[PL] Brighton & Hove Albion - Manchester United (07-05-22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3903
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16938
Liker mottatt: 10879

Vi spilte en god kamp mot Brentford, tenk om vi skulle ha gjort det samme mot Brighton og avsluttet med brakseier mot CP.
Med det eierskapet og ledelse vi har kunne fort ha trodd at dette laget var knallbra og ikke ser noen grunn til forsterkninger. Ingenting overrasker der når det handler om fotball.
Så sånn sett kan vi ta med noe positivt fra kampen i går når sesongen er blitt det den har blitt. Sannheten viste seg fram fra sin riktige side og ble nok en gang påminnet at det ikke holder med ett par nye forsterkninger bare.
post liked by: messilingard, Buchan, Pink Final, Blodfink
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7519
Liker mottatt: 4292

Fikk verken sett eller følgt med på kampen ellers i går. Men dette var triste greier, og har ikke behov for å se noe fra kampen i ettertid heller. Når man snakker om dype daler, så må denne dalen United befinner seg i nå, være veldig dyp. Forhåpentligvis så starter den lange klatringen opp, allerede neste sesong.
post liked by: RedTrafford, Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4383
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2770
Liker mottatt: 9213

Når man hører Rangnick etter kampen i går så sliter jeg med å se hva han har å komme med taktisk. United blir løpt over sentralt og sliter med å holde på ballen, i tillegg var vi vidåpne bakover. Rangnick snakket om tre bak eller to spisser. Ingen av delene ville løst problemet da det var sentralt hvor Brighton var i overtall.

Han valgte strategien med å legge om til 4-2-2-2 som i praksis fungerer som en 4-4-2 hvor midtbanen ble enda mer i undertall. Cavani og Ronaldo hjalp ikke Fred og McTominay noe særlig i andre omgangen og Bruno og Mata var opptatt med å dekke rom på kantene. I tillegg til at det var faktisk null trussel i bakrom stort sett hele kampen, mye av det er fordi Ronaldo og Cavani ikke komplementerer hverandre særlig godt. Begge to har sine styrker i motstanders boks og ingen av de er noe særlig trussel i bakrom. Ronaldo kan være det, men han har samtidig ikke kapasiteten til å stupe inn bak hele kampen. Med Mata og Bruno på banen samtidig som Cavani og Ronaldo ble det rett og slett for mye møting og for få trusler inn bak Brighton som sto ganske høyt til tider. Det ble rett og slett veldig feil medisin i går.
post liked by: RedTrafford, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4627
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2545
Liker mottatt: 10411

Fra lang rekke uten bortetap til lang rekke uten borteseier.

Tar meg jo i å tenke hvor mye av den gode statistikken som skyldtes at det ikke var fans tilstede da vi hadde seiersrekka. Disse spillerne slår meg ikke som noen som blir bedre av å ha 30-40 000 mot seg...

Deleted User 595

Ryder wrote: 08 May 2022, 13:00 Fra lang rekke uten bortetap til lang rekke uten borteseier.

Tar meg jo i å tenke hvor mye av den gode statistikken som skyldtes at det ikke var fans tilstede da vi hadde seiersrekka. Disse spillerne slår meg ikke som noen som blir bedre av å ha 30-40 000 mot seg...
Har tenkt nøyaktig det samme i snart to år. Det er påfallende hvor fort disse spillerne kveles av trykket fra motstanders fans, og det å havne bakpå.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7518
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26828
Liker mottatt: 17332

Tror den lange rekka uten bortetap i første rekke skyldtes at vi var et brukbart fotballag.
Ikke tomme tribuner.
Vi var nest beste bortelag i fjor, etter Man City
Det er helt vanlig at Manchester United er blant de fire beste bortelagene.
Da snakker jeg om årene POST Fergie.
Tross 6 plasser har vi gjerne vært på 3 eller 4 plass på Away table.
Altså intet pandemi fenomen?

Rent historisk er vi suverent beste bortelag i ligaen.
Min forklaring er at det er god United tradisjon, ikke tomme tribuner.
Denne sesongen er unntaket
Vi er helt nede på 9 plass nå (borte tabellen).
5 strake tap borte er uhyre sjeldent i United.
Bortestatistikken i 19/20 og i 20/21 er derimot mer vanlig United standard.
Hva kan være årsaken til at vi tradisjonelt er gode borte?
Kan ha med å gjøre at motstanderne tar større risiko hjemme enn på Old Trafford.
Passer oss bedre, da vi tradisjonelt er svært gode på raske overganger og å utnytte rommet på kantene og bakrommet.
Tror det er spillestil, ikke tomme tribuner som har gjort oss til et tradisjonelt godt bortelag.

Men om vi skal gå mer historisk til verks, så hadde vi den tradisjonelt største following away i England.
Mange tilreisende supportere hjalp laget.

Hvorfor skulle tomme tribuner påvirke United mer enn andre?
Var det tomme tribuner som påvirket Everton’s gode bortesesong også?
post liked by: Belfastboy, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4627
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2545
Liker mottatt: 10411

Pink Final wrote: 08 May 2022, 17:48
Hvorfor skulle tomme tribuner påvirke United mer enn andre?
Var det tomme tribuner som påvirket Everton’s gode bortesesong også?
Mental styrke, eller mangel på sådan? Det er jo naturlig at et lag som har skjør psyke, kollektivt og individuelt, lar seg påvirke negativt av fiendtlig atmosfære.

Men det med spillestil er et godt poeng, med Rashford (blant andre) ute av form har vi i realiteten mistet kontringstrusselen vår.

Så skal det også sies at de aller fleste lagene hadde flere bortepoeng da det var tomme tribuner enn det som er vanlig.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7518
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26828
Liker mottatt: 17332

Ser den @Ryder.
Og det kan ikke utelukkes.
Synes bare det er rart at det plutselige fallet i borteform denne sesongen gjør at vi ikke anerkjenner den gode borteformen vi pleier å ha.

Jeg er sikkert litt for United romantisk og for lite analytisk.
Men jeg tenker at et lag som ofte scorer mål på raske overganger vil lykkes bedre når motstander står høyere.
Og at det er forklaringen, ikke tomme tribuner.
For det var ikke tomme tribuner før i juni 2020.
post liked by: Ryder, Pangaea, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2711
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3855
Liker mottatt: 4912

Synes egentlig at slike forklaringer om at vi spilte for tomme tribuner ble sagt for å frata æren for prestasjonen fra Solskjær og spillerne. Det var faktisk en helt utrolig prestasjon.

Slik som United gjerne ble 'satt opp' under Solskjær, så ser jeg at det kan ha en del å si, og følger dermed argumentet til @Pink Final. Det passet nok bedre borte enn hjemme på Old Trafford, der lag er litt mer passive, til og med nå under dagens svake United-lag, som delvis også var tilfellet under Solskjær. Vi slet med å komme gjennom lag som lå lavt, og det skjedde naturligvis oftere på Old Trafford enn borte.

I bunn og grunn var det uansett en helt eksepsjonell prestasjon, og noe vi kan virkelig være stolte av. Ikke en gang Sir Alex klarte det.
post liked by: Pancho P, Pink Final
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2805
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 12930
Liker mottatt: 8305

Ikke akkurat stor kunst, men godt likevel.
post liked by: RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3903
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16938
Liker mottatt: 10879

Nå bør det bli kamp igjen, kun mot ett mål eller så kan hele gjengen finne på noe annet å gjøre…
Locked