Ryktetråd 2022

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.

Deleted User 430

Ryder wrote: 18 Aug 2022, 22:46 Real Madrid lar Casemiro gå fordi de har Camavinga
Erstatteren til Casemiro er nok Tchouaméni, som @Lingard sier, ja.
De får, med andre ord, dekket ca halvparten av hva erstatteren kostet..
post liked by: red

Mr H
Posts: 467
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1377

Sommer 2024:

Real Madrid er nok en gang nybakte cl-mestere med verdens beste midtbaneduo Tchouameni og Camawinga i hovedrollen.

Etter en 5. plass i ligaen og semifinaletap i El er Manchester United ute etter å gjennoppbygge laget. De sliter med å bli kvitt kontrakten til Casemiro. Inter kan være åpne for et lån dersom 50% av lønnsutgiftene dekkes. Som et forsøk på å få litt vinnermentalitet i laget som har gått 7 år uten et trofé øyner John Murtough muligheten til å hente Benzema til drømmenes teater. Etter 15 års trofast service er Flotentino Perez villig til å la han gå for å få en siste utfordring.
post liked by: red, RedTrafford, Pink Final, Schmeichel, FigoFernandes, Blodfink, Pangaea
User avatar

Pangaea
Posts: 2766
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3962
Liker mottatt: 5147

Ryder wrote: 18 Aug 2022, 22:46 Vi kommer uansett ikke bort fra at Real Madrid lar Casemiro gå fordi de har Camavinga klar til å ta over: En 19-åring som kostet halvparten av det nå de vil selge Casemiro for, og som vil styre midtbanen deres i 10 år framover.

DER har du eksempel på god spillerlogistikk, i motsetning til hva vi driver med. Klubber som drives godt selger spillere som er på nedadgående kurve, og kjøper spillere på vei opp.
Nettopp! Vi må komme oss tilbake til rullebåndsproduksjonen Sir Alex hadde gående, og som vi nå misunnelig kan se på at Liverpool og Man City driver med, blant flere. Og Real Madrid som du nevner.

Samtidig er det vanskelig å være altfor negativ også, for vi trenger desperat forsterkninger. Men jeg klarer ikke å unngå å være litt forsiktig med tanke på hvor ofte vi har brent oss på lignende signeringer, på litt eldre karer som får helt sinnssyke lønninger, og som vi dermed ikke har kjangs til å bli kvitt hvis/når de ikke lenger holder kvaliteten vi trodde vi fikk.
post liked by: Pink Final, Ryder, Schmeichel, FigoFernandes

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Casemiro er klasse og heilt super sånn isolert sett. Blir jo ei stor forsterking. Det einaste eg reagerer litt på er at i motsetning til både selgande klubb og andre klubbar me ønsker å vere på høgd med eller helst forbigå har dei både rutinerte stjerner OG framadstormande verdsstjerner (unge talent). Det har ikkje me av same kaliber. Når RM sel, sel dei ein bauta heilt klart, men dei har ungdommar bak som "pushar" og er klare til å ta den store scena. Med oss var det heilt tomt etter at Matic ikkje haldt mål lenger eller forsåvidt då Carrick la opp. Me hadde ikkje den same kvaliteten som var klar til å føre arva vidare. Det har me ikkje no heller. Hannibal er eit stort talent, men det er ikkje sånn som med RM som hadde ein erstattar klar til å gli inn i så og seie same rolle på direkten og som var rekna som eit av verdas mest spanande midtbanetalent. Så for meg held det ikkje med EIN såpass god spelar, det må meir til. Det er breidda, moglegheitene og "fallnettet" som må på plass her. Men kva veit no vel eg, berre ein "sofamanager". Overlet dette til ekspertane som kan dette!(Eigarane).
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Kan legge til at ein annan grunn til at eg ikkje likar dette er at me liksom skal vere fotballverdas gamleheim der spelarar som har nådd toppen og er på veg ned att kan reise for ein klekkelig sum og ekstreme lønningar. Og det utan å tenke på framtida. Eg skulle så gjerne ønske at me BÅDE kunne tiltrekke dei store stjernene og i tillegg ha ambisjonar om å bli ein klubb der dei beste talenta både blei fostra fram og ønska å komme til.

På tampen så kan eg berre sei at OM Meunier rykta er noko som helst hald i så er det ein enda større krise. Det er ein spelar me skal halde oss longt vekk frå. Ein EKSTREMT begrensa spelar med ingen framtid. Det er nesten trist at han er proffesjonell fotballspelar på dette nivået. Bør reise heim til Belgia, der nivået passar han betre.
post liked by: Pink Final, Ryder, Pangaea, Can2, RedTrafford, Schmeichel, FigoFernandes
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27339
Liker mottatt: 17827

JørgenT wrote: 19 Aug 2022, 06:33 Casemiro er klasse og heilt super sånn isolert sett. Blir jo ei stor forsterking.

Kan legge til at ein annan grunn til at eg ikkje likar dette er at me liksom skal vere fotballverdas gamleheim der spelarar som har nådd toppen og er på veg ned att kan reise for ein klekkelig sum og ekstreme lønningar.

På tampen så kan eg berre sei at OM Meunier rykta er noko som helst hald i så er det ein enda større krise.
Enig i alt du skriver.
Fint å få inn en DM, men nok en spiller som ikke er på vei opp i karrieren.

Angående Meunier.
For oss som ikke følger kontinental fotball.
Hva slags type back er han?
(Husker han har vært linket før også)

———
Noe annet.
Hva Garner angår er det alltid leit om egne produktet selges.
På den annen side mistenker jeg at han overvurderes litt av enkelte United fans.
For all del, gjorde det bra i Forest.
Men i de fire-fem matchene jeg så utmerket han seg ikke.
Spilte på det jevne.
post liked by: Can2, RedTrafford, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Tenk ein høgare awb, men berre enda kjipare. Grei defansiv, noko som er alt du treng for å sjå bra ut som back på det belgiske landslaget, men ekstremt begrensa. Skaper ingenting slik eg ser det.
post liked by: Pink Final, FigoFernandes
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 487

Altså, Casemiro er 100x bedre enn McTominay og Fred. Balansespiller på et av de beste lagene i moderne tid. Fortsatt "bare" 30 år (Fernandinho var viktig for City frem til han var 34-35). I tillegg er han jo en rollespiller som United har formelt skreket etter i 8-10 år nå. Av alle disse teite stjernesigneringene United har gjort, eller vært linket til, så er kanskje denne den absolutt mest meningsfulle av dem alle. Spiller han like bra som i Real Madrid så har jo United plutselig ligaens beste DM. Tror veldig mange undervurderer hvor viktig en sånn spillertype faktisk er. Dersom han kommer inn med pondus og sine enorme defensive kvaliteter, så vil det umiddelbart smitte over på resten av laget. Vi vil kunne tillate oss større risiko i oppbyggingsfasen og mot etablert angrep, og jeg tror f.eks en spiller som Fred kan bli mye bedre ved siden av Casemiro.

MEN. Det som atter en gang er så uvirkelig er jo at United klarer å snuble over en spiller som var en superstjerne allerede for fire år siden. I praksis er jo United med på å delfinansiere Real Madrids generasjonsskifte (CR7, Varane, Casemiro). Det er så bakstreversk som man kan få det. I tillegg er jo summen helt hinsides. Håper det er mange bonuser involvert i de tallene som oppgis.

For å summere litt opp (TL;DR): Dette er en spiller som er mye bedre enn de vi har, men jeg er ikke akkurat imponert over hvordan United hele tiden leter etter spillere på/over toppen.
post liked by: JørgenT, Pink Final, FigoFernandes
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 891
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7955
Liker mottatt: 2627

Tror også Casimiro er en forsterkning, om enn ikke en mann for framtida. Likevel brukbart begeistret, inntil det motsatte er bevist. Jeg håper og tror at Iqbal (og kanskje Savage) kan gradvis spilles inn paralellt med Casimiro, for så å ta over stafettpinnen.

Helt klart også et poeng at vi ikke skal bli det nye USA eller Saudi!
post liked by: Pink Final
Kong Eric Cantona
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 933
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 121
Liker mottatt: 829

Here we go

post liked by: Pink Final, Belfastboy, Can2

Deleted User 402

Snodig klubb...fra to "billig-kjøp", ifølge ryktene, til at vi nå visstok har råd til å bruke 150 mill pund.
Hyggelig det, men hvorfor vente til nå?
Har Ten Hag smelt hånda i bordet? Panikk grunnet resultater? Panikk grunnet protester? Panikk grunnet oppkjøpsrykter? En blanding av alt?
post liked by: RedTrafford, Schmeichel, Pink Final, Belfastboy
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3947
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17284
Liker mottatt: 11031

jeg er ikke imot Casemiro som spiller, han vil defintivt forsterke oss. Mye bedre enn det vi har.
Men greier bare ikke å se planen bak dette her. Trodde vi skulle bygge noe mer langsiktig.
Det er jo en betydelig sum. Skulle nok ikke lagt på så mye mer, så kunne vi ha fått noen som var 5 år yngre på øverste hylle.
Men for all del, ønsker Casemiro lykke til jeg og håper han slår til med det samme.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Schmeichel, Can2
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 933
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 121
Liker mottatt: 829

RedTrafford wrote: 19 Aug 2022, 15:50 . Skulle nok ikke lagt på så mye mer, så kunne vi ha fått noen som var 5 år yngre på øverste hylle.
Men for all del, ønsker Casemiro
Det er nok litt panikk, men kanskje det ikke er noen andre tilgjengelig? De har nok hengt seg opp i FDJ altfor lenge uten å ha en reel backup plan. Bedre å få inn noen, selvom det er kortsiktig, enn å fortsette med McFred hele sesongen.
post liked by: Can2
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3947
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17284
Liker mottatt: 11031

Enig det @RaoulDuke
Tilgjengeligheten kunne også ha vært større hvis man var på jobb når vinduet åpnet.
post liked by: Pangaea
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 933
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 121
Liker mottatt: 829

@RedTrafford helt klart. Jeg tror de ble tatt på senga av pengeproblemene rundt FDJ.

Deleted User 430

Dagens lyspunkt? Når alt kommer til alt så har vi vel aldri lånt ut en €80 millioners mann... 🙄

post liked by: RedTrafford, Can2
Post Reply