Som dere diskuterer over, så tipper jeg også vi får se en ganske flytende formasjon, basert på kampsituasjoner. Fikk et lite hint om det gjennom den litt merkelig mannsmarkeringskommentaren fra Klopp, og svaret fra Ten Hag på PK i dag. Der sa Ten Hag at han ikke så på det som mannsmarkering, men at de gjorde det i visse situasjoner. Jeg tror vi får se mye mer av slikt, altså en "tenkende" fotball, som krever mye av alle spillerne taktisk og kollektivt. Slik sett kan det godt være Martinez er den som blir mest offensiv i tankegangen av de to bak, og stepper opp litt slik som Carrick gikk ned i sin tid.
Ten Hag tar mye taktisk fra Guardiola fra det jeg har forstått, han var tross alt hans undersått på en måte i Bayern Munchen. Mye av filosofien går nok derfor på høyt press, godt pasningsspill, og å skape overtall. Ten Hag liker også å bruke backene på innsiden, og synes vi så noe til det mot Liverpool. Vi sto mer kompakt bakover, og holdt ikke krittet slik som Liverpool gjør for eksempel, der backene ofte står nær sagt som vinger. Dette for å skape soliditet bakover, og sikkert også flere pasningsalternativer når vi bygger opp bakfra.
Blir spennende og se hvordan vi klarer å ta til oss alt sammen, og hvordan det går når PL sparkes i gang. For vi må jo ha breddeholdere også, ellers blir det lett å presse oss bak.
Det hadde vært seriøst interessant å få skikkelig innblikk i hva Ten Hag forteller spillerne, eller mer generelt hva som skjer på dette nivået taktisk. Flyr sikkert over hodet mitt/oss uansett, men for læring hadde det vært kjempeinteressant. Hva skal de ulike spillerne gjøre i ulike situasjoner, hvorfor X og ikke Y, hva er den kollektive tanken, osv osv osv. Er sikkert et eget lille univers for profesjonelle spillere og trenere, sammenlignet med hva vi sofa-"eksperter" tenker