[EL] Real Sociedad - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Deleted User 430

Vi, meg seiv inkludert, kan med rette klage på valgene til både manager og spillere i går, føler jeg. Utgangspunktet var klinkende klart før matchen, vi måtte vinne med 2.
Da sier det seg selv at det har gått galt over hele linja når vi sitter igjen med 4 avslutninger totalt og ett på mål, hvordan 3+1 kom i førsteomgang..

Modig eller ikke, andreomgangen i går var det mer Høgmo mot Ungarn over enn total- eller Ten Hag-fotball.
post liked by: Ryder, Pink Final

Deleted User 595

Sant, @Steinar Stenseth.

Handlet heller ikke om at vi mangler en klinisk målscorer i form (noe vi forsåvidt gjør, la det ikke være tvil). Men, det var ikke problemet i går.

Nytter lite med selv Haaland på topp, om man ikke skaper sjanser.

Vi feilet ved å stå for lavt, med for mye avstand mellom ledd. Tilsigende tapte vi så kampen på midtbanen, noe som (igjen) resulterte i sjansetørken.

Dette, kombinert med uforståelige valg som f.eks Bruno som kantspiller fremfor Rashford, var problemet, slik jeg leste kampen.
post liked by: Ryder, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10425

Ja, synes generelt vi skaper for få sjanser i de fleste kamper, det er et større problem enn at vi er ineffektive.
Ut fra xG totalt i PL, scorer vi omtrent det antallet vi "skal".

Når det er sagt - de aller beste spissene overpresterer i forhold til xG - City har scoret 37 fra en xG på 27, mens vi har scoret 17 fra en xG på 18. Haaland har 17 mål fra en xG på 11. Så han avslutter fantastisk, men kommer samtidig til mange flere gode sjanser enn våre (over dobbelt så mange som Rashford).

Men at vi ikke har en optimal løsning på spissplass, verken Ronaldo anno 2022 eller Rashford er ideelle niere, har selvsagt konsekvenser også for sjanseskapingen. Ronaldo har ikke fart til å utnytte bakrom og Rashford er for svak feilvendt, begge deler begrenser oss i angrepsspillet.

Presset vårt har vært ganske fraværende de siste to kampene, det er nok også en medvirkende årsak til at vi har blitt liggende lavt og hatt store avstander. Det kan ha med Ronaldo å gjøre, men også rett og slett være et utslag av at vi er slitne.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17370

Pancho P wrote: 04 Nov 2022, 08:56 Einig i mykje i det siste innlegget ditt,@GBailey, men ikkje at vi skal nedprioritere dei heimlege cupane. Ikkje det at vi skal toppe laget mot Kidderminster Harriers, men eg meiner vi må gå for å vinne særleg FA-cupen. Er personleg ikkje veldig glad i Europaligaen eller Comfyballsligaen, men pokker, eg er lysten på eit trofé igjen!

For meg er ikkje Champions League så viktig at eg vil vere fornøgd med 3. og 4. plassar i ligaen. Då vil eg heller vinne eit trofé på Wembley i mai.
Tenker veldig likt @Pancho P.
Egentlig skremmende at penger har blitt så vesentlig at 4 plass er viktigere enn pokal.
Klandrer ingen her inne, det er systemet jeg klandrer.
Fotball har endret seg mye.
4 plass eller cupmesterskap før PL?
Det hadde ikke vært tvil - cupmester hver gang.
Vi tjener mer penger på å sikre topp 4, og jeg vil dit.
Samtidig er det mye mer stas å vinne en pokal.
Jeg tror Ten Hag går for begge deler, et cupgull og topp 4.
Er ikke stallen vår sterk nok til det da?
Jeg er fristet til å si jo.
post liked by: red, Pancho P, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16972
Liker mottatt: 10884

RedTrafford wrote: 03 Nov 2022, 22:19 Trekning Mandag, da blir det enten Sevilla eller Barca, blir garantert spansk drit😬
Jøss, ble jo Barca :-|
post liked by: Blodfink
Post Reply