Konserter og festivaler

Sett noe kult? Eller hørt noe bra?
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Pangaea wrote: 29 Jun 2022, 23:54 Mistenker det er ganske store mørketall nå ja, ettersom myndighetene ikke registrerer smitte på samme måte lenger. Min smitte vil for eksempel ikke registreres noe sted, ettersom jeg tok en hjemme test. Okay, var i kommunikasjon med fastlegen i etterkant, så det kan jo hende han registrerer +1 et eller annet sted, men bortsett fra det.
Slutt på gratis korona vaksiner.
Tar du hjemme test og har korona skal du registre det på din profil på
https://www.helsenorge.no/
Pangaea wrote: 29 Jun 2022, 20:57 For min del har nesten hele smørbrødlista av vanlige symptomer dukket opp: slapp, muskelsmerter, sår hals, hodepine, (muligens feber*), hoste og rennende nese. Føler faktisk pusten er litt dårligere også i dag, men kanskje det er bare hodet som kødder med meg.
Har i følge blodprøver hatt den 2 gg, og har 3 vaksiner.
Samme symtonene som deg @Pangaea minus hodepine, noe jeg sliter med fra før er kraftig migrene etter 7 kraniebrudd og 10-12 hjernerystelser. Men resten av symtonene du skriver, har jeg og så. Klarer ikke sterk lys/sol

God bedring, krysser finger og tær for deg
post liked by: Pangaea, Pancho P, Pink Final
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Åh herregud, SJU kraniebrudd? :oops: Har fått med meg du har postet mye i ishockey-tråden, så det har med det å gjøre antar jeg? (edit: altså, å skrive selve innleggene går sikkert knirkefritt for seg... :joy: )
Jeg har mye erfaring med migrene dessverre, og det er rett og slett helt jævlig. Er du på medisin som hjelper? Jeg begynte på kandesartan, som egentlig er blodtrykksmedisin, for et halvt år siden. Det tok smertene ned fra 9-10, der jeg egentlig bare ønsket å dø, til ca 5. Får det like ofte dessverre, men blir vertfall ikke sengeliggende en uka i gangen.

Fra det jeg har lest meg opp på, så er det ikke nødvendig å melde fra om positive korona-tester fra selvtest/hjemmetest. Vet ikke engang hvordan jeg i så fall skulle gjort det, for jeg så ikke noe valg for det inne på helsenorge.
Registrering av positiv selvtest

Du trenger ikke registrere positiv selvtest hos kommunen.
https://www.helsenorge.no/koronavirus/t ... /selvtest/

Dette har garantert endret seg i løpet av pandemien, og dette siste rådet er sikkert bare noen måneder gammelt. Eller fra når det i praksis ble fullt frislipp.
post liked by: Pancho P
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Pangaea wrote: 30 Jun 2022, 10:12 Åh herregud, SJU kraniebrudd? Har fått med meg du har postet mye i ishockey-tråden, så det har med det å gjøre antar jeg? (edit: altså, å skrive selve innleggene går sikkert knirkefritt for seg... )
Jeg har mye erfaring med migrene dessverre, og det er rett og slett helt jævlig. Er du på medisin som hjelper? Jeg begynte på kandesartan, som egentlig er blodtrykksmedisin, for et halvt år siden. Det tok smertene ned fra 9-10, der jeg egentlig bare ønsket å dø, til ca 5. Får det like ofte dessverre, men blir vertfall ikke sengeliggende en uka i gangen.
6 av dem som dommer som ikke likte å bruke hjelm i en trenings kamp, jeg hold meg på beina, men en spiller fikk ett feilskjær og tok meg med i fallet
Det 7dn var når den ene armen på markisen røyk i feste og slo meg ned bakfra ;) Pluss senskade fra jeg var i Libanon i 1979-82
Problemer med hukommelse, sliter med å konsentrere meg over tid, siste hockey kamp jeg så Live var VIF-Lillehammer 2015.

Gikk på Botox i 2,5 år, nå er det Relpax 40 mg maks 2 tabletter om dagen og maks 2 ganger i uka. Pluss Voltaren 40 mg og Naproksen 500 mg, begge er smerte dempende. Og Sobril 25 mg og Imovane 7,5 mg
Problemer med sterkt lys, så er ikke mye ute i sola, men har en Flatcoatet Retriver som er litt over 2 år, og han har Epilepsi så han går på 3 forskjellige medisiner

3 x 55" TV i stua, dermed slipper jeg å konsentrere meg 100%, blir det for ille, da blir det mørkt og kaldt soverom
post liked by: Pancho P, Pink Final, Pangaea, Belfastboy
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Huff. Det høres veldig ille ut @Cola2 og @Pangaea. Må være fælt å ha så sterke smerter, og kroniske plager.
Får håpe United får en overraskende god sesong, og at man kan få tankene over på noe annet. Om mulig. :tear:
post liked by: Pancho P, Cola2, Pink Final, Pangaea, Belfastboy
Kong Eric Cantona
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Det som er litt morsomt er at Botox bruker jo enkelte damer i leppene, og Naproxen er bl annet til menstruasjon smerter. ;)
Naproxen fikk jeg grunnet Podagra.
Fleste medisinene jeg bruker er på blå resept, verre med medisinene til br-Uno Uzi, der dekker ikke forsikringen noe, så 100 tabletter av de 3 han skal ha vær dag kostet 1.542,- NOK, og det blir ca 27.000,- NOK i året. Dyr er Dyrt ;)
post liked by: Can2, Pangaea, Belfastboy
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Høres ut som du har levd et tøft liv ja. Men også at du er hardfør. Libanon var sikkert også jævlig på mange måter. Vet mange som var der fikk PTSD.

Naproxen har jeg og faktisk, men skulle bruke det bare når nødvendig. Men har anfallsmedisin som tar vekk det verste av migrenen når det kommer som en drill langt inn i hodet. Hadde Maxalt før, men så fikk jeg Naratriptan (tror det bare er virkestoffet), fordi den hadde lenger halveringstid, og derfor trengte jeg sikkert ikke ta så mange Maxalt når de lange anfallene kom. Man skal jo ikke ta for mye av slik medisin, for da blir hjernen vant til stoffet, og man kan ironisk nok få legemiddelindusert hodepine i stedet.

Haha, dyr er dyrt ja. Bortsett fra hybelkanin :eyes:
post liked by: Cola2, Can2, Belfastboy, Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26221
Liker mottatt: 16749

Vært på tre konserter i sommer, sist på Nedre Foss.
Steve Lukather, Joe Williams og Toto er alltid en fryd for øret.
Ble spesielt imponert over trommis Robert Searight - hadde noen fantastiske tromme soloer.
Må også si at Toto (verdens beste studiomusikere?) har tatt store steg på sceneshow siden sist jeg var på Toto konsert.
De hadde Toto i Football Pink farger på scenen.
Trakk litt opp bare det 😜

Adam Douglas var btw et supert oppvarmingsband.

På lørdag spiller det glimrende Manc bandet Simply Red på Lillestrøm.
post liked by: Belfastboy, Pangaea, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 661

Pantera på Tons of rock. Da må man dit til sommeren gitt....
post liked by: Blodfink, RaoulDuke

Deleted User 661

Noen som skal på Tons of rock? Jeg tar en to-dager. Torsdag og fredag.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2595
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11867
Liker mottatt: 7620

Kunne godt tenkt meg en tur, men blir ikke tid denne gangen dessverre.
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Deilig! Klarte å sikre meg billetter til AC/DC i London og Hockenheim i sommer. Vært digg med München også, men jeg måtte bremse. Har ikke råd til å farte rundt så jævlig, og fortsatt et lite håp om at det kommer noen konserter i Skandinavia.

De er selvsagt ikke like rå som i deres storhetsdager, særlig fordi kjernen i rytmeseksjonen, trommis Phil Rudd og rytmegitarist Malcolm Young er borte. Men jeg gler meg likevel. Tror det blir veldig artig!!

Syke priser blitt, men så koster selve turen mer, så slik sett er det vel greit.
post liked by: Rød Pølse, alfen74
Post Reply