Ryktetråd 2022

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Første gang jeg leste om Rashford ryktet var for 2 timer siden @GBailey.
Så litt tidlig for meg å trekke noen konklusjoner.¨
Det jeg vet er at han fikk trent med klubben hele sommeren, og ga uttrykk for at han var glad for det.¨
¨
Om jeg ikke gjør jobben min som moderator er vel mest egnet for en annen tråd.
Men om forumet ønsker at jeg stopper som Mod er det helt greit.
Jeg sa litt motvillig ja i sin tid.
Egentlig mest for å lage kamptråder.
post liked by: RedTrafford, Belfastboy, Can2, Pangaea, Schmeichel
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Akkurat det er en vesentlig forskjell.
Men er det en så stor forskjell at det frikjøper Rashford for kritikk? Det ser jo ut som Rashford har fulgt opp interessen ved å sende en delegasjon til Paris. Hvis man ikke var på tilbudssiden, og ønsket å bli værende, finnes det vel bedre måter å være lojal på?

Men greit. Vi sier at det er slik, og at det frikjøper Rashford for kritikk.

Ville vi da latt være å kritisere Ronaldo om hans situasjon hadde vært identisk?

Det blir et hypotetisk spørsmål, men like fullt relevant.

Jeg tror ikke det. Er rimelig trygg på at Ronaldo hadde blitt "hudflettet" i en tilsvarende situasjon. Det blir spekulasjoner, men det virker i alle fall svært sannsynlig.

Den diskusjonen mener jeg er verdt å ta. Tror det kan løfte den kollektive supporterkulturen å snakke mer om disse tingene. Ikke minst for hvordan vi forskjellsbehandler spillerne, men og menneskene "bak drakten".
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pink Final wrote: 11 Aug 2022, 23:41 Første gang jeg leste om Rashford ryktet var for 2 timer siden @GBailey.
Så litt tidlig for meg å trekke noen konklusjoner.¨
Det jeg vet er at han fikk trent med klubben hele sommeren, og ga uttrykk for at han var glad for det.¨
¨
Om jeg ikke gjør jobben min som moderator er vel mest egnet for en annen tråd.
Men om forumet ønsker at jeg stopper som Mod er det helt greit.
Jeg sa litt motvillig ja i sin tid.
Egentlig mest for å lage kamptråder.
Føler at du unngår å svare på det jeg tok opp, både ang. Ronaldo/Rashford, samt kritikken du retter mot meg stilt opp mot andre brukere du gir fritt leide til. Men, greit.

Du er uansett ønsket som moderator av de aller fleste, inkludert meg, så det er en ikke-sak.

Men jeg skjønner ikke hvorfor du tar meg for mildere ting enn det som du lar dine venner slippe unna med.
Der skulle jeg gjerne blitt klokere.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Du er veldig raskt ute med å gå etter Rashford @GBailey.
Jeg kan ikke svare på de spørsmålene dine enda.
Har knapt lest at han er koblet til PSG.
Har Rashford sendt følere dit?
Jobbet intenst for en overgang?

Hvorfor skal Rashford sammenlignes mot Ronaldo?
Ronaldo har ønsket seg bort hele sommeren.
Som den eneste spilleren i stallen.

Jeg prøver å være rettferdig som Mod, men skjønner at jeg ikke har lykkes i dine øyne.
Ellers tenker vi to veldig ulikt om spillerne våre.
Og jeg har på følelsen av at du tar ting jeg og andre skriver om utvalgte spillere personlig?
post liked by: RedTrafford, Belfastboy, Can2, Pangaea, Schmeichel
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

@GBailey
For det første så er det greit å ta ting med en klype salt enn så lenge. Ingen av journalistene med kilder inn mot United har meldt noe som helst. Heller ikke Fabrizio Romano, når det gjelder Ronaldo så eksister det gode kilder på at han ønsker seg bort. Jeg sier ikke at ryktene fra Frankrike ikke stemmer, men min hypotese per dags dato er at disse samtalene først og fremst har blitt brukt som et pressmiddel for å få United til å tilby en forbedret kontrakt. Det har det også vært en del rykter på i dag, dog fra ingen solide kilder. Så kan man sikkert snakke om timing også videre, men så lenge det ikke leveres noe offisiell transfer-request som med Ronaldo så er ikke disse to sakene ´like. Man kan sikkert også snakke om hvorvidt det er innafor å bruke andre klubber som pressmiddel mot klubben, men isolert sett så er ikke Rashford alene i så fall.

For det andre så er det naturlig at andre brukere reagerer når dette i større og større grad fremstår som et korstog mot Rashford. Helt fair at man ikke liker noen spillere, men det virker som at du ville forsvart Ronaldo dersom han hadde begått et drap og dømt Rashford til fengsel for å kjøre på rødt lys. Dette er mitt inntrykk, det er ikke sikkert at du mener noe med dette, men det er slik det fremstår i mine øyne.

Også er det greit ¨å nevne at vi supportere langt på nær er nøytrale, ikke ser jeg noe særlig god grunn til å tilstrebe å være nøytral heller. Det er bedre å si at man liker Rashford bedre enn Ronaldo og vice versa enn å late som at man sidestiller spillerne. For det er det virkelig få av oss som gjør.

Når det gjelder hva vi aksepterer av innlegg fra andre brukere så er det to ting. For det første så bør man rapportere innlegg man mener er over streken, enten ved å tagge en av moderatorene eller ved å bruke rapporteringsfunksjonen. For det andre så har du også en krass tone til tider, og du virker på ingen måte konfliktsky. Da blir det litt naturlig at vi lar diskusjonene gå sin gang så lenge man er innenfor rimelighetens grenser. Fra min oppdragelse så fikk jeg stadig høre at skal man være med på leken så må man tåle steken. Likevel så er det selvsagt fritt frem å rapportere innlegg fra andre brukere dersom du mener at det er noe som er over grensen.

Videre så får ikke vi moderatorteamet med oss alt. I praksis så er det jeg og @Pink Final som er igjen om dagen. Vi forsøker så langt det lar seg gjøre å opptre så nøytralt så mulig i konfliktsituasjoner. Men vi er på ingen måte feilfrie og det hender sikkert at noen føler seg urettferdig behandlet. Min anbefaling er heller å logge av i noen timer og spørre om en forklaring senere.
post liked by: Ryder, Pink Final, Cola2, Belfastboy, Can2, RedTrafford, Pangaea, Schmeichel
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Rashford burde prøve seg i ny klubb. Da får vi sett om det hjelper på formen. Har tenkt/skrevet før at et miljøskifte er bra for ham. Han er jo lokal, har en særstilling blant mange fans, men etter kvaliteten på spillet hans siste 2-3 sesonger har vel fansen blitt en smule splittet i synet på ham.

Jeg har ikke gitt opp spilleren, men er vel 30% håpefull og 70% pessimist som det står nå. I tillegg kan det se ut til at EtH ønsker flere offensive spillere inn, da er vel Rashford i faresonen for å havne på benken.

Siste rapporter går på at United ikke vil selge om ikke summen er gigantisk, det ønsker ikke PSG å være med på.
post liked by: Schmeichel
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Klubben er jo i en litt kinkig situasjon når det gjelder Rashford og eventuell ny kontrakt. Ingen ting av det han har vist siste halvannen sesong tilsier at han fortjener en ny og bedre kontrakt. Sånn sett har han dårlige pressmidler.

Samtidig er han, i mine og antagelig også i klubbens øyne, viktig som symbolsk gallionsfigur - En god Rashford er viktigere for Manchester United enn en god Fred, en god Maguire eller en god Sancho. Om Rashford skulle mislykkes i United og lykkes et annet sted, vil det være et gedigent nederlag for Manchester United som klubb.

Så jeg skjønner godt både at han ikke er til salgs, og at klubben vil strekke seg lenger enn med andre spillere. Men det er en grense for alt - en spiller som underpresterer over tid fortjener ikke å være blant klubbens topp 5 når det gjelder lønn, sånn er det bare (se også Paul Pogba).
post liked by: Pink Final, Schmeichel
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Marcus Rashford har spilt svakt siden to tusen og tyve ble til to tusen og tjue en.
Han scoret 21 mål den sesongen, men kun 1/3 del av dem etter nyttår.
Samtidig ble han vår første spiller siden Bobby Charlton i 1965 til å score 8 mål i Europa cup.

Fansen blir stadig mer delt.
Skeptikerne nevner den langvarige formsvikten.
Samt bekymringen for at han ikke er en Ten Hag spiller.
Altså at han ikke er god nok med ball.

Rashfords største force er fart og rykk.
Men han er mer enn Jan Petter ‘Lille Petter’n’ Olsen på Skeid tidlig 90 tall.
(For de som husker ham.
Sprintet fra hver eneste spiller i gamle 3 div på Voldsløkka matchbane.
Men hadde vel ikke så mye mer, ellers ville han vært bankers hos Drillo’s 😃).
Rashford har vist at han har visse ferdigheter med ball.
Feks målet v West Ham i FA cupen 2016.

Vanskelig å tro Rashford selges i dette vinduet.
Også vondt for å tro at han desperat ønsker seg bort.
Han sa jo motsatt senest i sommer.
post liked by: Can2, Ryder, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Jeg er også veldig i tvil om han er en «Ten Hag-spiller», uansett om han finner tilbake til formen. Han er jo en utpreget kontringsspiller, med klare svakheter når det gjelder både kombinasjons-/kortpasningsspill og i det defensive presset (handler ikke bare om arbeidsmengde, men også om å presse riktig).
ETH tar kanskje ikke heller de samme hensyn til status og posisjon i klubben som f.eks Solskjær gjorde. Har en følelse av at ETH tenker KUN på det som skjer på banen og ikke tar like mye hensyn til «totalpakka». Så vet vi ikke hva slags føringer de høyere opp legger på ham i akkurat dette tilfellet.
post liked by: Pink Final

Deleted User 631

Sport mener United ønsker en byttehandel med Barcelona. Dalot mot Dest.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Can2
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10525

Har sett han noen enkeltkamper for en stund siden, husker ikke om det var for Ajax, Barca eller landslaget.
Hadde ett godt inntrykk av han da.
Vet ikke om jeg ønsker at United skal ha noe med Barcelona å gjøre lenger.
Ellers hadde jeg sagt ja takk.
post liked by: Cola2
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Dest har vært en skuffelse i Barcelona. Tviler på at vi oppgraderer høyrebacken ved å bytte han mot Dalot. Ellers så er det greit å nevne at Sport ikke akkurat er særlig treffsikre på rykter.
post liked by: Blodfink, Cola2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Jeg slettet siste innlegg. Skal man ta en diskusjon her inne så får man heller ta det ved en annen anledning, akkurat nå koker det sikkert langt over gjennomsnittlig hos de fleste.
post liked by: Cola2
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 595

@Pangaea: Det må du få lov å mene.

Du trekker konklusjoner om meg som er feil.
Men siden du er så innmari lei, må du få lov å gjøre det og.

Snakkes 👍
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10525

United,no

Lørdag 13. august:

13.45: Frenkie de Jong har fortalt i garderoben at han kan ende opp med å gå til United, skriver spanske Sport. De skriver også at De Jong har vært mer åpen for endringer de siste timene og at dersom overgangen gjennomføres vil det skje i slutten av overgangsvinduet.

19.15: Da ombestemte han seg vil jeg tro😙
post liked by: red, Schmeichel
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Álvaro Morata til £30M og Rabiot til £15M+... Beklager kynismen, men eg ser ikkje korleis desse to skal vere løysinga på problema våre. Korleis kjem rekrutteringsavdelinga opp med desse namna?
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Can2
It's Squeaky Bum Time!
Post Reply