Carlos Henrique Casimiro (Casemiro)

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Ryder wrote: 25 Aug 2022, 08:28 Ser ut som lønna er på 300k pund i uka. Femte mest i klubben.
Heh, smak litt på den. 3,5 millioner kroner i uka er "bare" femte best betalte spiller. Ikke helt arbeidernes sport lenger :D
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ser bra ut han :angel:

Casemiro.jpg
Casemiro.jpg (73.93 KiB) Viewed 1229 times
post liked by: Pink Final, Pancho P, RedTrafford, Can2, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Bra tøff i trynet når han tener 300k pund i veka, har vore i klubben i ca 15 minutt og stiller med 'Glazers out!' På første offisielle draktbilde. Trur dette kan bli bra, eg😂😂😂
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Pangaea, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16310
Liker mottatt: 10525

At Casemiro fikk fram smilet til Keane, gjør at jeg legger alt av min skepsis til side (alder og lønn) :thumb_up:

Han sier at han er den lykkeligste i verden, bare synd han ikke hadde hørt om United for 10 år siden. :-|

Herlig bilde foresten :D
post liked by: Pink Final, Pancho P, Pangaea, Can2, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Fin luke på Varane bl.a, blir bra dette får man tro, obs, litt høy lyd, demp litt kanskje

post liked by: Pancho P, RedTrafford
LUHG!

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

RedTrafford wrote: 25 Aug 2022, 19:09 bare synd han ikke hadde hørt om United for 10 år siden
Ja, det er kanskje det einaste som er veldig negativt med denne overgongen, at den kjem fleire år for seint:D
Tenk om han hadde vore klar då Carrick la skoa på hylla:/
post liked by: Pancho P, RedTrafford
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Nei…skulle man snekre sammen et lite vers?
Etter utligninga på Brua i går.
¨
70 Millioner er en billig giro//
For å hente Casemiro//
Kepa ville holde zero//
Da Casemiro ble vår hero
//
post liked by: RedTrafford, Can2, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Mr H
Posts: 455
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 1347

10/10 sitat

post liked by: RedTrafford, Pink Final, Ryder, Can2, red, Blodfink, Cola2
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Yes! helt herlig! Elsker denne holdningen. :perf:
post liked by: RedTrafford, Pink Final
Kong Eric Cantona
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986



Vår absolutt viktigste mann. Jeg er ikke litt i tvil engang. Eneste spilleren som vi reelt sett ikke kan erstatte. Det er vel sikkert det forbund og dommerstand har forstått når de går etter oss med feilaktige røde kort.
post liked by: red, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Vi har vel strengt tatt tapt bare to kamper i år med Casemiro fra start, borte mot Villa og hjemme mot Real Sociedad. Spilte ikke i tapene mot Brighton, Brentford og Arsenal, kom inn først på 1-4 mot City.
post liked by: red, messilingard, Pancho P, Pink Final, Cola2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Casemiro har vært en åpenbaring i United trøya, helt til siste retur etter suspensjon.
Hva har skjedd mon tro?
Slitne bein etter alle matchene?
Eller slitent hode, etter flere (uforståelige) røde kort?

Husker da vi fikk Matic, den debuten hans mot West Ham.
Matic var en maskin.
Ryddet opp, strødde pasninger, dekket rom.
Dessverre falt han i kvalitet etter en stund.
Orket ikke mer enn 60 minutter virket det som.

Er redd historien skal gjenta seg.
Hva tror dere?
Er Casemiro allerede en ny Matic på vei ned?
Eller er formduppen av forbigående art?
post liked by: Pancho P, Buchan, Cola2, Blodfink, red, Belfastboy, RedTrafford, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Ein interessant parallell, @Pink Final, sjølv om Casemiro har ein del fleire verktøy i kassa enn det Matić hadde. Men fallet i prestasjonane til vår brasilianske supermann har vore bemerkelsesverdig. Han verkar tyngre (litt som i dei første innhoppa hans), han er oftare på mellomdistanse og etterskot og han gjer dei enklaste pasningsfeil. Kan det vere at han spelar med håndbrekket på pga dei raude korta tidlegare i sesongen eller ligg det noko meir alvorleg under overflata? Eg vil uansett ikkje kvitte meg med Casemiro enno, når vi veit kor ellevilt toppnivå han har.
post liked by: Pink Final, Buchan, Blodfink, Belfastboy, RedTrafford, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Interessant sammenligning ja, håper jo det er en formdupp, men litt engstelig for at han tar en Matic :yikes:

Noe er gæli, men aner ikke hva. Som sagt, håper det er forbigående, hvis ikke har United fått lite ut av en dyr overgang mtp på både overgangssum og lønn.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy, RedTrafford, Can2
LUHG!

Mr H
Posts: 455
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 1347

Basert på de siste kampene virker det nesten litt sånn ja. Jeg husker jeg var litt småskeptisk da vi signerte han. Ikke grunnet hans åpenbare kvaliteter, men grunnet alder, pris, kontrakt og at RM var villige til å selge. Men det han viste fra ca Oktober til Februar var rett og slett outstanding. Det tok ikke lang tid før han ble en personlig favoritt. Han gjorde absolutt alt og revolusjonerte laget. Hadde du spurt meg for to måneder siden hadde jeg nok gitt han terningkast 6 for sesongen. Men i det siste har bekymringen krypt litt fram igjen.

Som sagt så har han blitt bedt om å gjøre alt og å nesten være en midtbane på egenhånd; både oppbygning, gjenvinning, kontrollering, osv. Jeg tror mye av "problemet" kan løses med den rette makkeren, med komplimentere ferdigheter. Alle midtbanene vi har pdd (personlig stor fan av alle foresten) er litt "tut og kjør"-spillere. De ser ofte etter første pasning frem og er ikke typiske kontrollører som trives best i første fase av oppbygningen. Hadde Casemiro fått en makker som kunne ta mer ansvar i første fase, med god ballkontroll og høy treffprosent, kunne han i større grad fokusere på å kun være det viktige skjoldet foran forsvaret som han egentlig er.

Jeg tror dette også kan henge sammen med hvorfor vi sliter med å kontrollere kamper i andre omgang. Jeg elsker egentlig fremoverrettet og direkte fotball. Så at det første instinktet til både Bruno, Casemiro, Fred og Eriksen(kanskje i litt mindre grad) er å få ballen nærmest mulig mål så fort som mulig kan jeg sette pris på. Men det betyr også at det også kan bli litt Hawaii innimellom. Av og til trenger du også en type som kan slå 100 pasninger per kamp med en treffprosent på 95, selv det betyr litt støttepasninger og mindre risiko. Noen ganger kan det være viktigere å roe ned litt, ta kontroll på kampen, og ikke la det bli en "frem og tilbake"-kamp.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Pancho P, Ryder, Belfastboy
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Støtter alt du skriver her @Mr H, er ganske sikker på at vi trenger en midtbanespiller som først og fremst er ballsikker og motstandsdyktig mot press, som kan være vår sentral i den første fasen. Så får noen andre stå for skapingen når vedkommende har fått oss ut av det første presset. Nesten like viktig som en ny spiss i mine øyne.

Casemiro kan umulig være sliten i kroppen, med alle kampene han har stått over. Tipper det er mer «rust», han brukte ganske lang tid på å komme i gang i høst også, da slet han også veldig med tempo. Håper og tror han finner tilbake til gammelt nivå før sesongen er over.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Mr H, Belfastboy
Post Reply