VM 2022

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
Post Reply
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Føler nesten jeg må presse ned magesyre fra ganen når jeg tenker på dette her, men vi må jo ha en tråd på det. Vet ikke i hvilken grad jeg kommer til å følge med enda. Interessen for sporten er rett og slett ikke det den var, og det har mye å gjøre med all "dritten" i sporten nå, og dette VM er jo et eksepsjonelt eksempel i så måte. Brukte å se hvert minutt (da det nesten var mulig) av VM og EM, men slik er det ikke lenger.

Uansett, her er trekningen (noen plasser er ikke avgjort enda):
Image
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14246
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Vi må ikke ha en tråd om dette, men helt greit at den nå finnes altså :thumb_up: Jeg er heller ikke veldig engasjert...Jeg har mistet mye interesse for fotball utover i denne sesongen selv, merker det med United au...Kan hende det hadde vært annerledes med seier mot Atletico. Men det er ikke samme buzz på kampdag lenger. Hockey tar mer over her i huset, Norsk og NHL. Valgte jo bort live-sendingen av United-Leicester, så Stjernen - S.I.L istedet...Nok en nedtur :shit:

Tror ikke engasjementet kommer før hele fotballen er reorganisert, og United har fått noen eiere som ikke er med i den globale mafiaen...Kommer aldri til å skje, så det ser bekmørkt ut.
post liked by: Cola2, Pangaea
LUHG!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12526
Liker mottatt: 4887

Hvor mye jeg kommer til å følge med på VM er uvisst. De siste gangene det har vært VM så har jeg blinket ut meg noen få kamper i gruppespillet, og heller sett litt mer når utslagsrundene har startet.
Men denne gangen er jeg egentlig helt likegyldig til hele suppa som skal foregå i Quatar.
Blodfink wrote:03 Apr 2022, 11:19 Valgte jo bort live-sendingen av United-Leicester, så Stjernen - S.I.L istedet...Nok en nedtur
Det var en nedtur og en opptur i går :hah:
post liked by: Blodfink
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Thore Haugstad har en god og egentlig illevarslende kommentar på NRK.no. Det er jo ikke ukjente ting som taes opp i og for seg, men det er et samlet overordnet perspektiv på ting. Der synliggjør han blant annet den psykiske og fysiske belastningen spillerene utsettes for, som blir mer og mer hinsides. Han er også inne på at dette mesterskapet er ille på mange plan.

Han bruker vår egen Bruno Fernandes som eksempel.


(Jeg tenker at spillerne sitter med en nøkkel selv, her. De burde boikotte hele mesterskapet i samlet flokk. Antagelig det eneste som hadde funket ovenfor de høye herrer.)

https://www.nrk.no/sport/den-qatarske-k ... 1.16057732
Noen av stjernene kan lett spille over 70 kamper i løpet av sesongen. Da EM var ferdig i fjor sommer, hadde Bruno Fernandes spilt 72 kamper. Med VM på vinteren vil denne belastningen klemmes inn i en enda kortere periode.
post liked by: Pancho P, Pangaea, Blodfink
Kong Eric Cantona
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Har fått mer og mer sansen for Thore Haugstad, som tør å ta opp disse store og vanskelige temaene, som sportsvasking, grusomme eiere, og andre negative aspekter med sporten (la oss kalle det en sport, fortsatt).

Både Rangnick og Solskjær tok også opp antallet kamper og manglende hvile, og det har bare blitt verre og verre med årene, som Haugstad påpeker i artikkelen. Covid har noe av skylda, og nå har vi spilt 2 sesonger nesten i ett sett uten hvile, og nå kommer VM på toppen igjen. Ten Hag sa tidligere at han ønsket en større stall pga disse ekstrabelastningene, men per nå har vi en mindre stall. Jeg er faktisk bekymret for United her. Vi ser allerede nå, før sesongen er i gang, at vi får trøbbel når 1-2 sentrale spillere blir skadet. Vi mangler dekning på topp, og blir mye svakere når noen av Rashford, Sancho, Fernandes er ute. Det så vi også tydelig i treningskampene, og det har vært det samme de siste sesongene. Så kunne folk snakke om klippekort, men realiteten er at de vi har bak de beste ikke er i nærheten like stabilt gode. Vi kan også snakke om Greenwood, som plutselig har blitt borte, og kanskje aldri kommer tilbake. En kommende verdensklassespiller med verdi rundt £100m.

Selvsagt blir slike perspektiver småtterier i forhold til tusenvis av folk som har mistet livet pga galskapen der nede, og hundrevis av milliarder som har blitt utbetalt i korrupsjon og andre tvilsomme greier, alle kontraktene, bygging, skjulte kontoer, kickbacks, osv osv. Den vanlige greia. Likevel, det er spillerne som står i sentrum på et vis likevel, og skal spille alle disse kampene, og som får tidvis grotesk kritikk når ting går dårlig og de ikke er på sitt beste. Jeg synes ting har gått for langt nå, og enda lemper UEFA og FIFA på med enda flere kamper og turneringer. Samtidig blir det litt urettferdig, utrolig nok, å skylde for mye på UEFA og FIFA, for klubbene og kommersielle partnere presser på for flere kamper, og Greed League henger som en kølle i bakgrunnen. Spillerne tjener sinnsyke summer, gjerne mange normale årslønner per uke, men de blir jaggu bra skviset fra alle kanter også.
post liked by: Pancho P, Can2, RedTrafford
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10525

Har fulgt de aller fleste kampene i vm sluttspillene siden 82.
Nå blir det litt rart at det skal gå 8 år mellom to sluttspill.
Får satse på det blir en del bra langrenn og slikt i November, når PL tar pause fra ett eller annet som skal skje i Qatar.
post liked by: Can2, Pink Final, Pancho P, red
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Enig angående Haugstad, @Pangaea. Jeg har også fått mer sansen for han etterhvert. Det har tidvis vært helt i grenselandet om han har truffet blinken etter min mening, men nå er det tilnærmet bulls eye. Gode innlegg fra både deg og @RedTrafford. Helt enig med dere i det dere skriver. 👍
post liked by: RedTrafford, Pangaea, Pink Final, Pancho P
Kong Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

RedTrafford wrote: 05 Aug 2022, 15:44 Får satse på det blir en del bra langrenn og slikt i November, når PL tar pause fra ett eller annet som skal skje i Qatar.
League one, League two, National League og FA cupen ruller og går.
Med mange fine klubber, lidenskapelige fans og british football culture.
Hvem trenger VM?

VM er ikke hva VM var 🥲
post liked by: Pancho P, Can2, RedTrafford, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

Har på følelsen av at boikotten av VM 2022 blir litt som boikotten av Tv2 og Viasat. Majoriteten kommer til å sitte klistret til skjermen for å se VM, på samme måte som de ender opp med å betale det rettighetshaverne krever.

Dessverre!

Ps!
Ikke nødvendigvis for de her inne, men generelt sett..
post liked by: Blodfink, Pangaea

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Kom til å tenke på ein ting. Er det grunn til å tru at Tottenham er den store taparen når det kjem til VM? Det er jo gode sjansar for at dei skal konkurrere i opptil tre køppar samt liga kort tid før, og etter vm (litt avhengig om kor langt dei respektive landa kjem).
(Ganske) Bankers:
- Lloris
- Højbjerg
- Son
- Richarlison
- Kane
- Perisic
- Lo Celso
- Kulusevski
- Sarr
- Davies
- Romero

Så er det dei som kanskje kan bli med:
- Lucas M.
- Dier
- Reguilon

Det er klart det er eit par til som har ein teoretisk sjans for å bli kalla opp til vm troppen, men den er såpass liten at det knapt er verdt å tenke på. Men me snakkar jo så og seie eit heilt lag med nøkkelspelarar, og om t.d. England, Argentina og Brasil kjem eit stykke, som jo er svært sannsynleg, snakkar me jo om eit lag som skal vere klart til like over jul att. Kan dette bli avgjerande for deira sjasar? Me snakkar jo om ein del kampar, og derav mange poeng like etter jul.
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Steinar Stenseth wrote: 07 Aug 2022, 00:08 Har på følelsen av at boikotten av VM 2022 blir litt som boikotten av Tv2 og Viasat. Majoriteten kommer til å sitte klistret til skjermen for å se VM, på samme måte som de ender opp med å betale det rettighetshaverne krever.

Dessverre!
Mistenker det samme dessverre. Når det kommer til stykket har folk en tendens til å la prinsipper være av "ord og ikke dyd".
post liked by: RedTrafford
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Tipper folk flest tar en titt på stormatchene, eller om en askeladd gjør det bra (alà Island i 2016 EM).
For egen del har interessen for landslag nærmest ebbet helt ut.
Har sett League one eller two i flere år når Norge spiller landskamp.
post liked by: Pangaea, Pancho P, JørgenT, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Heilt einig, @Pink Final. Det er også mongolsk mesterskap i skiorientering på den tida, så vi har nok av alternativ😉 Alt er uansett betre enn bortoverski, med og utan gevær...
post liked by: Pink Final, Pangaea, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Pancho P wrote: 07 Aug 2022, 17:41 . Det er også mongolsk mesterskap i skiorientering på den tida
:joy: :joy:
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Det står bra til i Qatar ja...
Qatar utviste migrantarbeidere etter protest

Qatar har arrestert og deretter utvist migrantarbeidere som protesterte mot at de ikke fikk betalt av sine arbeidsgivere, skriver Washington Post. Qatar er vertskap for fotball-VM om tre måneder.

Minst 60 arbeidere ble arrestert for å ha deltatt i en protest, ifølge Equidem, som er en London-basert arbeidsrettighetsorganisasjon.
post liked by: Can2, Belfastboy
Post Reply