Ryktetråd 2022

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Pancho P wrote: 14 Aug 2022, 14:06 Álvaro Morata til £30M og Rabiot til £15M+... Beklager kynismen, men eg ser ikkje korleis desse to skal vere løysinga på problema våre. Korleis kjem rekrutteringsavdelinga opp med desse namna?
Dei følger sjekklista.
1. Gammalt stortalentet som treng eit miljøskifte?
2. Skapar blest i media.
3. Helst ikkje eit ungt talent og aller helst over 30.
4. Ikkje spelarar andre vil ha, då me hatar konkurranse.
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Can2, Blodfink, Pwint
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2630
Liker mottatt: 10739

Morata er en «10 mål i sesongen»-spiss, på langt nær verdt 30 mill. Kutt prisen til 10, og vi kan begynne å vurdere det som en backup-løsning.
post liked by: Pancho P, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2593
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13438
Liker mottatt: 8675

Jepp, du har sikkert rett, @JørgenT. Dessverre har vi allereie nok av spelarar i kategori 1... Ok, kanskje i dei andre kategoriane også :yikes:
post liked by: JørgenT, Can2
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 430

Ryder wrote: 14 Aug 2022, 14:34 Morata er en «10 mål i sesongen»-spiss
Han er vel et av de klareste bildene på pengekalskapen innen fotballen. At han har akkumulert £160-ish mill i overgangssummer viser at det klubbene rundt omkring driver med er selve definisjonen av galskap..
post liked by: Pink Final, Can2, Pancho P
User avatar

Pangaea
Posts: 2766
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3962
Liker mottatt: 5145

messilingard wrote: 13 Aug 2022, 19:24 Jeg slettet siste innlegg. Skal man ta en diskusjon her inne så får man heller ta det ved en annen anledning, akkurat nå koker det sikkert langt over gjennomsnittlig hos de fleste.
Ser ikke helt poenget med det, men greit nok, jeg får holde kjeft :(
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

@Pangaea

Var ikke ment som at du ikke får ta opp problemstillingen. Min tankegang var mer at vi lå under med 4 til pause og innlegget ditt var noe krass. For å være helt ærlig så tenkte jeg egentlig å stoppe diskusjonen før den i det hele tatt har startet. Spesielt under slike omstendigheter hvor de fleste sikkert allerede har brent opp en del av lunten sin.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 933
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 121
Liker mottatt: 829

Er dette en vits?

Deleted User 430

Skulle ønske det,@RaoulDuke..


Mr H
Posts: 467
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1377

United er ofte ikke så gode til å selge. Ofte ender våre akademispillere opp med å bare bli sittende på benken til de mister verdi eller til kontrakten går ut. Derfor ville det kanskje ikke være så ille å motta en brukbar sum for en gang skyld. Å utvikle profesjonelle spillere som ender opp i andre lag eller ligaer er også en del av akademiets stolte tradisjon. Alle kan jo tross alt ikke slå gjennom på førstelaget.

Med det sagt mener jeg likevel at et salg av Garner ville vært skivebom. Resonnementet mitt ovenfor hadde gitt mening for f.eks. Brandon Williams. Midtbanen vår er så tynn at den egentlig trenger alt man kan få. Jeg vil si at vi nesten trenger 2 nye midtbanespillere, uansett om Garner skulle bli. Legger man til at summen 21 år gamle Garner er tilgjengelig for tilsvarer summen 27 år gamle Rabiot hentes for og at Garner var blant Championships beste forrige sesong, sliter jeg med å se logikken i dette.

Alt i alt så kunne kanskje dette vært et logisk salg hvis situasjonen vår på midten var stabil, men slik det er nå føles det mer som vi kaster bort et talent som potensielt kunne bidra uten å få en særlig gevinst for det. La det i det minste være en form for tilbakekjøps- og/eller vidersalgsklausul inkludert i avtalen.
post liked by: Pwint, Pink Final, Pancho P

Deleted User 430

Veldig enig i det du skriver ang akademiets tradisjon, @Mr H, men Garner har kontrakt til 2024 (+1 år optional). Tenker da at et utlån i PL enten kunne overbevist EtH eller økt salgssummen på han.

Som du sier, logikken i å bytte en 21-åring mot en 27-åring er vanskelig å se. Tviler på at det er £14mill som skiller oss fra å stille et topplag utover høsten kontra der vi er nå, pluss ev. FdJ..
post liked by: Mr H, Pwint, RedTrafford, Pancho P
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13637
Liker mottatt: 8775

Syns det begynner å vise seg veldig klart (om vi tvilte på dette fra før) at vi ikke har penger til nødvendige forsterkninger. Må selge Garner for å få råd til en midtbanespiller selv om vi har trengt en (eller to) defensive midtbanespillere i årevis og har mistet en rekke spillere i år. F.eks: Cavani, Grant, Lingard, Mata, Matic og Pogba.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Pancho P, Schmeichel
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 487

Dersom Garner ikke er en spiller som passer inn i Ten Hags filosofi så er det helt ok å selge han. Får man rundt 15 mill pund for han så er det jo en bra deal, tross alt.

Det er mer uøkonomisk å holde spillere på benken/tribunen når de er salgbare.
post liked by: Pink Final, Pwint, Pancho P, Schmeichel

Deleted User 595

https://www.manchestereveningnews.co.uk ... w-24756278

Au.

Rapporter om full krangling i garderoben på Carrington, to dager før Brentford-kampen.

Fortsatt klikker i garderoben, som krangler med hverandre.

Utbredt misnøye rundt ten Hags valg av Maguire som kaptein.

Utbredt misnøye rundt Ronaldos ønske om å dra, og oppmerksomheten fra media rundt dette.

Bekreftelse på at det var Mejbri og Telles som slåss på trening i slutten av forrige sesong.

Treningen på søndag, der spillerne måtte løpe ca. 13 km for å ta igjen differansen til Brentford, ble gjennomført. Det var 30 varmegrader, og spillerne var "in ruins" (helt ødelagt) etterpå.

Ikke bare er dette nedslående å lese...
Men det bekrefter og at klubben fortsatt lekker info som en sil.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Må legge til at det siste punktet om løpestraff på trening er flott lesning. Bra at vi har en manager som er knallhard når det trengs 👏
post liked by: RedTrafford, red, Pwint, Pancho P, Can2, Schmeichel

Deleted User 595

Fra The Mirror, som har vært troverdig om United siden ten Hag ble ansatt:

A core group of senior United players, including Maguire, Ronaldo, Rashford, Shaw and Fernandes have told the club hierarchy that they need help in the form of signings before the window closes.

Dette tolker jeg faktisk positivt...
Denne gruppen med spillere som nevnes står samlet om noe, noe jeg ikke trodde var mulig. Ikke noen gladsak, for all del. Men det er i det minste godt å se at de kan drite i "klikkene" sine og stå sammen for noe.
post liked by: Can2
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2593
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13438
Liker mottatt: 8675

Morata med to mål for Atlético. Løp og kjøp!!!😒
It's Squeaky Bum Time!
Post Reply