Antony Matheus dos Santos (Antony)

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
Post Reply

Topic author
Deleted User 595

Velkommen til Manchester, Antony!

For å få det ut av veien, han heter altså Antony, uten H.

På mange måter et uskrevet blad i fotballverdenen. Har gjort det strålende i Ajax under ten Hag, men har ikke den mest imponerende målpoengsstatistikken. Denne statistikken lyver litt, for han er veldig involvert og toneangivende for det friflytende spillet Ajax spiller. Husk at det føres ikke statistikk på pasningen FØR målgivende, selv om den ofte er enda viktigere.

Antony er en tekniker og fintemaker uten sidestykke i europeisk fotball. Kan minne om en ung Ronaldo, i så måte. Han spiller med enorm selvtillit, og er svært målrettet - bokstavelig talt. Han skal fremover med ballen, og er kreativ. Har øye for de smarte bevegelsene, og leser spillet bra. En erketypisk ten Hag-angriper, altså.

Er utvilsomt best på høyreving, som inverted winger. Liker å skjære inn og bruke venstrefoten til å finne medspillere, eller avslutte. Kan brukes på venstreving, men kommer ikke fullt til sin rett der. Spiss er han heller ikke. Vi kommer nok til å se han på høyrevingen primært.

Prislappen satt til side: Dette er en etterlengtet forsterkning på vingplass for United. Vi har skreket etter kreative, ballsmarte vinger i årevis.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Blodfink, Pancho P, messilingard, Can2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Absolutt en spiller jeg gleder meg til å se. Jeg er likevel noe kritisk til denne prislappen. Her har vi betalt minst 40 millioner euro for mye etter min mening. Den sportslige ledelsen ser ikke veldig bra ut etter min mening. Spesielt tidspunktet er svært spesielt, jeg ser ingen grunn til å vente til siste uken i august med å hente en spiller som manageren åpenbart har ønsket hele veien. Så kan det hende at det er Glazers inkompetanse som er årsaken her, at de først nå har åpnet lommeboken på grunn av økt press utenfra. Hvem vet, kun spekulasjon fra min side, klubben ser uansett ikke veldig proffe ut her. Presset på Antony blir også betrakelig større på grunn av prisen.

Det sagt så håper jeg absolutt at Antony kan bli en nøkkelspiller for oss. Det er et steg opp fra Nederland, men han er absolutt en jeg har troen på. Atletisk type med god nærteknikk, han kan absolutt utgjøre en trussel for oss.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Pangaea, RedTrafford, Blodfink, Cola2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8245

Fantastisk spennande spelar og heilt klart ein vi treng. Likevel reiser denne overgangen nokre spørsmål. Kva skjedde med overgangsstrategien frå tidlegare i vindauget? Kvifor har Ten Hag plutseleg fått løyve til å handle frå ferskvaredisken (Casemiro og Antony) i staden for "utløpt dato"-hylla nederst i kjøleskapet (Arnautovic og Rabiot)? Er det eit stunt frå Glazer-familien for å blidgjere fansen eller ligg det andre grunnar bak?

Casemiro-pengane har truleg vorte frigjevne fordi Frenkie de Jong leikar filantrop nede i Catalunya, men eg hadde aldri sett for meg at klubben ville godkjenne å bruke 100 millionar euro på ein relativt uprøvd driblefant utan særleg Instagram-appell. Ut frå det eg har lese ulike stader skulle overgangsbudsjettet vårt ligge på rundt 150 millionar pund, noko vi har sprengt ettertrykkeleg no. Ten Hag ymtar dessutan frampå om fleire overgangar før vindauget stenger. Så kvar kjem pengane frå?

Sjølv om Maguire og Shaw nok skjelv i buksene av frykt for å ikkje bli med til VM, kan eg aldri sjå for meg at dei blir selde så seint i vindauget. Ronaldo kan forsvinne, men bortsett frå at klubben kan kvitte seg med den astronomiske lønna hans, ser eg ikkje dei store finansielle gevinstane med eit eventuelt salg av portugisaren. Elles har vi ikkje mange salgbare spelarar på benken.

Håpet mitt er at det er ein framtidig investor som står bak det heile og som bidrar med midlar for å få innpass på eigarsida på sikt. Så får vi håpe at denne mannen heiter Sir Jim Ratcliffe og ikkje Sultanen av Brunei.
post liked by: messilingard, red, Pink Final, Can2, Pangaea, Ryder, RedTrafford, Cola2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Kan være så enkelt som at styret mente at troppen var bra nok for deres ambisjoner (kjempe om topp 4), og at det ikke skulle brukes noe mer penger (utover maks en midtbanespiller til). Men at de to første kampene fikk dem til å innse at det her vil faktisk ikke holde til annet enn midt på tabellen...

Uansett veldig fornøyd med å få inn Antony.

Han blir faktisk den første venstrefotede vingen for førstelaget siden vi kjøpte Di Maria i 2014.

(Både Mkhitaryan og Greenwood født høyrebeinte, men riktignok veldig gode med venstre begge to).

Ser frem til angrepsrekka Anthony - Anthony - Antony.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Kom over den her nå.



Noe i overkant for min smak. (Tilfeldigvis så starter det hele med en "takling" fra Malacia).

Men mengden shithousery vi potensielt får se med spillere som Antony, Bruno, Martinez, Casemiro, Ronaldo og McTominay, i derbyoppgjør og viktige cupkamper... Må vel tilbake til det første året under Mourinho med Herrera/Rojo/Young/Fellaini/Zlatan/Rooney, sist gang vi hadde noe lignende.
Last edited by red on 29 Aug 2022, 02:06, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Can2, DonKvalheim, RedTrafford, Blodfink, Cola2
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Har fryktelig lite sansen for slikt "spill", så skjer det i United også så er det helt greit at han blir sent av banen med rødt kort. Men klart, skulle alle dommerne gjort det for slikt, så hadde det raskt blitt 5-a-side i de fleste PL-kamper.
post liked by: Can2, red
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Spennende spiller, med potensial til å bli svært god.

Men får jo litt vondt i magen av summen, og skjønner egentlig lite av hvordan vi har holdt på i sommer. Spillerne vi har fått inn virker gode, men i mine øyne er det kun Casemiro og delvis Martinez som fyller akutte hull i laget. Både Antony, Eriksen og Malacia spiller i posisjoner vi har grei dekning.
De kan riktignok alle vise seg å være forsterkninger, og konkurranse er bra på alle plasser, men hadde foretrukket at vi hadde brukt pengene annerledes.
Last edited by Ryder on 29 Aug 2022, 09:08, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Here we go?
post liked by: Pink Final, Cola2
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Pancho P wrote: 28 Aug 2022, 22:37 Fantastisk spennande spelar og heilt klart ein vi treng. Likevel reiser denne overgangen nokre spørsmål. Kva skjedde med overgangsstrategien frå tidlegare i vindauget? Kvifor har Ten Hag plutseleg fått løyve til å handle frå ferskvaredisken (Casemiro og Antony) i staden for "utløpt dato"-hylla nederst i kjøleskapet (Arnautovic og Rabiot)? Er det eit stunt frå Glazer-familien for å blidgjere fansen eller ligg det andre grunnar bak?
Hvis jeg skal gjette, så handler dette om De Jong.

United har satt av penger til han, og når det ikke lot seg gjøre så har de nå frigitt disse midlene til å kjøpe Antony istedenfor.

Tror ikke dette er så "knee jerk" som mange skal ha det til, men heller en naturlig konsekvens av at fokus er skiftet fra første-pri til andre-pri.

Det jeg har problemer med her er at United drøvtygget så lenge på den De Jong-overgangen.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Blodfink, Cola2
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Video som viser pasnings-/innleggskvaliteten til Antony. Tydelig å se at han har et utpreget "spesial-innlegg" - innoverskrudd fra hjørnet av 16 mot bakre stolpe.



Ser jo unektelig ut som god mat på sølvfat for Ronaldo...
post liked by: red, Cola2
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Første halvdel av denne videoen følte jeg bare var en samlekavalkade til "Why Antony doesnt have more assists in Ajax" men så tok det seg litt opp mot slutten. :hah:

Men ja, jeg har også påpekt innleggsfoten hans tidligere @Ryder. Han er mer enn bare en brasiliansk driblefant!

Topic author
Deleted User 595

@Schmeichel: Veldig godt poeng. Statistikk på målpoeng er fort manglende og misvisende. En bedre statistikk er noe slikt som "Sjanser skapt", som dessverre ikke brukes like utbredt. Den sier mye mer om kvaliteten på spilleren, enn kun målgivende.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Hvilket draktnummer tror vi han får? 7? :joy:
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Man skulle kanskje tro at nr 11 var tilgjengelig, men det er ikke godt å si. Av tilgjengelige nummer nå under 30 så er det 13, 15, 16, 21, 24, 26 og 27 som er ledige.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Mason Greewood hadde nr 11, så jeg vet ikke hvordan det blir eventuelt.

Topic author
Deleted User 595

Han har fått nr. 21, ifølge Transfermarkt.

Forstår det slik at United som arbeidsgiver ikke har lov å "straffe" Greenwood - forutenom suspensjon med lønn - før en dom er rettskraftig. Det kan ta flere år, med tanke på anker og slikt. Så Greenwood beholder kanskje den 11-trøya helt til den saken er avklart. Så fremst han ikke går med på å gi den vekk, men det ville overraske om de har samtaler om så banale ting som draktnummer, når han er i en slik situasjon.
Post Reply