Truppen/sæsonen 19/20

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Ja longstaff kan bli bra, men tror ikke han blir henta for å gå rett inn i laget. Det var det jeg mente. Tror han er ment for å trenes opp litt først.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Tror flere her undervurderer det laget vi har nå. Når Solskjær kom så vant vi 11 på rad ellerno, siste delen av sesongen så var spillerne veldig slitene. Pogba var dårligere enn han noen gang har vært. De gea var mye dårligere enn han pleier og tapte minst 2 kamper for oss som vi kunne vunnet hvis han ikke gjorde de tabbene.
Så hvis spillerne er litt bedre trent og er utvilt til sesongstart og de gea er på topp igjen som jeg tror han kommer til å bli så blir nok dette laget en del bedre enn dere tror nå.
Pluss at Solskjær har fått hele pre season til lære bort sin filosofi og sette ordentlig preg på laget.
Nå har han en hel sesong der han er permanent manager og det er ingen usikkerhet i laget som også er viktig.
Skjønner at folk er negative, men ting er ikke så dystert. Vil gjerne ha inn et par til og selge 4-5 , men dette er et langtidsprosjekt og det tar tid. Spillerne som skal selges må jo ha klubber som er interresert i de og det må være til rett pris. Vi må hente inn rette spillere til rett pris. Det er ikke så lett. Vi har ikke vært de raskeste men har troa på at det kommer til å skje noe på slutten.
Mye rykter som også ikke er sanne. Kan hende de har klare noen spillere nå, det vet vi ikke.
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Mulig vi undervurderer laget, likeså noen overvurderer laget.

Forsvaret er ingen krise. Misforstå meg rett. Jeg tenker dersom Bailly klarer å holde seg skadefri lenger enn 3 kamper av gangen og klarer å få til ett godt partnerskap med Lindeløf ville det vært spennende. I tillegg mener jeg vi bør gi Tuanzebe sjansen, i stedet for å hive ut 90 mill for Maguire. Hadde det vært opp til meg ville jeg ha hentet Koulibaly, men det er nok ikke så enkelt. Har han virkelig lyst til å komme til regnfulle Manchester?

Angrep - er heller ingen krise. Skulle gjerne sett en ny spiss men enn så lenge så får vi stole på Rashford, Martial, Sanchez, Lukaku(inntil videre) og unggutta.

Midtbanen derimot. For meg det klart svakeste leddet.
Reven Pogba vil bort. Matic må opp 3 hakk. Fred det samme. Pereira må virkelig overraske meg om han skal kjempe om en startplass. Ut i fra mine tanker MÅ det inn 2 nye i dette leddet. Herrea borte og sannsynlig Pogba. Denne lagdelen er ikke topp 10 verdig engang.
Ny terrier på midten og ny offensiv midt må inn. Longstaff overrasket meg som en solid og voksen spiller tross kort karriere på toppnivå. Er interessen reel? Vi ryktes til 5 nye mann daglig :|

DDG, hadde United fått klare indikasjoner på at en ny avtale ikke er nært så blir jeg overrasket om dem tar sjansen på at han stikker gratis til neste sommer. Kanskje ikke overraskende når vi ser hvordan Herrera ble behandlet.


Nå er det så mye negativt på Facebook og twitter at jeg ikke orker å lese. Ja det er krampaktig fra ledelsen sin side. All den tid dem skulle backe Solskjær. Woody vet at det er manageren som får stryk, men går dette prosjektet til helvete så er det 1 mann som skal få skylden - nettopp mr. Woodward.

Håper touren gjør spillerne godt, at dem får vist seg frem og det spres litt positivitet igjen.
1 liten dytt fra Lingard mot Pogba ble i kveld slått opp som en stor sak i mediene. Viser hvor lite som skal til for å lage en "negativ" sak rundt klubben.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Jeg er bekymret for forsvaret også må innrømmes...Vi har jo drøssevis av stoppere, men jeg klarer ikke å se soleklare førstevalg, alle kan spille godt til tider, for så å gjøre merkelige ting i neste kamp. Selv om jeg er tilbøyelig til å tro at to av dem kan bli klipper. Men da må de være det fra august...

Håpet er at OGS og teamet har spilt inn forsvaret til seriestart. Men vi vet jo at det skal inn en ny stopper, og det drøyer litt. Ingen fordel at engelske klubber, må slutte med overganger 3 uker før utenlandske klubber heller.

Men det trenes hardt, og kanskje vi får trua om vi skulle slå Chelsea i første kamp. Med eller uten flere signeringer. Men det kommer nok inn både stopper og midtbane innen 8.aug.
LUHG!

Topic author
Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Nå transfervinduet nærmer sig slutningen. Ingen spiller er solgt, og kun to nye er kommet ind. En Championship-spiller, der ikke fik sat ild i rækken og so en af de to måske tre bedste højrebacks. Der er mulighed for, at der bliver marginalt forstærket i midterforsvaret og en markant forstærkelse på midtbanen. Men tror ikke både Maguire og Fernandes hentes. Højst en af dem bliver hentet er mit bud (og så kan det sikkert passe, at Woodward byder 80 mio £ for Toby A. i næste uge).

Det bliver, imo, kategoriseret som et elendigt vindue lige pt. Med Maguire bliver det til et dårligt. Med Fernandes bliver det under middel og med begge bliver det et gennemsnitligt vindue (igen, tror ikke på begge).

Det giver forhåbentligt (dog usandsynligt) dette hold i næste sæson:

DDG
AWB, Smalling, Maguire/Lindeløf, Shaw
McTominay/Matic
Pogba, Fernandes/McTominay
Chong, Rashford, Martial

Bænken: Romero, Lindeløf/Tuanzebe, Dalot, Matic/Gomes, Garner, Alexis, Greenwood

Andre i truppen: J. Pereira, Darmian, Jones, Bailly, Rojo, Young, Fred, A. Pereira, Lukaku, James, Lingard, Mata
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Om Pogba og Lukaku blir har vi en bedre tropp enn i fjor, om enn marginalt. Men de unge spillerne kommer til å hjelpe godt til.

Det kommer kanskje inn 1-2, og 1-2 skal kanskje ut sa OGS, ingen vet hva som skjer...
LUHG!

Topic author
Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Nå. Det ser ikke ud til, at der kommer flere spillere ind. Flere og flere rygter snakker om, at alle dem United har været efter ikke kommer til klubben. Og samtidig kommer flere rygter på flere og flere spillere.

Så holder jeg på, at United ender mellem 8 og 10 i den kommende sæson. Solskjær bliver nok også fyret i 2019. Solskjær vil få nogle United-fans, men generelt vil United-fans give Downward skylden...
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Jeg er også bekymret, pr. nå så blir det en hard kamp om topp 4 tror jeg. Hadde slappet av om det kom inn 3 til...Stopper, anker og en målscorer/assist-konge.

Om Pogba blir så kunne jeg nøyd meg med en stopper og Dybala/Fernandes.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

I beste fall blir det slik :

DDG

AWB Lindelöf Maguire/Koulibaly Shaw

McTominay Pogba

Dybala Fernandes Rashford

Martial

Disse 11 bør kunne hamle opp med hvem som helst.



Men med de OGS har satset på denne sommeren, og uten flere inn blir det slik?

DDG

AWB Jones Lindelöf Shaw

Matic Pogba

James Lingard Rashford

Martial

Disse 11 skal krige hardt for å klare Europa League, styrkemessig ligner det på de siste 5 årene...


Håper McTominay tar plassen til Matic, og hvorfor ikke prøve Gomes i stedet for Lingard. Chong og Greenwood banker også hardt på døra. Jones/Smalling/Tuanzebe veksler på å spille regner jeg med. Rojo blir ikke satset på.
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Tviler sterkt på at de kommer mellom 8 og 10.plass. Syntes det var litt negativt, selv med dagens tropp.
Maguire kommer inn og så regner jeg med at vi får fernandes eller dybala. Ser nesten litt ut som vi får mandzukic med på kjøpet.
Men får vi ingen så tipper jeg 4. Plass
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Om det ikke kommer flere spillere inn, er spørsmålet - hvorfor?

1 Solskjær er fornøyd med de to han har fått per nå?
2 Woodward, Judge og de andre har ikke kompentanse nok til å gjennomføre overganger?
3 Har United så mye penger å bruke som vi liker å tro?

Jeg begynner faktisk å mistenke alternativ 3 for å være grunnen til at det går så tregt.
Solskjær ønsker selvsagt flere spillere inn, og Woodward og hans menn kan da ikke være så udugelige at de sjeldent klarer å lande spillere?

Manchester United har en kjempe omsetning.

£590 000 000 for siste tilgjengelige regnskapsår, 1 juli 2017 - 30 juni 2018.
Men, klubben har også enorme utgifter.
Etter at utbytte til eiere på £22 000 000, lønn til alle ansatte på £296 000 000, og finansutgifter på £24 000 000 (rentekostnader?) er betalt, satt klubben igjen med et overskudd på £26 000 000.
Det overskuddet er før skatt.
Ref: David Conn, The Guardian onsdag 22 mai i år.
https://www.theguardian.com/football/20 ... nited-city

Woodward oppgir som oftest kun de tallene som ser pene ut.
Altså omsetning og inntekter.
Snakker han noengang om utgifter?
Og bunnlinja?

Han estimerte en omsetning på £615 000 000 til £630 000 000 for regnskapsåret 1 juli 2018- 30 juni 2019.
De regnskapstallene er ikke ute enda.

Ryktene sier United kan bruke £200 000 000 på overganger i sommer.
Det kan nok klubben, i teorien.
Men, har man råd til det i praksis?
£200 000 000 er nesten 1/3 del av estimert omsetning for sesongen som nettopp er ferdig.
Kommende sesong, med påbegynt regnskap fra 1 juli går muligens omsetningen litt ned?
Det gjør vel lønnsutgifter også?
Vi har ikke tallene enda, men er Woodward og Glazer villig til å bruke penger?
Da er det nemlig ikke nok penger igjen til å utbetale minst £22 000 000 i utbytte som jeg mener er Glazer’s uttalte mål.

Jeg tror Woodward begynner å innse at den veien han først staket ut, galactico veien med høye transfersummer og høye lønninger ikke er bærekraftig.
Selv ikke for Manchester United.
Det er jo en ganske stor sum som hvert år går til utbytte hos de 6 Glazer’s som eiere.
Og Woodward selv tjener et betydelig beløp.
Han er sannsynligvis den best betalte i administrasjonen.

Woodward var økonomisk planlegger og strateg for Malcolm Glazer.
Han har gjort et strålende stykke arbeid for å utnytte merkevaren Manchester United.
Da ser jeg det fra Glazer’s side.
Men, også litt fra United’s side.
Sponsorinntektene har økt formidabelt.

Som sportslig strateg og planlegger er Woodward svak.
Ser ingen rød tråd i hva han har drevet med.
Jeg mistenker at han ikke lenger vil bruke penger.
Om han gjør, så vil ikke klubben lenger drives med overskudd.

Og overskudd, det er selve drivkraften til sjefene hans, de 6 Glazer søsknene.

Nå har jeg beveget meg inn på et tema som hører hjemme i en annen tråd.

Poenget er at Solskjær neppe er fornøyd med to mann inn.
Jeg holder på mitt tips om 5-8 plass, med varierende spill og resultater.
På sitt beste er laget strålende, men det er for få kvalitetsspillere i den rette alderen.
Om jeg skal tippe helt eksakt plassering sier jeg nummer 5.
Man City, Liverpool, Tottenham, Arsenal, Man United.

United burde ideelt sett hatt inn en stopper, et anker, en indreløper, en høyrekant og en spiss om målet var å sloss med Man City og Liverpool,

Med Woodward ved roret, må vi håpe på ungdommen.
Gomes, Greenwood, Henderson, Tuanzebe og kanskje Chong og Garner.

Om Ole Gunnar får tid, er United forhåpentlig gullkandidat om to sesonger, altså i 2021/22.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Lure litt på hvordan du kan si at MU er gullkandidat om 2 sesonger, vist det ikke kommer flere inn nu så blir det nok fra 5 plass og nedover, hva skjer til neste sesong da, jo de få toppspillerene som MU har blir nok å forsvinne og Greenwod og co er nok ikke noen gullkandidater om 2 år, har ikke noe tru på at City L-pool og de andre topp lagene slutter å bruke penger på toppspillere forde MU ikke vil kjøpe dyrt mere.Sånn er mine taker om MU, egentlig dystre greier.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

[mention]pixma[/mention] .

Forhåpentlig er United gullkandidater er det jeg skriver.

Om fjoråret og årets transfervindu er den nye linja, får jo aldri United kjøpt seg opp på nivå med de beste.

Da må vi håpe på ungdommen.

Det som er bra, er at de beste spillerne hos United er unge.

De Gea og Pogba de to eldste, de vil være hhv 29 og 28 år om to år.

Wan-Bissaka, Lindelöf, Martial og Rashford er alle unge.
Shaw må ta vare på seg selv for å fungere.
Rooney fysikk på Shaw.
McTominey ser ut til å kunne bli en bra spiller.

Greenwood har et stort potensiale,
Det har Henderson også, om De Gea faller i kvalitet.

Tuanzebe, Gomes og delvis Chong ser spennende ut.

Om alle de gutta blomstrer, og blir kjernen i laget, og med et par tre gode kjøp velger jeg å se optimistisk på framtiden.

Nytter ikke grave seg ned.

Noen gode kjøp bør United få til i løpet av de neste vinduene.
Det er gjort minst ett godt kjøp i sommer, Wan-Bissaka.
Håper James også tar PL nivået.

Solskjær virker å implementere en mer moderne spillestil, og å gjenninnføre en kultur for å gi alt.

Ting kan snu fort i fotball.
Hvor var Spurs og Liverpool for noen år siden?
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Digger :D din opptimisme og håper du treffer helt rett med dine analyser.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Jeg synes United har en veldig god tropp, og det burde holde til 4 plass i PL. Selv uten flere signeringer. Veldig få lag har bedre spillere enn United. Jeg synes heller ikke at United er spesielt sårbar om det skulle komme skade på nøkkelspillere, men det er opplagt at United tåler ikke den mengden med skader som de hadde forrige sesong.
Post Reply