(PL) Manchester United - Brighton & Hove Albion (07-08-22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Manchester United vs Brighton & Hove Albion
Premier League
Søndag 7. august kl 15.00
Old Trafford
Dommer
: Paul Tierney

Innbyrdes

19-5-4

Liga 12-2-4
FA cup 5-2-0
Liga cup 2-1-0

Siste fem

2020 PL Brighton - United 4-0
2022 PL United - Brighton 2-0
2021 PL United - Brighton 2-1
2020 LC Brighton - United 0-3
2020 PL Brighton - United 2-3

Skader United
Antony Martial

Suspensjoner United
Ingen.

Ex-reds
Danny Welbeck

Det har vært en stund siden forrige kamptråd fra min side, men jeg beroligere dere alle sammen med at kongen er tilbake!
Skjermbilde 2022-07-31 kl. 21.08.40.png
I motsetning til Ronaldo så blir jeg kronet av noen andre enn meg selv... :hah:

Men tilbake til kamp, dette blir Erik ten Hags offisielle debut for Manchester United. Pre-season er over og United har tilbakelagt flere tusen km før seriestart (Nå er riktignok noen av disse i luften, men det trenger vi ikke nevne). Uansett så har det til tider sett lovende ut. Og som ellers i august så kan det komme flere debuter for vår del. Eriksen, Malacia og Martinez kan alle debutere for United på søndag, og kanskje kommer det en overgang inn? I løpet av den neste uken så kan noen forsvinne også?

Vi har også litt å revansjere siden forrige sesong. Spesielt mot Brighton som sendte oss hjem fra sør-kysten med 4 mål i mot. Dette var riktignok bare et av mange bunnpunkt i en ellers helsvart sesong. Uansett så er det nye tider, tysk gegenpress er byttet ut med nederlandsk totalfotball og det er igjen optimisme på Drømmenes Teater! Erik ten Hag står ovenfor sitt livs største utfordring og det starter søndag kl. 15 på Old Trafford!
post liked by: Pancho P, Pink Final, Belfastboy, Blodfink, Can2, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Bare hyggelig @messilingard.
Fin tråd 👏

Som omtrent annet hvert år de siste ti, så begynner vi på nytt.
Ny manager, nytt system m.m.
Derav knytter det seg litt usikkerhet.
Hvor står vi?

For egen regning har jeg fått STOR tillit til Ten Hag som manager.
Jeg gleder meg til å se oss under ham.
Tror Brighton & Hove Albion står godt til oss.
De ønsker å SPILLE, ikke legge seg bak å ØDELEGGE.

Ellers kan nevnes at vi har vunnet alle hjemmekamper mot Brighton minus to.
Uavgjort i FA cupens 3 runde i 1981, der vi hentet opp 0-2.

Samt 1-1 mot dem våren 1983, da vi misbrukte vår siste mulighet til å knappe innpå Liverpool.

Håper vi kan holde på tradisjonen å slå Brighton & Hove Albion.
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Belfastboy, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

For å ta ein Øivind Johnsen: Brighton har starta sesongen godt. Dei ligg i øyeblikket på ein sterk 5. plass.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Belfastboy, red, Blodfink, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Pancho P wrote: 31 Jul 2022, 22:04 For å ta ein Øivind Johnsen: .
Gode gamle Johnsen ja.
Ingen relevanse til Brighton matchen, men han kommenterte enten en landskamp med Sovjetunionen eller Europacup med Dynamo Kiev eller Borussia Mønchengladback.
Laget hadde i hvertfall Igor Belanov da Johnsen glimtet til med sitt «meningsløs pasning til Belanov, som scorer» 😂😂.
Ikke helt ordrett, men i nærheten.
Pasningen til Belanov var selvsagt av det utsøkte slaget, av typ pasning med sukker på!

Jeg tar gjerne en meningsløs pasning som ender i United gåll v Brighton & Hove jeg 😅
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Belfastboy, Blodfink, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Da er vi straks i gang igjen ja, starter med en "must win"-kamp, som alle kamper. Manageren er enig, han har uttalt flere ganger at målet er å vinne alle kamper, det har han mislyktes med allerede :hah:

Brighton har hentet 3 spillere:

Julio Enciso, et vidunderbarn fra Paraguay (Club Libertad) scora 11 på 14 kamper der + 3 assist, spiss.

Benicio Baker-Boaitey, et vidunderbarn fra London, angrepsspiller, gikk gradene i West H, men gikk til Porto som 16-åring, Brighton lånte ham i januar til U-laget. Nå er dette gjort permanent.

Simon Adingra, ving hentet fra Nordsjælland, lånt ut til Union SG i Belgia.

Bare barna alle 3, ellers har de mistet Bissouma til Spurs.

Tror også de har lånt og lånt ut en haug spillere.

Det bør bli en seier her strengt tatt.
post liked by: Pink Final, Pancho P, pixma, Can2, RedTrafford
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Forventer seier i første kamp, men har ikke store forventninger til årets sesong, der vi er forsterket er vel kun på trenersiden. Så de små klubbene( vist det kan kalles for småklubber) er vel et must å slå ellers blir det helt katastrofe sesong i år. Men stor gleder meg til første kamp ja og håper på fotball med fart i og at gutta jobber skikkelig godt da kan det bli et flott resultat for MU.
post liked by: Pancho P, Can2, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Martial ute av åpningskampen. Sancho er heldigvis tilbake fra sykdom. Av alternativer på topp så blir det enten Ronaldo fra start eventuelt så flyttes vel Rashford frem og Elanga, Amad eller Pellestri kommer inn fra start. Mitt tips er Elanga - Rashford - Sancho. Ronaldo har kun 45 min kamptrening så langt, lukter kanskje et innhopp fra 60. min?
post liked by: Belfastboy, Blodfink, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Interessant om de som ikke er avbildet på trening torsdag, heller ikke spiller til helga. I så fall ingen Maguire/McT/Sancho/Shaw bl.a.

Da kommer Elanga inn for Sancho muligens, om han ikke hiver Garnacho inn på høyre. Men han spiller vel helst venstre han au...Men innhopp kan han vel få. Har jo blitt myndig :)
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Can2
LUHG!

Deleted User 402

"And Smith must score"

Kjenner fortsatt panikken til mitt 10 årige jeg:-)
post liked by: Blodfink, Belfastboy, Pancho P, Can2, Pink Final
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12526
Liker mottatt: 4887

Jan Anders wrote: 04 Aug 2022, 18:07 "And Smith must score"
"...and Bailey has saved it"

Ikonisk radiokommentering fra Peter Jones.

Der og da var jeg sikker på at han skulle score, og United tape cupfinalen.
Men heldigvis var Gary Bailey på rett plass til rett tid.

Og omkampen gikk lekende lett og 4-0!
post liked by: Pancho P, Can2, Pink Final, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Jan Anders wrote: 04 Aug 2022, 18:07 "And Smith must score"
Kjenner fortsatt panikken til mitt 10 årige jeg:-)
Image Herlig tid, jeg var 16 år da vi vant den cupen ❤️🤍🖤🏆
Mener Gary Bailey sa på UTD Podcast at United garderoben ikke ville overlevd å tape den finalen.
Mulig jeg husker feil, men det var visstnok litt ulming noen spillere i mellom.

Til omkampen (som gikk i redigert opptak på NRK - Kveldsnytt var hellig) returnerte Steve Foster for dem.
Kapteinen deres som måtte stå over 2-2 finalen på lørdag, spilte i Uniteds 4-0 torsdag kveld.
«Stevie Foster//Stevie Foster//What a difference you made//What a difference you made» 😂
post liked by: Can2, Pancho P, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tipper ETH vurderer det som for litt for tidlig å starte med Martinez og Eriksen.
Ronaldo også, for den saks skyld, men der er alternativene færre så jeg tipper han starter. Alternativet er å sette inn Elanga eller Garnacho, med Rashford på topp. Men Elanga har ikke vært god i pre-season og Garnacho blir nok også matchet mer forsiktig i mindre viktige kamper først.
Last edited by Ryder on 05 Aug 2022, 11:31, edited 1 time in total.
post liked by: Pancho P
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Når skal Ten Hag ha pressekonferanse? Er spent på om Sancho er klar. Visst han ikkje er det, er det rimeleg tynt framover.
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Pancho P wrote: 05 Aug 2022, 11:28 Når skal Ten Hag ha pressekonferanse? Er spent på om Sancho er klar. Visst han ikkje er det, er det rimeleg tynt framover.
Tipper Sancho er klar igjen, men ellers er det noen usikre kort. Hvem blir spiss, og hvem blir stopperpar?

Skal ikke se bort fra at Martinez går rett inn, men hvis ikke så ligger det vel an til Maguire + Lindelöf. Ser det som svært usannsynlig at Garnacho starter, han har knapt spilt fotball i sommer. Blir det f.eks. Rashford på topp, vil jeg tro Elanga går inn på venstrekanten. Tror ikke Eriksen starter, men han kommer sikkert inn i 2. omgang. Folk må nok forberede seg på Fred + McTominay sentralt.

Tror likevel laget vil endre seg en god del utover i august, og Martinez blir sikkert raskt førstevalg som venstre midtstopper. Så tror jeg Maguire ofte blir å finne på høyreplass. Litt rart egentlig ettersom vi har Varane som har vunnet 19 CL eller noe slikt, men han har vært mye skadet og dermed lite stabil. Håper det blir bedre denne sesongen. Lindelöf er også god, så på midtstopper har vi faktisk et luksusproblem. Litt rart å si det etter all kritikken mot hele røkla der i flere sesonger, men vi har vertfall mange gode spillere å velge i der. I motsetning til egentlig alle andre steder på banen. Ikke helt ideelt når vi går inn i en hektisk og komprimert sesong med ganske sikkert 60+ kamper hvis vi går langt i Europa League.
post liked by: Pancho P, Can2
Post Reply