Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Neida, det er jo åpenbart en hentydning til det vanlige, at du er ytterst selektiv med hva som er "objektiv" informasjon om spillere du liker. Så i dette tilfellet er "alt" negativ om Ronaldo oppspinn, mens de få eksemplene om at han ikke oppfører seg som et narsissistisk rasshøl er bevis på at han er perfekt i oppførselen, og det er alle andre i United som har problemer, og alle journalisters rapporter om at Ronaldo er et problem, må være oppspinn.

Som vanlig burde jeg vel bare holde kjeft om alt som ikke passer inn, så slipper vi at du klikker i vinkel igjen.

For lenge siden var det en bruker her som gikk til angrep på Ronaldo hele tiden, og jeg var en av de som forsvarte ham, og mente han var en styrke for laget. Det har siden endret seg, for det har blitt så mange rapporter på at Ronaldo er et gigant-problem internt, at det er klink umulig å ignorere det lenger. Derfor har jeg nå snudd, og selv om vi mister en god spiller og en slags målgarantist, så ser jeg på det som best for LAGET at Ronaldo stikker av gårde. Vi kan rett og slett ikke ha en fyr i garderoben som skal lage kvalme og sirkus (i negativ forstand) hver bidige dag fordi universet ikke er sentrert på ham 100% av årets sekunder. Da er det bedre for alle, særlig for United, at han drar et annet sted.

Fryktelig synd han skulle oppføre seg som en slik giga-klyse, fordi for ett år siden så var vel omtrent alle i ekstase for at Ronaldo kom "hjem".

Deleted User 595

@Pangaea:
Nå er du såpass langt ute med antakelser og dine personlige tolkninger av ting jeg aldri har sagt, gjort, eller mener, at det er vanskelig å forstå sinnet ditt. Men jeg kan si dette:

Selv om jeg er uenig i at du kaller Ronaldo for en drittsekk, narsisstisk rasshøl og giga-klyse, har jeg aldri snakket slik du gjør til meg. Vi er fundamentalt uenig om én spiller, og det er helt greit. Alt du sier i kommentaren din nå er jeg fundamentalt uenig i. Jeg kan gjerne si i fra hvor jeg er uenig, og gi min mening om det, men det går aldri på bekostning av hva du mener. Forsøker ikke å stoppe deg fra å si det du mener, slik du faktisk gjorde for en uke siden.

Du blir aggressiv fordi jeg gjentar noe jeg mener. Vi gjentar alle hva vi mener. Du (og jeg, samt flere) har gjentatt oss selv ad infinitum i denne tråden. Det er hele poenget, vi er uenige. Jeg har aldri blitt sint fordi du gjentar noe, eller er uenig. Det blir jo du. Apropos "klikke i vinkel"; les gjennom dine siste tre innlegg til meg - 2 i dag, og 1 for en uke siden - og se deg selv i speilet før du kaster stein i glasshus. 😜

Hvorvidt min mening er konsensus eller ikke, har ingen betydning. Ser du bruker det som argument eller en slags form for forsøk på latterliggjøring - vanskelig å skjønne helt hva du vil oppnå der. Mener det jeg mener, uavhengig om "alle andre" mener noe annet. Så kan jeg og endre mening over tid, eller gjennom diskusjon.

Så nå kan jeg si hva jeg mener, slik du gjorde så tydelig i forrige uke: Å leke meningspoliti her inne, det er du for smart til. Så legg det heller av deg, og ta deg sammen. Jeg lar deg mene det du vil, og du får pent finne deg i å gjøre det samme. Det tror jeg enhver moderator vil synes er fair.

Det var ingenting galt med mitt innlegg i dag. Den eneste som "klikket i vinkel", det var deg.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16753

Spent på når uttalelsen han snakket om kommer.
(Den om sannheten).
Og hva han da forteller.
post liked by: Can2, RedTrafford, Belfastboy, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

Tror sannheten kommer først neste sommer, @Pink Final, når han har reist. "Sannheten", derimot... 😏
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Belfastboy, Cola2
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16319
Liker mottatt: 10526

Det tror jeg også.
Han annonserte at sannheten kommer om ca 14 dager, det må vel være godt over en måned siden. Der blir det nok stille angående akkurat det.
Han var vel sikker på å forlate klubben, men der tok han feil vøttø.
Ikke så rart egentlig, synes han har forfalt veldig siden slutten av forrige sesong til nå.
Synes han er 3 sekunder unna alt. 3 sekunder man ikke har i PL i hvertfall.
post liked by: Can2, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16753

Litt pussig at han gikk så hardt ut.
Sannheten skulle komme, også blir det øredøvende stillhet.
Mistenker at det har med at han ble værende i United.
Hadde han gått ville det trolig kommet en uttalelse.

Merker jeg har endret mye mening angående Ronaldo det året han har vært her.
Han er nok ikke like glad i United som jeg i min naivitet trodde.
post liked by: RedTrafford, Can2, Belfastboy, Ryder, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Klarer ikke helt å se hvorfor ikke Ronaldo fant seg en ny klubb når han ville vekk fra MU før sesongen startet, en som har vært så fantastisk god fotball spiller får liksom ikke den slutten han trenger, for det som hender med han nu er vel ikke så helt bra, han er vel 3 valget blant spisser i MU og tviler på at han synes hele greia er greit. Så får virkelig håpe han finner seg en ny klubb i Januar så man slipper å synes synd i at han ikke får spille fast på MU, for selv om han har et ego større størst så synes jeg det er trist det som skjer med han nu.
post liked by: Blodfink, Buchan, RedTrafford
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Helt enig her @pixma, Roy Keane avslørte i går etter kampen at Ronaldo hadde klubber å gå til i sommer. "I know for a fact that Ronaldo had options this summer". Det beste hadde vært om han fikk dra. Han blir jo ikke brukt uansett.
post liked by: Buchan, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Hm. I så fall er det merkelig at ikke en eneste av disse klubbene eller noen av disse tilbudene har blitt snappet opp i pressen. Tror vi virkelig på at Mendes ikke ville foret sine journalistkontakter med info dersom det faktisk hadde eksistert troverdige tilbud? Hvor mange muligheter hadde vi til å selge Ronaldo i sommer?

Så vet ingen hva vi hadde svart om tilbudet hadde kommet. At ETH sier offentlig at han trenger Ronaldo, trenger ikke bety at han mener det.

I tillegg mistet Ronaldo hele pre-season, noe han valgte selv. Mulig grunnen var legitim og god, men det er like fullt et faktum.

Sist, men ikke minst: Prestasjonene hans så langt tilsier ikke at han skal starte kamper for oss. Ingen vet om formen hans tar seg opp. Om den gjør det, er jeg sikker på at han får de minuttene og kampene han fortjener. Vi byttet inn en annen spiss i går, og han scoret to.
post liked by: Mr H, Blodfink, Buchan, RedTrafford
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Poenget mitt er at han ikke bør sitte på benken med den karrieren han har hatt, der er jeg altså enig med Keane og pixma. Jeg syntes i utg.punktet at han aldri burde vært hentet tilbake, nettopp fordi det lå i korta at det ville ende slik det ser ut til å gjøre. Han er langt over toppen. Om han hadde tilbud eller ikke vet ikke vi her inne noe som helst om. Bortsett fra tilbudet fra Saudi selvfølgelig. Keane påstår han vet Ronaldo hadde muligheter til å gå, om denne juger eller ei vet jeg ikke, men heller mot det siste.

For øvrig så har ikke United nok stabile spisser, så jeg forstår at klubben ønsket å beholde ham, motivene for dette varierer nok blant eierne og trenerstaben.

Men for å ta kampen i går, så tviler jeg på om Ronaldo ville gjort det dårligere enn de som fikk spille fra start. Martial er foran i køen ja, det er soleklart for alle.

Men hva er vitsen med å ha en trist Ronaldo i klubben. Jeg syntes hele greia er en farse.
post liked by: pixma, Buchan, RedTrafford, Ryder
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Blodfink wrote: 03 Oct 2022, 14:40 Men hva er vitsen med å ha en trist Ronaldo i klubben. Jeg syntes hele greia er en farse.
Det kan vi være enige om, også om at han ikke burde vært hentet tilbake. Ronaldo har "lurt naturen" i mange år allerede, både med tanke på alder men enda mer med tanke på hvor mange minutter han har spilt. At nedturen ville komme - antagelig ganske fort - burde være mulig å forutse. De aller, aller fleste spillere dropper tydelig i kvalitet når de når et langt, langt mindre kampantall enn det Ronaldo har i beina.



Jeg er egentlig ganske trygg på at klubben ville latt ham gå i sommer dersom det hadde kommet et seriøst tilbud. Jeg tror ETH helt fra starten av har vært innstilt på at Ronaldo ikke kan være førstevalg. Og vi vet alle hva som skjer når han ikke er det.
Han trengs jo fortsatt, om vi ser nøkternt på det, som et alternativ og rotasjonsspiller - rett og slett fordi vi ikke fikk inn noen andre.

Men kjøper ikke versjonen om at det er United som har "tviholdt" på stakkars Ronaldo.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

@Ryder , jeg synes heller ikke synd på Ronaldo. At United ville kvitte seg med Ronaldo eller la ham gå som du virker å mene kan jo stemme, det kan også være helt feil. Jeg for min del konkluderer ikke med noe som helst her. Signalene fra EtH i sommer var mildt sagt veldig motstridende hva gjaldt Ronaldo...I hvert fall i følge det pressen generelt og United.no videreformidlet om såpeoperaen.

Det kan tenkes at det er flere faktorer innblandet enn sportslige for eierne - altså da økonomiske selvfølgelig, med det CR7 genererer av økt oppmerksomhet etc. - som nevnt i min forrige post. Det er ikke EtH som er sjef i denne klubben. Ingen vet nøyaktig hva som har skjedd her. Alt jeg vet er at dette er en situasjon jeg synes er unødvendig i en klubb som har nok å stri med fra før.
post liked by: RedTrafford, Cola2
LUHG!

Deleted User 595

post liked by: Ryder, Blodfink, Buchan, Cola2

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

No treng han berre 77 til.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Veldig bra at han scoret igjen, og 700 mål er bare helt enormt.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Can2
Post Reply