(PL) Manchester United - Liverpool 22-08-22

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Jokke
Posts: 18
Joined: 06 Nov 2021, 20:55
Liker gitt: 5
Liker mottatt: 32

Håper inderlig Bruno benkes i denne kampen. Han har vært forferdelig i det siste, dårlig fra forrige sesong, inn i PS og de to første kampene denne sesongen.
Litt usikker på hvor hard ut Ten Hag går med å vrake de som har skuffet på midten, men med mindre det kommer noen ny inn snart, så håper jeg egentlig vi kan få se Garner bak Eriksen og Donny. Like greit å prøve noe annet når de som spiller svikter gang åÅ gang.
post liked by: Belfastboy, Pancho P, Pink Final

Deleted User 595

Flott kamptråd, og herlig analyse av laguttak! 👏
Mangler midtbanen og angrep?
Edit: Ser det kommer senere 😄

Skulle ønske jeg hadde @Pwint sin optimisme ❤️

Tror fortsatt vi kan få et resultat, mot alle odds, men vet ikke helt hvordan og hvorfor. Kanskje det er mer håp enn tro 😅 Kanskje hvis vi scorer først, og Liverpool kollapser, eller ikke får hull på byllen. Kanskje de Gea spiller sin livs kamp på streken -- som så mange ganger før!

Vi er jo gjerne best de 5-10 første minuttene, selv mot lag som Liverpool. Så brenner vi noen sjanser, eller står og stanger, helt til vi slipper inn første baklengs. Da rakner vi helt.

Håpet er, at vi scorer tidlig, og at det gir oss nok energi til å ri ut stormen! Så håper jeg de Gea får revansje, enn om det "kun" er i form av gode redninger.
Det trenger vi 👏

Evt. taper vi, men spiller bra og jobber godt. Det er nesten like viktig, der vi er nå; tegn på forbedring.

PS: Merker at det blir vanskeligere å tippe laget fremover. Har virkelig null peiling på hvem som skal spille på midten. Det er kun keeper og angrepet som virker opplagt, per nå.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Can2
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2632
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13857
Liker mottatt: 8949

Glimrande vurderingar, @Pink Final. Sjølv orkar eg ikkje å begrunne laget, av den gode grunn at eg strevar med å finne noko positivt å nemne, men eg kunne tenkt meg eit slikt lag:

De Gea
Dalot-Maguire-Varane-Shaw-Malacia
Garner - Martínez - Fred
Eriksen
Rashford

Kanskje i overkant offensivt, men vi kan evt dytte McTominay inn på topp.
post liked by: Pink Final, Can2, RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pangaea
Posts: 2879
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4211
Liker mottatt: 5616

Vi vant 4-0 sist, og jeg forventer et lignende resultat nå. Alt annet enn 3 poeng vil være en stor skuffelse.

:monkey:

(men den viktigste kampen skjer utenfor stadion før avspark)
post liked by: Pink Final, Pwint, Can2

Deleted User 430

messilingard wrote: 14 Aug 2022, 20:32 Sånn "Anfield i vår" stygt.
Jeg frykter vi vil sitte igjen med tanken om at "Anfield i våres var jo ikke så ille likevel"...
User avatar

offside
Posts: 1311
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 583
Liker mottatt: 1269

Takk for bra kamptråd @Pink Final!

Oi hvor skal jeg begynne.
Det er åpenbart noe som er alvorlig galt med Manchester United. Vi har verken harmoni, selvtillit, spillermønster og en rotten kultur. Etter alle solemerker kommer vi til å tape denne kampen også, det vil se meget stygt ut for ETH, 3 tap på rad hvor han skal spille 3 tøffe matcher til. Det er for lettvint å bare sparke trenere, men United kommer til å være i en ekstremt presset sitasjon. Vi kan komme til å ligge sist på tabaellen med en brukket rygg. Hvor lenge vil styre da la United få holde på å falle i fritt fall.

Helgens kamp mot Liverpool kommer bare til å gjør vondt verre.
Ikke annet å gjøre enn å legge seg og forsvare seg med nebb og klør. Unngå å bli helt ydmyket.

Samtidig så må eth begynne å vise baller. Han kan ikke la Ronaldo holde på sånn som han gjør. Her må det statueres et eksempel og bare kvitte seg med Ronaldo fortest mulig eller sette han ut av laget. Samtidig må han bytte ut så og si hele laget som spilte. Det er viktig å sette et eksempel, jeg tror nesten våre reserver kunne gjort en bedre kamp enn de som har spilt. Tap blir det uansett, men dårlige prestasjoner og holdninger må få en en konsekvens.

For det er vinn eller forsvinn for ETH, hvis ikke de spillerne ryker eller blir satt på benken så ryker ETH. Så enkelt er det.

Jeg hadde stilt med følgende lag;

Heaton

Malacia - Varane - Bailly - Bissaka

Beek - Scott - Bruno

Elanga - Rashford - Diallo

Finner ingen andre å sette på midbanen enn Bruno, og Rashford kan starte.
Sette et eksempel
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Pancho P
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7793
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28322
Liker mottatt: 18818

Darwin(isten) Nunez er ute mot oss.
Rødt kort mot Crystal P.
post liked by: Pancho P, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4161
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 18274
Liker mottatt: 11872

5 mann bak, tupp vekk ballen hvis vi får tak i den de første 20 min.
Holder vi unna da kan alt skje.😬
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy, Can2
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2918

Skal vi ha sjans til å ta poeng i denne kampen så er vi nødt til å få se litt kynisme fra ten Hag og spillerne selv. Det er ikke mange kamper jeg ønsker å se Wan-Bissaka fra start, men kommende mandag ser jeg faktisk gjerne at han starter. Jeg tror de defensive kvalitetene hans kan komme til nytte. Men om ten hag velger å spille med tre midtstoppere så er det nok Dalot som starter, men om ikke, så tror jeg Wan-Bissaka bør vurderes.

Å starte i den vanlige 4-3-3-formasjonen med de samme spillerne og tro at vi skal spille ut dette Liverpool-laget - ja, det blir litt som å tro på julenissen. Så derfor blir det veldig spennende å se hvilke ten Hag foretar seg til denne.

Vi trenger full innsats fra samtlige 11 og derfor tror jeg det kan være lurt i å benke Ronaldo fra start.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Pancho P

Deleted User 595

Liverpool gjennomgår nå en aldri så lite skadebonanza, og følgende spillere er sannsynligvis uaktuell mot United:

-Matip
-Jota
-Thiago
-Konaté
-Nunez (Suspendert i minst 3 kamper.)

-Firmino (Rekker kanskje United-kampen)
-Henderson (Spilte litt i går som nødløsning, men er fortsatt småskadet. Rekker sannsynligvis United-kampen)

De har flere skader enn dette, men ikke på sentrale spillere.

Dette betyr:
1. Vi møter et Liverpool-lag som er betraktelig svekket i alle lagdeler, utenom keeperplass. Det gir oss økt sjanse for et resultat.
2. Fallhøyden om vi taper blir desto høyere. Liverpool mønstret et sterkt lag i går, og spilte ikke akkurat dårlig.
En nådeløs presse vil nok legge trykk på at United ikke engang kan måle seg med et skadeskutt Liverpool, om det går ad undas.
post liked by: Pancho P, Can2

Deleted User 631

Tror ikke skader plager Liverpool all verden. Uansett gode spillere. De har trent under Klopp alle sammen og kan spillesystemet inn og ut.
Vi unnskylder aldri våre egne selv med mye skader. Manchester United skal være gode nok, ha sterk nok stall til å tåle skader. Seier forventes uansett.
Firmino ble i følge Klopp hvilt. Så han er helt sikkert tilbake mot United.
De som får muligheten er gode spillere. I dagens tilstand, er vel alle disse bedre enn United sine.
Hvis våre supportere forventer å slå Liverpool pga noen skader, håper jeg våre spillere har en annen inngang til matchen ihvertfall.
Vi gikk på store tap mot Liverpool når vi var store favoritter under Sir Alex sin storhetstid.
Vi tapte "aldri" da Liverpool hadde sin storhetstid på 70 og 80 tallet. Dette kan gå hvilken som helst vei uansett hvilke 11 som spiller på begge lag.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Can2, Blodfink
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7793
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28322
Liker mottatt: 18818

Enig @mcilroy2.0, de har dessverre en sterk stall.
Hva media måtte skrive i etterkant kan vi ikke bry oss om slik media har blitt.
Polarisert og uinteressant rett som det er.
Ikke alltid opptatt av å gjengi virkeligheten.

Apropos skader, så blir kanskje Martial klar.
Håper det.
Han viste i sommer at han er fullt kapabel/motivert for å presse.
Og om vi skal presse bør det begynne på topp.
Dessuten er han et sterkt oppspillspunkt bokstavelig talt.
Fysisk sterk.
Og ikke minst er han helt fantastisk med ball i beina.
Jeg håper han rekker matchen.

Om laget evner å jobbe sammen ser jeg ikke lenger på dette som et sikkert tap.
Vi kan ta dem, og hvor deilig hadde ikke det vært 🤩
post liked by: RedTrafford, Schmeichel, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2879
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4211
Liker mottatt: 5616

Håper vi ser tydelige signaler fra Ten Hag om at mangelen på innsats og kvalitet mot Brentford ikke blir belønnet med kamp her. Vi taper sikkert uansett (VI brukte å ha den fear-faktoren), så hvorfor ikke?

DDG (Heaton er vel å dra det litt for langt)
Malacia - Martinez - Varane - Dalot
Fred - Garner
Sancho - Eriksen - Elanga
Martial

Skulle ønske vi hadde flere alternativer å sette inn på midtbanen, men med å droppe noen store kanoner, så blir det vertfall gitt et klart signal om at det kreves helt annen innsats. Ser gjerne Garnacho komme inn fra benken, for Elanga for eksempel, og så settes Sancho over på andre kanten. Joda, Sancho har ikke jobbet livet av seg heller, men han har vertfall kvalitet.

Kanskje prøver Ten Hag seg med et D-element taktisk, men det gikk ikke kjempebra i de to første kampene, med Eriksen som falsk 9er osv.

Fem bak kan være et alternativ også, men det føles ganske anti-ETH på et vis.

Jaja. Fulham klarte uavgjort mot dem, og de hadde 0 poeng før den kampen :hah:
post liked by: Pink Final
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Jeg hadde aldri trodd jeg skulle skrive dette - og jeg håper på forståelse fra resten her og at jeg ikke blir hudflettet. Men er jeg den eneste som sånn halvhjerta håper på nok et stygt tap? Og at vi taper de 2-3 neste?
Jeg tror nemlig ikke at Glazerne snart vil kunne håndtere dette særlig mye lenger, og protestene og boikottingen av klubben vil bare tilta i styrke.

Det eneste jeg i stor grad frykter, er at vi i en slik prosess risikerer å miste det jeg håper og tror kan være en av Europas største managertalenter. Det ønsker jeg overhodet _ikke_. Om jeg måtte velge mellom disse to ondene hadde det blitt ekstremt vanskelig slik sett. Jeg tror Ten Hag er rett mann, bare han får et par sesonger på seg.

Så nok en gang, håper på forståelse for denne kommentaren, jeg frykter dessverre at et slikt utfall kan være det beste for Manchester United på sikt. Føler det er en fy-fy ting å skrive, men når det allerede går så dårlig fra før føler jeg det er en ting som gjelder, og det er å få ut de som har ødelagt klubben vår gjennom 17 år.
Denne tanken er med et forbehold, altså at det på sikt fører til at Glazerne blir tvunget til å begynne å selge. At de rett og slett ikke kan håndtere det lenger.
post liked by: RedTrafford, Pangaea
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4161
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 18274
Liker mottatt: 11872

Skjønner hva du mener @Schmeichel
Har til og med prøvd å innbille meg at starten på PL er en plan på det.
Tar gjerne ett skikkelig rævvva år jeg hvis det gir resultater på eiersiden.
Men da håper jeg Erik ten Hag blir fredet oppi dritten.
post liked by: Schmeichel
Post Reply