TV-serier

Sett noe kult? Eller hørt noe bra?
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8244

Ikkje heilt A4, den versjonen, @Blodfink 😉Saknar den eksperimentelle galskapen i musikken frå slutten av 60-talet og begynnelsen av 70-talet.

@Pwint Får berre opp to episodar av Welcome to Wrexham på Disney (to glimrande episodar 😄). Finst den også på andre platformer?
post liked by: Blodfink, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2594
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11867
Liker mottatt: 7620

Jeg har sett 10 episoder på en «mindre lovlig plattform» Mener Amazon er kilden, men usikker.
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2594
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11867
Liker mottatt: 7620

Lite tips til de som ikke har sett den. Har storkost meg med slow horses i det siste. Gary Oldman i storform og skikkelig underholdende serie. Anbefales: https://www.imdb.com/title/tt5875444/?ref_=ext_shr_lnk
post liked by: Rød Pølse, Jan Erik, 10Hag, Blodfink, Ryder
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Pwint wrote: 08 Jan 2024, 16:11 Lite tips til de som ikke har sett den. Har storkost meg med slow horses i det siste. Gary Oldman i storform og skikkelig underholdende serie. Anbefales: https://www.imdb.com/title/tt5875444/?ref_=ext_shr_lnk
Har du sett alle 3 sesongene?
Var de alle sammen bra.

Her er en web side som viser når serier kommer, og om de kommer tilbake neste sesong.
Ikke link er noe til hvor man kan se, eller laste ned serier/filmer

https://next-episode.net/slow-horses
post liked by: Rød Pølse, Pwint
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2594
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11867
Liker mottatt: 7620

Sett de to første og de var veldig bra syns jeg 👍
post liked by: Rød Pølse, Cola2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Deleted User 661

Lest bøkene av Mick Herron. De likte jeg kjempegodt så serien må nok også slukes på tv.
Leser også Harlan Coben. Serie på 8 episoder fra boken fool me once. Går på Netflix. Michelle Keegan har hovedrollen. Spilles inn i bla Manchester og Stockport. Verdt å titte på.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Cola2, Jan Erik, Pwint
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Henger meg på anbefalingen av «Slow Horses». Bra bøker, bra serie! Nettopp ferdig med sesong tre 👍
post liked by: Pwint

MektigeTHOR
Posts: 403
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 733
Liker mottatt: 1063

Ser mest filmer men har selvfølgelig også sett mange serier opp gjennom årene. Sitter for tiden å ser på sesong 2 av 12 av Murder She Wrote/Jessica Fletcher. Liker generelt krim, suspense, thriller/horror og truecrime mm. Men ser generelt alle mulige sjangre. Mer kritisk ovenfor serier men ser det jeg omtrent kommer over av filmer.

Har rated 5800 + filmer, serier og episoder på imdb. Eier flere tusen filmer på DVD og Blu-Ray. Kjøpt fysisk film i mer enn 30 år.
post liked by: Pwint, Pink Final, Belfastboy, Pangaea
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2594
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11867
Liker mottatt: 7620

Murder she wrote husker jeg gikk på TV en gang back in the day. Mener å huske at den var ganske koselig. Ligger den på en streaming tjeneste?
post liked by: MektigeTHOR
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

MektigeTHOR
Posts: 403
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 733
Liker mottatt: 1063

Pwint wrote: 23 Mar 2024, 08:58 Murder she wrote husker jeg gikk på TV en gang back in the day. Mener å huske at den var ganske koselig. Ligger den på en streaming tjeneste?
4 første sesongene samt 4 stk TV filmer som kom ut etter de 12 sesongene var ferdig ligger på SkyShowtime.

Platekompaniet hadde nylig salg på DVD boksene. 2 stk med alle sesongene fordelt seg i mellom. Du kan evt ved interesse legge de til på ønskeliste så ser du når det evt blir salg på de i fremtiden.

Dessverre øker nå prisen på SkyShowtime snart. Du kan jo evt betale for en måned så kansellere innen abbonement går ut, da har jeg fått tilbud til 49 kr mener jeg det er. Altså det har lønt seg å prøve å kansellere for da presser det frem tilbud for å beholde deg som kunde. Jeg kjøpte 3 måneder for 49 kr per måned var det vel. Skulle så si opp så fikk jeg 3 måneder mer til samme pris. 😅

Vanlig pris er vel 79 kr men øker til 99 kr den 23 april. Starter du i dag så er det akkurat en måned til. Si opp i god tid innen 23 så kanskje du er heldig å får en måned til 49 kr.

Tjenesten samt app er ikke like bra som Netflix og Disney + men det er mye bra der som ikke ligger andre steder. Mest gamle filmer og serier riktignok. Men også nytt materiale. Oppenheimer blei nylig lagt til. Den skal jeg snart se.
post liked by: 10Hag, Pwint, Pangaea
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Passer inn her med brukernavnet til forrige skribent :P

Prøvde meg på den norske serien Ragnarok. Sleit meg gjennom to sesonger, men da var det slutt. Klarer ikke å tro på noe av det som skjer, og dialogen er helt krise mesteparten av tiden. Interessant konsept, men da må det gjøres bedre.

Har så begynt å se opp igjen Vikings-serien med Ragnar og Lagertha osv. Ikke særlig historisk korrekt, men en bra serie likevel. Synes det var spesielt morsomt å se vikingene streve seg opp et fjell til Uppsala... som ligger paddeflatt til i Sverige, uten et fjell eller "fjell" i mils omkrings. Vikingssamfunnene var heller ikke som portrettert her, med en slags diktatorisk leder som bestemte alt. Det var i grunnen veldig demokratiske samfunn. Så kom kristendommen og fucket ting opp, og kvinner ble sendt nedover rangstigen.

Før disse, så jeg Better Call Saul. "Alle" har sikkert sett den før, men veldig bra serie vertfall, og komplementerer Breaking Bad ganske så godt.
post liked by: MektigeTHOR, 10Hag, Pwint

MektigeTHOR
Posts: 403
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 733
Liker mottatt: 1063

Ragnarok 3 sesong var generelt dårligere men jeg likte den serien.

Vikings, King of Thrones, Rome, Spartacus, Black Sails osv har ikke truffet meg. Føler det er alt for mye misbruk av blod, vold, nakenhet mm. Greit at mange mener det stemmer med tidsperioder osv men jeg har ikke likt energien i disse seriene. Føler at enkle triks blir misbrukt for ofte. For lengst funnet ut at jeg går mot strømmen angående disse seriene som ikke har appellert til meg.

Har du forresten likt noen av disse andre jeg nevner? 🤔

Breaking Bad er jeg fortsatt midt inne i, vil nok se serien du nevner når jeg blir ferdig med BB.

Mange gode serier får bare en sesong dessverre. Firefly er en av mange serier jeg har likt som fikk kort liv.

Om kallenavnet ditt betyr det jeg tror så liker du kanskje dinosaurer, at verden var en sammenhengende landmasse osv. Mest dokumentarer jeg har sett angående temaet men det har dukket opp i en del film og serier også, veit i alle fall om noen serier med dinosaurer om ikke annet. 😅 Riktignok ofte i mer moderne tid dessverre.
post liked by: Pwint
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2594
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11867
Liker mottatt: 7620

Firefly likte jeg veldig godt. Er helt teit at den ikke fikk flere sesonger.
post liked by: MektigeTHOR
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
Post Reply