Januarvinduet??

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
Post Reply

Topic author
Deleted User 345

Nå er vinduet åpent igjen og det skal bli spennende.
Det jeg håper aller mest på i dette vinduet er rett og slett SALG!!

De fleste skjønner sikkert at det ikke finnes andre klubber som vil betale så mye som ett pund for Lingard,
Pereira, Fred, Martial, Lindelof eller Shaw.. MEN hvis noen klubber på ett eller annet nivå ville ha tatt over disse spillerne hadde det vært helt topp.. Alt annet som holder ca 37 grader, er nok mer kvalitet over.
Da regner jeg med at chong forsvinner til sommeren av fri vilje. Talent ?? i hva da spør jeg da...

Så Januarvindu: kom og hent disse
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

simsasa wrote: 01 Jan 2020, 23:10 Det jeg håper aller mest på i dette vinduet er rett og slett SALG!!
Ja, for all del. Denne tynnslitte og dårlige troppen trenger å tynnes enda mer ut.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

simsasa wrote: 01 Jan 2020, 23:10 Det jeg håper aller mest på i dette vinduet er rett og slett SALG!!

De fleste skjønner sikkert at det ikke finnes andre klubber som vil betale så mye som ett pund
Hadde egentlig tenkt å overse denne tråden men, må jo bare kommentere selvmotsigelsen «Du håper på SALG - de fleste skjønner sikkert at det ikke finnes andre klubber som vil betale så mye som ett pund».

Får ikke dette til å gå opp.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Vet ikke helt om simsasa er fan? Sorry for person-fokus, men 7 innlegg og 5 trådstarter? Ny tråd etter hver gang det går dårlig så og si. Noe er litt snodig her...Er forsåvidt enig i noe av kritikken brukeren har kommet med til tider. Men skulle gjerne hatt flere begripelige innlegg fra simsasa...
LUHG!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2592
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11864
Liker mottatt: 7617

Det er irriterende at vi må betale så mye for spillere. Mye grunnet dårlig forhandling mm.

Fra Nettavisen:

Manchester United har betalt mer for spillere sammenlignet med de aktuelle spillernes antatte verdi enn noen andre klubber i de fem store europeiske ligaene.

En ny studie viser at 33 spillerkjøp i perioden 2012 til 2021 kostet United 238 millioner euro, tilsvarende 2,45 milliarder kroner, mer enn den antatte verdien for de aktuelle spillerne.

Det er nyhetsbyrået DPA som omtaler den ferske studien som har tatt for seg overganger hos samtlige klubber i de fem store europeiske fotballigaene. I arbeidet er det benyttet en statistisk modell som er utarbeidet av CIES Football Observatory.

Juventus og Paris Saint-Germain er klubbene som følger nærmest United med hensyn til å bruke mer penger på overganger enn spillernes antatte verdi skulle tilsi.

Juventus og PSG har et «overforbruk» på henholdsvis 234 og 162 millioner euro.

Aston Villa kommer i studien ut med den nest høyeste summen av de engelske klubbene med 149 millioner euro. Chelsea følger deretter med 135 millioner.

Kun tre Premier League-klubber endte blant de 36 klubbene som ifølge studien har brukt mindre penger enn man kunne forvente med å gjennomføre overgangene som er undersøkt. Det er Wolves, Tottenham og Brighton.
post liked by: Can2, RedTrafford, Pink Final, Blodfink, Pancho P
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16310
Liker mottatt: 10525

Interresant @Pwint /mention]
Det har vel alltid vært sånn at foreksempel hvis Wolves er interessert i ett talent som har en verdi på ca 30 mill, da betaler de 30 og ferdig, men skulle United kommet på banen vet klubben at prisen dobbles lett og vet at United betaler det.
Dumt og trist det skal være sann.
Så kan man jo alltids spørre seg hvorfor.
post liked by: Can2, Pink Final, Pwint, Pancho P
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

United var lenge den klart mest velstående klubben i UK.
De andre ville vel derfor ha litt mer.
Et utspill jeg aldri skjønte meg på var da Woodward snakket om hvor mye penger vi hadde.
Tror det var rundt 2014.
Han sa vel noe om at vi kunne betale nærmest uansett hva det var.
Og at våre inntekter ikke var avhengig av om vi ikke hadde suksess.
Hva var motivet bak det utspillet?
Der ga han oss svarteper på hånda.
🤡
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Pwint, Pancho P, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Topic author
Deleted User 430

Det utsagnet var nok rettet mot aksje- og sponsor-markedet, @Pink Final. Problemet var at andre klubber også leste avisene den dagen.. 😂

Ellers er det jo som @RedTrafford skriver, fort dobbel pris når de mektige kommer til bordet. Sånn har det nok alltid vært, og desto tydeligere ble det post-Gill ved forhandlingsbordet.

Det sagt så er det nærmest blitt en sannhet at uansett hvilken deal United gjør så er den dårlig, mens andre tilsvarende dealer går under radaren. Hadde f.eks. United avtalt å betale ca £30mill over daværende markedsverdi for Naby Keita for å sikre seg han ett år senere, for så å få de prestasjonene ut av han som Liverpool har fått de siste 4 årene ville det ikke akkurat blitt forbigått i stillhet..
Eller Carvalho nå i januar, hvor de ikke klarte å fylle ut papirene tidsnok til å få istand verken overgang eller tilbakelån på en overgang til £5+ mill i løpet av 31 dager..

Det tar nok tid å få endret omdømmet til en klubb som United når det kommer til prisforlangende osv, men nettopp derfor er jeg også en av ytterst få som et fornøyd med at det faktisk forhandles med til atomer om dagen. Klarer de å kombinere dette med suksess under EtH vil desperasjonsstempelet/omdømmet også forsvinne etterhvert og da er det plutselig ikke så ille lenger. Tror dog ikke det er gjort innen januarvinduet denne sesongen, men.. 😏
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Pwint, Pancho P, Can2, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16310
Liker mottatt: 10525

Mener å huske den uttalelsen fra Ed @Pink Final
Ikke lett å skjønne hva poenget var, mulig han skulle skremme alle andre klubber, men som bare virket mot sin hensikt.
post liked by: Pink Final, Pwint, Pancho P, Can2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

@Steinar Stenseth , jo, det er klart det er flere klubber som roter litt. Men dægen som United har surra det til i en 10-års periode...

Wall Street- Ed W snakket jo i finanstermer stort sett. Klopp ble vel invitert til United av Ed, hvor han ble fortalt at han kunne bli manager i fotballens Disneyland.

Man vil jo ikke tro det er sant.
post liked by: RedTrafford, Pwint, Pancho P, Pink Final, Can2
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16310
Liker mottatt: 10525

Kan også være det@Steinar Stenseth er inne på.
Tenker også at feil mann i feil posisjon at det kommer ut feil ting fra feil munn.
post liked by: Pwint, Pancho P, Pink Final, Can2
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16310
Liker mottatt: 10525

Ikke sikkert Klopp var særlig lysten på United jobben i utgangspunktet, men når ordet Disneyland kom opp, da var han nok ganske sikker på hvor han ikke skulle jobbe.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Can2, red, Blodfink

Topic author
Deleted User 430

Blodfink wrote: 19 Sep 2022, 22:45 Wall Street- Ed W snakket jo i finanstermer stort sett. Klopp ble vel invitert til United av Ed, hvor han ble fortalt at han kunne bli manager i fotballens Disneyland.
Skjønner ikke hvorfor EW blir slaktet for dette utsagnet. Om noe så hadde vel, mer eller mindre, alle motstandere det skikkelig moro da de møtte United under EW sin tid, så han hadde jo egentlig helt rett.. 🙄😞
Skal sies at jeg aldri har vært i Disneyland selv, men inntrykket mitt er at det skal være noe alle smiler av og nyter. Omtrent som tanken på å møte United i 8-9 år 😏

Dårlig humor til side..
Selv syns jeg EW endret seg ganske radikalt når en viss nordmann kom inn dørene der. Dessverre var det da alt for sent for han sin del å være den som snur skuta, men jeg har likefullt et inntrykk av at det ble startet en prosess da. Spørsmålet er om de som styrer skuta nå klarer å snu det raskt nok til at de ikke blir dratt med i dragsuget etter EW-tiden av både media og fans.
post liked by: RedTrafford, Pink Final
Post Reply