Paul Pogba

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Elkey wrote: 09 Jul 2019, 11:04 120 er ikke dårlig, men jeg føler United bare har satt prisen iht. hvordan Pogba har vurdert seg selv...
:D
LUHG!
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

120 er helt ok. Ta med at han offentlig har flørtet med tanken om å stikke samtidig som Raiola ukentlig uttaler seg om klubb bytte. Setter klubben i en stupbratt situasjon.

Griezmann har vel klausul på 100 mill. Neymar er egen syk historie.
Coutinho gikk vel for 120 i fjor sommer - og han kom fra en god sesong uten altfor mye støy.

Ronaldo Rocket
Posts: 6
Joined: 03 Jul 2019, 22:30

Harry Greaves wrote: 09 Jul 2019, 08:25 Felix skrev under en sjuårskontrakt, altså vil verdien (120 mill) avskrives over de syv årene, noe som årsregnskapsmessig gjør overgangen mindre økonomisk belastende. Ta så med at Felix er seks år yngre enn Pogba. 120 for Felix kan fort vise seg å være en langt bedre handel enn 120 for Pogba.

Poenget er jo uansett at Pogba må bort nå, og at 120 mill er en god pris for en spiller som på ingen måte har vist seg å være en av verdens beste midtbanespillere, annet enn glimtvis. Det hele minner om Juan Veron i sin tid, han gikk til slutt på billigsalg til Chelsea. Og apropos Chelsea, de solgte nettopp Hazard for 100 millioner euro - to år eldre enn Pogba, men en mye mer "proven" spiller og kanskje den totalt sett beste i hele PL de siste fem årene sett under ett. Markedet i dag er litt annerledes enn for to år siden og jeg mistenker også at Pogba aldri vil bli den spilleren verden har trodd at han skal bli.

Å dvele her, dersom ryktene stemmer om at Juve står klar med 120 millioner pund, vil være sportslig sett ødeleggende for et United som sårt trenger å hente inn erstattere i midtbaneleddet. Om man kan snappe opp Savic, Fernandes og Longstaff for 150 millioner pund totalt, og selge Pogba for 120 av dem, så må jo det være en no-brainer.
At det er en 7 års kontrakt på Felix forandrer ikke faktumet at dette er en spiller som har bevist særdeles lite, og en utrolig stor risiko. Det sier mye om markedet i dag. Selv om Pogba kanskje ikke har vist all verden i United, så er det vel ingen tvil om at han er blant de aller beste midtbanespillerne i verden. Han vant blant annet VM for ikke så lenge siden. At han har vist lite hos oss, er som følge av flere faktorer blant annet trenere han har spilt under, og rett og slett et lag som har spilt utrolig svakt over en lang periode. Jeg er sikker på at han ville blomstret i et godt lag og vist seg som en av de aller beste i verden i sin posisjon. At du drar in Hazard syns jeg jo blir litt rart. Hvis det er en spiller som har flørtet med Real Madrid så er det Hazard, og dette over flere sesonger. Så at en spiller som har vist interesse for å skifte beite, samtidig som han kun hadde ett år igjen av kontrakten går for 100 millioner Euro, burde vi forvente minimum 150 for Pogba som har 3+1 år igjen av kontrakten. Jeg er enig at det er rett at Pogba drar, men her skal kjøpende klubb få kjenne på det. Pogba har lang kontrakt igjen, samtidig som vi har absolutt ingen behov for å selge, han er en av våre viktigste spillere så her bør det kjøres en hard linje. 120 mill i dagens marked er ikke særlig mye for de aller beste spillerne, Lazio vil ha 80 mill for SMS. Napoli ville ha 100 for Koulibaly, 75 mill for Maguire osv. 120 mill for Pogba er ikke mye.

Edit: Samtidig så er det viktig at man ikke gjør det enkelt for spillere som klager offentlig for å komme seg vekk. Man burde sende et signal om at så lenge man har en kontrakt, så er det ikke bare å syte i media for å få viljen sin. Dette gjelder både spillere og diverse agenter.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Klart det er en risiko, men Atletico har nok tatt et par betraktninger inn i strategien her:
- fremtidig kvalitet
- fremtidig overgangsmarked

Dersom Felix slår til (minner om at Ronaldo (fra Brasil), Rooney og Mbappe også gikk svindyrt som tenåringer) så vil neppe summen bli diskutert i ettertid.

Hvor har du det fra at Pogba har 3+1 år igjen av kontrakten? Sist jeg sjekket gikk kontrakten ut i 2021, altså har han to år igjen, om det er forlengelse med ett ekstra år i avtalen kan godt være, det vet jeg ikke. Uansett: Regnskapsmessig vil han allerede ha blitt avskrevet en god del pga dette, han har vel ikke signert en ny kontrakt siden 2016.

Jeg er enig i at man godt kan si utad, at spillerne ikke kan syte seg vekk. Men jeg tror mer på motivasjon enn på dominanse, så hvis Pogba vil bort så bør han få dra, verste som finnes er jo umotiverte og grinete spillere i stallen. United skal ikke behøve å holde på spillere som ikke ønsker å være der.

Uansett så tror jeg også at 150 mill, 120 mill etc., primært er forhandlingsmessige utspill, vanskelig å si hva summen til slutt vil ende på. Men personlig hadde jeg takket ja til 120 mill pund, rett og slett fordi Pogba som fotballspiller ikke er verdt noe mer. Ser man på spillere som har kostet 150 mill pund+, så er det bare Neymar (mye bedre) og Mbappe (veldig mye bedre) som har kostet så mye. VVD var en god del billigere enn det og Coutinho presterte langt bedre i PL enn Pogba noensinne har gjort. Jeg forstår at Pogba har en markedsverdi langt høyere enn det han har levert som spiller, men fra et fotballfaglig perspektiv så ser jeg ikke hvorfor en som ikke er i nærheten av å være topp 10 i verden, plutselig skal bli tidenes tredje dyreste spiller.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Etter OGS pressekonferanse så er det ikke mye som tyder på at Pogba blir solgt. Ingen bud på noen av spillerne som han kjente til.
Så for vi vente i spenning 😊
Men jeg håper for fremtiden at Manchester United unngår Mino Raiola.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Alt som har med fotball å gjøre er blitt et kynisk spill som handler om penger, RM venter vel at Pogba skal streike seg ut av kontrakten og da få han på billig salg. Det som er tragisk i denne saken er at fansen blir helt forvirret da man ikke vet hva som er sant og ikke sant. Sån det ser ut nu så har jeg Pogba langt opp i halsen og vil bare spy han ut, men det kan fort forandre seg. Synes mest synd i OGS som har havnet i denne sitvasjonen med spillere og klubb toppene,
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ikke bra, Wheeler er ingen tulling, journalisten som skreiv dette

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... rdiff.html

Det er ikke så stor forskjell på Pogba-saken og Maguire-saken?

Hadde Real lagt 150 millioner pund på bordet hadde han vel blitt solgt...Det er et spørsmål om pris.

Om hodet hans er i Madrid, ja da er han ikke noe for MUFC...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Pogba på godt og vondt, igjen, i dag.

Forferdelig førsteomgang, virket rett og slett som han ikke hang med på tempoet.
Andre omgang mye bedre, med de matchvinnende involveringene vi vet han har i seg.

Utrolig frustrerende å se ham spille. Mest fordi han så ofte velger å ikke bruke fysikken sin. Er så lei av å se ham vente inn mann i ryggen, for så å miste ballen. Måten han liksom slapper av i kroppen, tråkker på ballen og venter, i stedet for å ta et retningsbestemt mottak og rykke fra (noe han med sine steg vil klare lett). Hver gang han faktisk setter på turboen er han ustoppelig. Mer av det, mindre av balltråkkinga!

Cola

Likte ikke det jeg så idag
Selv har Pogba vært taus offentlig. Ryktene har fått herje i aviser og på sosiale medier. Han klarte neppe heller å stilne rykteflommen etter sin opptreden på den franske TV-kanalen RMC Sport i går kveld. Midtbanespilleren uttalte seg etter seieren over Chelsea.

- Jeg er alltid god når jeg spiller fotball, sier han til RMC Sport.
- Jeg gjør det jeg elsker, det er jobben min. Jeg gir mitt beste hver gang jeg er på banen. Jeg er klar over ordene som er blitt sagt. Tida vil vise. Det er fortsatt et spørsmålstegn.
Åpent vindu
Selv om overgangsvinduet er stengt i England, er det fortsatt mulig å selge spillere til Spania, Italia, Tyskland og Frankrike. Her stenger ikke overgangsvinduet før siste dag i august.
Han understreker:
- Jeg er i Manchester. Jeg koser meg sammen med lagkameratene. Jeg ønsker alltid å vinne kamper. Jeg vil alltid gi mitt beste når jeg er på banen.

Kopiert fra dagbladet.no

https://www.dagbladet.no/sport/bryter-t ... n/71481075
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

[mention]Cola[/mention] - Jeg har sett andre oversettelser av utsagnet som ikke riktig så kategorisk tolket som her. Media har en tendens til å oversette og utforme slik at det skal gi flest mulig klikk og lesere.

Eller så synes jeg denne var litt av interesse


Cola

Torquemada wrote: 12 Aug 2019, 14:39 Media har en tendens til å oversette og utforme slik at det skal gi flest mulig klikk og lesere.
Absolutt enig det du skriver, og de gir sin version uten å komme med en lyd fil av opptaket.

Skal gi ett lite eks. her hva jeg hadde når jeg var medie/video sjef for det Norske Kjelkehockey Landslaget under Thjumiem når vi var i Nagano, Japan.
I Nagano merket vu noe ristinger, og tolket fortalte at det var over 9 på Richdertscalenen i Tokyo.
Vi så ingen ting, skal forklare mere i hockeytråden senere, men alle journalister hadde mitt mobiler.
Og den ringte hele tiden.
Ca kl 08:55 Norsk tid blir jeg ringt opp fra TV2, og de spurte hvordan vi hadde det, "Jo greit, ikke noe problemer" svarte jeg.
Så kom spørsmålet: Er det ikke noe Dere Frykter?
Jo sa seg i dag er det fredag og vi skal ha fly hjem på tirsdag, men det vi har hørt er at fly plassen er under vann.
Dermed nytt sp. Ingen ting annet?... Jo som dere vet er det er atomkraftverk 5 mil fra oss, men det tenker vi ikke på.
Så får jeg beskjed fra vedkommende at det vil være bra at jeg kommer inn på dette ang Atomkraftverket når vi går Live!
Hva i Hel*ete tenker hun på tenkte jeg. Min oppgave var at spillerne hadde det bra, og familiene etc i Norge trodde alt var OK, som det var også.
Så direkte på 09:00 Nyhetene på TV2 blir jeg koblet inn, får de samme spørsmålene til og begynne med, og svarer det jeg har sagt før "live" sendingen. Så kommer sp om det er noe annet vi frykter. Jeg hadde tenkt veldig mye over min oppgave, og det var bl a og berolige familier i Norge.
Så mitt svar var: Nei, men flyplassen står under vann. og her i Nagano er alt normalt, det vi har opplevd av katastrofen er det samme som dere ser på TV/Internett i Norge.
Da hørte jeg dama i TV2 ble sur: "Da sier vi takk til (Cola) i Nagano og gikk direkte over til atom kraftverkene i Japan
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Media er mye BS ja...har også blitt intervjuet, de har sin agenda, og vil at man skal følge den. Bladsmørere...
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Påstand: Pogba spiller dårlig og har mye balltap fordi motstanderlaget sender 2-3 spillere på han hver gang. Dette gjør de fordi medspillerne til Pogba er for dårlige til å produsere målsjanser og mål om de skulle få ballen fra Pogba, at risikoen - med å sende så mange på Pogba - er lav.

Dette var påstanden i en podcast jeg hørte på. Usikker på hvilken da.

Føler ikke selv at det er slik det er, men er jo interessant, for han holder jo et helt annet nivå enn alle andre spillere i troppen.
Post Reply