Champions League 22/23

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16310
Liker mottatt: 10525

Hehe🤣 tøft.rettferdigheten seirer til slutt sikkert @Steinar Stenseth
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Kanskje vi kan slå ut Pool i EL.

Nei, da må de komme nr 3 i gruppa da. 😁
post liked by: Can2, Pancho P, Buchan, Blodfink, Pink Final
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Napoli leder 4-1 og det står 65 min på klokka, Salah og Firmino er akkurat tatt av banen. Alsaker greier å si "Liverpool har byttet inn i offensive spiller nå, så vi kan ikke ta noe for gitt".
post liked by: Pancho P, Can2, JørgenT, RedTrafford, Buchan, Blodfink, Pink Final
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

For håpe det er syv års syndromet for Klopp, som har slått til igjen 😊
post liked by: Blodfink, Pink Final, Pancho P, Belfastboy
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

Liverpool er over toppen :hah: , de må jo virkelig krige for å klare topp 4 og avansement i CL. De er jo ikke i nærheten, 9-0 mot Bournemouth hjelper ikke på de andre prestasjonene denne sesongen.

Ser matchen i replay nå, artig. Fin avslutning etter jobbøkta i kveld. Napoli er sterke og har jo bygd seg opp etter nedrykk både til Serie B og C, etter at de vant Serie A i 87 og 90. Stabilt topplag blitt, litt under pari i 19/20 og 20/21 i serien, men ellers mye topp 3. De kan vinne serien i år, italiensk fotball har jevna seg ut, Juve har ikke klippekort lengre.
post liked by: Can2, Pink Final, Buchan, Pancho P
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

Khvicha Kvaratskhelia, georgisk 21-åring, han har gått under radaren...Bra av Napoli å fange ham opp. Toppscorer i Napoli og kåret til beste spiller i Serie A første mnd. Debuterte i CL i kveld. Debuterte som senior 16 år gammel.

Senior career*

Years Team Apps (Gls)

2017–2018 Dinamo Tbilisi 4 (1)
2018–2019 Rustavi 18 (3)
2019 → Lokomotiv Moscow (loan) 7 (1)
2019–2022 Rubin Kazan 69 (9)
2022 Dinamo Batumi 11 (8)
2022– Napoli 5 (4)

National team:

2016–2018 Georgia U17 21 (15)
2017–2019 Georgia U19 7 (3)
2019 Georgia U21 2 (1)
2019– Georgia 17 (8)
post liked by: Can2, Pink Final, Buchan, Pancho P
LUHG!

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Blodfink wrote: 08 Sep 2022, 00:47 Khvicha Kvaratskhelia
Faktisk ein som var på min (og CM's) radar! Gløymte litt av han og burde eigentleg nemnt han tidlegare, men her er han!:D
post liked by: Pink Final, Buchan, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Torquemada wrote: 07 Sep 2022, 22:27 Napoli leder 4-1 og det står 65 min på klokka, Salah og Firmino er akkurat tatt av banen. Alsaker greier å si "Liverpool har byttet inn i offensive spiller nå, så vi kan ikke ta noe for gitt".
At noen United fans klarer å påstå at Alsaker er objektiv er for meg en gåte.
Kan jo bare tenke krisemaksimeringa om United lå under 1-4 i Napoli og hadde byttet ut to av sine mest markante spillere.

Jeg er ikke større enn at jeg koser meg over resultatet i går 😄.
post liked by: Can2, Buchan, pixma, Pancho P, Ryder, Blodfink, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 402

Enig, nyter enhver nedtur for Liverpool og det har jeg gjort i 40+ år. Er ikke større jeg heller.

Og det vel vitende om at det snart kan være vår tur. Enkle gleder:-)
post liked by: Pancho P, Ryder, Blodfink, Buchan, Belfastboy, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Nyter også hvert eneste nederlag de får.

Hadde et visst håp om det før sesongen (pga skuffelse/slitasje etter å ha misset kvadruppelen), og syntes også jeg så tegn til det, men likevel framstår dette Liverpool-laget svakere og mer energiløst enn jeg hadde trodd. Virker litt som om det trengs et generasjonsskifte, og at klubben ikke helt har sett hva som var på vei. Både van Dijk og Salah ser gamle og slitne ut.

Kanskje var ETH profetisk da han snakket om at alle æraer har en ende da han ble spurt om han kunne matche Liverpool.

Med United-brillene på, håper jeg de sparker Klopp dersom nedturen fortsetter. Erstatteren kommer i så fall ganske sikkert til å være av lavere kvalitet. Er de smarte, aksepterer de en sesong eller to med dårligere resultater, og lar Klopp bygge et nytt lag med en ny stamme.
post liked by: Buchan, Belfastboy, Pink Final, Can2
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

En frustrert Klopp må de bare beholde tenker jeg.
post liked by: Buchan, Pink Final
LUHG!

Deleted User 595

Jeg tippet United over Liverpool på tabellen i vår interne tippekonk. Det var hovedsakelig ren ønsketenkning 🤣 Så var det basert på noen småting:

1. Liverpool gav alt i fjor, og hadde en sinnsykt god sesong rent spillmessig. Men, det resulterte i "kun" to nasjonale cuper. De mister PL-gullet etter at City ligger under 2-0 på siste dag, og mirakuløst slår tilbake. Snakk om å tape på målstreken. Så taper de CL-finalen mot et pragmatisk Real Madrid, som de trodde de skulle kunne spille av banen. De var altså så nærme en historisk kvadruppel, men vinner ingen av de "to store" troféene som er hovedpri. Det må ha vært fryktelig demotiverende for hele deres sportslige prosjekt, inkludert spillere og manager.

2. Klopp virket både sur og stresset mot slutten av forrige sesong. Man kunne nesten se på ham at han har nådd et bristepunkt.

3. Liverpools stall er aldrende. Flere av nøkkelspillerne er over 30. De er for avhengige av Thiago, Salah og van Dijk.

4. De er svært avhengige av TAA som et offensivt våpen. Han er ikke en topp forsvarer, og er en formspiller offensivt. Slik situasjonen er nå, spiller de effektivt med kun 3 forsvarsspillere.

5. Transfervinduet. De blåste 100 millioner pund på Nunez. Han er god, men langt fra noen Haaland. Har klare mangler i ballbehandling og pasningsspill, som begge er avgjørende faktorer for deres spillestil. Samtidig måtte de selge Mané - en "undervurdert" nøkkelspiller - som ønsket seg vekk.

6. Utenom Harvey Elliott, mangler de unge talenter som er klare for nivået i PL.

7. City. Bare... City. Uansett hva de gjør, så har City dobbel dekning på alle plasser, som alle kan bidra uten at kvaliteten går betraktelig ned. City trenger ikke engang en spiss for å score, selv om det hjelper massivt. At de fikk Haaland, er nesten den proverbiale "spikeren" i kista for Liverpool denne sesongen.

Men jeg trodde ikke forfallet skulle bli så markant som det vi ser nå. Det var mer ønsketenkning. Så er de fortsatt et knallbra lag, med en topp manager. Tør ikke avskrive de allerede nå. Men har langt mer tro på ten Hags prosjekt i det lange løp, enn Liverpools. Den store utfordringen på sikt blir å tukte City, som er et forbanna maskineri, fra sportslig ledelse, helt ned til hver enkelt spiller.
post liked by: Ryder, Buchan, Belfastboy, Pancho P, Pink Final, Can2
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

M. Alonso bør ha kort for en stygg trøkk mot Pavard, svak dommer...Bayern ser sterke ut, håper de gruser Barca
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Artig kamp, Barca/Pedri med gigantisk mulighet.
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16310
Liker mottatt: 10525

Bra fart i BM-Barca kampen, noen som ser Ajax?
post liked by: Blodfink

Deleted User 595

Ser Liverpool - Ajax. To jevngode lag så langt. Ajax imponerer med sitt typiske kombinasjonsspill. Den ene midtstopperen til Ajax har vært avskrudd i flere situasjoner, og der scorer Salah.

Litt kjedelig, da Liverpool nesten alltid vinner når de tar ledelsen. Håper Ajax fortsetter å kjøre på.

Liverpool skaper mange store sjanser nå.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
I helsiken for en utligning!!!

For ordens skyld: Liverpool spiller ikke dårlig. Begge lagene spiller meget bra.

Ajax fortsetter å spille seg ut gjennom Liverpools høye press. Kudus klinker ballen knallhardt i krysset!

Den anbefales å få med seg av alle 😄
Last edited by Deleted User 595 on 13 Sep 2022, 21:32, edited 2 times in total.
post liked by: Pink Final, Blodfink, RedTrafford, Can2
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

At det står 0-0 i Munchen er utrolig, Lewandowski med sinnsyk mulighet au, Bayern spiller seg nesten inn i mål gang på gang. Mangler litt på siste finish.
post liked by: Pink Final, Can2
LUHG!
Post Reply