Truppen/sæsonen 19/20

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Pink Final wrote: 02 Aug 2019, 07:50 Poenget er at Solskjær neppe er fornøyd med to mann inn.
Jeg holder på mitt tips om 5-8 plass, med varierende spill og resultater.
På sitt beste er laget strålende, men det er for få kvalitetsspillere i den rette alderen.
Om jeg skal tippe helt eksakt plassering sier jeg nummer 5.
Man City, Liverpool, Tottenham, Arsenal, Man United

United burde ideelt sett hatt inn en stopper, et anker, en indreløper, en høyrekant og en spiss om målet var å sloss med Man City og Liverpool,
Pink Final wrote: 02 Aug 2019, 07:50 Med Woodward ved roret, må vi håpe på ungdommen.
Gomes, Greenwood, Henderson, Tuanzebe og kanskje Chong og Garner.
Pink Final wrote: 02 Aug 2019, 07:50 Om Ole Gunnar får tid, er United forhåpentlig gullkandidat om to sesonger, altså i 2021/22.
Støttes.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16744

pixma wrote: 02 Aug 2019, 11:17 Digger din opptimisme og håper du treffer helt rett med dine analyser.
Vi håper alle på bedre tider sportslig :D .

Realistisk sett har jeg begrenset forhåpning for kommende sesong.
Håper Solskjær er på riktig vei, og at på litt lengre sikt er United tilbake.
Tross en toppledelse som tenker mest på profitt og merkenavn.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Elkey wrote: 02 Aug 2019, 11:17 Jeg synes United har en veldig god tropp, og det burde holde til 4 plass i PL. Selv uten flere signeringer. Veldig få lag har bedre spillere enn United. Jeg synes heller ikke at United er spesielt sårbar om det skulle komme skade på nøkkelspillere, men det er opplagt at United tåler ikke den mengden med skader som de hadde forrige sesong.
Skulle ønske jeg var enig i dette.

Min mening er at vi har en tropp med masse unge talenter, vi har 1 superstjerne, en keeper som må opp på beina igjen. Usikkerhetsmomentene florerer.

Jeg tror det blir skikkelig berg- og dalbane som [mention]Pink Final[/mention] nevner en del.

Det kan bli 4.plass, det kan bli 8.plass også. Umulig å tippe...Vi trenger forsterkninger. Jeg forstår pessimismen til fansen meget godt...6 år i sumpa nå...

Men jeg er fornøyd om det blir progresjon tabellmessig, om vi scorer mer og slipper inn mindre.

Fordi man må senke kravene når "verdens største klubb" råtner på rot, med slanger i eierskapet som [mention]Kyndilfan1[/mention] så helt korrekt kaller dem.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

[mention]Blodfink[/mention] I tiden etter SAF synes jeg United er et lag med spillere som choker, akkurat som det engelske landslaget gjennom 90- og 00-tallet. Fantastiske spillere med masse talent, men som choker når de entrer banen for å spille kamp. United har kjøpt masse store stjerner, og alle choker. Unntaket føler jeg er Zlatan. Uansett. Ole virker å fjernet dette med at de choker, og derfor er jeg veldig optimistisk med tanke på den nye sesongen.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Elkey wrote: 02 Aug 2019, 20:56 @Blodfink I tiden etter SAF synes jeg United er et lag med spillere som choker, akkurat som det engelske landslaget gjennom 90- og 00-tallet. Fantastiske spillere med masse talent, men som choker når de entrer banen for å spille kamp. United har kjøpt masse store stjerner, og alle choker. Unntaket føler jeg er Zlatan. Uansett. Ole virker å fjernet dette med at de choker, og derfor er jeg veldig optimistisk med tanke på den nye sesongen.
Det er jeg enig i, det er jo helt mystisk.

Men: Det ligger mye i typen menneske disse spillerne er. Zlatan er en løve, han tror jo selv han er en løve :strong: Helt fantastisk type, og en spiller som burde kommet til oss minst 7 år før...Cantona og Zlatan er veldig sammenlignbare synes jeg.

Må bare nevne: Jeg var på Old T, United-City i Mourinhos første sesong, vi ble herja med i 1.omg. Mye p.g.a Mkhitaryan og Lingard`s fiaskoer på hver sin kant. Det var to som sto frem i 1.omg: Zlatan og Rooney. Zlatan scora jo i en ellers grusom omgang. Vi må lete etter slike typer, det er ikke mange av dem. Kompany var en slik for City, VVD er det i Liverpool. Håper Maguire tar den rolla nå.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Håper du har rett angående Maguire [mention]Blodfink[/mention]. Det var ikke tilfeldig at vi vant titler med Zlatan på laget. Zlatan var akkurat det vi manglet den gangen, og kanskje akkurat hva vi mangler nå.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Ja, vi får se om Maguire tar den rolla, aner ikke, men håper [mention]Elkey[/mention] .

Ja, vi mangler en sjef, McTominay er det nærmeste vi kommer en slik type pr. idag synes jeg.
Han virker fryktløs, det er det som må til: Robson, Keane, Cantona, Rooney, Zlatan.
LUHG!
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Har trua på dette laget i år. Tror Dybala komer, hvis ikke blir det forandringer i 10'er plassen selvfølgelig.
screenshot.2019-08-03 (1).jpg
screenshot.2019-08-03 (1).jpg (128.18 KiB) Viewed 3049 times
Pogba til høyre for å linke opp bedre med Wan Bissaka.

Cola

RaoulDuke wrote: 03 Aug 2019, 16:23 Pogba til høyre for å linke opp bedre med Wan Bissaka.
Likte ikke det jeg leste i Dagbladet, at Pogba ikke møtte opp på fly plassen, og med spillere og støtteapperatet heller ikke viste noe.
Og at flyet ble forsinket

https://www.dagbladet.no/studio/overgangsvinduet/368

Vet ikke hvor mye man skal legge i dette, er jo fortsatt "silly season"
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Cola wrote: 03 Aug 2019, 16:34 Likte ikke det jeg leste i Dagbladet, at Pogba ikke møtte opp på fly plassen, og med spillere og støtteapperatet heller ikke viste noe.
Og at flyet ble forsinket
Håper det er fake news ja, men hele Pogba-sagaen er ødeleggende for OGS` første pre-season...Alle vet jo at han vil bort...

Edit: Jeg blir ikke forundret om han prøver å presse seg ut.
LUHG!
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Cola wrote: 03 Aug 2019, 16:34
RaoulDuke wrote: 03 Aug 2019, 16:23 Pogba til høyre for å linke opp bedre med Wan Bissaka.
Likte ikke det jeg leste i Dagbladet, at Pogba ikke møtte opp på fly plassen, og med spillere og støtteapperatet heller ikke viste noe.
Og at flyet ble forsinket

https://www.dagbladet.no/studio/overgangsvinduet/368

Vet ikke hvor mye man skal legge i dette, er jo fortsatt "silly season"
Jeg tror det bare er oppspinn. Han blir.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Tror ikke lingard kommer til å spille på høyre, håper han ikke er fast i det hele tatt.
Ellers et ganske bra lag!
Hadde ikke gjort noe med en mandzukic på benken som kan komme inn hvis vi sliter
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

RaoulDuke wrote: 03 Aug 2019, 16:23 Har trua på dette laget i år.
Interessant oppstilling.
Kunne godt prøve den.

Etter kampene i sommer synes jeg Gomes er utfordrer til både venstre kant og falsk nier.
Han og Rashford kan bytte på kant.

Martial er squadplayer, det vil seg bare ikke...håper jo han skal våkne da...

Lingard er bedre midt i banen, og er litt sånn supersub imo.

James er vel den beste høyrekanten, Greenwood/Dalot kan fylle inn.

Greenwood bør få sjansen som spiss også. Bytte litt med Rashford.

Chong har vært frisk utover sommeren, venstre/høyre kant?

Jeg håper OGS setter et stopperpar, jaggu på tide. Mitt ønske er Tuanzebe og Maguire.
Og jeg holder Rojo som førsteinnbytter for Maguire. Venstrebeint, ikke så dumt.
Lindelöf backup for Tuanzebe.

Wan-Bissaka spiller fast, Shaw trenger en utfordrer, ikke trygg på ham.

Pogba til høyre med Wan-Bissaka er spennende.
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Helt enig [mention]Blodfink[/mention] bortsett fra at tuanzebe skal starte. Ville nok brukt lindelof. Sammen med maguire kan de bli et veldig bra stopperpar.
Tuanzebe har ikke vist nok til å gå over lindelof etter min mening.

De gea
AWB maguire lindelof shaw
Pogba mctominay
James dybala rashford
Greenwood

Vet greenwood ikke kommer til å starte, men det er min drømme oppstilling.
Bytt greenwood og martial så tror jeg det blir lag oppstillingen hvis dybala kommer.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Kan forstå det med Lindelöf [mention]Mats98[/mention] , men jeg synes Tuanzebe virker sterkere fysisk, roligere/kjøligere og vanskeligere å drible seg forbi.

Lindelöf har litt samme syndrom som Bailly/Jones/Smalling og til dels Rojo, kortslutter innimellom.

Det er en sjanse å ta, men jeg synes Tuanzebe har vist nok. OGS kommer ikke til å følge mitt råd, det blir svensken fra start med Maguire.
LUHG!
Post Reply