Arbeidsmoral.

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Vidar Dale Fjeld

Vi burde ha en tråd for litt større omfang i problematikken rundt klubben akkurat nå...det ene griper inn i det andre og en kan ikke flytte seg rundt skrive om Ronaldo i Ronaldo-tråden, RR i sin egen osv...slik det er nå så kan en kalle den for suppa, der smaken diskuteres.

Deleted User 480

Mange av oss savner jo SAF. En æra som jo dessverre er over. Så er det slik at fotballen, som flere nevner, er noe annet i dag enn rundt årtusenskiftet.
Jeg griper likevel meg selv i å tenke på at Fergie kasta en sko i hodet på David Beckham; det var ikke pent gjort, men likevel et statement. JEG er sjefen -og ingen er større enn klubben. Vi kjenner jo historien om de som dro, store navn til tross. Jeg tror at SAF eller andre fra samme skole, ville sendt Ronaldo på dør hvis han ble identifisert som "problemo numero uno." Det jeg ikke vet med sikkerhet, er om OGS og RR "mangler baller" - eller at problemet er større enn som så. Det er stor forskjell på om Ronaldo sier i garderoben: "Fløtt dere, jeg er stjerna!" elller "nå må vi opp tre hakk, gutta!!" Begge deler vil nok avstedkomme surmuling fra primadonnaer. I tilfellet "fløtt dere, jeg er sjefen!" er riktig, så send Christiano på hue og rævva ut av klubben. Hvis "Nå må vi opp tre hakk, gutta" - så er det jo rett ord til rett tid. -Og Ronaldo har vært dårlig i det siste, men hva får han som spiss å jobbe med? Nada!

Parallelt med alt dette, så er det en del av meg som tenker: ut med alle overbetalte spillere som lager sur stemning, lag et nytt "RR/Pochettino/Ten Haag Babes" med sultne dedikerte spillere.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Belfastboy, Blodfink, Cola2
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18060

Canto wrote:05 Jan 2022, 15:06 Jeg griper likevel meg selv i å tenke på at Fergie kasta en sko i hodet på David Beckham
:hah: Om jeg ikke husker helt feil så var det Solskjærs sko han sparka til i vilt sinne, den føyk rett i øyenbrynet til Becks. Minnes Solskjær avslørte dette i et intervju en gang.
LUHG!

Deleted User 108

Ferguson var veldig lei seg for den sko sparkingen da, det har han sagt mange ganger i ettertid. Det var jo ikke meningen.
Ferguson gjorde alltid det som var best for seg selv og klubben. Han reiste etter Cantona til Frankrike og ba Cantona om å komme tilbake. Gjorde han også til kaptein. Hva hvis Solskjær hadde gjort dette, hadde han vært svak og gjort Cantona større enn klubben?
Ferguson kvittet seg med drikkekulteren da han kom til klubben. Sendte Whiteside og McGrath på dør, men den som muligens var den verste, Bryan Ronson, beholdt Ferguson. Han var for god til å få sparken, sa Whiteside på et arrangement gjennom supporterklubben på Hotel Football. Urettferdig av Ferguson? Hvorfor ikke samme regel til alle tre? Ihvertfall når Robson var kjent for å ikke være bedre utenfor banen enn de andre.
Ferguson var kynisk. Gjorde alt for å få suksess. Måtte han krype på knærne for å hente tilbake Cantona, så gjorde han det. Måtte han beholde den tørsteste av drikkevennene for å lykkes, så gjorde han det. Med suksess blir alt tilgitt. Lykkes du ikke er du svak og blir latterliggjort. Ferguson ble også latterliggjort lenge, det er kort vei fra fiasko til suksess. I 1989/90 var Ferguson mye nærmere å være en fiasko enn en suksess historie.
Ett sommervindu til, hva kunne det gjort med Moyes? Hva hadde skjedd med Sexton hvis United ikke hadde sparket han? Hadde jo en fantastisk avslutning på sesongen før han fikk fyken, hadde han noe på gang?
Morsomt å fundere slik, fram og tilbake. Små detaljer, flaks og uflaks, ikke mye skiller fantastisk og latterlig.......
post liked by: Pangaea, Belfastboy, messilingard, red, Pancho P, Pink Final, Blodfink

Deleted User 595

@Mcilroy: Flott innlegg! Fornøyelse å lese.
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Mcilroy wrote:08 Apr 2022, 13:05 Morsomt å fundere slik, fram og tilbake. Små detaljer, flaks og uflaks, ikke mye skiller fantastisk og latterlig.......
Tenker bare på Ole den siste tiden, ganske mange sentrale valg og detaljer/marginer som kunne endret alt:
  • Straffesparkkonkurransen mot Villarreal - det er vi som har marginene på vår side der.
  • Rashford overbevises om å ta den skulderoperasjonen tidligere / å droppe EM for England.
  • Greenwood får profesjonell hjelp så fort man oppfatter faresignalene med han ang. det forholdet.
  • Ronaldo signeres ikke, fordi klubben heller vil tenke langsiktig.
  • Ole klarer å overbevise ledelsen om viktigheten av en defensiv midtbanespiller.
  • En velger å selge Lingard i stedet for å satse videre på han.
  • Henderson velges som førstekeeper fremfor DDG (kunne slått begge veier).
osv
Last edited by red on 08 Apr 2022, 14:45, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, Pangaea, Blodfink, Pwint, Cola2

Deleted User 108

Takk for koselig tilbakemelding @GBailey.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

red wrote:08 Apr 2022, 14:45 Tenker bare på Ole den siste tiden, ganske mange sentrale valg og detaljer/marginer som kunne endret alt:
Absolutt. Og nå i disse mørke tidene, er det hyggelig å tenke på alternative virkeligheter.
  • Glazers blir med i en religiøs sekt, og tar kollektivt selvmord
  • Etter noen forvirrende timer for Uniteds Twatter-konto, så viser det seg at i testamentet har Glazers overført eierskapet til MUST
  • Uniteds Twatter-team er fortsatt usikre på hvordan de skal håndtere dette, men United-fansen globalt er i ekstase, og lokalt planlegger de bussparade gjennom Manchester sentrum.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26221
Liker mottatt: 16749

Glimrende skrevet @Mcilroy 👏👏👏
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 108

Takker @Pink Final.
Jeg raporterte innlegget ditt, ti tommeltotter. Vet ikke om det ble registrert eller om jeg rakk å gjøre det om😂🌞
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26221
Liker mottatt: 16749

Hehe, fort gjort @Mcilroy.
Ferguson var en omsorgsfull far, en nådeløs sjef, en entertainer og en pragmatiker.
Han fylte mange/alle roller som du skriver.
Som oftest til det beste for klubben.

Har lest at en fellesnevner mellom Busby og Ferguson var at de begge ofte klarte å snu situasjonen rundt, til fordel United.
De var veldig ulike personligheter, men jobbet hardt for å gjøre alt til klubbens beste.
God arbeidsmoral på begge to.

Spennende tanker og eventualiteter du også presenterer @red.
Spesielt de to om str konken mot Villarreal og en defensiv midtbanespiller.
Eller hva om Rashford hadde scoret på den kjempesjansen sin?
Da ville det ikke blitt noen str konk.
Jeg gremmes enda over semifinale tapet mot Sevilla i 2020.
Den skulle vi vunnet.
7 gigasjanser hadde vi til å score flere mål, og to blemmer ga to baklengs.
En finale og en evt pokal der ville betydd mye.

Det ble som det ble.
Nå håper jeg klubben er på rett kurs.
Jeg er nok en av de få som ikke har Store forventinger til Eric ten Hag.
Men, om han blir ny manager håper jeg av hele mitt hjerte han lykkes.
Og kan gi oss en definert spillestil, få harmoni i spillergruppa og får reell makt i klubben.
Han skal få min støtte, selv om jeg ikke er “forelsket” i tanken på ham som ny manager.
post liked by: Pancho P, red
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26221
Liker mottatt: 16749

Fant ikke en mer passende tråd.
Fra vår storebror United.no:
https://www.united.no/nyhetsarkiv/den-b ... -har-sett/
Rod Thornley gir sine synspunkter.
Bl.a på spillernes mentalitet.
Der han trekker fram selvtillit eller mangel på sådan.
Han sier Cristiano Ronaldo er unntaket.

Tror han er inne på noe vesentlig.
Har lenge ment at mentaliteten er et mye større problem enn ferdighetene på banen.
Thornley trekker fram sosiale medier, og den rollen de spiller ifht spillernes syn på seg selv.

Ps! Jeg har endret mening om Ten Hag siden 9 april 😅
post liked by: Blodfink, Can2, RedTrafford, Cola2, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18060

Har hatt en del tid de siste par årene til å høre/se podcaster med både ex-managere/spillere, og diverse eksperter, mediefolk etc. som snakker om nedturen til United. Det som går igjen er sult og aggressivitet på banen. Den er liksom ikke der, unntaket i nåværende tropp er Ronaldo som blir nevnt i posten til @Pink Final over her. Men han evner nok ikke lenger.

Keane, RvN, T Henry og en haug til stiller alle spørsmålet, hvor er sulten? Også den siste Vibe With Five-podden, etter grusingen fra City. Rio nevner sulten til Haaland, selv etter at City tar foten av gasspedalen. Han vil score mål i 90 minutter, og han jobber og løper hele tiden for å få til det.

Hvordan så f.eks Rashford ut på banen ift til dette i sist kamp ? EtH er nok klar over problemet, men får han til den forandringen som må til?? Et godt signal er at ikke en kjeft får ny kontrakt, om ikke denne overbeviser manageren om at det er noen vits i å fortsette i United.
post liked by: RedTrafford, Can2, Pink Final
LUHG!
Post Reply