Trodde først jeg skulle skrive et nytt innlegg om at jeg tok feil her, da jeg leste overskriften på denne artikkelen.
Men det ser ut som jeg kan spare meg bryet for å innhente statistikk på det du etterlyser, dersom vi skal ta det NRK sier for god fisk:
https://www.nrk.no/sport/full-uenighet- ... 1.16070895
"En runde NRK har gjort hos de største Glimt-rivalene i Eliteserien viser at selve klubbene i stor grad håper Glimt skal lykkes, mens supporterne i stor grad håper Glimt ryker ut."
Er jo litt merkelig om de fleste klubbene (ekspertene?) skal være positive til at Glimt har suksess i Europa, spesielt dersom poenget om voldsomt konkurransefortrinn i realiteten holder vann. Litt merkelig om man ønsker at man skal gjøre egen sjanse for suksess nesten umulig, spesielt med mindre det fører med seg veldig mye positivt på andre plan...?
Om dette sier Knutsen selv:
"Det var et godt spørsmål. Hvis det er delte meninger om det, tror jeg at de ikke skjønner betydningen av at norske lag deltar i Europa og at vi faktisk sammen utvikler norsk fotball. Det er et ganske enkelt svar på det. De som opplever det som en negativ ting for norsk fotball, de tror jeg må tenke seg om én gang til og kanskje sette seg inn i hva det vil si at norske lag deltar i Europa, sier Knutsen til NRK."
Selv må jeg si jeg langt på vei er enig med Knutsen. Personlig ser jeg ikke norsk fotball selv lenger, men jeg må ærlig innrømme at det har litt med kvaliteten og matchingen å gjøre også. Jeg tror tvert imot at den dalende interessen for fotball som en litt sekundær faktor også skyldes at de sjelden kommer seg til europaspill. Dette forsterker inntrykket av at forskjellene er enda større, og gjør at man verdsetter Eliteserien lavere. Både fra publikum og generelt i fotballverden. Jeg skriver at dette er en sekundær faktor, fordi jeg mener den primære faktoren (og det tror jeg de fleste er enig i) at vi blir servert så
mye fotball. Men desto viktigere blir det jo å være relevant i nettopp de beste ligaene/turneringene som virkelig gjelder og som folk er opptatte av.
Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
"for å vise hvor dårlig en diskusjon blir når man vrir og vender på ord samt forsøker å tillegge andre utsagn de ikke har kommet med."
Jeg har vel heller ikke vridd og vendt så mye på ord? Ble bare litt overrasket over uttalelsen din som jeg oppriktig oppfatter går stikk i strid med de
aller fleste ekspertene og forståsegpåere. Er forsåvidt ikke "riktig" å bruke noe autoritetsargument, men synes kanskje du var litt vel bastant i en såpass kontroversiell uttalelse fra din side. Er enig i at det er nedsider og kan diskuteres, men å så blankt avfeie det med at det knapt har noe å si for norsk fotball mener jeg også blir helt feil slik sett.