Norge

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
Post Reply

Deleted User 429

Norge har sett ganske gode ut de siste to ukene, ja. Er bare den første omgangen mot Slovenia som så ut som en typisk norsk landskamp sånn som de har vært de etter Drillo.

Jeg liker egentlig konseptet Nations League. Det er spennende med grupper som er rimelig jevne i kvalitet. Men, med mindre man greier å enten bruke NL som kvalifisering til mesterskap eller greier å kutte ned på andre landskamper så blir dette én turnering for mye.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Nations League-konseptet er ganske meningsløst, men for min del har det funket ok akkurat nå ettersom det ikke er noe mesterskap i sommer og ettersom det ikke har medført landslagspause for klubblagene.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Norge faller 6 plasser fra 42. til 36. plass på FIFA-rankingen. For de som så landskampene sist så var det svært dårlig. Min spådom er at Norge mislykkes i neste kvalikk også er det tilbake fra start med ny landslagstrener. Solbakken har begynt med klippekort til spillere som Sander Berge, Aleksander Sørloth og Ørjan Nyland fremfor å satse på spillere som passer bedre inn i systemet. Sikkert ikke alle som er enig, men for min del så viste den forrige samlingen at ting kanskje ikke har endret seg så mye som mange kanskje hadde trodd. Og det til tross for at vi har to spillere i verdensklasse i Ødegaard og Haaland.
post liked by: Blodfink, Cola2, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Jeg er også skeptisk til om det blir noe mesterskap ja...Fallet nå fra en viss opptur var kjedelig å se på.
post liked by: messilingard, Pancho P
LUHG!
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Jeg synes landslaget til Norge er motsatt av boka til Willy Railo "Best når det gjelder". (https://www.nb.no/nbsok/nb/80d792eb2310 ... 4c?lang=no )
Hjelper ikke å si at vi har toppscoren i PL og en som pr dags dato er kåret til beste midtbanespiller.
Hvor er disse om 4 - 8 år?

En av mine vaner er å tenke fremtid på 2-3 år fra dagen situasjon, gjelder alt mulig.
Eks Drone aktivitet, Første gang jeg så det var sommer fest i Forsvaret i 2005. Hang over oss til jeg hentet en lang feiekost, tror ikke de så hva jeg siktet med, men de forsvant j*vlig raskt.
Ang droner så er mine tanker at ubudne gjester har/vil begynne å bruke dette for å se om bolig er tom
post liked by: Pancho P, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Norges gruppe til EM i Tyskland. Spania, Skottland, Georgia og Kypros. For å gjøre det her brutalt enkelt. Kommer ikke Norge seg videre fra denne gruppa så må NFF ut å finne seg ny landslagstrener. Spania er selvsagt tøft. Men Norge bør være bedre enn Skottland over to kamper og jeg forventer samtidig 12 poeng mot Georgia og Kypros.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Det blir ikke 6 poeng mot Georgia i hvert fall...Norge har begynt rævva, misbrukt enorme muligheter mot Spania og Georgia , (Sørloth og Ødegaard). Strandberg er like rask som min avdøde bestemor, (se utligningen til Georgia).

Norge må vinne etterpå mot skottene, hvis ikke kan de likeså godt avslutte kvalifiseringen...Braut spiller da, pleier jo å score noen mål. Han har 21 på 23 kamper for Norge, eller noe i den duren.
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Ser kampen på tlf, håpløst, ser ikke ballen😀
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Elendig start, men nå fikk Sørloth en gedigen mulighet, men mål ble det ikke.
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Skottland ligger godt organisert, Norge finner ikke ut av det, triller ball i bakre firer, til de spiller en feilpasning eller misser et mottak...

Ser ikke bort i fra at Skottland vinner 0-1...Var nærme ved McGinn, bra av Strandberg der, som ellers har vært svak.
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Jeg var jo litt glad i LvG-ball og hans filosofi, mener jo fortsatt han burde fått sitte 1 sesong til, for å se hva som skjedde liksom :D

Men jeg forstår hva hans kritikere mener samtidig, det kan lett innrømmes: Solbakken må jo være inspirert? Makan til seig suppe på Ullevaal nå a gitt
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Veldig mye verdensklasse over Robertson.
I følge kommentatoren da.
post liked by: Blodfink, Jan Erik
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Og der kom straffe :oops:, Brautesen har da skaffet gult kort på alle i skottenes forsvar. 1-0, da får vi se om det holder inn.

@RedTrafford Alsakærn fornekter seg ikke...
post liked by: Jan Erik, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Hjelper å klage litt som vanlig, bedre nå. Sørloth har jo scora noen mål for Norge han au sier Alsaker. Jeg har jo ikke fulgt med på Norge siden 2000 i grunn.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
1-2 på 1 minutt...Norge ser ut som Norge igjen :skul:
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Solbakken gjør 3 bytter når vi ser ut til å ha full kontroll, 2 minutter etter byttene har Skottland scora 2
post liked by: RedTrafford, Cola2, Can2
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

@messilingard fikk rett i at Norge taper, men Braut putta riktignok
post liked by: RedTrafford, messilingard
LUHG!
Post Reply