(EL) Manchester United - Omonia Nicosia (13-10-22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

andRED
Posts: 322
Joined: 09 Oct 2022, 20:13
Liker gitt: 203
Liker mottatt: 906

Han har spilt mye som spiss, ganske jevnt mellom de øverste tre posisjonene. Nå har Rashford omtrent tre ganger flere kamper med samme mål-output også, for ordens skyld.

Omkom du av sjokk da vår ving Ronaldo gjorde det på samme alder?
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ronaldo var et unikum og en av verdens to aller beste spillere gjennom 10-12 år. Jeg lever godt med at ikke alle våre spillere er helt på det nivået.

Rashford har vært katastrofalt dårlig i halvannet år. Men det har handlet om helt andre ting enn avslutteregenskapene.
post liked by: Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Litt usikker på reglene angående sluttspillet videre i EL. Kommer jo noe nytt hele tiden.
Er det slik at 2 plass i EL skal spille play off mot 3 plass fra CL lagene før utslagsrundene begynner?

Hvis dette er tilfellet ser det ikke lovende ut for videre spill, så sant vi begynner å omsette mål sjanser da😬
post liked by: Pink Final, Pancho P

Deleted User 595

RedTrafford wrote: 14 Oct 2022, 06:42 Litt usikker på reglene angående sluttspillet videre i EL. Kommer jo noe nytt hele tiden.
Er det slik at 2 plass i EL skal spille play off mot 3 plass fra CL lagene før utslagsrundene begynner?

Hvis dette er tilfellet ser det ikke lovende ut for videre spill, så sant vi begynner å omsette mål sjanser da😬
Stemmer det. To ekstra, knalltøffe kamper, i en allerede alt for tettpakket sesong.

Hvis det er noe som kan hindre oss i å yte maks i PL, er det EL.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Pancho P
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Ok
Dette er er jo akkurat det vi trenger nå.
Lurer på om dem som kom dette tullet er stolte over den nye ordningen. :-|
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Europa cupene har fått et stadig større jalla preg.
Hybride løsninger der utslåtte lag i den gjeveste cupen kommer inn i den mindre prestisjefylte,
Alle vet hva som er motivet til Uefa.
Generere mer penger.

Fair play og sport er ikke så nøye, bare €€€€ 💶💶 ruller inn 🤢
post liked by: RedTrafford, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Pink Final wrote: 14 Oct 2022, 18:39
Hybride løsninger der utslåtte lag i den gjeveste cupen kommer inn i den mindre prestisjefylte,
De som kommer nr 3 i confy får spille på Ekebergsletta til August😬
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Synes i grunn det er bra med best mulig motstand, selv om det er penger og korrupsjons-preg (eller rett og slett korrupsjon) på alt av fotball, det er den veien det går, så lenge folk går på kamp el. betaler for å se på TV, vil det jo ikke bli noen forandring heller.

United burde jo ha vunnet gruppa om man ser på ressursbruk og klubbstr. Men man har jo mest sannsynlig ikke prestert godt nok til noe annet enn 2.plass.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Pancho P, Buchan
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Jeg var frustrert over det jeg mente var mangel på innøvde mønstre i angrep.
I tillegg sløste vi med sjansene.
Leste med interesse analysen til @Øyvind Eide på United.no, samt flere øvrige omtaler av matchen.
De går i mot mitt syn, og ligner mer på hva du skriver @Ryder.

Nå som resultatet ble seier, matchen litt på avstand, har fått tenkt litt - vi er på rett vei.
Uten tvil.
Vi stanget ikke så mye mot en mur, vi stanget mot en keeper i et bur (det rimte visst 😁).
Siterer deg @Ryder:
Ser vi har 4.81 i xG. Det er helt vilt mye (City hadde 3.06 mot oss da de scoret 6, for eksempel).
Sånn er fotball. Kampen i dag handlet mer om uflaks enn udyktighet.
Vi produserte bra med sjanser, og skulle ha vunnet mer.

Rashford sløste bort flere muligheter, han burde nok ha scoret.
Det sagt, jeg liker…nei jeg elsker å se ham tilbake der han var.
Synes han viser mye bra, som den skuddfinta der han vender bort kyprioten.
Jeg har hele tiden ment at utsagnet om åpen hjerteoperasjon som Rangnick lirte av seg var flåsete.
Vi har ganske mange talentfulle spillere, vi trenger ikke å bytte omtrent hele laget slik han så respektløst uttalte.
Rashford er en av flere som har mye å tilby.
Og det ser ut som Erik ten Hag liker ham, og vil bruke Rashford som en av flere byggeklosser.
Min mening er at Rash er vårt mest talentfulle egenproduserte produkt siden Class of 92.
Nei, han blir aldri så god som Ronaldo var i sin prime.
Men han er mer enn god nok for et Manchester United på vei opp og fram.
Og for å koble inn mot Omonoia matchen igjen.
Han viste hvor farlig han er, i den forstand at han kommer til mange sjanser.

Godt å få matchen litt på avstand, og lese andres perspektiv.
Det bidrar til at i hvert fall jeg ser matchen fra en litt annen vinkel nå, enn på torsdag kveld.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Buchan, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

Pink Final wrote: 15 Oct 2022, 07:41 Nå som resultatet ble seier, matchen litt på avstand, har fått tenkt litt - vi er på rett vei.
Det samme sitter jeg igjen med også.
I øyeblikket da kampen pågikk så var det mest frustrasjon over at vi ikke ledet med 3-4 mål, og etter kampen hvor vi "bare" fikk puttet en bak keeperen.
Sånn i ettertid så skapte vi flust med sjanser som på en normal dag ville gitt god uttelling.
Det hadde vært mye verre om vi eide kampen (ikke Øyvind Eide altså ;P ) uten å skape målsjanser.
Jeg tror også at vi er på vei mot noe mye bedre, men det vil gå i bølgedaler en god stund til.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Buchan
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Pink Final wrote: 15 Oct 2022, 07:41 Jeg har hele tiden ment at utsagnet om åpen hjerteoperasjon som Rangnick lirte av seg var flåsete.
Vi har ganske mange talentfulle spillere, vi trenger ikke å bytte omtrent hele laget slik han så respektløst uttalte.
Vi har hentet Casemiro, Eriksen, Antony, Malacia og Martinez. Fire av disse regnes som relativt sikre i førsteelleveren, så vi nærmer oss en halv ellever. Rangnick hadde ikke helt feil etter min mening, selv om at det nok var noe overdrevet. Og jeg tror fortsatt at det er rom for forbedringer i elleveren. Spesielt på spissplassen hvor Ronaldo for alvor har blitt eldre siden i fjor og Martial sliter med skadeproblemer. Videre så har vi en høyreback uten en reell utfordrer, og selv om at jeg syntes at Dalot har vært god denne sesongen så er ikke hans nivå så høyt at han ikke bør ha konkurranse om plassen. Jeg syntes også at vi mangler bredde sentralt. McTominay, Fred og Van de Beek kan ikke gå inn elleveren uten at blir synlig at nivået faller. Så selv om at Rangnick ikke nødvendigvis traff spikeren så hadde han rett i at store endringer måtte skje.

Tilbake til torsdagens kamp. Jeg også ser xG-en og vurderer det dit at vi absolutt burde ha vunnet med mer. Mitt problem med kampen var likevel ikke bare at vi sløser med sjansene, men at vi til tider tar veldig mange dårlige valg. At Bruno er heit på grøten har vi lært oss å leve sånn nogenlunde med, men jeg har virkelig ikke behov for at Fred eller Malacia skal forsøke pasninger som Kevin de Bruyne hadde slitt med å treffe på. Det å forstå sin egen rolle i systemet er viktig for en fotballspiller. Og for mange spillere så er det en relativ enkel oppgave som går utpå å få ballen til våre farligste spillere. Det går på spillerforståelse og intelligens. Malacia fremsto etter min mening som en spiller som trenger grunnleggende taktisk trening. Det er helt greit at han har en instruks om å gå inn i banen, men spørsmålet om når og hvor langt inn i banen er det større rom for tolkning. Shaw løser backrollen på en litt annen måte selv om at han også har tatt en mer sentral posisjon enn tidligere. Men han støtter samtidig venstrekanten noe som åpner opp rom for andre spillere.
post liked by: Pancho P, Buchan, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Fikk ikke sett kampen da jeg satt på fly hjem fra Roma. Da jeg landet var det 10 minutter igjen av kampen. To kamper denne uken, og under begge så sitter jeg på et fly. (Mistenker kona for å ha sjekket terminlista før hun bestilte 😊)Det første jeg gjorde var å sjekke her på forumet, ut i fra kommentarene så måtte jeg dobbel sjekke om jeg var kommet inn på Red Cafe 😀.
Har lest referat og sett høydepunkter i etter tid, så jeg skjønner frustrasjonen over at det ikke ble flere mål.
Ut i fra hva jeg kunne se så hadde ikke DeGea så mye å gjøre, allikevel så var han den som fikk nest best på børsen på United.no etter Casemiro. Virker litt rart, men kanskje var de andre dårligere da.
Uansett så er det positivt at laget skaper så mange sjanser, alternativet hadde vært verre. Så satser vi på at Rashford scorer mot Newcastle, slik som Ronaldo gjorde i mot Everton etter sitt sjanse sløseri i kampen før.
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Pink Final
Post Reply