Podcasts om United

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
Post Reply
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

Vi har snakket om noen av podcastene (løst formulert) om United her og der, så tenkte det var greit å prøve å samle det ett sted. Så blir ikke dette det aller mest optimistiske åpningsinnlegget akkurat. Har nå sett siste video av Monday Bloody Hell (ekstremt passende tittel for tiden..), og Talk of the Devils. Av og til har det vært terapitime, men akkurat nå føler jeg mest for å stå opp tidlig i morgen og kjøpe sterkt tau fra en byggvareforretning.

Dette er garvede sportsjournalister med solide kilder, særlig gjengen i Talk of the Devils, og omtrent alt som kommer fram er mer og mer negativitet, og mildt sagt spake framtidshåp. Det var det jeg hadde denne sommeren, med ny trener inn, og en trener som vet hva han driver med også. Kanskje vi endelig skulle få se en genuint moderne stil av fotball. Men så kommer bare de samme gamle spøkelsene tilbake igjen, og skremmer livskiten av oss enda en gang. Og plutselig er jeg redd for at Ten Hag blir slukt opp av spillerne og den generelle elendigheten i United, som en solstråle mot et svart hull.

Nå er det to uker igjen av overgangsvinduet, og vi har signert to spillere fra Nederland, og en på free transfer. Vi har solgt én spiller. Behovene våre er så uendelig mye større. Og som om ikke det var ille nok å henge på tauene med sløret syn, så er det snakk om å selge Garner også. Nyrene og kuttene i øyebrynene skriker etter time-out og en myk seng.

Bortsett fra den uendelige såpeoperaen med De Jong, så gir spillerne vi er linket med meg lite håp. Rabiot og Morata, seriøst? Skal de liksom ta oss tilbake til nærmere toppen? Spillere andre klubber i CL ikke vil ha, skal ta oss tilbake til CL? Javel..?

Okay, greit, de ville gitt oss flere alternativer vertfall, og Rabiot kunne sikkert gitt oss litt mer kvalitet på midten. Tom Heaton kunne nesten spilt der og gjort en bedre figur enn de vi bruker nå, og har gjort i årevis. Men det stinker av desperasjon og ikke av langsiktig planlegging. Enda flere "has beens" er virkelig ikke oppskriften, tror jeg.

Sentralt i alt dette kaoset er Glazers, men jeg orker ikke å prate mer om dem akkurat nå. De er som luftbåren kreft og må bort ASAP. Alle vet det.

Per nå gir jeg dette sommervinduet karakter 2/10. Ikke nødvendigvis noe galt med spillerne vi har kjøpt inn, bortsett fra overbetalingen for Martinez, men behovene er så uendelig mye større, og spillerne kom altfor sent. Kommer De Jong inn kan jeg doble det opp til 4/10, men vi har fortsatt hatt et ganske så katastrofalt overgangsvindu, særlig når vi tar inn timing av signeringene også.

Beklager at det ble litt "såpeboks" her, men ting er ille og det var ikke særlig oppløftende å høre på disse podcastene heller. Vi har så mange og store problemer for tiden, at United ser ut som en gordisk knute. Ikke lett å se en vei ut av uføret, og jeg misunner absolutt ikke jobben Ten Hag har foran seg, med den spillergruppen han besitter, og en ledelse som ikke har støttet ham i tilstrekkelig grad. Men som jeg sa før han ble klar som vår nye manager, så er det egentlig risikofritt for ham. Går det til helvete, så forstår alle i fotballen at det var fordi United er en katastrofe av en klubb akkurat nå, og det handlet ikke om hans evner som manager. Og går det bra, blir han nærmest geni-erklært.
post liked by: JørgenT, Pink Final
Post Reply