Antony Martial. Tror han kunne blitt en god spiss under ETH, men han spiller aldri og har knapt gjort det de siste årene. Et sted må grensa gå.
Donny van de Beek. Mulig ETH ønsker å se om han kommer tilbake etter skaden, men lite av det han viste i høst tyder på at han noen gang kommer til å lykkes i Manchester United.
Brandon Williams. Virker å ha stagnert, og har to spillere foran seg i køen på begge backplassene.

DILEMMA:
Jadon Sancho/Facundo Pellistri / Amad Diallo
Føler at skjebnen til disse tre er ganske tett knyttet sammen, så vanskelig å vurdere den ene uten å vurdere de to andre. Kanskje prematurt å antyde at Sancho kan/bør selges, men selv etter boot camp på tre måneder er det tydelig at han har et stykke igjen til å bli den spilleren vi trenger og trodde vi kjøpte. Det sentraler er jo om ETH ser hvorvidt han klarer å hente ut mer. Pellistri har fått få sjanser, men virket veldig skarp i så å si alle innhoppene. Amad har tidvis imponert i Sunderland, og bør kunne få sjansen neste år. Tror uansett ikke vi kan sitte med alle tre på hånda i august 2023. Nye utlån for Pellistri og Amad er en mulighet, i så fall tror jeg det er make or break for dem begge.
Hannibal Mejbri. Har vel ikke overbevist NOK i Birmingham til at det er åpenbart at vi bør beholde ham. Men fortjener kanskje en siste sjanse?
Diogo Dalot/Aaron Wan-Bissaka. Trenger ikke selge noen av dem, samtidig er vel ingen av dem helt på nivået vi ønsker. Får vi inn en ny høyreback kan en av dem selges.

Mener vi bør kunne få greit med penger for flere av disse. 30-50 mill for Maguire, Martial, Dalot, AWB og McTominay? 20-30 for Donny? 10-20 for Williams?
post liked by: messilingard, red, Pink Final
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Ryder wrote: 10 Mar 2023, 12:52 Puster litt liv i denne
Støtter det meste her, Ryder. Men Sancho er virkelig ikke et dilemma, spør du meg. Her har vi forhåpentligvis en god spiller som vi kan dra nytte av i mange, mange år fremover. At samtlige av oss forventer litt mer, det er det liten tvil om, men dette tror jeg kommer.

Hva som skjer med Pellistri og Amad er mer usikkert.

Pellistri har sett svært spennende ut de gangene han har fått spilletid og jeg håper derfor han blir med videre og det samme gjelder egentlig Amad. Vi klarer oss bra neste sesong med de offensive spillerne vi allerede har, men mangler selvfølgelig en spiss. Jeg håper virkelig det kommer en ny storscorer inn portene, men så lenge vi ikke får solgt Martial, så frykter jeg at det ikke skjer.

Men det virker som det nærmer seg slutten for både McTominay og Maguire, spesielt sistnevnte. Hvis det kommer inn en ny midtbanespiller i sommer, så ryker nok Scott.
post liked by: Pink Final, red
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Ut: Martial, Scott, Donny, Maguire, Elanga, Brandon, Jones, Tuanzebe.

Antakelig må (som nevnt) enten Pellistri eller Amad på lån.

Inn: spiss, midtbanespiller, Sabitzer permanent?, Weghorst permanent? midtstopper.

Da ser det slik ut:
  • ST: Ny klassespiss, Weghorst
  • LW: Rashford, Sancho
  • AM: Bruno
  • RW: Antony, Amad/Pellistri?
  • CM: Eriksen, Sabitzer, Fred, Casemiro, NY midtbanespiller, Mainoo
  • LB: Shaw, Malacia
  • CB: Martinez, Lindelof, Varane, NY midtstopper
  • RB: AWB,Dalot
  • GK: De Gea/??
post liked by: Lingard, Pink Final

Deleted User 661

Jeg regner med du også vil ha Garnacho en eller annen plass der @red
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Blodfink
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Han får kanskje være med videre han også ja.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Spørs også kor lenge Vigge er fornøgd med å sitte på benken. Vi spelar enormt med kampar for tida og likevel er svensken sjeldan i sjå i lagoppstillinga. Eg ser for meg at både Lindelöf og Maguire kan forsvinne til sommaren og at det blir henta inn minst éin erstattar. Det går rykte om Timber, ein mann som kan bekle ei rekke posisjonar. I tillegg har Shaw vist seg å vere ein særs habil stoppar, noko som kanskje gjer behovet for dobbel dekning på stopparplass mindre.
post liked by: Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Lingard wrote: 10 Mar 2023, 21:41
Ryder wrote: 10 Mar 2023, 12:52 Puster litt liv i denne
Støtter det meste her, Ryder. Men Sancho er virkelig ikke et dilemma, spør du meg. Her har vi forhåpentligvis en god spiller som vi kan dra nytte av i mange, mange år fremover. At samtlige av oss forventer litt mer, det er det liten tvil om, men dette tror jeg kommer.
Ja, var vel ment som et litt dristig innspill, har ikke mye tro på at det vil skje og håper det heller ikke. Har ikke mistet håpet om at han vil løfte seg et par hakk - for det må han.

Men ETH og trenerteamet har lagt mye energi og prestisje i å få ham opp på ønsket nivå. En prosess de nok ikke er ferdige med på langt nær. Men hva om de opplever at han ikke responderer på noe de gjør og ikke har noen utvikling? Tror nok uansett han får en sesong til på seg.

Glemte å ta med Elanga i oversikten min. Plasserer ham et sted mellom MÅ og KAN selges. Ser dessverre ikke potensialet til en førstelagsspiller der.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Mye fornuft over her: At det blir forsterket med 3-4 spillere er vel rimelig sannsynlig, dobbel dekning betyr 20 utespillere med kvalitet på øverste nivå.

Da må Dalot, Maguire, Lindel¨øf, McTominay, Sancho, Martial av ulike årsaker bort. Om 3-4 av disse skal erstattes blir det vel en ny stopper, høyreback, midtbane og spiss. Keeper er vel også noe United ser etter.

Angående Sancho: Stort problem, jeg nevnte det såvidt i kamptråden sist; skal du være med må du prestere. Er ikke uvillig til å se an neste sesong, men er heller ikke noe must at han skal få en sesong til på å få til noe. Akkurat hva som har skjedd med ham er jo ikke helt offentlig. Men trist er det jo.

Regner jo med at Greenwood ikke er med videre, skal ikke ha noen sterke meninger om det. Klubben får ordne det selv.

Pellistri, Amad og Garnacho bør vel kunne få muligheten til å spille seg inn neste år, ønsker at de ikke lånes ut, så kan man heller selge Elanga. Mejbri kan vel lånes ut en sesong til.

Timber er en fin mulighet, og Kenneth Taylor muligens, def midt. Har jo spilt seg inn på Ajax-laget, selv om han var benket sist. Løse rykter har det vært.

Kane-ryktene går ikke bort.
Timber, Taylor, Dumfries og Kane inn? Dumfries har muligens mista plassen den siste tiden, men har ikke full oversikt over skader og hva som skjer i Inter.
post liked by: Ryder
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16310
Liker mottatt: 10525

Spennende tråd :D

Som de aller fleste er enig i, bør og skal Maguire og Martial ut til sommeren.

-Fred, Bør i det minste lytte til bud som er nogenlunde innafor. Hadde håpet at han kunne blomstre både under EtH og Casemiro som makker. Men blir altfor mye feil og svake prestasjoner. Samtidig glømmer jeg aldri Spurs kampen der han var dritgod.

- Tenker at AWB er en som fortjener å få flere sjanser i dette laget, så da setter jeg Dalot på lista.

-Sancho, litt som Fred. kommer det et bud som er godt, slå til. Begynner å tvile på om Sancho og PL passer sammen. Ikke et must her altså.

-McT, denne er lei, men har dessverre ikke nivået dit vi skal.

- DvB, dessverre

Jeg er fornøyd om bare Maguire og Martial forsvinner.
post liked by: Blodfink, Ryder
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Overrasker meg litt hvor mange her som ikke har troen på Sancho.

Var veldig god i starten av sesongen, og har vist ordentlig høyt nivå i noen av innhoppene sine etter at han kom tilbake.

Tror han og passningsfoten bare vil bli bedre og bedre i takt med at laget i større grad kun vil bestå av medspillere som også er gode med ballen i beina + at vi får en ordentlig toppspiss han kan spille igjennom.
post liked by: RedTrafford, Ryder, Pancho P
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Synes ikke nødvendigvis Sancho har vært skrekkelig dårlig. Men for meg virker det som om ETH ikke har helt trua (ennå), og at han i beste fall er andrevalg i alle de tre posisjonene bak spissen.
Skjønner ikke helt hvorfor han ikke blir prøvd mer på høyre. Ble kjøpt for å spille der, var god der i sommer, og Antony har vel ikke vært noen udiskutabel suksess i posisjonen. Likevel er det på venstre og som tier han har fått prøve seg etter comebacket. Tror ikke han har startet på høyre siden seieren over Liverpool på OT?

Men det er vanskelig å vite hva som har foregått i kulissene og hva utfordringene hans består i. Har uansett tillit til at det blir tatt hånd om på beste vis.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Blodfink
Post Reply