Premier League 22/23

Diskusjon om engelsk fotball

Deleted User 430

At Tuchel er ferdig er, i mine øyne, kanskje det minst overraskende som har skjedd denne sesongen. Han hadde nok vært ferdig allerede i våres hadde det ikke vært for at russeren mistet kontrollen over klubben.
Måten han har opptrådt på i flere av post-match intervjuene denne sesongen har jo vært en fest for de nøytrale.
Alt og alle har hatt skylden og spillerne har blitt "slaktet" regelmessig.

Spillerkjøpene til Boehly oser det, som mange sier, veldig FM over, så sånn sett er det vanskelig å se hva han tenker, men samtidig ser det ut som Potter er førstevalget der i gården nå og da kan det plutselig tenkes at denne amerikaneren ikke kun har kortsiktig fokus, likevel.

Var litt bekymret for at "sirkus Chelsea" skulle være et tilbakelagt kapittel etter eierskiftet, men puster nå lettet ut😅
post liked by: RedTrafford, Buchan

Deleted User 595

Blodfink wrote: 07 Sep 2022, 14:30 Rodgers er nestemann vel. de venter kanskje til kampene i oktober mot Palace, Bournemouth, Leeds og Forest før de tar en avgjørelse, Bør vel hanke inn en del poeng...
Det er pause i PL etter neste helg pga landskamper. Det kan fort bli en periode der man sparker Rodgers før oktober, hvis det går dårlig de to neste kampene.

Er jo nærmest en "El Sackico" allerede til helga, mellom Rodgers og Gerrards Villa. 😬
post liked by: RedTrafford, Can2, Buchan
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Fra utsiden virker det helt sykt å gi han fyken så raskt etter at transfervinduet var over og de har svidd av svært mye penger på spillere som formodentlig Tuchel ville ha. Men Chelsea er Chelsea, selv uten Roman. Problemet nå er vel heller at de ikke har den samme sportslige ledelsen, og at ting derfor kan bli mer kaotisk og mindre proft. Får håpe Boehly roter det fælt til. Da er vi ikke alene av storklubbene med å ha inkompetente eiere.
post liked by: RedTrafford, Can2, Pink Final, Blodfink, Buchan
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3938
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17199
Liker mottatt: 10997

Tenker at Tuchel er ganske lik Mourinho som person.
Når resultatene og alt annet er bare velstand er de veldig ålreite.
Men med engang det begynner å gå litt imot, da tror jeg de kan være ganske ufyselige personer som man ikke vil være sammen med.
Det spirer en negativitet lang vei.
Kan jo ikke bare være resultatmessig at han fikk sparken. Har jo heller ikke bare vært festfotball fra dem. Men 6 kamper da, 10 poeng.
CL får de fort kontroll på.

Syns klubber sparker managere litt for fort.
B Rodgers står vel for tur snart, kanskje han får fyken i pausen mot Villa hvis de ikke leder.
post liked by: Pancho P, Blodfink, Buchan

Deleted User 595

Da ser det ut som Potter er i samtaler med Chelsea allerede, sanksjonert av Brighton.
post liked by: Pancho P, Blodfink, Buchan
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3938
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17199
Liker mottatt: 10997

Jeg har sans for Potter, så håper dem går for Pochettino eller en annen som holder dem utenfor topp 4 :D
Eller nok ett gjensyn med Mourinho hadde vært tøft :-|
post liked by: Pink Final, Pancho P, Buchan
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 887
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7862
Liker mottatt: 2602

GBailey wrote: 07 Sep 2022, 15:12
Er jo nærmest en "El Sackico" allerede til helga, mellom Rodgers og Gerrards Villa. 😬
😄 Good one! 👍


Kjenner jeg er smålig nok til tenke at kaos og rot (fortsatt) framover i Chelsea er helt innafor. 😬

Jeg kom til å tenke at kanskje det ble "Lukaku-gate" på Tuchel, på samme måte som det ble "Ronaldo-gate" for Solskjær. 🤔 Nå har vel Ronaldo vært bedre for United enn Lukaku for Chelsea, men kan jo være en del av et bilde, kanskje.
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Blodfink, Buchan
Kong Eric Cantona

Deleted User 430

post liked by: Buchan
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14614
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23262
Liker mottatt: 19225

Bra om det blir Potter, da får han sjansen i en storklubb, blir interessant å følge med.
post liked by: Buchan, Pancho P, Vidar Dale Fjeld
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4693
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2613
Liker mottatt: 10661

Selv om han kommer inn i et potensielt galehus, skjønner jeg at Potter sier ja. Kanskje ikke den perfekte jobben for ham, men nå har han uansett sjansen han har fortjent en stund, og det er ikke sikkert den kommer igjen (se Brendan Rodgers).

Så synes jeg kanskje det er verdt å diskutere hvorfor det ikke finnes transfervindu også for managere. For Brighton er jo dette et mye større tap enn å miste en stjernespiller, og de har få muligheter til å finne den erstatteren de ønsker. Rart at man bare kan komme seilende inn midt i sesongen og kapre en manager fra en konkurrent.
post liked by: Blodfink, Buchan, Pancho P
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2040
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7547
Liker mottatt: 4313

Føler meg kanskje litt smålig nå, og ja man kan for få en selv mitt i tryne. Men vi har fått så mange i trynet de senere år, så da tåler man nok en til 😊
Hvis man ser bort fra Potter som sannsynligvis blir ny Chelsea Manager.
Så er oddsen på neste manager som får sparken, i denne rekkefølge.
Brendan Rodgers
Jurgen Klopp
Steven Gerrard
post liked by: Pancho P, Blodfink, Can2, RedTrafford, Pink Final

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Lampad på 4. Då? Er ikkje akkurat fryd og gammen der heller...
post liked by: Can2, Buchan
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14614
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23262
Liker mottatt: 19225

Totalt idiotisk avgj. å utsette PL denne helga…Forbundet kunne jo avgjøre det selv!
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2040
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7547
Liker mottatt: 4313

PL bestemte allerede i går at det skulle utsettes, Manchester United ville avlyse kampen i går. Men UEFA tvang den igjennom.
Når man ser Britenes forhold til Dronningen så er det fult forståelig. Så kan vi her i Norge mene hva vi vill.
For Britene er ikke dette bare en 96 år gammel kjerring som enkelte her i Norge mener. Nei, respekt er noe dritt.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14614
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23262
Liker mottatt: 19225

Så det er respektløst å la folk få gå på kamp, markere med stillhet etc? At vi er uenige er jo greit @Buchan , men å stemple folk som respektløse for at de tenker annerledes er jo minst like respektløst…
post liked by: RedTrafford
LUHG!
Post Reply